Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2013 (Anul 25, nr. 5553-5590)

2013-03-26 / nr. 5588

Anul XXV. Nr. 5588 Modificări semnificative privind impozitul pe venit.... - în pagina a 4-a - în Harghita nu s-a găsit lapte cu aflatoxină - în pagina a 4-a .taxe timpozite vnk.ro Reacţii ciudate ! /V In ultima săptămână şi ceva am auzit tot felul de ij declaraţii, am citit comentarii peste comentarii, postate pe site-uri ori pe Facebook, legate de jj incidentul din Covasna, cu un copil de 15 ani, şi de cel de la Cluj, din timpul meciului de fotbal dintre Rapid şi CFR. Dintre acestea, unele declaraţii şi unele scrieri nu le pot pricepe nici dacă aş sta în cap. 1. Chiar ieri dimineaţă citeam pe stiridecluj.ro un editorial de Emanuel Ungurean. Acesta cataloghează gestul elevei Sabina Elena ca fiind unul necugetat şi sfidător, după care îi oferă mai multe lecţii de moralitate şi comportament unui copil de 14-15 ani. Mă opresc aici cu cititul, considerând că am mai dat de un individ care pune semnul de egalitate, când e vorba de posibilitatea de a gândi, între persoane, făcând abstracţie de vârsta lor şi de categoria social-intelectuală. Nu am înţeles cum poţi - indiferent că eşti ziarist, l cititor al unui blog sau un utilizator al Facebook-ului - să acuzi un copil de 15 ani care a purtat o bentiţă în culorile ţării ei că a făcut un gest provocator, sfidător şi necugetat. Poate doar în sensul că, după legile în vigoare, minorii (cei sub 18 ani) nu ar fi capabili să decidă singuri. (Continuare în pag. a 5-a) _ - - LIVIU CÂMPEAN Se văd deja roadele antiromânismului propagat de Istoria Secuimii şi de liderii extremişti printre elevii maghiari ■ Comunicat Forumul Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş (FCRCHM) a luat la cunoştinţă din mass-media despre scandalul izbucnit la Liceul „Körösi Csoma I Sándor” din staţiunea Covasna, după ce câţiva copii români au fost culpabilizaţi că au venit la şcoală cu însemne tricolore pe data de 15 martie, de Ziua maghiarilor de pretutindeni, iar ulterior eleva Sabina Elena a venit în fiecare zi la şcoală cu o banderolă pe (Continuare în pag. a 5-a) • Biroul de presă al FCRCHM MARTI, 26 MARTIE 2013 • Preţ: 1 leu Nu pot fi începute lucrări de investiţii noi pentru care nu sunt asigurate fondurile necesare ■ Legea nr. 5/2013, o lege restrictivă Ieri, 25 martie 2013, a avut loc şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Harghita, care a început cu o propunere a preşedintelui Borboly Csaba, anume aceea de a nu se vota în această şedinţă bugetul pe anul în curs. Propunerea a fost acceptată în unanimitate şi deoarece nu s-a votat bugetul, din cele 50 de puncte , proiecte de hotărâri de pe ordinea de zi a şedinţei au mai rămas să fie dezbătute şi aprobate circa 15 proiecte, celelalte fiind anulate deoarece erau în strânsă legătură cu alocarea unor sume de bani. Şedinţa a continuat avându-l moderator pe vicepreşedintele Petres Sándor, iar reprezentanţii presei au fost invitaţi de preşedintele Borboly la o conferinţă de presă, tema fiind, evident, bugetul. (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUȚ Procesiune pe Valea Topliţei în Duminica Ortodoxiei Duminica Ortodoxiei, care este prima duminică din Postul Paştelui, şi se sărbătoreşte din anul 843, pentru a aminti credincioşilor de ziua în care s-a pus capăt luptei împotriva icoanelor (iconoclasm) şi persecuţiile creştinilor au încetat, s-a sărbătorit cu rugăciune şi pelerinaj şi la Topliţa. (Continuare în pag..a 3-a) VASILE GOTEA