Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2013 (Anul 25, nr. 5553-5590)

2013-01-18 / nr. 5560

• Pagina a 2-a – 18 ianuarie 2013 • Informația ASCHET Duel cu clujenii După ce, în ultimul meci jucat acasă, ciucanii au primit vizita echipei bucureştene CSM, luni baschetbaliştii harghiteni vor avea încă un meci greu. Vor juca, în Sala Sporturilor din Miercurea-Ciuc, de la ora 20:00, cu U Mobilteco Cluj. Chiar dacă clujenii au un sezon mai modest - abia locul 7 în campionat - tradiţia acestui sport în oraşul de pe Someşul Mic îi va obliga pe oaspeţi să practice un joc cât mai bun. De cealaltă parte, ciocanii, cu doar 3 victorii în acest sezon, vor încerca să confirme evoluţia bună din meciul cu CSM Bucureşti, când au fost la mai puţin de 3 minute de o victorie mare. Lotul pentru turneul din Spania Selecţionerul României, Victor Piţurcă, a stabilit lotul de 23 de jucători legitimaţi la cluburi din ţară, convocaţipentru stagiul de pregătire de la Estepona (Spania), din perioada 27 ianuarie - 7 februarie. Portari: Silviu Lung jr. (FC Astra), Alexandru Buzbuchi (FC Viitorul Constanţa) şi Cristian Bălgrădean (FC Dinamo Bucureşti). Fundaşi: Alexandru Măţel (FC Astra), Constantin Nica, Dragoş Grigore, Srgian Luchin (toţi FC Dinamo Bucureşti), Marius Valerică Găman, Ştefan Bărboianu (ambii FC Astra), Mihai Bălaşa (FC Viitorul Constanţa) şi László Sepsi (FC CFR 1907 Cluj). Mijlocaşi: Ionuţ Neagu (FC Oţelul Galaţi), Mihai Răduţ, Dan Nistor, Alexandru Maxim (toţi CS Pandurii Târgu-Jiu), Alexandru Mateiu (FC Braşov), Liviu Antal, Nicolae Stanciu (foto) (ambii SC Vaslui) şi Aurelian Chiţu (FC Viitorul Constanţa). Atacanţi: Constantin Budescu (FC Astra), Gheorghe Teodor Grozav (FC Petrolul Ploieşti), Marius Silviu Alexe (FC Dinamo Bucureşti) şi Denis Alibec (FC Viitorul Constanţa). După meciul amical contra selecţionatei divizionare a Poloniei, de la Malaga, de pe 2 februarie (21:45), mai mulţi dintre jucătorii menţionaţi mai sus vor pleca înapoi la cluburi sau, dacă vor fi convocaţi, vor trece la naţionala noastră de tineret Under 21, care, pe 6 februarie, va disputa la Tiraspol un meci amical contra reprezentativei similare a Republicii Moldova. Pe 4 februarie, la Estepona, vor sosi stranierii și jucătorii de la Steaua, care vor completa lotul în vederea meciului amical contra Australiei, de pe 6 februarie, de la ora 21:00. Numai Sorana la simplu... Din cei 8 jucători şi jucătoare române, câţi au luat startul la Australian Open, doar Sorana Cârstea a mai rămas în competiţie. Ea s-a calificat în turul III al Turneului, după ce, la turul II, a trecut, scor 1-6, 6-3, 6-2, de ceha Kristyna Pliskova, în aceeaşi fază a competiţiei, Irina Begu a cedat, scor 3-6, 3-6, în faţa polonezei Agnieszka Radwanska, favorita 4 a turneului, în schimb, avem 4 reprezentanţi în probele de dublu. Perechea Irina Begu - Monica Niculescu (foto) a trecut în turul doi, după ce le-a învins pe Eva Birnerova şi Romina Oprandi (Cehia, Elveţia), cuplul Horia Tecău - Max Mimyi a câştigat, cu 6-7, 7-6, 6-3, întâlnirea cu Treat Huey - Dominic Inglot (SUA - Marea Britanie). Mai uşor a obţinut victoria dublul Victor Hănescu - Martin Klizan (România - Slovenia) în întâlnirea cu germanii Andre Begemann - Martin Emrich. Scor 6-3, 6-3. Dublul Sorana Cârstea - Tamara Paszek (România - Austria) a întâlnit perechea Varvara Lepchenko - Shen Zhang, în fața căreia a pierdut cu scorul de 6-4, 6-7, 3-6. Guardiola la Bayérn! Lovitură în lumea fotbaluluieuropean: fostul antrenor al Barcelonei, Pep Guardiola (foto), a semnat, până în 2016, cu formaţia germană Bayern München, aflată pe primul loc în Bundesliga, cu un avans de 9 puncte. Guardiola a antrenat timp de 4 ani Barcelona, interval în care a cucerit 14 titluri, dintre care 2 în Liga Campionilor. Jupp Heinkes, 67 de ani, fostul antrenor al Bayernului, anunţase că se retrage la sfârşitul sezonului, abia atunci echipa va fi preluată de Guardiola. Bucureştencele victorioase Echipa feminină de volei CSM Bucureşti a învins, pe teren propriu, în primul meci din optimile de finală ale Cupei Challenge, formaţia norvegiană Stad Volley Steinkjer, cu scorul de 3-0 (18, 16, 18). Returul va avea loc în Norvegia, în 23 ianuarie, iar învingătoarea se va califica în sferturile de finală ale competiției, unde va întâlni învingătoarea din dubla Hapoel Saba (Israel) - Aurubis Hamburg (Germania). Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN și ȘTEFAN DANCIU liviucampean@gmail.com stef_dan21 @yahoo.com ATINAJ ARTISTIC Cupa FRP Pe patinoarul „Mihai Flamaropol” din Capitală au avut loc întrecerile de patinaj artistic dotate cu Cupa Federaţiei Române de Patinaj şi Campionatul Naţional de juniori, servind şi drept criteriu de selecţie pentru Festivalul Olimpic al Tineretului European şi Campionatul Mondial de juniori, care se va disputa la Milano, în perioada 25 februarie - 3 martie 2013. La competiţie au fost prezenţi şi patinatorii de la Sport Club şi Clubul Sportiv Şcolar Miercurea- Ciuc, pregătiţi de antrenoarea Bogyó Löfler Mária. Ca de obicei, patinatorii din Miercurea- Ciuc au avut o comportare bună. Rezultatele înregistrate de sportivii harghiteni: Categoria Novis A: Kenez Zselyke - locul I; Kecskés Dorián - II. Cat. Novis B: Andreea Ureche (foto) - locul I; Bajkó József-II; Ana Catană- IV; Krisztina Stoica — VII; Silló Biborka - XI. Cat. Cadet: Ravasz Balázs - II; Filipszki Tamás - Ill. Jánossy Krisztina - XI; Tankó Orsolya - XVI. Cat. Copii: Ravasz Ágnes — III; Garda Mátyás Csenge — VIII; Ráduly Réka - X. Nu s-a întocmit un clasament pe echipe. Campionatul Naţional al juniorilor în cadrul Campionatului Naţional al juniorilor s-au înregistrat rezultatele: Junioare: 1. Julia Franziska Sauter(AS RCM Cluj-Napoca); 2. Maria Fay Vangestellen (AS RCM Cluj-Napoca); 3. Denisa Sandu (Corona Braşov); ...7. Bakcsi Anita (CSȘ Miercurea- Ciuc). Juniori: 1. Cătălin Dumitrescu (Corona Braşov); 2. Daniel Patriche (Dunărea Galaţi); 3. Graţiano Dinu (Dunărea Galaţi). Julia Franziska Sauter şi Cătălin Dumitrescu s-au calificat pentru FOTE, Cătălin fiind calificat şi pentru Campionatul Mondial de juniori. Pentru cei nedumeriţi de faptul că două fete necunoscute apar în postura de campioană şi, respectiv, vicecampioană naţională, precizăm că Julia este de naţionalitate germană, dar rezidentă, cu părinţii, în România, iar Maria este născută în România, dar a fost adoptată de o familie americană. Amândouă se antrenează în Germania, cu Marius Negrea. Cele două patinatoare sunt legitimate la AS RCM Cluj-Napoca, un club particular înfiinţat de domnul Radu Moldovan, fost patinator de viteză. Vom reveni cu o relatare despre clubul d-lui Moldovan şi cele două „straniere”.