Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2013 (Anul 25, nr. 5665-5702)

2013-11-22 / nr. 5688

www.informatiahr.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXV. Nr. 5688 VINERI, 22 NOIEMBRIE 2013 • Comunicat de presă De ce se împotrivesc liderii UDMR anchetei parlamentare privind retrocedările?! Poziţia ostilă exprimată public de UDMR, prin preşedintele ei, Kelemen Hunor, privind înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă vizând retrocedările de proprietăţi şi imobile, vădeşte, de fapt, îngrijorările şi temerile care îi încearcă pe liderii acestei formaţiuni politice. Sunt multe dintre aceste retrocedări abuzive, discutabile, aflate cel puţin sub semnul întrebării şi (Continuare în pag. a 3-a) Aproape jumătate din elevi merg din obligaţie la şcoală - în pagina a 3-a - Exerciţiu de pregătire în comun româno-american la Miercurea-Ciuc - în pagina a 5-a - . Căpitanul e ultimul care părăseşte corabia Nu cu mult timp în urmă, mi-a ajuns în mână „Cartea de aur a slujitorilor horticulturii româneşti”, volum omagial lansat cu prilejul celui de-al XI-lea Congres dedicat sărbătoririi a 100 de ani de la înfiinţarea Societăţii Române de Horticultură. Spre bucuria mea, în această lucrare de excepţie figurează şi câţiva specialişti harghiteni care, de-a lungul vremii, s-au aplecat cu precădere asupra culturii cartofului, rampa de lansare pentru cei mai mulţi dintre ei fiind unitatea care se numea Cândva SCPC Miercurea-Ciuc. (Continuare în pag. a 4-a) STEFANA DRAGHICI Topliţa Iluminatul ornamental de sărbători se aprinde în 1 Decembrie, după focul de artificii începând cu data de 4 noiembrie 2013, echipa specializată a SC Electro Line SRL, coordonată de inginerul Ladó Lóránt, lucrează la iluminatul ornamental al Topliţei pentru sărbătorile de iarnă 2013-2014, lucrări care vor fi finalizate în seara zilei de 1 Decembrie 2013, când primarul municipiului Topliţa, Stela Platon, va aprinde luminile multicolore care vor întreţine atmosfera de sărbătoare a oraşului. Anul acesta, iluminatul ornamental al centrului Topliţei începe de la Şcoala Gimnazială „Sfântu Ilie” şi se termină la Biserica romano-catolică, podul de peste Mureş şi strada Cerbului. Se vor împodobi cu aproximativ 80.000 de leduri multicolore şi cu ţurţuri alb-albaştri Parcul central, esplanada şi Parcul eroilor, practic, toată zona centrală a municipiului. Dacă anii trecuţi instalaţiile de sărbători din centrul Topliţei erau alcătuite din becuri şi beculeţe incandescente, în acest an toate instalaţiile sunt cu leduri, ceea ce duce la o scădere a consumului de energie electrică cu 80 la sută faţă de anii trecuţi. Dacă anul trecut la un metru de ghirlandă era nevoie de 3 becuri a câte 15 w fiecare, acum la metru se consumă 0,3 w. Practic, efortul edililor topliţeni pentru ornarea oraşului pentru sărbătorile de iarnă este foarte mare. De aceea, Stela Platon, primarul municipiului Topliţa, roagă pe toţi conducătorii de societăţi comerciale, instituţii şi alte unităţi din zona centrală a oraşului să se alăture efortului depus de primărie şi să orneze faţadele clădirilor unităţilor pe care le conduc cu ghirlande, instalaţii luminoase şi ornamente pentru ca topliţenii şi nu numai, să beneficieze de o atmosferă cu adevărat de sărbătoare. Bradul alb (pomul de iarnă) din centrul Topliţei a fost adus de pe Mociar şi nu greşesc dacă afirm că este cel mai frumos pom de iarnă din ultimii ani, sau poate din istoria Topliţei. VASILE GOTEA Preţ: 1 leu I! Eco-arhitectura regională - o pledoarie în favoarea construcţiilor din lemn şi folosirea materialelor locale O întâlnire în scopul promovării importanţei folosirii lemnului în construcţii, în vederea dezvoltării economice a judeţului, a avut loc, miercuri, la sediul Consiliului Judeţean (CJ) Harghita. (Continuare în pag. a 4-a)