Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2013 (Anul 25, nr. 5665-5702)

2013-12-03 / nr. 5692

www.informatiahr.ro Redacţie; informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXV. Nr. 5692 MARŢI, 3 DECEMBRIE 2013 • Preţ: 1 ieu Program de convieţuire româno-maghiar, adoptat de Consiliul Judeţean . Un program de convieţuire româno-maghiar a fost adoptat în ultima şedinţă a Consiliului Judeţean Harghita, în cadrul căruia ar urma să se adopte un acord, care să fie o anexă la statutul judeţului şi care să cuprindă anumite reguli elaborate pornind de la sensibilităţile românilor şi cele ale maghiarilor. Hotărârea privind demararea acestui program a fost aprobată cu voturile majorităţii consilierilor prezenţi la şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean, chiar dacă nu s-au alocat fonduri în acest sens. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Ziua Naţională a României la Tulgheş - în pagina a 5-a -Primele 5.500 doze de vaccin antigripal au ajuns în judeţ - în pagina a 6-a - Suspectul omorului comis asupra unei tinere de 26 de ani din municipiul Gheorgheni a fost identificat, reţinut şi arestat preventiv . Suspectul abominabilei fapte este, de fapt, suspectă, o femeie de 41 de ani, concitadină cu victima începând din dimineaţa primei zile de noiembrie 2013 când, la ora 07:40, Poliţia Municipiului Gheorgheni a fost sesizată despre faptul că o tânără de 26 de ani a fost găsită decedată în apartamentul în care, locuia, având în vedere indiciile evidente ale unei fapte comise cu violenţă, pentru cercetarea şi soluţionarea acestui caz, care încă de la primele concluzii se anunţa a fi unul dificil, s-a format o echipă operativă complexă, formată din specialişti din diferite structuri operative ale Inspectoratului de Poliţie Judeţean Harghita. (Continuare în pag. a 3-a) Români în straie de sărbătoare, depuneri de coroane şi parada militară 1 Decembrie la Topliţa Locuitorii municipiului Topliţa au sărbătorit cu bucurie Ziua Naţională a României şi 95 de ani, de la Unirea cea Mare. Şcoala Gimnazială „Miron Cristea” a găzduit simpozionul „Unirea cea Mare în conştiinţa românilor”, în cadrul căruia au prezentat comunicări interesante: prof. Floarea Nistea - „Idealul unităţii naţionale la români”, prof. dr. Costel Lazăr - „Contextul intern şi internaţional al Marii Uniri” şi prof. Ilie Şandru - „Miron Cristea şi Marea Unire de la 1918”. în acest cadru a fost lansată cartea „Biserica Ortodoxă Română din estul Transilvaniei după al II-lea război mondial” de Cristian Costel Lazăr, despre care a vorbit Ilie Şandru, luând cuvântul şi autorul. O legătură între partea ştiinţifică a manifestării şi cea culturală a fost realizată de profesorul Octavian Bucur, care a recitat poezia proprie, sugestiv intitulată „Aşteptare”. (Continuare în pag. a 5-a) VASILE GOTEA