Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2014 (Anul 26, nr. 5703-5738)

2014-01-22 / nr. 5710

• Pagina a 2-a • 22 ianuarie 2014 • Informația CH! ALPIN Pinturault - în mare formă Localitatea elveţiană Wengen a găzduit, la sfârşitul săptămânii, trei probe masculine din cadrul Cupei Mondiale la schi alpin. Prima desfăşurată, cea de supercombinată, a revenit campionului american Ted Ligety, urmat de francezul Alexis Pinturault (foto) şi croatul Natko Zmicic. La coborâre s-a impus elveţianul Patrick Kung, pe locul secund a fost austriacul Hannes Reichelt, iar pe liderul Cupei Mondiale, Axel Lund Svindal (Norvegia). în proba de slalom, francezul Pinturault a mai urcat o dată pe podium, de data asta pe cea mai înaltă treaptă, secondat de germanul Felix Neureuther, iar pe trei s-a situat austriacul Marcel Hirscher. Clasamentul general al Cupei Mondiale: 1. A. L. Svindal 757; 2. M. Hirscher 735; 3. A. Pinturault 506. Femininele s-au întrecut la Flachau (Austria), într-o probă de slalom. Americana Mikaela Shiffrin, aflată în mare formă în această parte a sezonului, a câştigat clar, ea fiind urmată de suedezele Frida Hansdotter și Maria Pietila Holmner. Clasamentul general al Cupei Mondiale: 1. Maria Hoefl-Riesch (Germania) 781; 2. Anna Fenninger (Austria) 709; 3. Tina Wierather (Liechtenstein) 673; 4. Mikaela Shiffrin 614. SĂRITURI CU SCHIURILE Takanashi se distanţează La Zao, Japonia, au avut loc două noi etape ale Cupei Mondiale la sărituri cu schiurile, probe rezervate femininelor, ambele soldate cu victoria imbatabilei japoneze Sara Takanashi. în primul concurs noutatea a fost situarea pe poziţia secundă a unei alte japoneze, Yuki Ito, pe trei clasându-se germana Carina Vogt (foto). în al doilea concurs, Vogt a terminat a doua, pe locul trei apărând, neaşteptat, elveţiană Bigna Windmuller. Sara Takanashi s-a distanţat, probabil decisiv, în fruntea clasamentului general, acumulând 860 p., pe doi Carina Vogt 546, pe 3 Irina Avvacumova (Rusia) 435. Dana Haralambie a ocupat locul 41 la primul concurs şi 28 în al doilea, în clasamentul general situându-se pe poziţia 44, cu 13 puncte la total. Tollraus fii Slovenia - în frunte Trambulinele din staţiunea poloneză Zakopane au găzduit două concursuri de sărituri de la trambulina mare. Primul a fost o întrecere pe echipe, câştigată de Slovenia cu 1.059,6 p. - ceea ce n-ar trebui să ne mai mire! - urmată de Germania, 1.047,9 p., de asemenea cu o garnitură tânără, în timp ce cvasi-invincibila echipă a Austriei - până nu demult! - s-a situat abia pe locul trei, cu 1.033 p. Proba individuală de la trambulina mare a revenit norvegianului Anders Bardal, secondat de slovenul Peter Prevc (foto), pe treapta a 3-a a podiumului situându-se germanul Richard Freitag. Pe primele locuri în clasamentul general al Cupei Mondiale: 1. Kamil Stoch (Polonia) 721; 2. Gregor Schlierenzauer (Austria) 670; 3. Peter Prevc 632; 4. Simon Ammann (Elveţia) 608; 5. Anders Bardal (Norvegia) 598. Pagină realizată de ŞTEFAN DANCIU stef_dan21@yahoo.com ENIS Tecăuîn turul III Horia Tecău, împreună cu indiana Sanya Mîrza, s-a calificat în turul III al probei de dublu mixt de la Australian Open. în turul secund, perechea româno-indiană a învins dublul Anastasia Rodionova - Colin Fleming (Australia - Marea Britanie), cu scorul de 6-2, 6-2. Pe tabloul feminin a mai explodat o bombă: sârboaica Anna Ivanovici, cea care o eliminase, neverosimil, pe Serena Williams, a fost eliminată de canadiana Eugenie Bouchard (foto), în mod categoric o viitoare mare vedetă, care în acest moment are doar 19 ani, dar practică un joc excepţional de complex. în celălalt meci din sferturile de finală, chinezoaica Na Li a învins-o uşor, scor 6-2,6-2, pe italiana Flavia Pennetta. Sigur, toată lumea de la noi aşteaptă meciul dintre Simona Halep şi slovaca Dominika Cybulkova, cea care a eliminat-o pe Maria Şarapova. Ca şi la meciul cu Jelena Jankovic, Simona este favorită și în partida cu Dominika, cotele la casele de pariuri fiind 1,40 pentru Simona şi 2,40 pentru Cybulkova. în caz de victorie, Simona ar întâlni-o pe nr. 2 mondial, Viktoria Azarenka. HOCHEI PE GHEAŢA Corona învingătoare într-un meci disputat pe Patinoarul Olimpic din Braşov, formaţia locală Corona a învins, în cadrul Ligii MOL, cu scorul de 6-3 (3-0, 1-1, 2-2) formaţia maghiară Jegesmedvék Miskolc. Alte rezultate din Liga MOL: Dab.Docler Dunaújváros - Ice Tigers Nowe Zamky 6-4 (1-2, 3-1, 2-1)', Ferencváros Budapesta - Újpest Budapesta 5-3 (3-0, 1-1, 1-2). Clasament: 1. Dab.Docler 85 (din 40 jocuri); 2. Jegesmedvék 72 (41); 3. Corona 70 (41); 4. Ice Tigers 67 (40); 5. Sport Club M. Ciuc 64 (39); 6. Ferencváros 59 (40); 7. Újpest 6 (41). , ţ ^ '% O &$*** *4 -- • %, ‘K\~, v M ; HANDBAL Danemarca si » Franţa neînvinse > în Danemarca au continuat partidele din cadrul turului II al turneului final al Campionatului European masculin de handbal. în Grupa principală 1 s-au înregistrat rezultatele: Islanda - Macedonia 29-27, Spania - Austria 28-27, Danemarca - Ungaria 28-24. Clasament: 1. Danemarca 8; 2. Spania 6; 3. Islanda 5; 4. Ungaria 3; 5. Macedonia 2; 6. Austria 0. în Grupa principală 2, primele meciuri din grupă s-au disputat aseară, după închiderea ediţiei ziarului nostru. Conduce, după rezultatele obţinute în grupa primară, Franţa, cu 6 puncte, urmată de Croaţia, Suedia şi Polonia, cu câte 4 puncte; Rusia şi Belarus n-au nici un punct. * .?* / BIATLON Apariţii neaşteptate pe podium Biatlonistele şi biatloniştii şi-au dat întâlnire în staţiunea italiană Anterselva. Sprintul feminin, pe 7,5 km, a adus victoria unei out-sidere, franceza Anais Bescond (foto), secondată de Andrea Henkel (Germania) şi Darya Domracheva (Belarus). Éva Tófalvi a ocupat locul 41, Luminița Piscoran 66, iar Réka Ferencz 86. La urmărire, 10 km, a câștigat Andrea Henkel, urmată de Nadejda Skardino (Belarus) și Tora Berger (Norvegia). Éva a venit pe locul 25. Ștafeta feminină nu s-a mai disputat. Sprintul masculin, 10 km, a revenit italianului Lukas Hofer, pe doi germanul Simon Schemp, pe trei alt german, Arid Peiffer. Ştefan Gavrilă a fost al 66-lea, Cornel Puchamu al 85-lea. Proba de urmărire, bărbaţi, 12,5 km, a fost câştigată de Simon Schempp, urmat de Jean-Guillome Beatrix (Franţa) şi Henrik L’Abee-Lund (Norvegia). Ștafeta de 4x7,5 km a revenit Franţei, urmată de Suedia şi Germania. România s-a situat pe locul 18.