Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2014 (Anul 26, nr. 5703-5738)

2014-01-14 / nr. 5706

Anul XXV. Nr. 5706 MARȚI, 14 IANUARIE 2014 • Preţ: lieu „Dacă nu vom avea responsabilitatea şi bunul simţ să M considerăm că naţiunea română este M un singur tot, nu vom reuşi reconstrucţia M acestui neam!" Intr-un amplu interviu realizat de Prompt Media cu senatorul pentru românii din afara graniţelor Viorel Badea, acesta a fost întrebat cum crede că poate fi redată coeziunea comunităţii româneşti din Ungaria, din moment ce autoguvernările românilor din ţara vecină au devenit practic o afacere, un etnobusiness. Viorel Badea: Asta se întâmplă de cel puţin 15 ani. Majoritatea comunităţilor care îi reprezintă pe românii din Ungaria nu sunt conduse de români. Spre exemplu, Autoguvernarea românilor din Budapesta este condusă de ţigani şi reprezintă interesele lor, nu pe ale românilor. (Continuare în pag. a 4-a)  Accident tragic: trei tineri de 14,19 şi * 20 de ani au murit Un accident deosebit de grav a avut loc pe raza comunei Corund, săptămâna trecută, în urma căruia trei tineri şi-au pierdut viaţa. Potrivit poliţiştilor, tânărul de 19 ani din Corund care conducea o maşină spre Praid nu a adaptat viteza în momentul în care a intrat într-o curbă şi a pierdut controlul autoturismului. Apoi a pătruns pe contrasens, după care a ieşit de pe drum, izbindu-se puternic de un copac. Atât şoferul, cât şi ceilalţi doi tineri, de 14 şi 20 de ani, tot din Corund, care s-au aflat în autoturism, au decedat. La faţa locului au ajuns şi pompierii Detaşamentului Odorheiu-Secuiesc. Aceştia au scos trupurile dintre fiarele contorsionate după o intervenţie de aproximativ două ore. (Şt.P.) Aproximativ 2.000 de metri cubi de material lemnos tăiat ilegal - în pagina a 3-a -Complexul Sportiv Naţional Izvoru-Mureşului - Ieri şi Azi (I) - în pagina a 2-a - „Prin regionalizare nu trebuie să creăm 40 de Românii" ----------------------- pagina a 5-a 100 de tancuri ar fi de ajuns ■ Rămâne de văzut dacă vor fi şi bani pentru ele! Deloc optimist că în acest an problema preluării laptelui în condiţii de calitate optimă va fi rezolvată în totalitate, domnul ec. Márton István, preşedintele Asociaţiei Crescătorilor de Bovine (ACB) din Harghita, a apreciat că achiziţionarea a 100 de tancuri de răcire ar putea fi o soluţie, dacă ministerul va aloca şi banii promişi. (Continuare în pag. a 3-a)