Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2014 (Anul 26, nr. 5775-5814)

2014-09-17 / nr. 5809

Anul XXV. Nr. 5809 MIERCURI, 17 SEPTEMBRIE 2014* In aşteptarea preţului corect La sfârşitul săptămânii trecute, una dintre cele mai importante lucrări ale campaniei agricole de toamnă, şi vorbesc despre recoltarea cartofilor, a atins vârful, ritmul accelerat fiind uşor de menţinut chiar şi în primele două zile ale săptămânii în curs. Şi asta din cel puţin două motive: în primul rând pentru că nu a plouat, în al doilea rând pentru că în ajutorul rudelor de la ţară au ajuns, cu mic cu mare, şi cei apropiaţi stabiliţi în oraş. Astfel, îmi spunea d-l Török Eugen, directorul executiv al Direcţiei Agricole Judeţene (DAJ) Harghita, 70 la sută din suprafaţa cultivată a fost eliberată, producţia medie estimată pe unitatea de suprafaţă dând semne a se menţine undeva în jurul a 23 de tone. Asta e partea plină a paharului, pentru că cea goală reclamă, ca să mă exprim astfel, preţul de valorificare a cartofilor direct de la producător, preț care, potrivit (Continuare în pag. a 3-a) ȘTEFANA DRĂGHICI „Ceea ce are România valoros sunt copiii" Ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşa, a declarat luni, cu ocazia deschiderii anului şcolar la Liceul „Octavian Codru Tăslăuanu” din Topliţa, că ceea ce România are mai valoros sunt copiii, iar ei trebuie să trăiască într-o ţară mândră şi demnă. „Am dorit să fiu acasă, să fiu alături de copii, de profesori, de părinţi, să le urez an de învăţământ 2014-2015 bun, întrucât copiii sunt ceea ce România are mai valoros şi cred că trebuie să se pregătească aici, la ei acasă, într-o ţară demnă, mândră, într-o Românie în care fiecare cetăţean trebuie să-şi găsească locul”, a declarat pentru Agerpres Mircea Duşa. în cadrul ceremoniei de deschidere, ministrul Apărării Naţionale a premiat-o pe Raluca Suciu, absolventă a Liceului „O.C. Tăslăuanu” din Topliţa, singura din judeţ care în acest an a obţinut media 10 la examenul de Bacalaureat. „Elevilor, părinţilor şi profesorilor le doresc un an bun, un an de învăţământ în care tinerii să plece cu cunoştinţe serioase, pentru a deveni cetăţeni importanţi ai ţării, de care ţara are nevoie”, a conchis Mircea Duşa. (Gina Ştefan) - în pagina a 5-a -Proiectul Promovarea Festivalului de Muzică Veche a ajuns la final - în pagina a 6-a - încă o ispravă... Preţ: 1 leu In cel de-al 12-lea ceas, un experiment dătător de speranţă ■ Distribuţia pe orizontală - soluţia miraculoasă? Schimbări De la 1 ianuarie 2014, SC Goscom SA Miercurea-Ciuc nu mai încasează cheltuielile comune de la asociaţiile de proprietari cu care a avut o astfel de relaţie. De la 1 aprilie 2014, „Goscom” nu mai face repartizarea cheltuielilor comune pentru nici una din asociaţiile de proprietari. După cum ne-a precizat d-na Fekete Ana, directorul executiv al SC Goscom SA, aceste măsuri au fost luate pentru ca să se întărească ideea de comunitate în cadrul asociaţiilor, precum şi ideea de responsabilitate şi, în ceea ce-i priveşte pe administratorii asociaţiilor de proprietari, ideea că nu orice problemă care se naşte în rândul membrilor asociaţiei trebuie să ajungă la Goscom. Goscom făcea acest serviciu pentru a uşura munca asociaţiilor, numai că s-a ajuns în faza în care răi-platnicii, spre exemplu, erau mai (Continuare în pag. a 8-a) AURELIA ILUŢ Teme dezbătute la Universitatea de Vară Izvoru-Mureşului: TRANSILVANIA FURATĂ. Probleme ale retrocedărilor ilegale de proprietăţi. De ce statul român nu reacţionează? (IV) - în paginile 4 şi 5 -