Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2014 (Anul 26, nr. 5775-5814)

2014-07-22 / nr. 5784

• Pagina a 2-a • 22 iulie 2014 • ms.HTaiP* FOTBAL în cursul săptămânii au avut loc partidele din cadrul „Cupei Ligii” la fotbal, competiţie în care au fost angrenate cele 16 formaţii din Liga 1. Rezultatele şi marcatorii: Rapid Bucureşti - CSU Craiova 1-0 (0-0), Gol Ciolacu 53, ASA Tg. Mureş - CSMS Iaşi 0-2 (0-1). Au înscris Creţu 39, L. Mihai 92; Viitorul Constanţa - FC Botoşani 3-3 (1-1), 4-3 la penalty-uri. Goluri Mitriţă 40, Duminuţă 66 (p.), Patache 95 - Hadnagy 21, Fülöp 70, Acsinte 120; FC Braşov - Astra Ploieşti 1-4 (0-2). Marcatori Buga 48 - Fatai 13, 29, Seto 63, Budescu 66; Oţelul Galaţi - Ceahlău- Piatra Neamţ 0-0, 3-2 la penalty-uri: Rapid-Steaua Bucureşti 1-2 (1-1). Au înscris Seleagea 24 - Keserv 9, 49 (p.); CSMS Iaşi - CFR Cluj-Napoca 4-2 (2-2). Au marcat L. Mihai 5, Vâtcă 23, Pălimaru 58, Olah 80 (p.) - Christian 38, Păun 45. U Cluj-Napoca - Petrolul Ploieşti 1-0 (1-0), Gál Kovács 31. Ultimele două partide din sferturile de finală, Gaz Metan Mediaş - Pandurii Tg. Jiu şi Concordia Chiajna - Dinamo Bucureşti, s-au desfăşurat aseară, după închiderea ediţiei ziarului nostru. „Cupa Ligii” Adversarele echipelor româneşti La Nyon a avut loc tragerea la sorţi a partidelor din turul 111 preliminar al Ligii Campionilor şi Europa League. • în Liga Campionilor, Steaua va întâlni, dacă trece de Stormgodet, pe Dinamo Tbilisi (Gruzia) sau Aktobe (Kazahstan), în Europa League, Astra Ploieşti, calificată direct în turul III, va juca cu învingătoarea dintre MFK Kosice (Slovacia) şi FC Slovan Liberec (Cehia). în tur, Slovan a câştigat cu 1-0. Dacă se califică, Petrolul va juca cu cehii de la Viktoria Plzen, iar CFR Cluj, în eventualitatea, din păcate destul de redusă, a calificării, ar întâlni pe învingătoarea dintre Dinamo Minsk și Myllykosken Pallo-47 (Finlanda). Marica, la Konyaspor Periplul atacantului român Ciprian Marica (foto), pe la formaţii din Europa, continuă! După Dinamo Bucureşti, Şahtior Doneţk, VfB Stuttgart, Schalke 04 Gelsenkirchen şi Getafe, Marica s-a transferat pe o perioadă de 2 ani la formaţia turcă Turka Konyaspor. Acolo unde va fi coleg cu Gabriel Torje, împrumutat de turci de la Udinese. HANDBAL Campionatul Mondial U-18 în Macedonia a început Campionatul Mondial de junioare U-18, competiţie la care România face parte din Grupa C, alături de Uzbekistan, Macedonia, Argentina, Germania şi Danemarca. în prima partidă susţinută, România a învins Argentina cu 34-20 (16-9). Cele mai eficace jucătoare, din echipa română, au fost Bianca Baziliu (foto) 6 și Cristina Lazio 5. Pagină realizată de STEFAN DANCIU - stef_dan21@yahoo.com ICLISM Cea mai mare şi mai dificilă competiţie ciclistă de şosea, Turul Franţei, şi-a consumat, duminică, cea de-a 15-a etapă. Chiar dacă s-a desfăşurat într-o zonă relativ plată, între Tallard şi Nimes, 222 km, prin lungimea ei şi vântul puternic care bate constant în această regiune, etapa a fost una destul de dificilă. De aceea comentatorii vorbesc cu admiraţie despre curajul şi hotărârea celor doi ciclişti de la antipozi - Jack Bauer (Garmin, Noua Zeelandă) şi Martin Elmiger (IAM, Australia) - de a evada din pluton la doar 2 kilometri de la start şi parcurgerea, în doi, a 220 km! Din păcate, cei doi temerari au fost prinşi de pluton în apropierea linei de sosire, Emiger la 25 metri de punctul final al etapei! Victoria în această lungă etapă a revenit norvegianului Alexander Christoff, la a doua reuşită, după cea de la Saint Ettienne. Italianul Vincenzo Nibali (Astana) continuă să conducă în clasamentul general și e foarte probabil că va păstra tricoul galben de lider al Turului și în ultima etapă, pe Champs Elisees. Clasament general: 1. Vincenzo Nibali (Astana) 66h 49’ 37”; 2. Alejandro Valverde (Spania, Movistar) 66h 54’ 14”; 3. Romain Bardet (Franţa, AG2R) 66h 54’ 27”; 4. Thibaul Pinot (Franţa, Française des Jeux) 66h 54’ 43”; 5. Tejay van Garderen (SUA, BMC Racing), Turul Franţei . YAHTING Bucureşteanca Ebru Bolat (foto), în vârstă de 14 ani, a reuşit sâmbătă, în Irlanda, să cucerească medalia de aur în cadrul Campionatelor Europene, clasa „Optimist’. Ea a fost urmată de spaniola Iset Segura şi de elveţiană Martina Muller. Ebru Bolat are numeroase alte podiumuri la balcaniade şi alte competiţii internaţionale, printre care şi o medalie de aur, la clasa Zoom 8, cucerită chiar în această primăvară la Campionatul European organizat la Constanţa. Al doilea titlu european TENIS Florin Mergea-învingător la Hamburg Perechea româno-croată Florin Mergea - Marin Draganea a confirmat la Hamburg, în turneul dotat cu premii de 1,3 milioane euro, comportarea excepţională de la Roland Garros, când a ajuns până în semifinale. Deşi au fost admişi în ultimul moment pe tabloul de dublu, Mergea şi Draganja au mers din victorie în victorie, reuşind să câştige turneul. în finală, ei au învins cuplul Alexander Peya - Bruno Soares (Austria, Brazilia) cu scorul de 6-4, 7-5, intrând în posesia unui premiu de 84.970 euro şi primind 500 puncte ATP. Turul Sibiului La sfârşitul săptămânii s-a desfăşurat competiţia ciclistă „Turul Sibiului”, la care a participat şi formaţia harghiteană Tuşnad Cycling Team din Miercurea-Ciuc. După un prolog şi trei etape, din care ultima în două secţiuni, pe primul joc s-a situat croatul Radoslav Rogina, urmat, la 1 ’ 01 ”, de italianul Davide Rebellin şi la 1 ’07” de slovenul Primoz Roglijic. Primul dintre români a fost Oleg Bedros, locul 16, la 5’ 36” de lider. Pe echipe, victoria a revenit croaţilor de la Adria Mobil, urmaţi de Androni Giocattoli- Venezuela (Italia) şi CecPolsat (Belarus). Tuşnad Cycling Team a ocupat poziția a 6-a, la 14’ 59” de locul I. Au participat 22 de echipe şi 148 de rutieri. .St»- SCRIMA Tiberiu Dolniceanu - medalie de bronz la Mondiale Sabrerul Tiberiu Dolniceanu (foto) şi-a confirmat clasa cucerind medalia de bronz la Campionatele Mondiale de scrimă de la Kazan (Rusia), în drumul spre medalia de aur, Dolniceanu - nr. 5 mondial - a pierdut, scor 9-15, în faţa rusului Nikolai Kovalev, viitorul campion mondial. Cristina-Andreea Mitu câştigă un turneu ITF Jucătoarea română Cristina-Andreea Mitu, cap de serie nr. 2, s-a impus în turneul ITF de la Darmstandt (Geramnia), dotat cu premii de 25.000 dolari, în finală, românca a trecut de elveţiană Viktorija Golubici cu scorul de 6-2, 6-1.