Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2014 (Anul 26, nr. 5815-5852)

2014-10-10 / nr. 5819

www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXV. Nr. 5819 VINERI, 10 OCTOMBRIE 2014« Propuneri harghitene la Comitetul Regiunilor în domeniul politicii energetice ■ Este nevoie de noi reglementări juridice, astfel încât lemnul să fie utilizat în construcţia clădirilor publice „Una dintre modalităţile de creştere a eficienţei, pe lângă construirea de locuinţe eficiente din punct de vedere energetic, este reabilitarea clădirilor deja existente”, scrie în amendamentul supus şedinţei plenare a CoR Borboly Csaba, preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, adăugând că „este nevoie de sprijinirea investiţiilor care vizează construcţia de noi clădiri rentabile şi accesibile ca preţ”. (Continuare în pag. a 3-a) Vânătoare de vulpi Teoretic vorbind, aşa aş putea defini în termeni nu tocmai corecţi din punctul de vedere al specialiştilor. Programul de supraveghere, control şi eradicare a rabiei la vulpi, prevăzut a se desfăşura în perioada 2014-2017, în opt campanii de imunizare, ce vor fi evaluate sub aspectul eficienţei pe seama unor vânători adevărate, ce urmăresc prelevarea de probe de la animalele vaccinate cu momeli vaccinale orale. Acum, îmi spunea dr. Ladó Zsolt, directorul executiv al DSVSA Harghita, prima fază a campaniei din această toamnă a fost depăşită, materialele informative şi cele de atenţionare fiind deja trimise către primăriile şi şcolile din judeţ. In cea de-a doua fază, care se va desfăşura în perioada 17-27 octombrie a.c., cu ajutorul a şase avioane ce vor decola de pe Aeroportul din Târgu-Mureş, în judeţele Mureş, Harghita, Sibiu, Braşov, Covasna şi Alba, vor fi distribuite 500.000 de doze de momeli vaccinale. Şi pentru că recepţia calitativă şi certificarea numărului de momeli utilizate trebuie făcute de cineva autorizat, la nivelul DSVSA Harghita a fost nominalizată ocomisie tehnică cu atribuţiuni clare în acest sens. Referitor la momelile ce vor fi distribuite manual în jurul localităţilor şi acumulărilor mari de apă, cum ar fi de pildă barajele de la Frumoasa şi Zetea, trebuie ştiut că numărul dozelor ce vor intra în judeţ se ridică la 2.000, cifră care, potrivit (Continuare în pag. a 8-a) ȘTEFANA DRAGHICI FOTBAL Meciuri dificile și importante  în pagina a 2-a - ROMANIA Un proiect unic în România: legarea tuturor spitalelor din Harghita într-un sistem informatic integrat Spitalele din judeţul Harghita vor fi interconectate printr-un sistem informatic modern, realizat cu fonduri europene, care dă posibilitatea medicilor specialişti să aibă acces la datele medicale ale pacienţilor pe care-i tratează. Proiectul, intitulat E-sănătate, servicii medicale de calitate - sistem informatic medical la nivelul judeţului Harghita, a fost gândit de specialiştii Spitalului Judeţean de Urgenţă din Miercurea-Ciuc şi este finanţat cu peste 7 milioane de lei, prin Programul Operaţional Sectorial. Co-finanţarea de 2 la sută, pentru toate spitalele partenere, care se ridică la aproape 100.000 lei, a fost suportată din bugetul Consiliului Judeţean Harghita. Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Miercurea-Ciuc, dr. Demeter Ferenc, a declarat pentru Agerpres că prin acest proiect se realizează un sistem informatic ultramodern, denumit „cloud computing”, prin care toate cele cinci spitale din judeţ vor fi interconectate, existând şi posibilitatea comunicării cu medicii de familie. Potrivit sursei citate, medicii vor avea acces în timp real la informaţii despre un pacient şi acesta va putea fi investigat şi tratat mult mai repede. „Este un proiect unic în România, dat fiind că leagă toate spitalele din judeţul Harghita într-un sistem informatic integrat, unitar, care funcţionează în cloud, dar se creează şi premisele interconectării cabinetelor medicilor de familie la acest sistem. Sistemul va permite o evidenţă mult mai precisă, clară şi un circuit informaţional mai rapid în ceea ce priveşte datele pacientului, pentru că de foarte multe ori pacienţii circulă în interiorul sistemului sanitar din Harghita, de la un spital la celălalt sau de la cabinet de medicină de familie la spital şi atunci toate datele sunt accesibile tuturor, evident celor pe care îi autorizează pacientul prin cârdul lui de sănătate”, a explicat dr. Demeter Ferenc. (Continuare în pag. a 3-a) GINA ŞTEFAN întâlnire inedită a elevilor de la Colegiul Naţional „Octavian Goga" cu poemul epic „Exodul" al lui Daniel Drăgan - în pagina a 4-a - Preţ: 1 leu