Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2015 (Anul 27, nr. 5853-5889)

2015-01-14 / nr. 5857

www.informatiahr.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5857 MIERCURI, 14 IANUARIE 2015* Preţ: 1 leu ROMANIA FURATA. Cazul Mechel - cum au ajuns rușii să controleze mare parte din siderurgia românească (II) - pagina a 6-a -Surparea de versant din Toplița - o normalitate geologică - în pagina a 3-a - Unul dintre complicii teroriștilor de la Paris a arestat în Bulgaria Un francez arestat în Bulgaria la 1 ianuarie, pentru că a încercat să ajungă în Siria, este suspectat că ar fi avut legături cu Chérif Kouachi, unul dintre autorii atentatului comis pe 7 ianuarie la sediul săptămânalului satiric Charlie Hebdo, potrivit Novinite. Fritz Jolié Joaquin, în vârstă de 29 de ani, avea pe numele său două mandate europene de arestare. Unul dintre mandate fusese emis pentru participare la o organizaţie criminală cu intenţii teroriste, iar al doilea pentru răpirea fiului său în vârstă de 3 ani şi scoaterea sa ilegală din Franţa. Bărbatul a fost arestat pe 1 ianuarie în timp ce încerca să traverseze graniţa dintre Bulgaria şi Turcia, la punctul de trecere a frontierei Kapitan Andreevo. Soţia acestuia le-a spus poliţiştilor că acesta intenţiona să-l ducă pe fiul său în Siria, pentru a-l creşte şi educa în comunitatea jihadistă, potrivit unor informaţii citate de Reuters şi AFP. Fritz Jolie Joaquin ar avea o legătură cu unul dintre cei doi fraţi care au atacat zilele trecute sediul publicaţiei Charlie Hebdo din Paris, unde au ucis 12 persoane și au rănit alte 11. Se redeschide dosarul de corupţie al lui László Borbély Instanţa supremă a confirmat decizia procurorilor DNA Oradea de redeschidere a anchetei în dosarul fostului ministru al Mediului, László Borbély, în care este acuzat că ar fi luat mită pentru intervenţii în vederea atribuirii unor contracte. „în temeiul art. 335, alin. 4, Cod procedură penală, confirmă redeschiderea urmăririi penale dispusă prin ordonanţa din 5 ianuarie 2015 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Direcţia Naţională Anticorupţie, Serviciul Teritorial Oradea, în dosarul nr. 657/112/2014. Definitivă'’, se arată în decizia înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Soluţia de neîncepere a urmăririi penale în cazul deputatului UDMR László Borbély, în dosarul de trafic de influenţă al acestuia, a fost revocată de procurorii DNA Oradea, care au reluat cercetările privind suspiciunea că fostul ministru al Mediului a luat mită pentru intervenţii în vederea atribuirii unor contracte. (Continuare în pag. a 3-a) Analiza activităţii de pază a pădurilor din cadrul Direcţiei Silvice Harghita pe anul 2014 Tăierile ilegale de arbori, în scădere faţă de 2013 Tăierile ilegale de arbori de pe suprafeţele administrate de Direcţia Silvică (DS) Harghita au fost în scădere în anul 2014 faţă de 2013. Cel puţin aşa reiese din Analiza activităţii de pază a pădurilor efectuată de specialiştii CS Harghita pe anul 2014. Conforn documentului, în anul 2014 a fost tăiată ilegal o cantitate de 1.476 de metri cubi de material lemnos, faţă de aproape 2.000 mc în anul anterior perioadei analizate. Totuşi, valoarea totală a pagubei a fost mai mare, de aproximativ 359.000 de lei, comparativ cu 327.000 lei în 2013. Trebuie menţionat că DS Harghita administrează aproximativ 40% din fondul forestier al judeţului, restul fiind în paza ocoalelor silvice private. Conform analizei, cea mai mare cantitate de masă lemnoasă tăiată ilegal anul trecut s-a înregistrat pe suprafeţele proprietate publică a statului - 918 mc, pe proprietăţile private administrate de DS înregistrându-se 558 mc. în anii trecuţi, situaţia era inversă, adică de pe suprafeţele private administrate se tăia ilegal mai mult. în anul 2014, lucrătorii DS au constatat 16 infracţiuni, în scădere faţă de 2013, când au fost înregistrate 40 de infracţiuni. Anul trecut au fost aplicate 73 de amenzi pentru tăierea ilegală de arbori, în valoare de 93.250 lei, în urmă cu doi ani au fost aplicate 100 de contravenţii, în valoare de 101.500 lei. De asemenea, lucrătorii silvici au găsit în păduri o cantitate de 387 mc material lemnos abandonat, în valoare de aproximativ 87.300 lei. în 2013, această cantitate a fost de 741 mc. (Continuare în pag. a 5-a) St. PĂTRÎNTAȘ La aniversare în fiecare an, la mijlocul lui călindar, cele mai frumoase gânduri ale noastre se îndreaptă spre nobila personalitate a limbii, literaturii şi culturii române, poetul Mihai Eminescu. La poalele Carpaţilor, cu 165 de ani în urmă, se ivea pe câmpul înfloritor al limbii române unul din geniile tutelare ale scriiturii românești. Multe din coloanele Templului limbii române aveau să se lumineze de semantica măiastră cultivată de: un tânăr sfânt coborât dintr-o icoană, un copil predestinat durerii, pe chipul căruia se vedea scrisul unor chinuri viitoare (I.L. Caragiale). Una dintre preocupările contemporanilor, ca şi a urmaşilor săi, a fost cunoaşterea datei exacte a naşterii. Titu Maiorescu a pornit în cercetarea sa de la Registrul Junimii în care erau înregistrate data şi locul (Continuare în pag. a 4-a)