Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2015 (Anul 27, nr. 5925-5964)

2015-08-04 / nr. 5939

Informaţia 1BIBLIOTICA JUDEŢEANĂ Iljonijános .rr www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5939 MARŢI, 4 AUGUST 2015 • Preţ: 1 leu Codul muncii nu este un tablou pe care trebuie doar să-l privești - în pagina a 2-a -Novák Eduard - medalie de argint la CM - în pagina a 8-a - Proiectul regionalizării a eşuat în principal datorită criteriului etnic susţinut de UDMRM □ Cristian Diaconescu:....Au venit cu o suprastructură creată pe regiuni şi înainte ca proiectul să devină lege, au început deja să-şi împartă funcţiile. Şi era o mare competiţie între nişte personaje care azi sunt la puşcărie îşi împărţeau România pe regiuni şi încercau să ne explice că aşa trebuie să arate România modernă regionalizată” Preşedintele Fundaţiei Mişcarea Populară, Cristian Diaconescu, a declarat sâmbătă, la Timişoara, că regionalizarea României trebuie să fie un proiect asumat politic de toate partidele, în care criteriul etnic nu are ce căuta, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care aplicarea proiectului a eşuat, în urmă cu doi ani. „In momentul în care avem opt sau zece regiuni, pentru România modernă va fi un câştig uriaş. Şi nu în ultimul rând, criteriul etnic nu are ce să caute, în opinia mea, în procesul decizional. continuare în pag. a 3-a Judecata lui Papuc Când l-am auzit pe Victor Ponta anunţând că a renunţat la hotărârea iniţială de a se opune acordării de salarii nesimţite înalţilor demnitari, nesimţiţi şi ei, din simplu motiv de a nu-l supăra din nou pe Iohannis, mi-am amintit imediat de cuvintele, rămase celebre, ale lui Vasile Alecsandri, rostite într-o anume împrejurare: ,,Se găsește mai multă judecată în papucul meu decât sub pălăria dumitale” Probabil de atunci poporul l-a transformat pe „Papuc” într-un personaj simbolic, negativ, care ia decizii proaste, hotărâri anapoda. S-ar părea că Ponta face parte şi el din rândul unor astfel de indivizi, fiindcă nu e pentru prima dată când calcă în străchini, cum se spune. E drept, Ponta se consideră prea june pentru a purta pălărie, în schimb, şi-a lăsat mustaţă şi „cioc”. Insă şi acestea sunt foarte „subţiri”, fiindcă nu au de unde fi mai pronunţate. Cam aşa este şi judecata lui, subţire de tot, Judecată de Papuc”! Şi-atunci cum să conducă o ţară? încep să le dau dreptate celor care îi vorbesc numai de rău, acuzându-i de tot felul de decizii greşite, de hotărâri pripite, care nu-şi pot avea„izvorul” decât dintro astfel de judecată a lui Papuc”! Aşa s-a întâmplat şi acum cu lefurile nesimţite pentru înalţii demnitari ai statului. Era foarte supărat când a aflat de hotărârea lui Oprea, luată în calitatea sa de prim-ministru interimar. Nu a uitat nimeni când Ponta, foarte hotărât, a spus: nu! Se vor mări atunci când vom decide creşterea salariilor pentru toţi fiancţionarii statului! continuare în pag. a 6-a La SJU Miercurea-Ciuc, conduita terapeutică folosită începe să dea rezultate □ Secretul? Colaborarea... interdisciplinară! De o vreme încoace, la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Miercurea-Ciuc se întâmplă ceva şi e de bine, dovadă că mulţi dintre tinerii medici ajunşi aici, aici au rămas, numărul lor fiind net favorabil celor care au ales să lucreze în străinătate pentru un salariu mai bun, sau numărul celor care s-au retras mai aproape de locurile natale... Greşesc, domnule dr. Demeter Ferenc? Sunteţi managerul unităţii şi în această calitate cu certitudine îmi puteţi oferi răspunsul corect - Nu greşiţi pentru că, din fericire, în ultimii patru ani ne-au venit mulţi medici tineri, specialişti în specialităţi deficitare sau chiar în specialităţi noi precum chirurgie toracică, neurochirurgie sau alergologie, continuare în pag. a 3-a I—*&Q-4y Zilele municipiului Miercurea-Ciuc pagina a 5-a