Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2015 (Anul 27, nr. 5925-5964)

2015-09-11 / nr. 5956

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5956 VINERI, 11 SEPTEMBRIE 2015. Despre criza migranţilor - în pagina a 3-a -HCM Baia Mare luptă pentru calificarea în grupele LC - în pagina a 2-a - Nemulţumirile unui anonim... Acum câteva zile, pe adresa redacţiei a sosit o scrisoare din Bilbor, nesemnată, motiv pentru care aproape că ne hotărâsem să renunţăm la a o citi, întrucât, în astfel de situaţii, o documentare corectă este greu de realizat în lipsa unui interlocutor în măsură să te ajute să dai de capătul firului unui ghem încurcat. Şi totuşi nu am renunţat, încercând să găsim un răspuns corect întrebării ce ne-a fost adresată undeva către sfârşitul epistolei, de el fiind poate interesaţi şi alţi cetăţeni... Până acolo însă m-am străduit să înţeleg ce anume l-a determinat pe expeditor să ne solicite sprijinul şi, în mare, cred că am reuşit. Este vorba despre o problemă ce ţine de agricultura ecologică şi de dosarele depuse de cetăţeni în anii 2012, 2013 şi 2014, care, în opinia sa, ar fi fost îndemnaţi să intre în sistem de către unii funcţionari ai primăriei, ale căror nume ni le-a şi făcut cunoscute. Mai mult chiar, ne-a spus că şi domnia sa, şi alţi oameni din localitate au plătit anual o sumă apreciabilă, al cărei cuantum ni-l face cunoscut, pentru care nu li s-a eliberat nici o chitanţă de către cei mai sus amintiţi, întrebarea mea, stârnită evident de neînţelegerea exactă a situaţiei, ar fi legată de momentul în care respectiva persoană realizează acest lucru, mai concret, nu pricep de ce a lăsat să treacă trei ani ca să ne spună că nu a primit chitanţă, când era mai simplu şi mai eficient să pretindă asta imediat, de la cel căruia i-a încredinţat banii. Oricum, pentru descâlcirea iţelor, nu o anchetă realizată de jurnalul nostru va da rezultat, ci o anchetă a organelor abilitate de lege, cărora li se pot adresa toţi cei ce îşi caută dreptatea... continuare în pag. a 4-a Duminică, în Miercurea-Ciuc Exerciţii demonstrative şi de paradă militară de Ziua Pompierilor din România □ Aniversarea a 5 ani de la înfiinţarea SMURD în fiecare an, în data de 13 septembrie se sărbătoreşte Ziua Pompierilor din România. Inspectorl şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Oltul” al judeţului Harghita, general de brigadă Gheorghe Pop, a amintit, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că Arma Pompieri „e una dintre cele mai vechi arme care a luptat pentru valorile democraţiei”. „La 1848 au fost singurii care s-au opus invadării de către armata Otomană şi a apărat tânăra democraţie de atunci. Pentru asta noi încercăm să cinstim, să transmitem mai departe la generaţiile următoare să nu uite că înaintaşii noştri s-au jertfit nu numai la foc, la inundaţii, ci luptând chiar cu arma în mână, şi în Războiul de Independenţă, şi în Revoluţia de la 1848, şi în cele două conflagraţii mondiale”, a spus inspectorul şef al ISU Harghita. continuare în pag. a 4-a In Sud-Estul si Estul Transilvaniei sunt a amintite în repertoriile arheologice mai bine de 40 de puncte fortificate - cetăți atribuite dacilor din perioada clasică (II) . Preţ: 1 leu