Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2015 (Anul 27, nr. 5965-6001)

2015-10-20 / nr. 5972

Anul XXVII. Nr. 5972 MARȚI, 20 OCTOMBRIE 2015 • Șansele de depunere a proiectelor în actualele sesiuni scot motivat - în pagina a 8-a - Trei victorii în Liga Campionilor - în pagina a 2-a - Artefacte din situl Păuleni-Ciuc, supuse analizei microscopice şi spectrometrice Un număr de 60 de artefacte preistorice provenind din colecţia Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni din Sfântu-Gheorghe, cea mai mare parte descoperite în situl arheologic de la Păuleni-Ciuc - „Dâmbul Cetăţii”, vor fi supuse analizei microscopice şi spectrometrice. Această analiză se va realiza în cadrul proiectului „Microscopia, spectrometria şi patrimoniul arheologic mobil. Noi perspective asupra valorilor trecutului”. Proiectul se adresează instituţiilor cu atribuţii în cercetarea şi valorificarea patrimoniului cultural naţional, specialiştilor din muzee, dar şi elevilor sau publicului larg interesat. • Managerul de proiect, arheologul Dan Buzea, preciza că materialele studiate în cadrul proiectului provin din nivelurile de locuire, atât din complexe, precum locuinţe de suprafaţă, gropi, cât şi din afara lor. De asemenea, acestea acoperă o largă paletă cronologică şi culturală, începând cu prima continuare în pag. "a 5-a Primul cimitir al militarilor români căzuţi pe teritoriul Rusiei Ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşa, a anunţat că, în premieră, Ziua Armatei Române va fi marcată în Federaţia Rusă, prin inaugurarea în zona Volgograd a unui cimitir pentru soldaţii români morţi în al Doilea Război Mondial. El a fost întrebat de jurnalişti despre relaţiile româno-ruse, declarând că nu există vreo relaţie militară între cele două ţări. „Din punct de vedere militar nu avem nici o relaţie. Am găsit înţelegere să avem acces la mormintele eroilor români, ale militarilor care au decedat în Rusia şi există ,„Să ne întoarcem în timp, e mai înţelept", scrie undeva Vasile Avram. E oare posibilă această întoarcere în timp? Nu, fiindcă găurile revărsate peste crestele munţilor nu se mai întorc niciodată la matcă”, scrie el. Aşa şi omul, rătăcit de-a lungul vieţii, prin crângurile şi pustietăţile neumblate, are un capăt, un sfârşit de drum. Acolo „reperul” după care s-a condus el se destramă definitiv. Atunci începe neantul. Şi totuşi omul are această şansă de a se reîntoarce în timp, pentru rememorarea acestuia. Una dintre aceste posibilităţi o constituie amintirile ce se adună de-a lungul vieţii. ,,E nemaipomenit să-ţi aduci aminte”, scrie Vasile Avram. In ce mă priveşte, aducerile aminte care mă leagă de Vasile sunt unele dintre cele mai dragi. Aş putea scrie multe pagini despre această prietenie în perioada în care el a lucrat, ca redactor, continuare în pag. a 3-a continuare în pag. a 4-a Vasile Avram la „Informaţia Harghitei" (1968-1976) . I Bißt IC ... u . ;> i £Ai4/% K*/Qs" hiNOS &0/y/ Şedinţa extraordinara a Consiliului Judeţean Harghita * Care este situaţia acum, cu ce ar fi mai bine peste 60 de zile? Preţ: 1 leu La revedere, toamnă... Cu tot alaiul ei de frunze ruginii, roade bogate, puse-n cele cămări şi multe festivaluri unde oamenii se adună să se bucure împreună de rodul muncii lor de un an, toamna se pregăteşte de odihnă, dar încă mai are lucruri de oferit. La o astfel de sărbătoare tomnatică a luat parte Ansamblul Artistic de Amatori „Plaiuri Tulgheşene”, cea de-a IV-a ediţie a sărbătorii sărmăşenilor „Festivalul Toamnei”, într-un cadru de basm pe dealul Bisericii Ortodoxe din Sărmaş-Harghita, organizatorii ne-au primit ca pe nişte continuare în pag. a 4-a