Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2015 (Anul 27, nr. 5965-6001)

2015-10-23 / nr. 5974

Informaţia®i www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5974 Preţ: 1 leu Feţele multiple ale succesului - în pagina a 4-a -Forum cultural „Jocul popular - de la şură, pe marea scenă” - în pagina a 8-a - Vânătorii de munte din Garnizoana Miercurea-Ciuc sărbătoresc Ziua Armatei României Duminică, 25 octombrie 2015, Ziua Armatei României va fi sărbătorită în Garnizoana Miercurea-Ciuc printr-o serie de manifestări organizate de militarii Brigăzii 61 Vânători de Munte ,, General Virgil Rădulescu Cu prilejul sărbătoririi Zilei Armatei României - moment cu valoare de simbol în istoria neamului românesc - vă invităm, începând cu ora 09:00, să participaţi la activităţile care se vor desfăşura pe Platoul din faţa Palatului Administrativ din Miercurea- Ciuc şi la Ceremonia militară şi religioasă de comemorare a luptei şi jertfei armatei şi a poporului român pentru libertate şi independenţă, pentru unitate şi integritate naţională, de la Monumentul Ostaşului Necunoscut de pe B-dul Timişoarei, continuare în pag. a 4-a în noaptea de sâmbătă spre duminică România revine la „Timpul Legal Român" în noaptea de sâmbătă spre duminică vom da ceasurile înapoi cu o oră. Astfel, duminică, 25 octombrie, ora 04:00 va deveni ora 03:00, iar România revine la „Timpul Legal Român”. Ziua de 25 octombrie, care va avea 25 de ore, va fi cea mai lungă zi a anului 2015. Trecerea la ora Europei Orientale, ora oficială de iarnă, nu va modifica mersul trenurilor în vigoare până la 26 octombrie. „Timpul Legal Român” se va aplica până pe 27 martie 2016, când se va trece din nou la ora de vară. Azi se va afla dacă există o diferenţă între ceea ce se vrea şi ceea ce se poate încă de acum câteva zile, domnul Victor Ponta a anunţat că azi, 23 octombrie 2015, membrii Executivului se vor reuni pentru a discuta rectificarea bugetară, printre priorităţile aflate pe agenda de lucru aflându-se, potrivit şefului Guvernului, inclusiv alocarea sumelor necesare despăgubirii agricultorilor ale căror culturi au avut de suferit de pe urma secetei din acest an. Dispunând din vreme de toate informaţiile, pe seama cărora aveau să fie făcute solicitările de fonduri, Daniel Constantin a declarat înainte de şedinţa anunţată că, în urma celor convenite cu premierul şi ministrul de Finanţe, la rectificarea bugetară de azi, ministerul pe care îl conduce va primi 640 de milioane de lei. O sumă ce va fi, după cum susţine domnia sa, distribuită fermierilor imediat după primirea continuare în pag. a 5-a VINERI, 23 OCTOMBRIE 2015________________________ Proiect al ministrului Apărării. Primarul care refuză arborarea drapelului își pierde mandatul Limba chineză, predată în 5 licee harghitene în această săptămână aproape 300 de elevi din cinci unităţi de învăţământ din Harghita au început cursurile de limbă şi civilizaţie chineză, acestea fiind urmate în cadrul unor activităţi extraşcolare. Orele de limbă chineză au devenit posibile după ce între Prefectura judeţului Harghita, Inspectoratul Şcolar Judeţean şi Institutul Confucius a fost semnat un acord de cooperare, lecţiile urmând a fi predate de către două profesoare de limba chineză. Cei 91 de elevi de la Colegiul Naţional „Octavian Goga” (CNOG) au optat pentru aceste cursuri deoarece sunt deschişi atât către învăţarea limbii continuare în pag. a 3-a