Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-06-03 / nr. 6065

Anul XXVIII. Nr. 6065 Gânduri (ne)spuse pentru a Xll-a C - în pagina a 4-a - La Bilbor a înflorit liliacul - în pagina a 8-a - S-a lansat portalul web prin care se doreşte stimularea vieţii economice din judeţ în organizarea Consiliului Judeţean Harghita, marţi, 31 mai, a avut loc o conferinţă de presă cu prilejul lansării portalului web care are drept scop informarea în timp util şi eficient a întreprinzătorilor din judeţ cu privire la publicarea achiziţiilor publice prin cumpărări directe. La conferinţa de presă au fost prezenţi: preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, directorul Agenţiei de Dezvoltare Judeţeană din cadrul Consiliului Judeţean, Barabás Csaba și Sebestyén Măria, responsabilă cu acest program. continuare în pagina a 3-a Sub ameninţarea Codului a Galben... în prima parte a zilei de ieri, ing. Török Eugen, directorul executiv al Direcţiei pentru Agricultură Harghita, era destul de îngrijorat în legătură cu ceea ce meteorologii prognozaseră pentru perioada imediat următoare, cu atât mai mult cu cât avea şi motive, în Ciucul de Jos, arăta domnia sa, cantitatea de apă înregistrată la sol în ultimele 60-70 de ore era de 50-70 litri/metru pătrat, pe unele parcele din Cozmeni şi Sâncrăieni fiind prezentă şi grindina. în aceste condiţii nu se poate intra pe teren pentru efectuarea tratamentelor contra manei şi mana începe să devină ameninţătoare, mai ales că există şi sole fără drenaj, care favorizează menţinerea umidităţii în exces, prin băltire. în mare însă, culturile sunt frumoase şi speranţa fermierilor din această zonă a judeţului se leagă de îmbunătăţirea vremii şi, evident, de continuare în pagina a 3-a Curţi şi gospodării inundate şi aproape 1.000 de consumatori fără curent electric în urma precipitaţiilor abundente Ploile abundente care au căzut ieri în judeţul Harghita au dus la inundarea mai multor curţi, pivniţe şi străzi în Miercurea-Ciuc, Gheorgheni şi Topliţa, iar aproape o mie de consumatori nu au avut curent electric în localităţile Bilbor şi Topliţa - situaţie existentă la închiderea ediţiei ziarului nostru. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Oltul” Harghita, Alina Ciubotariu, a declarat că un echipaj de la Detașamentul de Pompieri Miercurea-Ciuc a intervenit cu o motopompă pentru continuare în pagina a 3-a VINERI, 3 IUNIE 2016* Concursul Naţional de Literatură „Jenică Andrei" De Ziua Internaţională a Copilului, elevii câştigători au fost premiaţi Preţ: 1 leu Se va deschide la zece ani de la închidere Cinematograful din Miercurea-Ciuc ar putea începe să funcţioneze în câteva luni, la zece ani de la închidere, după ce municipalitatea a reuşit să achiziţioneze tehnica de proiecţie şi se caută soluţii legate de cine se va ocupa de această activitate. Viceprimarul cu atribuţii de primar, Antal Attila, a declarat că a fost cumpărat echipamentul de proiecţie digital, care cuprinde ecranul, tehnica de sonorizare şi aparatura de proiecţie şi este continuare în pag. a 8-a