Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2016 (Anul 28, nr. 6076-6114)

2016-09-02 / nr. 6102

• Pagina a 8-a • 2 septembrie 2016 • Informația Astăzi, Carol Novák Eduard zboară spre Rio cu visul la o nouă medalie paralimpică în urmă cu patru ani, ciclistul Carol Novák Eduard aducea primele medalii pentru România la Jocurile Olimpice destinate persoanelor cu dizabilităţi (Paralimpiadă). La Londra, ciocanul obţinuse două medalii de argint şi una de aur - titlul paralimpic a fost obţinut la proba de urmărire C4 pe pistă. Acum, la 4 ani de la acea performanţă, Novak zboară iar spre o nouă Paralimpiadă, cu gândul la alte medalii. înainte de plecarea spre Rio de Janeiro i-am pus câteva întrebări despre ceea ce va fi dincolo de Ocean. - Când plecaţi spre Rio de Janeiro? Eşti pregătit psihic şi fizic pentru Paralimpiadă? - Avem zborul pe 2 septembrie. Primul concurs va avea loc pe 10 septembrie, la proba individuală la urmărire, pe velodrom. După aceea, pe 14 septembrie, contratimpul individual şi 16 septembrie-proba de fond. Mă simt bine, sunt pregătit din toate punctele de vedere şi deja am experienţa Olimpiadei, fiindu-mi puţin mai uşor decât adversarilor. Eu cred foarte mult în pregătirea psihică la Olimpiadă. Cu ce rezultate vreţi să vă întoarceţi de la Paralimpiadă? - Sincer, mă duc să câştig la contratimpul individual, la şosea. Insă, dacă până la urmă va ieşi o medalie este foarte bine. - Ce ştii despre traseu? - Traseul la contratimp este plat, este un circuit de 15 km, cu două ture, în total 30 km. Se va desfăşura lângă ocean, aşa că într-o parte tot timpul va fi vânt, însă condiţiile vor fi la fel pentru toată lumea. - Acum patru ani, înainte să mergi la Paralimpiadă, ziceai că, dacă vei lua aurul, îţi vei arunca bicicleta. Acum ce spui? - Acum, sincer, chiar o s-o arunc. Jocurile Paralimpice vor începe pe 7 septembrie şi se vor termina 11 zile mai târziu, pe 18. în acest an, România va avea cel mai numeros lot pentru Jocurile Paralimpice, urmând a face deplasarea la Rio de Janeiro 11 sportivi şi 6 antrenori, la care se adaugă personalul auxiliar. Reprezentanţii noştri vor concura în ramuri sportive: atletism, ciclism, judo pentru nevăzători, kaiac, înot şi tenis de masă. Printre cei 11 se află şi doi reprezentanţi ai clubului Tuşnad Cycling Team - ciucanul Carol Novák Eduard şi covăsneanul Oláh Attila. ? S P O R T TENIS IFOTBAL Liga a IV- în acest weekend începe un nou sezon în liga judeţeană de fotbal, acolo unde sunt angrenate 10 echipe. Prima etapă programează partidele: AS Homorod Mereşti - CS Ciumani (sâmbătă, 3 septembrie, ora 17:00), AS Unirea Cristuru-Secuiesc - FK M. Ciuc 2 (duminică, 4 septembrie, ora 17:00); , etapa I CS Roşcai Od. Secuiesc - CS Minerul Bălan (duminică, 4 septembrie, ora 17:00); CS Lăzarea - AS Tulgheş (duminică, 4 septembrie, ora 15:00). Partida dintre AS Frumoasa şi CS Pro Mureşul Topliţa a fost amânată pentru 25 septembrie. Monica Niculescu, în turul 3 Miercuri seara, în turul doi al US Open, Monica Niculescu a avut unul dintre cele mai uşoare meciuri la vreun turneu de mare șlem, trecând de o altă româncă - Ana Bogdan - cu un sec 6-0, 6-1. Niculescu va juca astăzi, în turul 3, cu daneza Caroline Wozniacki. Tot miercuri au început şi jocurile de dublu, atât la masculin, cât şi la feminin. De aici lipseşte Florin Mergea, acesta fiind accidentat, în schimb este prezent cuplul româno-olandez Horia Tecău/Jean-Julie Rojer. Cei doi au trecut, în primul tur, de perechea Julian Knowle/Florian Mayer (Austria/Germania) cu 6-1, 6-3. Ieri, Tecău și Rojer (foto) au jucat, în turul secund, cu Abigail Spears/Santiago Gonzalez (SUA/Mexic). Una dintre marile surprize din turul doi de la US Open este eliminarea spaniolei Gabime Muguruza, favorita numărul 3 a turneului. Muguruza a fost învinsă, în două seturi (5-7,4-6), de letona Anastasija Sevastova. HANDBAL început cu dreptul pentru odorheieni HC Odorheiu-Secuiesc a repornit, în această săptămână, într-o nouă luptă în Liga Naţională de Handbal masculin, echipa de pe Târnava Mare fiind, practic, singura din judeţ care evoluează într-o competiţie cu adevărat importantă pe plan naţional. Primul meci le-a adus şi prima deplasare, la Reşiţa, acolo unde au jucat cu HC Adrian Petrea. HC Odorhei n-a început prea bine meciul de debut, titrează site-ul clubului harghitean. La scorul de 6-1 pentru reşiţeni, antrenorul celor de la Odorhei a cerut time-out şi a schimbat liniile. Datorită evoluţiei portarilor şi a golurilor marcate de Vitaly Komogorov şi Cristian Ghiţă, HC Odorhei a reuşit să revină în joc, astfel că scorul la pauză a fost 14 egal. Şi în repriza secundă cele două echipe au mers cap la cap până spre final, când harghitenii s-au distanţat la 26-23. Era minutul 56 şi totul - scorul, intervenţiile lui Da Rosa - anunţa un final liniştit, fără emoţii. Doar că în ultimul minut, HC Odorhei a fost nevoită să joace cu 3 jucători mai puţini după ce primiseră o serie de eliminări. Astfel, Reşiţa s-a apropiat la un gol şi avea o aruncare de la 7 metri, a fost însă ratată, iar HC Odorheiu-Secuiesc câştigă cu 26-25 şi-şi trece în cont primele puncte din acest sezon. în etapa a doua, HC Odorhei va primi vizita echipei CSA Steaua Bucureşti. Meciul va avea loc marţi, de la ora 19:00. Liga a III-a: debut pentru ciucani și odorheieni Tot în acest weekend începe și Liga a IlI-a, în prima serie fiind prezente două echipe harghitene. După ce sezonul trecut AFK M. Ciuc a rămas o anonimă la mijlocul clasamentului, iar AFC Odl. Secuiesc s-a zbătut la subsolul clasamentului, cele două echipe sunt datoare să arate mai mult în acest sezon. Iar prima şansă o au azi şi mâine, când ambele vor juca în faţa propriilor suporteri. AFK Miercurea-Ciuc va juca astăzi, de la ora 17:00, cu Atletico Vaslui. AFC Odorheiu-Secuiesc va primi, mâine, vizita nemţenilor de la CSM Roman. O nouă încercare pentru tricolori Şi băieţii mari din fotbalul românesc au un debut în acest sfârşit de săptămână. România porneşte din nou la drum în încercarea de a se califica, după o pauză de 20 de ani, la un Campionat Mondial. Un nou preşedinte de federaţie şi un selecţioner străin, sunt detaliile faţă de ultimele eşecuri, în preliminariile pentru calificarea la Cupa Mondială din 2018, ce va avea loc în Rusia, tricolorii vor juca în Gripa E, alături de naţionalele Danemarcei, Poloniei, Muntenegului, Armeniei şi Kazahstanului. Prima rundă a grupei programează meciurile: Kazahstan - Polonia, Danemarca - Armenia şi România - Muntenegru. Partida România - Muntenegru va avea loc duminică, 4 septembrie, pe Cluj Arena, de la ora 21:45 şi va fi arbitrată de o brigadă alcătuită din Anthony Taylor la centru şi Stuart Burt, respectiv Stephen Chlld la margini. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN