Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2016 (Anul 28, nr. 6076-6114)

2016-08-02 / nr. 6089

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6089 MARȚI, 2 AUGUST 2016 • Ședința ordinară a Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc în pagina a 2-a . Pe lanţul scurt, verigă cu verigă... începând cu numărul de azi, în limita în care îmi va sta în putinţă, voi încerca să supun atenţiei cititorilor noştri, producători agricoli, procesatori, comercianţi şi consumatori, aspecte ce ţin de recent promulgata „Lege a supermarketurilor”, care obligă marile magazine să comercializeze produse indigene în proporţie de 51% din volumul de marfa de pe raft, corespunzător fiecărei categorii. Mai exact este vorba despre carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate şi de panificaţie, cumpărate printr-un lanţ scurt de aprovizionare, care implică existenţa unui număr limitat de operatori economici între producători, procesatori şi consumatori. Legea nr. 150/2016, care modifică şi completează Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, a fost promulgată continuare în pag. a 4-a Din cauza suferinţei a cauzate de boli, o femeie de 39 de ani s-a sinucis într-o mofetă Trupul neînsufleţit al unei femei de 39 de ani din comuna Cârţa a fost găsit duminică, într-o mofetă din localitatea Sântimbru-Băi, fiind vorba de o sinucidere provocată de inhalarea de gaze. Purtătorul de cuvânt din cadrul IPJ Harghita, Gheorghe Filip, a declarat că, ajunşi la faţa locului, criminaliştii au găsit un mesac la intrarea în mofetă care aparţinea victimei. Pe lângă lucruri personale, în mesac sa găsit ulterior, într-un plic de mărime A4, o scrisoare de adio, în scrisoarea găsită de anchetatori, femeia de 39 de ani a explicat că motivul care a determinat-o săşi ia viaţa este acela de a scăpa de bolile pe care le avea şi de suferinţa cauzată de ele. continuare în pag. a 2-a Bănuit că şi-a violat fiica a de 13 ani, arestat preventiv □ Suspectul şi-a agresat sexual fiica în prezenţa fratelui şi Un bărbat de 36 de ani din comuna Avrămeşti a fost arestat preventiv, după ce a fost acuzat de propria fiică de 13 ani că a violat-o. Potrivit Biroului de presă din cadrul IPJ Harghita, minora de 13 ani s-a presurorilor ei zentat la Postul de Poliţie Avrămeşti săptămâna trecută, unde a reclamat faptul că în urmă cu o seară a fost violată de propriul tată, în urma cercetărilor demarate imediat de poliţişti, sesizarea copilei a fost confirmată. continuare în pag. a 2-a Preţ: 1 leu Ciuc Jazz 8 la final: Număr record de spectatori la concertele festivaluluiL □ Public din toate colţurile ţării, dar şi din ţări ca Iordania, Portugalia, Tunisia etc. Ferenc Snétberger şi Michel Godard Zetea: Ambasadorul britanic Brummell: Cetăţenii români să fie calmi; negocierile de ieşire din UE sunt un proces îndelungat Aflat la Zetea, ambasadorul britanic Paul Brummell le-a transmis cetăţenilor români care lucrează în Marea Britanie să fie calmi, pentru că negocierile de ieşire din Uniunea Europeană, după Brexit, reprezintă un proces îndelungat şi a subliniat că relaţiile dintre cele două ţări vor fi ghidate, în continuare, de parteneriatul strategic, bazat pe doi piloni, securitate şi prosperitate. Ambasadorul Paul Brummell le-a vorbit duminică tinerilor prezenţi în Tabăra de Vară a UDMR din judeţul Harghita despre contextul în care s-a organizat referendumul privind ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană şi provocările apărute după votul pozitiv dat de cetăţenii britanici, continuare în pag. a 3-a