Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2017 (Anul 29, nr. 6152-6188)

2017-02-21 / nr. 6171

ul www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6171 MARŢI, 21 FEBRUARIE 2017 • Preţ: 1 leu Concursul Naţional de Creaţie Icoana şi Şcoala mărturisirii - în pagina a 4-a - Două accidente rutiere, două decese - în pagina a 5-a - Au început decontările pentru susţinerea de către UDMR în Parlament □ Deputatul UDMR Covasna, Benkő Erika, a declarat că propunerea Uniunii privind folosirea limbii minorităţilor naţionale în unităţile sanitare a primit aviz pozitiv din partea Comisiei pentru drepturile omului, culte şi minorităţi. „PSD a votat alături de noi şi minorităţile naţionale, de asemenea”, a spus aceasta Potrivit acesteia, amendamentul la Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii prevede „încadrarea în unităţile sanitare şi a personalului de specialitate de asistenţă medicală cunoscător al limbii minorităţilor naţionale în unităţile administrativ-teritoriale în care cetăţenii minorităţilor naţionale fie au o pondere de peste 20% din numărul locuitorilor, fie numărul lor este de cel puţin 5.000”. „în Comisia pentru drepturile omului, minorităţi şi culte, în care lucrez, a trecut o iniţiativă importantă a UDMR în legătură cu folosirea limbii materne în instituţiile de sănătate şi anumite instituţii de asistenţă socială, continuare în pag. a 5-a Audienţe la Avocatul Poporului Instituţia Prefectului - judeţul Harghita aduce la cunoştinţa cetăţenilor că Instituţia Avocatul Poporului desfăşoară audienţe la sediul Prefecturii din Miercurea-Ciuc, Piaţa Libertăţii, nr. 5, camera 5 - parter, mâine, 22 februarie 2017, între orele 10:00-14:00. Tineri şi neliniştiţi Au avariat 7 autoturisme într-o singură noapte Poliţia din Odorheiu-Secuiesc a fost sesizată sâmbătă dimineaţă de către un localnic cu privire la faptul că în timpul nopţii persoane necunoscute i-au rupt oglinda autoturismului din parcare. Echipa operativă care s-a deplasat la faţa locului a constatat că autoturismul respectiv nu era singurul avariat, alte 6 maşini având distruse oglinzile retrovizoare. în urma cercetărilor efectuate, poliţiştii i-au identificat ca principali suspecţi pe K.J.R. de 16 ani şi S.B.A. de 17 ani, ambii din Odorhei. Potrivit Biroului de presă al IPJ Harghita, cei doi minori au avut acest comportament şi pentru că în acel moment se aflau în stare de ebrietate, în prezent, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere. (L.C.) Din nou despre motivele pentru care în judeţ procesul de restituire este îngreunat (I) Sancţiuni pentru comisiile locale care împiedică reconstituirea dreptului de proprietate □ Prefectul judeţului Harghita, Adrian Jean Andrei: „încă nu s-a înţeles pe deplin că, după 26 de ani, cei îndreptăţiţi, care fac dovada cu acte sau cu hotărâri judecătoreşti existenţa unui drept de proprietate, acesta trebuie recunoscut şi reconstituit” - în pagina a 3-a - Redobândirea de către Borsec a statutului de staţiune de interes naţional a fost salutată şi primită cu bucurie de autorităţile locale şi a a judeţene