Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2017 (Anul 29, nr. 6189-6223)

2017-05-30 / nr. 6211

Strategia de turism a judeţului trebuie reformulată Parc tematic cu machete ale clădirilor reprezentative din Transilvania S-au aprobat propunerile tehnice pentru reducerea pierderilor pe sistemul de distribuţie şi transport al energiei termice în pagina a 2-a în pagina a 5-a în pagina a 5-a te/ OSS ÎIUUOTECA J JDEŢEAH www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6211 MARTI, 30 MAI 2017 Demersuri în vederea reîncadrării spitalului de la Miercurea-Ciuc La Spitalul Judeţean de Urgenţă din Miercurea- Ciuc (instituţie subordonată Consiliului Judeţean) a avut loc o întâlnire a Consiliului de administraţie şi a medicilor şefi de secţie cu preşedintele CJ, Borboly Csaba, în cadrul căreia directorul medical Konrád Judith a spus că se doreşte ca spitalul să fie încadrat în categoria a doua, scop în care este nevoie de noi investiţii şi creşterea numărului de personal, iar odată cu reîncadrarea, munca medicilor va avea o valoare mai mare, va creşte suma pe care o va aloca casa de asigurări pentru activităţile desfăşurate în cadrul spitalului. Borboly Csaba a spus că instituţia Consiliului Judeţean va sprijini investiţiile de la spital, chiar dacă nici în acest an nu se poate conta pe finanţare de la Guvern şi a menţionat că de curând a discutat cu ministrul Sănătăţii în legătură cu achiziţionarea aparaturii de rezonanţă magnetică. Consiliul Judeţean a alocat sume pentru renovarea secţiilor spitalului de la Şumuleu-Ciuc şi celei de ambulatoriu, respectiv sunt sprijinite şi programele, evenimentele şi cursurile profesionale. Pentru finalizarea lucrărilor din aripa C a spitalului, s-a realizat expertiza tehnică, urmând ca în cel mai scurt timp lucrările să fie publicate pe site-ul de achiziţii publice, continuare în pag. a 4-a Cercetaşii României ne-au invitat, din nou, să redescoperim împreună bucuria lucrurilor mărunte La sfârşitul săptămânii trecute s-a desfăşurat cea de-a 13-a ediţie a Festivalului Luminii, un eveniment organizat sincron, de Cercetaşii României, în mai multe oraşe din ţară şi prin intermediul căruia suntem invitaţi să redescoperim bucuria lucrurilor mărunte. Acea bucurie de care mulţi dintre noi am uitat ca urmare a unei vieţi trăite în viteză şi cu multă tehnologie în jurul nostru. O bucurie descoperită fără a investi prea mult, o bucurie trăită afară, sub cerul liber, alături doar de prieteni, fără curent, fără tehnologie, doar cu voie bună, jocuri și cântece. continuare în pag. a 4-a Colegiul Prefectural în ciuda scăderii numărului de vaccinări antigripale, iarna trecută nu au fost multe infecţii a respiratorii şi s-au identificat puţine cazuri de gripă □ Nou focar de rujeola, de data aceasta în Şumuleu In fiecare sfârşit de lună are loc şedinţa Colegiului Prefectural, ocazie cu care şefii instituţiilor deconcentrate din judeţ se întâlnesc şi-şi fac cunoscute principalele probleme cu care se confruntă sau, de cele mai multe ori, prezintă rapoartele de activitate. In această săptămână, una dintre temele de discuţie a fost „Evoluţia infecţiilor respiratorii în sezonul 2016-2017 în judeţul Harghita”, subiect prezentat de dr. Tar Gyöngyi, director executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Harghita, continuare în pag. a 3-a Preţ: 1 leu 28 de elevi harghiteni au sus ţinut examenul de limbă chineză □ Trei dintre ei vor merge in aceasta vară într-o tabără în China, pentru aprofundarea cunoştinţelor de limbă şi cultură chineză Un număr de 28 de elevi harghiteni au susţinut examenul de limbă chineză, după ce pe parcursul acestui an şcolar au urmat cursul opţional în cadrul programului Confucius. Faţă de anul trecut, când au fost 13 elevi, numărul copiilor ce au susţinut acest examen s-a dublat. Inspectorul şcolar pentru programe educaţionale din cadrul ISJ Harghita, prof. Aurora Panaite, a explicat că şi în anul şcolar 2016/2017 s-a implementat programul Confucius în judeţul Harghita, în colaborare cu Institutul „Confucius” de pe lângă Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu. Cursul de limba şi civilizaţia chineză a fost predat de două voluntare din China, continuare în pag. a 3-a Plătim băutura asistaţilor social La lucrările Conferinţei Naţionale a Agricultorilor, Laurenţiu Baciu, preşedintele Ligii Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), a declarat, printre altele, că România este campioană europeană în ceea ce priveşte acordarea ajutoarelor sociale, întrucât statul achită anual „în jur de 10 miliarde de euro şi agricultura nu mai găseşte forţă de muncă”, fiind astfel în situaţia în care „cel mai bine plătit este statul degeaba”. Iar asta, în condiţiile în care agricultura românească se confruntă cu o criză acută de forţă calificată de muncă în acest domeniu. „Nu ştiu a cui a fost mintea când a decis să închidă şcolile profesionale sau liceele agricole şi, astfel, am ajuns acum să nu mai găsim forţă de muncă în agricultură. Am vrea noi să lucrăm, am vrea noi să ne dezvoltăm, dar nu mai găseşti un om care să vină să dea cu o mătură prin fermă. Aşa am ajuns ca România să deţină un record european în ceea ce înseamnă ajutoare sociale, care au ajuns la nişte cifre care, dacă nu ar fi scrise de INS, i-ar face pe unii să spună că fabulăm”. Conform opiniei lui Baciu, România plăteşte, sub diferite forme, în jur de 10 miliarde de euro pe an ajutoare sociale, în situaţia în care are o populaţie de aproape 20 de milioane de locuitori şi un PIB în jur de 160 miliarde de euro. Diferenţa este uriaşă în raport cu ceea ce se petrece în Occident, continuare în pag. a 3-a