Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2017 (Anul 29, nr. 6224-6261)

2017-07-05 / nr. 6225

ms»Pagina a 4-a • 5 iulie 2017 • Informația Harghitei .7.vigino[iro]iiiiiiiiiiiiiiiiiunii iiiimiiiii » - Batalioanele 435 Sprijin Logistic „Ciuc" şi 468 Apărare Antiaeriană „Trotuş", Lunca de Sus, au împlinit 15 ani de existenţă urmare din pag. 1 locţiitorul comandantului Diviziei 4 Infanterie „Gemina”, general de brigadă dr. Nicolae Tonu; comandantul Brigăzii 61 Vânători de Munte (VM) „Gen. Virgil Rădulescu”, general de brigadă Marius Giurcă; subprefectul judeţului, Petres Sandor; şeful personalului Comandamentului Brigăzii 61 VM, lt. col. Robert Galea; comandanţi de unităţi din cadrul Brigăzii 61 VM, foşti şi actuali militari, personal civil contractual din cele două batalioane. Peste 70 de militari din cadrul Batalionului 435 Sprijin Logistic „Ciuc” au participat la misiuni externe în 4 ţări Trecând în revistă principalele momente ale existenţei Batalionului 435 Sprijin Logistic „Ciuc”, col. Cătălin Beşea spunea că acesta s-a înfiinţat la 1 iulie 2002, ca urmare a noii concepţii de asigurare a sprijinului logistic şi necesităţii adaptării sistemului naţional de apărare la tendinţele fenomenului militar contemporan. După numai 3 ani, în august 2005, din nevoia de operativitate. Batalionul a fost dislocat din Poligonul Jigodin în cazarma în care fiinţează şi Comandamentul Brigăzii 61 VM „General Virgil Rădulescu”. Batalionul 435 Sprijin Logistic „Ciuc” este o structură subordonată nemijlocit Brigăzii 61 VM „Gen. Virgil Rădulescu”, capabilă să-şi îndeplinească misiunile specifice, prin achiziţii de materiale, mentenanţa tehnicii şi echipamentelor, executarea transporturilor, echiparea efectivelor, depozitarea armamentului, muniţiei şi materialelor. Un moment emoţionant şi, în acelaşi timp, onorant a fost ziua de 25 iunie (Ziua Drapelului Naţional) din 2009, atunci când preşedintele României a înmânat Batalionului Drapelul de Luptă. „In această perioadă - spunea col. Cătălin Beşea - au fost parcurşi peste un milion cinci sute de kilometri destinaţi transporturilor speciale pe timpul reorganizării brigăzii, a exerciţiilor executate de către marea unitate sau unităţile subordonate, pentru înlăturarea efectelor produse de inundaţii pe raza judeţului Harghita în vara anului 2005 şi pentru acordarea de ajutoare populaţiei afectate de căderile abundente de zăpadă din localităţile Moreni şi Mărăşeşti în iarna anului 2012”. „Ne fac cinste - continua comandantul Batalionului 435 - cei 70 de militari din cadrul Batalionului prin participarea în decursul acestor ani la misiuni externe în Irak, Afganistan, Bosnia-Herţegovina şi Sudan. In cei 15 ani, personalul unităţii a dovedit dinamism, eficienţă şi responsabilitate pentru asigurarea în condiţii foarte bune a sprijinului logistic necesar Brigăzii 61 VM General Virgil Rădulescu". Militari ai Batalionului 468, prezenţi în teatrele de operaţii Irak, Afganistan, Bosnia-Herţegovina sau sub egida ONU în state precum Nepal, Sudan, Congo şi Coasta de Fildeş Comandantul Batalionului 468 Apărare Antiaeriană „Trotuş”, lt. col. Dumitru Daniel Toboltoc, care a preluat comanda unităţii în 15 martie a.c., a spus, în cadrul ceremoniei militare de la Lunca de Sus, că cei 15 ani trecuţi de la înfiinţare înseamnă „15 ani de realizări şi experienţe pozitive care, fără îndoială, au transformat unitatea într-una din unităţile reprezentative ale Diviziei 4 Infanterie”. „De-a lungul existenţei sale, unitatea a constituit un factor de echilibru şi siguranţă pe Valea Trotuşului. Personalul unităţii a participat, în cadrul structurilor sau individual, la misiuni în teatrele de operaţii Irak, Afganistan şi Bosnia- Herţegovina sau în cadrul ONU în state precum Nepal, Sudan, Congo şi Coasta de Fildeş. (...) Nu în ultimul rând, pe linia pregătirii de specialitate a obţinut rezultate excelente la tragerile de luptă de la Capu Midia”, a spus lt. col. Dumitru Daniel Toboltoc. „Ca o încununare a tuturor realizărilor mai sus-menţionate, astăzi, la împlinirea celor 15 ani de existenţă, strădania întregului colectiv al Batalionului a fost răsplătită de eşaloanele superioare prin acordarea Emblemei de Onoare a Statului Major General. Acest gest ne onorează, dar totodată ne şi obligă ca pe viitor să menţinem standardele atinse”, a mai spus comandantul Batalionului 468. Divizionul 468 Artilerie Antiaeriană a fost înfiinţat la 1 iulie 2002, iar în anul 2006 a fost transformat în Batalionul 468, unitate de sprijin subordonată Comandamentului Brigăzii 61 Vânători de Munte. în data de 26 iunie 2008 a avut loc ceremonialul militar şi religios de înmânare a Drapelului de Luptă al Batalionului 468 Artilerie Antiaeriană şi atribuirea denumirii onorifice „Trotuş”. în anul 2005, militarii unităţii au intervenit pentru limitarea efectelor produse de inundaţii în Bazinul Trotuşului, iar în 2010 în localităţile Valea Rece, Poiana Fagului şi Puntea Lupului. Batalionul 468 Apărare Antiaeriană „Trotuş” are ca atribuţie principală combaterea şi nimicirea mijloacelor de cercetare şi lovire ale adversarului aerian pe căile apropiate și nemijlocite de acces către obiectivele apărute antiaerian, înainte ca acestea să-și îndeplinească misiunea. Decorarea Drapelului de Luptă în cadrul evenimentului din Miercurea- Ciuc, un moment deosebit a fost ceremonia de decorare a Drapelului de Luptă al