Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2017 (Anul 29, nr. 6224-6261)

2017-07-11 / nr. 6227

Grupul francez Lactalis preia Covalact şi Lactate Harghita în pagina a 3-a Preşedintele Consiliului Judeţean solicită ca emiterea ordinului ministrului Mediului privind cota de intervenţie pentru urşii periculoşi să se facă imediat şi fără consultare publică Se lucrează la reabilitarea a circa 100 km de trasee turistice în pagina a 3-a în pagina a 2-a Până duminică: O nouă ediţie a Festivalului de Muzică Veche □ Motto: „Cum doreşte un cerb izvoarele de apă...” O A X-a ediţie a Universităţii de Vară de Muzică Veche O nouă ediţie a Festivalului de Muzică Veche se desfăşoară, până duminică, în municipiul Miercurea- Ciuc şi alte localităţi. Motto-ul ediţiei din acest an a festivalului este „Cum doreşte un cerb izvoarele de apă...” (Psalmul 42), continuare în pag. 4 şi 5 din Miercurea-Ciuc erc 5l www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6227 MARȚI, 11 IULIE 2017 25 de ani de la înfiinţarea Ligii Cultural- Creştine „Andrei Şaguna” „Modelul Şaguna înseamnă că biserica îşi asumă acolo unde statul nu poate. Nu poate, nu face sau nu vrea" Unul din punctele „tari” ale Zilelor Andrei Şaguna din Sf. Gheorghe a fost Conferinţa Sfântul Mitropolit Andrei Şaguna - contemporanul nostru, în deschiderea căreia Preasfinţitul Andrei, Episcopul Covasnei şi Harghitei, a spus: „Sfântul ierarh Andrei Şaguna a intrat în localitatea Sfântul Gheorghe când era Mitropolit al Ardealului şi a pus piatra de temelie la vechea biserică istorică Sfântul Mucenic Gheorghe din partea de sus a oraşului. Cei care îl au aproape şi în inimile frăţiilor lor, clerul şi binecredincioşii din municipiul Sfântu Gheorghe, doresc să trăiască azi clipele de bucurie şi de înălţare duhovnicească pe care le-au trăit credincioşii pe care i-a binecuvântat atunci sfântul ierarh, continuare în pag. 4 şi 5 ! Trai frestigio Preţ: 1 leu „Dacă ţintiţi soarele, sigur nimeriţi o stea!" a □ Şase eleve din Topliţa reprezintă România la faza europeană a întrecerii Junior Achievement European Company of the Year 2017 Şase eleve de la Liceul O.C. Tăslăuanu din Topliţa au realizat un plasture cu GPS, pentru monitorizarea bolnavilor de Alzheimer sau a copiilor care pot fi răpiţi sau se rătăcesc, invenţie cu care au câştigat un important concurs naţional şi cu care vor reprezenta România la Bruxelles, la faza europeană a întrecerii Junior Achievement European Company of the Year 2017, continuare în pag. a 3-a - str. Kossuth Lajos, nr. 22-24, tel. 0742/169 630 Miercurea-Ciuc - str. Petőfi Sándor, nr. 13, tel. 0742/021 013 Gheorgheni - str. Nicolae Balcescu, nr. 7, tel. 0742/134 897 Cristuru Secuiesc - str. Kossuth Lajos, nr. 80/11, tel. 0747/837109 Creştere cu aproape două procente a promovabilităţii după rezolvarea contestaţiilor □ Secţia română de la Liceul Tehnologic „Johannes Caioni” a reuşit să obţină o promovabilitate de 100% După ce au fost corectate contestaţiile depuse, procentul de promovabilitate la examenul de Bacalaureat, în judeţul Harghita, a crescut de la 60,48% la 62,63%, iar unul din cele două licee care nu aveau nici un promovat a reuşit să treacă de pragul de 7 procente. De asemenea, a crescut numărul mediilor cuprinse între 8 şi 8,99 (cu 4 mai multe), dar şi a celor între 9 şi 9,99 (cu 8 mai multe). Bineînţeles, cele mai mari creşteri s-au înregistrat la mediile cuprinse între 6 şi 6,99, fiind vorba de candidaţi care nu promovaseră examenul, dar în urma contestaţiilor au reuşit să treacă de pragul mediei 6 36 de medii în plus faţă de săptămâna trecută sunt acum cuprinse între 6 și 6,99, continuare în pag. a 2-a