Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2017 (Anul 29, nr. 6224-6261)

2017-09-12 / nr. 6253

Paşi în gol pe traseul mult-vîsatului gaz topliţean în pagina a 2-a Membrii Consiliului Judeţean Harghita - în grevă japoneză în pagina a 3-a Copiii la Centenarul Marii Uniri în pagina a 2-a . v * ' *' - . i z \ i * ~v ti ^ V,t«fi. V -V»‘ • ' ' Informația www.informatiahr.ro Redacția: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6253 ILfyl. 0511 , MARȚI, 12 SEPTEMBRIE 2017 Noi emoţii şi planuri noi pentru un nou an şcolar „începutul toamnei se asociază cu debutul anului şcolar; recoltarea roadelor coincide cu debutul semănării cunoaşterii şi a spiritului”, spunea directoarea Colegiului Naţional „Octavian Goga” (CNCG) din Miercurea- Ciuc, Magdalena Dumbravă, cu ocazia festivităţii care a marcat începerea anului şcolar 2017/2018. „Pentru unii elevi - continua aceasta - prima zi de şcoală este o experienţă unică, de intrare într-o instituţie şcolară, într-o nouă ordine. Este o ocazie de cunoaştere a noilor colegi. Pentru alţii, e un moment de reîncepere, de aliniere la ceea ce deja a mai fost. Pentru părinţi e un prilej de rememorare, de reîntoarcere cu melancolie în trecut. Pentru profesori este o nouă etapă a devenirii profesionale, de continuare a actului educaţional sau de preluare a unei noi generaţii de elevi. Pentru noi, managerii, este o ocazie de regândire a unor noi ţeluri, proiecte şi strategii”. La festivitatea de deschidere a CNCG au fost invitaţi şi au participat episcopul Covasnei şi Harghitei, PS Andrei, inspectorul şcolar general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita, Cristinel Glodeanu, preşedinta Asociaţiei Comitetul de Părinţi, Adriana Teslovan, agent de poliţie Cristina Cămărăşan, din partea IPJ Harghita, continuare în pag. a 5-a Repatrierea din Teatrul de Operaţii Afganistan a militarilor Brigăzii 61 Vânători de Munte „General Virgil Bădulescu" Militarii Brigăzii 61 Vânători de Munte „General Virgil Bădulescu” din Miercurea- Ciuc, care au încadrat echipele de instruire şi asistenţă TAAC-N (Train Advise Assist Command - North) şi TAACS (Train Advise Assist Command - South) au fost repatriaţi din Teatrul de Operaţii Afganistan. Ceremonia de repatriere a celor două echipe de consiliere a avut loc vineri, pe platoul din Garnizoana Miercurea-Ciuc, în cadrul ceremoniei de repatriere s-a desfăşurat şi Apelul Solemn al militarilor participanţi la misiune, aceştia răspunzând în totalitate „PREZENT”, după care preotul militar a oficiat serviciul religios, în cadrul ceremoniei, lt. col. Ciprian Filimon, şeful echipei de consiliere din cadrul TAAC - Sud, a evidenţiat faptul că toţi membrii misiunii au fost medaliaţi de partenerul american, pentru activităţile de consiliere şi instruire a Armatei şi Poliţiei Afgane, continuare In pag. a 4a Preţ: 1 leu Cele două absolvente care au avut media 10 la Bacalaureat au fost premiate de Inspectoratul Şcolar şi de către Prefectura Harghita Monica Buca şi Teodora Cristiana Nemţoc, foste eleve ale Liceului „O.C. Tăslăuanu”, singurele din judeţ care în acest an au obţinut media 10 la examenul de Bacalaureat, au fost premiate vineri la sediul Prefecturii Harghita, într-o manifestare organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean, cele două absolvente au primit felicitări, flori şi diplome de excelenţă din partea prefectului Adrian Jean Andrei şi din partea inspectorilor Petru Gârbea, Cristinel Glodeanu și Bartolf Hedwig, continuare în pag. a 4-a În primele 8 luni, Profitul Salinei Praid a crescut de 615 ori faţă de în aceeaşi perioadă din 2016 □ Producţia de sare gemă a crescut de 2,5 ori faţă de anul trecut □ Peste 500.000 de intrări în Salina Praid şi aproape 81 .000 în cel mai mare ştrand cu apă sărată din România , pagina a 3-a