Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2017 (Anul 29, nr. 6262-6297)

2017-12-15 / nr. 6293

• Pagina a 6-a • 15 decembrie 2017 • Informația SIUPIUM Chris Froome - depistat pozitiv De patru ori câştigător al Turului Franţei, britanicul Chris Froome (foto) a fost depistat pozitiv cu ocazia ediţiei din acest an a Turului Spaniei, competiţie pe care britanicul a câştigat-o, de asemenea, în urma unui control la care a fost supus, pe 7 septembrie, la finalul celei de-a 18-a etape a Turului Spaniei, Froome a fost depistat pozitiv cu salbutanol, un bronhodilatator, pe care contraexpertiza l-a confirmat. De subliniat că acest control a fost planificat şi realizat de Fundaţia antidoping pentru ciclism (CADF), organism independent mandatat de Comitetul Olimpic Internaţional cu definirea şi punerea în practică a strategiei antidoping în ciclism. Altfel spus, Froome a fost depistat de către un organism care nu depinde de Uniunea ciclistă internaţională, pentru care nu există ciclişti dopaţi, deşi majoritatea celor din pluton cred că nu există ciclişti nedopaţi. Britanicul se apără, declarând că suferă de astm şi de aceea a folosit salbutamol. HANDBAL Se cunosc semifinalistele CM Programat în sferturile de finală ale Campionatului Mondial găzduit de Germania, meciul Norvegia - Rusia, prima campioană mondială en-titre, cealaltă campioană olimpică la Rio, apărea ca adevărata finală. Dar nici vorbă de aşa ceva! Maşina de handbal norvegiană, având ca piese de bază pe Nora Mark şi Sine Oftedal în câmp şi pe Katrine Lunde în poartă, le-a explicat rusoaicelor cât de greu e handbalul, iar rezultatul final reflectă diferenţa dintre profesor şi elev: 34-17. Singura scuză a rusoaicelor este că au schimbat lotul, din fetele care au câştigat titlul olimpic rămânând doar 5, din care una, Ekaterina Ilina, aflată în dizgraţiile antrenorului Evgheni Trefilov, fiind folosită doar când şi când. Celelalte rezultate din sferturi: Olanda - Cehia 30-26, Franţa - Muntenegru 25- 22, Suedia - Danemarca 26-23. Semifinalele se joacă azi, după următorul program: Suedia - Franţa (18:30) şi Norvegia - Olanda (21:30). Turul României 2018 Turul României la ciclism, a cărei ultimă ediţie a avut loc în 2013, se va relua anul viitor, şi va fi adaptat la sărbătoarea a 100 de ani de la Marea Unire din 1918. Startul urmează să se dea la Alba Iulia şi va trece prin Sibiu, Braşov, Focşani, Buzău, Ploieşti, Târgovişte. Ultima etapă, cea de-a 5-a, se va desfăşura în Bucureşti, în circuit. Ministrul Tineretului şi Sportului, Marius Dunca, a demarat discuţiile cu Europort în vederea transmiterii evenimentului. HC Odorhei a urcat pe locul III Derbiul etapei a 15-a a Ligii Zimbrilor la handbal masculin s-a jucat miercuri, în Sala Sporturilor din Odorheiu Secuiesc, între HC Odorheiu Secuiesc şi liderul campionatului, Potaissa Turda. Odorheienii au jucat excelent şi au obţinut a 4-a victorie consecutivă în campionat: HC Odorheiu Secuiesc - Potaissa Turda 27-23 (12-13). Principalii marcatori de la gazde: Mihalcea 4, Vilovski 4, Krivocapic, Dragoş (foto), Szőke, câte 3. Alte rezultate din etapa a 15-a: AHC Dobrogea Sud - CSM Bucureşti 23-23, Dunărea Călăraşi - Politehnica Iaşi 31-27, CSU Suceava - Steaua Bucureşti 24-29, HC Vaslui - Politehnica Timişoara 28-35, CSM Făgăraş-CSM Focşani 21-23. Clasament: 1. Steaua 34; 2. Poli Timişoara 32; 3. HC Odorhei 32; 4. Potaissa 30; 5. Dobrogea Sud 30. VOLEI Adina Şalaoru - contribuţie decisivă a CSM Alba Blaj a învins formaţia elveţiană Volero Zürich, cu scorul de 3-1 (26-24, 25-22, 24-26, 25-21), în primul meci din Grupa A a Ligii Campionilor la volei feminin. Meciul a durat aproape 2 ore, iar principalele marcatoare ale formaţiei noastre au fost Ana Yilian Cleger Abel, cu 26 puncte, Adina Şalaoru (foto) (căpitanul echipei, jucătoare formată la Pro-Volei Miercurea-Ciuc) 21 p. şi Nneka Onyejekwe, cu 11 p. Următoarea etapă se va disputa pe 11 ianuarie 2018, CSM Alba Blaj urmând a juca, în deplasare, cu polonezele de la Developres Aky Res Rzeszow. Din grupă mai face parte și formația franceză ASPTT Mulhouse. TENIS Mihaela Buzărnescu (foto), nr. 59 WTA, este prezentă în aceste zile, la turneul ITF de la Dubai, turneul cu premii în valoare de 100.000 dolari. în optimi, Mihaela a jucat cu maghiara Dalma Gálfi, pe care a depășit-o cu scorul de 6-0,6-2. Pentru un loc în semifinale, Buzărnescu o va întâlni pe Belinda Bencic (Elveţia). Buzărnescu - în sferturi Meciul cu Luxemburg la Piatra Neamţ Federaţia Română de Tenis a anunţat că meciul România - Luxemburg din turul 1 al Grupei a II-a a Zonei Europa- Africa, din cadrul Cupei Davis, se va desfăşura în Sala Sporturilor din Piatra Neamţ, pe o suprafaţă care n-a fost încă stabilită. Meciul se va juca în zilele de 3-4 februarie 2018. România a retrogradat în Grupa a II-a a Zonei Europa după ce a pierdut cu 0- 5 meciul cu Israelul, la care n-au fost prezenţi Marius Copil, Horia Tecău sau Florin Mergea. Parcă nu-i de ajuns că nu avem decât câţiva jucători mai acătării, a mai dat şi dihonia între ei! Pentru ca România să revină în Grupa Mondială ar trebui să treacă trei tururi. FOTBAL Campionatul Mondial al cluburilor Campionatul Mondial al cluburilor este găzduit în acest an de Abu Dhabi, în finala competiţiei calificându-se brazilienii de la Gremio Porto Alegre şi spaniolii de la Real Madrid. în semifinale, Gremio a trecut greu, după prelungiri, de formaţia mexicană Pachuca. Unicul gol al partidei a fost marcat de Everton, în min. 95. Real Madrid a învins cu scorul de 2- 1 formaţia Al Jazira (Emiratele Arabe Unite), prin golurile marcate de Ronaldo 54, Bale 81 - Romarinho 40. Programul etapei a 22-a La sfârşitul acestei săptămâni şi în prima zi a săptămânii viitoare se dispută meciurile etapei a 22-a a Ligii I la fotbal, ultima etapă care se mai joacă în acest an. Vineri, 15 decembrie: Astra Giurgiu — FC Botoşani (ora 20:00); Sâmbătă, 16 decembrie: Concordia Chiajna - Gaz Metan Mediaş (15:00), CSU Craiova - CFR Cluj (20:30); Duminică, 17 decembrie: CSM Iaşi - Juventus Bucureşti (17:30), FCSB - Viitorul Constanţa (20:00); Luni, 18 decembrie: FC Voluntari - FCM Sf. Gheorghe (17:00), ACS Poli Timişoara - Dinamo Bucureşti (20:00). Meciurile din cadrul Ligii I se vor relua la sfârşitul lunii februarie 2018. Liga I Pagină realizată de Ştefan Danciu