Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2017 (Anul 29, nr. 6262-6297)

2017-10-10 / nr. 6265

wwsrw.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6265 MARȚI, 10 OCTOMBRIE 2017 A făcut-o în pagina a 5-a Rătăcindu-se pe munte, un cioban s-a adăpostit peste noapte într-o stână părăsită în pagina a 8-a A fost lansat un nou volum ce poartă semnătura poetului Ionel Simota în pagina a 4-a Sezonul cinegetic, în plină desfăşurare □ Una dintre cele mai spectaculoase vânători, în zona noastră şi nu numai, este cea la cerbul carpatin Sezonul de vânătoare 2017-2018 este în plină desfăşurare în această perioadă, urmând să se încheie în luna mai a anului viitor. Chiar dacă este criticată de anumite asociaţii de mediu, vânătoarea de cerbi carpatini (sau comuni) e apreciată de vânători ca fiind una dintre cele mai spectaculoase din ţară. La nivel naţional, în actualul sezon de vânătoare, cota de recoltare pentru specia de cerb comun, trofeu, aprobată din ordin de ministru, este de 716 exemplare. La nivelul judeţului au fost aprobate pentru vânătoare aproape 80 de trofee de cerb carpatin. Pe teritoriul judeţului există 45 de fonduri cinegetice. Dintre acestea, trei fonduri de vânătoare sunt administrate de Direcţia Silvică (DS) Harghita, Voivodeasa (Ocolul Silvic Topliţa), Bistricioara (Borsec) şi Rezu Mare (Tulgheş), continuare în pag. a 4-a Cum s-ar putea face ordine în Piaţa agroalimentară? Prin înăsprirea regulilor, închirierea meselor şi spaţiilor din hala Pieţei agroalimentare centrale în şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc, ce a avut loc în penultima zi a lunii septembrie, printre altele, s-a aprobat închirierea prin licitaţie publică a meselor şi a spaţiilor aferente de pe platoul exterior din hala pieţei destinate comercianţilor, în scopul comercializării legumelor, fructelor, citricelor, florilor, precum şi a articolelor meşteşugăreşti de uz gospodăresc etc. Prin această hotărâre au fost aprobate: studiul de oportunitate, Caietul de sarcini, precum şi modelul contractului de închiriere şi, fireşte, s-a revocat Hotărârea Consiliului local nr. 41/2006 privind închirierea prin licitaţie publică a spaţiilor din hala pieţei. în legătură cu această hotărâre s-a pus întrebarea dacă edilii oraşului au sau nu în vedere posibilitatea de a-i proteja pe producătorii locali, să le înlesnească închirierea meselor şi/sau a spaţiilor şi, mai ales, cum s-ar putea stopa aplicarea regulilor acelora care „în stil mafiot” stabilesc preţurile în piaţă, continuare în pag. a 5-a O trezire la realitate □ în perioada 2-6 octombrie 2017, în judeţul Harghita a avut loc o amplă acţiune de control privind respectarea prevederilor de securitate şi sănătate în muncă în domeniile silvicultură şi exploatare forestieră □ La acţiune - organizată de Inspecţia Muncii - au fost convocaţi şi au participat, pe lângă reprezentanţii judeţelor limitrofe - Bacău, Neamţ, Braşov, Mureş şi Covasna - persoane atestate în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă; La analiza finală au mai participat angajatorii controlaţi şi reprezentanţi ai Direcţiei Silvice Harghita . GUESSISCHE □ESU3IS1 Miercurea-Ciuc - str. Petőfi Sándor, nr. 13. tel. 0742/021 013 -str. Kossuth Lajos, nr. 22-24. tel. 0742/169 630 Gheorgheni - str. Nicolae Balcescu, nr. 7. tel. 0742/134 897 Cristuru Secuiesc - str. Kossuth Lajos, nr. 80/11. tel. 0747/837109 OPTIKAI în pagina a 3-a Preţ: 1 leu 0 infracţiune şi a a 15 contravenţii constatate a de jandarmii harghiteni în ultimul sfârşit de săptămână, jandarmii harghiteni au constatat o infracţiune la regimul silvic şi au aplicat 15 sancţiuni contravenţionale pentru încălcarea unor prevederi ale legii privind contravenţiile silvice, a ordonanţei privind pescuitul şi acvacultura, dar şi pentru încălcarea ordinii şi a liniştii publice, în total, au fost aplicate 6 avertismente şi 9 amenzi, în sumă totală de 15.500 lei, se precizează în cadrul unui comunicat de presă emis de Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Harghita. Trei amenzi, de câte 3.000 de lei fiecare, au fost acordate unor bărbaţi care, sâmbătă, au intrat cu motocicletele în Parcul Naţional Hăşmaş, în aceeaşi zi, o altă patrulă de jandarmi, în timp ce efectua o acţiune împreună cu reprezentanţi ai Asociaţiei Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi Gheorgheni, au surprins două persoane de 21, respectiv 65 de ani,care au prins în plase peşte sub dimensiunile legale. în acest caz, jandarmii au aplicat o amendă de 300 de lei şi un avertisment. Mii ,presig!.»