Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2018 (Anul 30, nr. 6298-6333)

2018-01-26 / nr. 6306

1 njormaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6306 VINERI, 26 IANUARIE 2018 Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Senatorul UDMR de Harghita, Verestóy Attila, a încetat din viaţă la vârsta de 63 de ani în pagina a 8-a PATINAJ ARTISTIC „Cupa României" II 1*1 în pagina a 8-a Mica Unire, sărbătorită în judeţul Harghita □ La Topliţa, marţi, s-a desfăşurat un simpozion dedicat Unirii Principatelor Române, iar miercuri, în Parcul central, localnicii au jucat Hora Unirii □ La Miercurea-Ciuc, evenimentele au început de marţi, Muzeul Carpaţilor Răsăriteni organizând o expoziţie fotodocumentară, dar şi un atelier de scriere □ Tot la Miercurea-Ciuc, miercuri, manifestările au continuat în sala amfiteatru a Palatului Administrativ, iar seara participanţii s-au prins, pe platou, în Hora Unirii în paginile 4 şi 5 Interviu cu primarul oraşului Bălan (2) Şi bugetul oraşului Bălan va scădea în acest an şi va pune în pericol derularea proiectelor viitoare □ „Sperăm totuşi să se echilibreze bugetele şi să fim sprijiniţi, deoarece acest lucru nu prea s-a întâmplat după închiderea minei din localitatea noastră” □ Gradul de colectare la bugetul local în 2017 a fost de peste 90% în prima parte a discuţiei avute cu primarul oraşului Bălan, Gheorghe Iojiban, am văzut care au fost priorităţile edilului la preluarea mandatului şi ce s-a făcut până în prezent. Astfel am aflat că una dintre priorităţi a fost normalizarea relaţiilor cu celelalte localităţi din judeţ, instituţii judeţene şi centrale, lucru care s-a şi realizat în mare parte, potrivit primarului, în paralel, s-a început depunerea de proiecte spre finanţare. In ceea ce priveşte anii 2018 şi 2019, planurile sunt ambiţioase: implementarea de proiecte de anvergură de la modernizarea unor ansambluri de străzi din localitate, reabilitarea zonei centrale a oraşului (contractul de finanţare a fost semnat chiar luni, 22 ianuarie), la accesarea de fonduri pentru înfiinţarea de centre medico-sociale, reconstrucţia bazei sportive etc. continuare în pag. a 3-a Un accident şi, pe puţin, patru posibili vinovaţi Mama unei adolescente de 18 ani, elevă la Colegiul Naţional „Octavian Goga” din Miercurea-Ciuc, ne-a relatat următorul fapt: „Ieri (adică luni, 22 ianuarie), când venea de la şcoală, fiica mea a căzut şi pentru că a dat cu capul de gheaţă, a ajuns la Urgenţă. Acel drum îl fac zilnic sute de copii preşcolari şi liceeni, deci este un drum public, care ar trebui curăţat. Vă rog aduceţi la cunoştinţa organelor în drept această situaţie pentru că este îngrozitor să îţi ştii copilul la un pas de moarte”. Mama tinerei a mai precizat că este vorba despre: „strada din faţa clădirii SRI, care duce spre sala de sport a colegiului. Ideea este să nu mai fie pusă în pericol viaţa copiilor. Măcar o lopată de sare să se arunce”, continuare în pag. a 3-a KA@Bsailof yPo?* GUESSISCHE Miercurea-Ciuc - str. Petőfi Sándor, nr. 13, tel. 0742 021 013 - str. Kossuth Lajos, nr. 22-24. tel. 0742/169 630 Gheorgheni - str. Nicolae Balcescu, nr. 7, tel. 0742/134 897 . Cristuru Secuiescu str. Kossuth Lajos, nr. 80/11. tel. 0747/837 109 100 de cărţi pentru Marea Unire (3) „Naţiunea moldovenească nu există! Există o naţiune română!" Pornind de la teza că necunoaşterea drepturilor naţiunilor la autodeterminare este de o deosebită urgenţă în epoca prin care trecem”, V.I. Lenin aprecia că în Rusia există popoare care au dreptul inalienabil de a se despărţi de statul rus şi de a-şi alcătui state proprii, independente, sau de a se uni cu conaţionalii lor cu care se învecinează şi care îşi au statele lor suverane. El îi amintea, în acest sens, pe finlandezi, polonezi şi români, continuare în pag. a 2-a