Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2018 (Anul 30, nr. 6298-6333)

2018-01-17 / nr. 6303

SĂRITURI CU SCHIURILE Haralambie - încă 9 puncte Săritoarele de la trambulină şi-au dat întâlnire, după ce au ratat, din cauza timpului nefavorabil, cele două etape programate la Râşnov, în cunoscuta staţiune japoneză Sapporo. Victoria a revenit norvegiencei Maren Lindley, în mare formă în acest sezon, urmată de japoneza Sara Takanashi, anul trecut invincibilă, și de germanca Katharina Althaus. Reprezentanta noastră, Dana Haralambie, a ocupat un loc destul de bun, 22, acumulând încă 9 puncte în clasamentul general. Pe primele locuri în clasamentul general: 1. Maren Lingley 560 p.; 2. Katharina Althaus (foto) 500; 3. Sara Takanashi 360; 4. Yuki Ito (Japonia) 290; 5. Carina Vogt (Germania) 248; ...25. Dana Haralambie 48. rugina a 6-a * 1/ ianuarie zuîo GIMNASTICĂ H TENIS Cătălina Ponor - cea mai bună în 2017• într-o anchetă realizată de Uniunea Europeană de Gimnastică (UEG), gimnasta româncă Cătălina Ponor (foto) a fost desemnată, detașat, cea mai bună gimnastă europeană a anului 2017. Cătălina, campioană europeană la bârnă în 2017, a întrunit 71 % din voturi, fiind urmată de britanica Ellie Downie, campioană europeană la individual compus, care a întrunit 9% din voturi, pe poziţia a treia situându-se israelianca Linoy Ashram, cu 8%. Cătălina Ponor s-a retras, după Europenele din 2017, din activitatea competițională. HANDBAL Campionatul European 2018 în Croaţia au continuat partidele din cadrul turneului final al Campionatului European masculin de handbal. Ca şi în partidele precedente, jocurile au fost foarte spectaculoase, cu multe răsturnări de situaţii. Cel mai bun exemplu este partida dintre Macedonia şi Muntenegru. Un spectacol de clasă a oferit şi meciul Spania - Ungaria. Cea mai mare surpriză de până acum s-a înregistrat luni seara în Grupa D, campioana olimpică „en titre”, Danemarca, a fost învinsă de echipa considerată fără nici o şansă de a evita ultimul loc în grupă, Cehia. Rezultate: Grupa C: Slovenia - Germania 25-25, Macedonia - Muntenegru 29-28. Clasament: 1. Macedonia 4 p.; 2. Germania 3; 3. Slovenia 1; 4. Muntenegru 0. Grupa D: Spania - Ungaria 27-25, Cehia - Danemarca 28-27. Clasament: 1. Spania 4; 2. Danemarca 2; 3. Cehia 2; 4. Ungaria 0. în primele două grupe, ierarhia este, tot după 2 partide, următoarea: Grupa A: 1. Croaţia 4; 2. Suedia 2; 3. Islanda 2; 4. Serbia 0. Grupa B: 1. Franţa 4; 2. Norvegia 2; 3. Belarus 2; 4. Austria 0. JL iLjui mu^LU Patru românce în turul II, la Australian Open După ce în prima zi a turneului de mare şlem australian, doar Irina Begu a reuşit să treacă în turul secund, ziua de ieri a fost una fastă pentru românce! Mai întâi, Sorana Cîrstea a reuşit s-o învingă, scor 5-7, 6-4, 6-3, pe kazaha Zarina Dias, o jucătoare aflată pe locul 60 WTA, dar cu destule rezultate surpriză. Pentru calificarea în turul II, Sorana a primit 52.000 euro şi 70 puncte WTA. Simona Halep a avut serios de furcă cu australianca de 17 ani Destanee Aiva, care a condus-o cu 5-2 în setul întâi, dar Simona a egalat şi a câştigat la tie-break. Deşi s-a accidentat la gleznă, la începutul setului doi, necesitând îngrijiri medicale, Halep s-a impus clar cu 6-1. Există însă semne de întrebare privind participarea ei ulterioară la turneu. Surpriza cea mai agreabilă pentru noi a fost Ana Bogdan (foto). Românca a învins-o, la un scor ce nu mai necesită comentarii, 6-3, 6-2, pe reprezentanta Franţei, Kristina Mladenovic, cap de serie nr. 11 (fostă nr. 10 WTA anul trecut, în octombrie). Vorbind de surprize, să consemnăm eliminarea cehei Petra Kvitova, una din favoritele turneului, care se afla pe partea superioară de tablou, deci pe partea Simonei Halep. Cinci jucătoare o pot detrona pe Halep La Australian Open, cinci jucătoare au posibilitatea de a o detrona pe Simona Halep de pe locul 1 din ierarhia mondială. Este vorba de daneza Caroline Wozniacki (nr. 2 mondial), spaniola Garbine Muguruza (nr. 3), ucraineanca Elina Svitolina (nr. 4), ceha Karolina Pliskova (nr. 6) și letona Jelena Ostapenko (nr. 7). Dar pentru ca una dintre aceste jucătoare să devină lideră în ierarhia mondială, va trebui să ajungă într-o anumită fază a turneului de mare șlem. Astfel, Wozniacki ar trebuie să ajungă în semifinale pentru a avea o șansă; Muguruza ar trebui să joace finala; Svitolina ar trebui să joace o semifinală pentru a avea o şansă la primul loc; Pliskova ar trebui să câştige turneul, iar celelalte jucătoare să fie eliminate mai devreme; la fel şi Ostapenko, care ar trebui să câştige la Australian Open, succes completat de rezultatele celorlalte jucătoare. FOTBAL Meci cu Suedia, în martie Echipa naţională de fotbal va susţine, în România, un meci amical cu Suedia, în luna martie 2017. Federaţia Română de Fotbal a precizat că partida va avea loc în afara Bucureştiului, ideea fiind de a mări numărul stadioanelor din ţară pe care joacă naţionala. Foarte probabil se va opta pentru stadionul din Craiova, recent dat în funcțiune. Cupa României S-au tras la sorţi meciurile din cadrul sferturilor de finală ale Cupei României. Programul este următorul: CSU Craiova - Dinamo Bucureşti, CSM Iaşi - FC Botoşani, Gaz Metan Mediaş -Astra Giurgiu, Hermannstadt Sibiu - FCSB. Meciurile se desfăşoară într-o singură manşă, pe terenul echipei de categorie inferioară ori mai slab clasată în campionatul trecut. Partidele vor avea loc în intervalul 27 februarie - 1 martie 2018. Stanciu, la Sparta Praga Internaţionalul român Nicolae Stanciu (foto) a fost transferat de la echipa belgiană Anderlecht Bruxelles la formaţia cehă Sparta Praga, care şi-l dorea de mai multă vreme. Suma de transfer este de 5 milioane de euro, cam jumătate din cât a plătit Anderlecht Bruxelles pentru Stanciu echipei FCSB. Giggs, la naţionala Ţării Galilor ! Celebrul fotbalist galez Ryan Giggs (foto), în vârstă de 44 de ani, este noul selecţioner al Ţării Galilor. El a jucat timp de 24(!) de ani la Manchester United şi a fost secund al acestei formaţii, din momentul retragerii, 2014, până la venirea lui Jose Mourinho ca antrenor la United. Ryan Giggs a jucat de 64 de ori pentru naționala Ţării Galilor, având și 4 selecții în reprezentativa olimpică a Marii Britanii. Ganea, la Bilbao Fundaşul Cristian Ganea (foto) va juca, de la 1 iulie 2018, în cadrul formaţiei spaniole Athletic Bilbao. Suma de transfer este de 1,5 milioane de euro, românul urmând să joace, până la 30 iunie 2018, în cadrul echipei sale actuale, Viitorul Constanţa.