Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2018 (Anul 30, nr. 6334-6366)

2018-04-20 / nr. 6340

Fotbal Alegeri la FRF: Deci rămâne cum a fost! Ca să fiu foarte sincer, nu m-a mirat prea tare că Razvan Burleanu (foto) şi-a păstrat scaunul de preşedinte al Federaţiei Române de Fotbal. Motivul acestei convingeri era legat tocmai de faptul că normal ar fi fost să fie ales Ionuţ Lupescu, care în mod sigur ar fi încercat, cel puţin, să schimbe ceva în fotbalul românesc. întrebarea este dacă cei cu drept de vot din fotbalul autohton vor cu adevărat să se schimbe ceva în fond, de ce să se schimbe? Pentru că încet şi sigur fotbalul românesc coboară spre lumea a treia a ierarhiei mondiale, dacă nu cumva e chiar acolo? Cel puţin echipele de juniori, categorie care prefigurează ce va fi peste câţiva ani, mănâncă bătăi de ordinul a 6-1 de la Israel! Pentru că la meciurile din prima divizie sunt formaţii la care sunt prezenţi 200 de spectatori? Pentru că eşalonul secund al fotbalului, considerat de performanţă, abia termină cumva competiţia din cauza retragerii unor formaţii? Pentru că în cupele europene echipele noastre nu mai sperie nici măcar formaţiile din Kazahstan, Cipru sau alte locuri exotice? Dar aceste lucruri nu fac să se clatine fotoliul pe care stă de mulţi vreun preşedinte de la Cucuieţii din Vale! Este exact ca pe vremuri: timpul trece, leafa vine, noi cu drag votăm! Ceea ce m-a deranjat în cea mai mare măsură, la „comedia” de la FRF, a fost triumfalismul lui Burleanu, culminând cu acel stupid „l-am ciumit’. Noul şi vechiul preşedinte a ţinut să sublinieze, repetat, că este „o victorie a unităţii noastre”. Nu ştim componenţii acestei unităţi şi nu cunoaştem la ce serveşte ea, judecând cu ce s-a ales din ea fotbalul românesc în ultimii patru ani. Probabil e vorba de o unitate în apărarea, cu ghearele şi dinţii, la ciolanele pe care s-au văzut stăpâni, în fond, are balta peşte, de vreme ce bugetul FRF se apropie, dacă nu trece de 20 milioane de euro! înainte de alegeri, sondajele de opinie indicau că peste 80 la sută dintre cei cu drept de vot vor opta pentru schimbare. Aceeaşi amatori de schimbare au votat, în raport de două treimi - 168 de voturi - din 254 - cu Burleanu şi doar 78 cu Ionuţ Lupescu. Deci ştiau prea bine că pentru a da o şansă schimbării ar trebui să voteze cu Lupescu, şi nu cu Burleanu! E o dovadă crasă de laşitate, dar aceştia sunt oamenii de la care ar trebui să aşteptăm schimbări în bine ale fotbalului românesc! Fostul mare arbitru Cristian Balaş, preşedintele Asociaţiei Judeţene de Fotbal Maramureş, susţinător al lui Lupescu, declara după alegeri că unii din votanţii din Maramureş au optat pentru Burleanu, deși hotărâseră, de comun acord, altfel. Avantajele votului secret! Programul etapei a 6-a: Play-off Sâmbătă, 21 aprilie, ora 20:45: Viitorul Constanţa - FCSB; Duminică, 22 aprilie, ora 20:45: CSM Iaşi - CFR Cluj-Napoca; Luni, 23 aprilie, ora 20:45: Astra Giurgiu - CSU Craiova. Play-out Vineri, 20 aprilie, ora 20:45: Dinamo Bucureşti - ACS Poli Timişoara; Sâmbătă, 21 aprilie, ora 18:00: Concordia Chiajna - FC Voluntari; Duminică, 22 aprilie, ora 18:00: Juventus Bucureşti - Gaz Metan Mediaş; Luni, 23 aprilie, ora 18:00: FC Botoşani - ASC Sf. Gheorghe. Liga I Liga Programul etapei a 23-a: Vineri, 20 aprilie: CSM Roman - AFC Hărman (ora 17:00), CSM Paşcani - CSM Focşani (17:00); Sâmbătă, 21 aprilie: FC Miercurea Ciuc - Aerostar Bacău  lit-a (17:00), Avântul Valea Mărului - AFC Odl. Secuiesc, CSM Tg. Secuiesc - Oţelul Galaţi (17:00), Sănătatea Darabani - Bucovina Rădăuţi (17:00), Sporting Lieşti - Metalosport Galaţi. Cupa României în prima manşă a semifinalelor Cupei României la fotbal s-au întâlnit, la Sibiu, echipa locală Hermannstadt cu Gaz Metan Mediaş. Deşi a jucat 82 de minute cu un om în minus, divizionara B a câştigat cu 1-0, prin golul înscris de Bogdan Rusu (foto), în minutul 39. Returul de la Mediaş se joacă pe 9 mai. Manşa I a celei de-a doua semifinale, între CSU Craiova şi FC Botoşani, s-a jucat aseară, după închiderea ediţiei ziarului nostru, la Craiova. Mutu - bun la toate? în decurs de numai un an şi ceva, Adrian Mutu (foto) s-a perindat prin trei funcţii: un fel de manager la Dinamo Bucureşti, un post ambiguu pe lângă lotul naţional de fotbal şi, de câteva zile, antrenor principal la FC Voluntari, cu precizarea că nu are calificarea necesară şi altcineva va ocupa, pe hârtie, postul de antrenor principal. Mutu n-a dus niciodată grija propriilor posibilităţi şi talente, dar, de data aceasta, este vorba şi de încrederea totală a conducerii clubului din Voluntari, care i-a oferit nu mai puţin de 9.000 de euro pe lună, cu o mie mai mult decât are Nicolae Dică la Steaua. Coincidenţă, odată cu Mutu a preluat funcţia de antrenor principal, la ACS Poli Timişoara, şi finul lui Mutu, Rică Neaga, care, ca şi naşul, n-a mai antrenat pe nimeni în Liga I. De altfel, oficial, antrenor principal va figura, la Poli, Aurel Sunda. Futsal Victorie la scor Echipa de fotbal în sală Imperial Wet Miercurea Ciuc a încheiat în trombă anul competiţional, în ultimul meci din play-off învingând, în Sala Sporturilor din Miercurea Ciuc, pe fosta campioană City’Us Tg. Mureş cu scorul de 14- 2 (8-0). Formaţia ciucană a încheiat Liga 1 pe locurile 7-8. Handba Potaissa - prima calificată Formaţia masculină de handbal Potaissa Turda este prima formaţie din Liga Zimbrilor care s-a calificat în semifinalele competiţiei. După ce, la Turda, Potaissa a învins pe Dunărea Călăraşi cu 27-23, ardelenii au câştigat şi la Călăraşi, cu 26- 25, obţinând două victorii dintr-un total de 3 partide prevăzute. Ieri, după închiderea ediţiei ziarului nostru, s-au disputat alte 3 meciuri din sferturile de finală ale competiţiei (meciurile 2): Dobrogea Sud Constanţa - Dinamo Bucureşti (în prima partidă 36-27), Politehnica Timişoara - CSM Bucureşti (29-28), Minaur Baia Mare - Steaua Bucureşti (23-25). Tenis România - Elveţia, în 17 FedCup Echipa de FedCup a României a optat din nou pentru Sala Polivalentă din Cluj-Napoca, în vederea disputării play-off-ului pentru Grupa Mondială, în compania echipei Elveţiei. Căpitanul nejucător al echipei României, Florin Segărceanu, a optat pentru următoarele 4 jucătoare, toate în primele 40 ale ierarhiei mondiale: Simona Halep (nr. 1 WTA), Sorana Cîrstea (foto) (34 WTA), Irina Camelia Begu (38 WTA) şi Mihaela Buzărnescu (40 WTA). Elveţia a optat pentru următoarele 3 jucătoare: Timea Bacsinski (46 WTA), Viktoria Golubic (109 WTA) și Jil Teichmann (132 WTA). Hochei pe gheaţă încă o înfrângere în cel de-al treilea meci susţinut în cadrul Campionatului Mondial masculin de hochei pe gheaţă, Divizia I, Grupa B, echipa României U- 18 a cedat în faţa Italiei cu scorul de 1 -7 (0-2, 0- 2, 1-3). Alte rezultate din runda a 3-a: Ucraina - Ungaria 4-3, Austria - Japonia 4-0. Clasamentul după 3 etape: 1. Ungaria 6(12- 4); 2. Austria 6 (9-6); 3. Ucraina 6 (9-7); 4. Japonia 6 (6-7); 5. Italia 3; 6. România 0. Pagina realizată de Ștefan Danciu