Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2018 (Anul 30, nr. 6334-6366)

2018-05-23 / nr. 6351

„Suntem în criză majoră de funcţionare a a statului român" Scandalul privind mutarea Ambasadei României la Ierusalim, urmând exemplul SUA, a fost declanşat de PSD-ul condus de Liviu Dragnea, care a decis adoptarea unui memorandum în Guvern, ţinut strict secret chiar şi faţă de preşedintele României, nu doar faţă de opinia publică. Articolul 80 din Constituţie prevede la alin. 1 că „Preşedintele României reprezintă statul român şi este garantul independenţei naţionale, al unităţii şi al integrităţii teritoriale a ţării”. De asemenea, există decizii ale Curţii Constituţionale în care se arată că preşedintele este şeful statului, chiar dacă România este republică semiprezidenţială. Este vorba despre Decizia 384/2006, dar şi de Decizia 683/2012, în care se afirmă limpede: „6. Curtea reţine că, în jurisprudenţa sa, preşedintele României a fost calificat ca şef al statului în mod implicit (a se vedea, în acest sens, Hotărârea nr. 3 din 9 septembrie 1996) şi, ulterior, explicit (a se vedea, în acest sens, Decizia nr. 147 din 21 februarie 2007)”. Invitat de site-ul ziare.com să comenteze conflictul la nivel înalt declanşat, fostul consilier prezidenţial pe probleme de securitate naţională Iulian Fota atrage atenţia asupra faptului că ne aflăm în plină criză de funcţionare a statului român, o „criză organică” şi care ne decredibilizează în faţa partenerilor externi, mai ales că atunci când am semnat tratatele de aderare la NATO și UE „ne-am asumat un mod de lucru, o întreagă filosofie de guvernare” și „am promis că vom fi ca ei”. continuare în pag. a 3-a BIBLIOTECA JUDE.TF ANA &IJON TANOS Monument al Vânătorilor de Munte pe Dealul Cireşoaia a □ La inaugurarea Monumentului Vânătorilor de Munte de la Cireşoaia (Târgu Ocna) au participat militari aparţinând Brigăzii 61 Vânători de Munte „General Virgil Rădulescu” şi Brigăzii 2 Vânători de Munte „Sarmizegetusa” Construcţia, înaltă de 3,5 metri, este realizată din blocuri de piatră naturală, în vârful monumentului tronează „Crucea Comemorativă a Războiului 1916-1918”, care a fost conferită tuturor participanţilor la Primul Război Mondial, continuare în pag. a 5-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6351 • MIERCURI, 23 MAI 2018 • Preţ: 1 leu la abonament: 1,50 lei la vânzare liberă Ambasadorii limbii şi culturii române, a 9 la tradiţionalul Festival folcloric al a copiilor de la Sărmaş □ Aproximativ 400 de elevi din Harghita şi Republica Moldova au celebrat tradiţiile şi portul românilor, la cea de-a X-a ediţie a Festivalului folcloric al copiilor „Cântec, joc şi voie bună” de la Sărmaş Elevi din mai multe şcoli de peste Prut, însoţiţi de profesori, au petrecut sfârşitul de săptămână în nordul judeţului Harghita. Prima lor vizită şi întâlnire cu colegii de la şcolile partenere harghitene în cadrul proiectului „Ambasadorii limbii şi culturii române”, dedicat Centenarului Marii Uniri, a fost „deosebită” şi „regretabil de scurtă”, continuare în pag. 4 și 5 Colocviu la Centrul Eparhial din Miercurea Ciuc: „înaintaşii au constituit temelia celor care astăzi îşi ş a dau mână cu mână în Anul Centenarului" Sâmbătă, 19 mai, la Centrul Eparhial din Miercurea Ciuc a avut loc ediţia a II-a a colocviului intitulat „Lideri ai comunităţii româneşti din judeţul Harghita - apărători ai Bisericii strămoşeşti şi ai Neamului Românesc”, organizat de Despărţământul ASTRA Covasna- Harghita şi Episcopia Ortodoxă a Covasnei şi Harghitei, colocviu dedicat de această dată unor personalităţi locale care prin activitatea lor pusă în slujba binelui public au contribuit la păstrarea şi afirmarea identităţii naţionale româneşti în acest spaţiu multietnic şi pluriconfesional, continuare în pag. 4 şi 5