Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2018 (Anul 30, nr. 6367-6403)

2018-09-19 / nr. 6399

Corina Creţu afirmă că, din 2014, România a depus pe transporturi numai 4 proiecte importante cu fonduri UE Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, se arată nemulţumită de modul în care România atrage fonduri europene, în special pentru transporturi, şi crede că e necesară urgentarea demersurilor pentru finanţarea a două autostrăzi care să traverseze Carpaţii, respectiv Montana (Iaşi-Târgu Mureş) şi Piteşti-Sibiu. Comisarul Corina Creţu a subliniat că, din 2014, de când ocupă această funcţie la Comisia Europeană, România a depus numai patru proiecte importante cu fonduri UE destinate infrastructurii în transporturi. „în ceea ce priveşte transportul, de când sunt comisar european, din 2014, am avut de aprobat doar patru proiecte majore, în primul rând un proiect foarte important, de peste un miliard de euro, de cale ferată, este cel mai mare proiect pe modernizarea unei căi ferate, Gurasada-Simeria, pe care l-am aprobat. Sebeş-Turda, ştiţi foarte bine, că am aprobat şi Câmpia Turzii- Târgu Mureş. Mai avem în analiză un ultim proiect, Gara de Nord-Otopeni, metroul, probabil că în curând va fi aprobat parţial acest proiect, urmând ca pe un alt tronson să mai avem discuţii. continuare în pag. a 3-a Gheorgheni: Lansare de carte „După datini" în pagina a 4-a Din programul Festivalului FilmCiuc în pagina a 4-a Zilele Patrimoniului Cultural European celebrate la Castelul Urmánczy din Topliţa pagina a 5-a ATV furat din Austria, recuperat în Odorheiu Secuiesc şi restituit păgubitului în pagina a 6-a zo / pv BIBLIU1 fcUA JUUI [ LAN/' KAJONI JÁNOS Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6399 • MIERCURI, 19 SEPTEMBRIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă ! GENERAŢIA MARII UNIRI • Cei 100 de intelectuali români din judeţele Covasna şi Harghita cuprinşi în proiect (9) Pompiliu NISTOR (1883-1961), medic, lider al Asociaţiunii ASTRA, preşedinte al Societăţii „Petru Maior” a studenţilor români din capitala Ungariei, unul din organizatorii Corpului Voluntarilor Români Ardeleni şi Bucovineni militanţi pentru Marea Unire. (Arad) Dionisie Nistor (1891-1915), profesor de limba română, fiul preotului Dionisie Nistor, absolvent al Facultăţii de Litere din Jena şi al Facultăţii de Litere şi Filosofie a Universităţii din Budapesta, profesor la Liceul, Andrei Şaguna” din Braşov, mort pe frontul din Galiţia în Primul Război Mondial. (Arad) continuare în pag. a 3-a •• *• •••• . • •••• • • • * % 2 • • • • • • • • • «a* * •••*•• * • • . 5•• ROMANIA 1918-2018 | SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ Până la 31 decembrie a.c. Primarii trebuie să înlocuiască stemele şi sigiliile existente cu noile modele, pe care este reprezentată acvila încoronată Prefectul Harghitei, Jean-Adrian Andrei, le-a reamintit primarilor din judeţ că, până la sfârşitul anului, au obligaţia să înlocuiască stemele şi sigiliile existente cu noile modele, aprobate prin lege. Acesta a declarat că le-a transmis primarilor că legea prevede că, până în data de 31 decembrie, autorităţile publice locale trebuie să înlocuiască stema ţării şi sigiliul statului cu noile modele, pe care este reprezentată acvila încoronată. Aceeaşi obligaţie o au şi instituţiile publice şi instituţiile de învăţământ. Comanda noilor modele se va face, în cel mai scurt timp, la Regia Autonomă Monetăria Statului. , Având în vedere că au mai rămas mai puţin de patru luni până la sfârşitul anului, autorităţile publice locale, instituţiile publice, instituţiile de învăţământ au obligaţia de a amplasa noua stemă a ţării şi de a aplica noul sigiliu al statului, în caz contrar fiind pasibile de sancţiuni contravenţionale, continuare în pag. a 4-a Harghiteni cu care ne mândrim Astăzi: Tófalvi Éva Una dintre cele mai titrate biatloniste din România şi printre cei mai cunoscuţi sportivi harghiteni este Tófalvi Eva. S-a născut pe 4 decembrie 1978, în Miercurea Ciuc, până în clasa a IV-a a locuit la Harghita-Băi, după care a urmat şcoala din oraş, dar recunoaşte că s-a mutat ca să poată practica sportul şi să se antreneze. Are peste 20 de ani de activitate sportivă, timp în care a adunat peste o sută de titluri de campioană naţională, 6 participări la Olimpiade (Nagano, Salt Lake, Torino, Vancouver, Soci, Pyongchang), dintre care la 3 a fost și port-drapelul României. Următoarea propunere pentru rubrica noastră este, așadar, biatlonista Tófalvi Éva, continuare în pag. a 2-a