Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2018 (Anul 30, nr. 6367-6403)

2018-09-21 / nr. 6400

Educaţia, agricultura, administraţia publică şi problemele sociale printre priorităţile UDMR în sesiunea parlamentară de toamnă Parlamentarii UDMR au pregătit o serie de proiecte şi propuneri de modificări legislative, care au fost prezentate ieri la Miercurea Ciuc şi care vor fi înaintate spre dezbatere şi aprobare în această toamnă. Unele vizează întărirea şi finanţarea sistemului after-school şi înfiinţarea de campusuri şcolare pentru elevii din familii nevoiaşe, altele reglementarea achiziţionării ciupercilor şi fructelor de pădure şi eliminarea dublei penalizări în cazul asociaţiilor. Vor fi propuneri legislative şi în domeniul administraţiei, dar şi al animalelor protejate, în special carnivorele mari. Deputatul Korodi Attila a deschis conferinţa de presă de ieri cu propuneri în domeniul educaţiei. Mai precis, cu necesitatea urgentării aplicării curriculei noi şi dezvoltării curriculei până la clasa a XlI-a, într-un timp real, pentru elevi şi liceeni. Potrivit deputatului Korodi, dacă ritmul de implementare a noii metodologii şi curricule şcolare rămâne acelaşi, primii liceeni care vor da Bacalaureatul după curricula nouă vor fi în 2025. „Vrem să introducem o modificare la Legea Educaţiei, în care să precizăm foarte clar data limită până la finalizarea implementării noii metodologii şi curricule şcolare, 2020”, a declarat Korodi Attila, continuare în pag. a 3-a în pagina a 3-a Mircea Duşa, numit prefect de Mureş Sistemul de avertizare a populaţiei în situaţii de urgenţă „RO-ALERT" a început să fie testat şi la nivelul judeţului în pagina a 3-a Din programul Festivalului FilmCiuc în pagina a 4-a A fost inaugurată baza sportivă de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu" în pagina a 4-a GENERAŢIA MARII UNIRI a Cei 100 de intelectuali români din judeţele Covasna şi Harghita cuprinşi în proiect (10) Nicodim RUSSU (1859-1931), învăţător la şcoala confesională din Voşlăbeni, pe care a slujit-o cu dragoste şi competenţă o jumătate de secol, iar faptul că această „insulă românească” nu s-a maghiarizat, se datorează şi învăţătorului Nicodim Russu. (Voşlăbeni) Nicolae RUSSU (1860-?), învăţător, director la şcoala din Sita Buzăului, delegat al românilor din Buzăul Ardelean la Marea Adunare Naţională de la 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia; azi, şcoala din Sita Buzăului îi poartă numele. (Sita Buzăului) continuare în pag. a 6-a •• • ■ • MV ROMANIA 1918-2018 | SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ • : • • • • .•• • • • *•••••• • • *• www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6400 • VINERI, 21 SEPTEMBRIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Corpul de Control al Ministerului Educaţiei, la Liceul „Palló Imre" din Odorheiu Secuiesc s-a desfăşurat „o activitate cu aspect politic-separatist" □ Membrii echipei de control a Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) au consemnat, în raportul anchetei derulată la Liceul „Palló Imre” din Odorheiu Secuiesc, că harta teritoriilor şi frontierelor care au aparţinut fostei structuri multinaţionale Austro-Ungaria, desenată în curtea şcolii de elevi ai acestei unităţi de învăţământ şi de partenerii lor de la un liceu de artă din Ungaria, reprezintă „o activitate cu aspect politic-separatist”. Au recomandat să se ţină cont de acest aspect la evaluarea anuală a activităţii directoarei şi a directorului adjunct, precum şi cercetarea disciplinară a profesorilor implicaţi în pagina a 5-a în urma unor măsuri dispuse pentru combaterea şi prevenirea apariţiei pestei porcine africane în judeţ, odată cu aprobarea cotelor suplimentare de recoltare, 2.750 de mistreţi pot fi împuşcaţi □ Ceea ce înseamnă aproximativ jumătate din populaţia de mistreţi din Harghita în judeţul Harghita a fost aprobată recoltarea suplimentară a unui număr de 1.247 de porci mistreţi, în urma unui ordin al Ministerului Apelor şi Pădurilor care prevede luarea unor măsuri pentru combaterea pestei porcine africane. Conform Ordinului nr. 827/2018 al ministrului Apelor şi Pădurilor, în termen de 90 de zile cota suplimentară trebuie recoltată, în fondurile de vânătoare care nu sunt afectate de virusul pestei porcine africane, în zonele afectate se recoltează integral populaţia de mistreţi. Pe lângă această cotă suplimentară aprobată pentru combaterea pestei porcine, în Harghita a fost aprobată recoltarea a 1.499 de mistreți, continuare în pag. a 2-a