Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2018 (Anul 30, nr. 6367-6403)

2018-09-26 / nr. 6402

Harghiteni celebri Astăzi, Pavel Bartoş S-a născut într-o zi de iarnă a anului 1975, în Miercurea Ciuc. A terminat un liceu cu profil teoretic, dar a ajuns să urmeze Facultatea de Teatru. A apărut atât pe scenele teatrelor din ţară, cât şi pe ecranele televizoarelor sau ale cinematografelor, având ocazia să joace alături de toţi marii actori ai României. In urma unei colaborări cu televiziunea PRO TV, producătorii de acolo i-au propus să încerce şi rolul de prezentator al unor emisiuni. Şi aşa a ajuns ca lumea să-l identifice pe Pavel Bartoş cu cele două emisiuni. Românii au talent, respectiv Vocea României.Atunci când ai terminat la „Goga”, actualul Colegiu Naţional se numea Liceu Teoretic. Cum ai ajuns ca dintrun liceu cu filieră teoretică să alegi teatrul? - Marele meu avantaj a fost că în acest liceu teoretic exista şi o secţie de filologie-istorie, aşa că am urmat clasele a XI-a şi a XI-a la această secţie a Colegiului „Octavian Goga” din Miercurea Ciuc, făcând astfel o trecere radicală de la mecanică, pe care am studiat-o în clasele a IX-a şi a X-a la Liceul „Johannes Kájoni”. Iţi mai aduci aminte de debutul în actorie? Cum a fost? Ai avut emoţii când ai urcat pentru prima dată pe scenă? Da, am avut emoţii, dar, culmea, mă simţeam foarte bine. Erau emoţii constructive, abia aşteptam să mă arăt publicului. N-am avut niciodată acel trac de scenă, pe care unii îl mai au. De aceea îmi plac foarte mult premierele, acea primă întâlnire dintre mine și spectator. continuare în pag. a 5-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONI JÁNOS Sâmbătă, în oraşul Bălan. ConsultariT medicale gratuite, în cadrul caravanei „Uniţi sub Tricolor prin Sănătate" Specialiştii Spitalului Militar de Urgenţă, ,Regina Maria” din Braşov vor oferi sâmbătă, 29 septembrie, consultaţii gratuite locuitorilor din oraşul Bălan, începând cu ora 10:00, la etajul I al clădirii spitalului (Centrul pentru Combaterea Violenţei Domestice), din Bălan, va fi oferită asistenţă medicală gratuită în specialităţile: medicină internă, endocrinologie, nefrologie, otorinolaringologie, oftalmologie, chirurgie generală, ortopedie, traumatologie, urologie, imagistică medicală, chirurgie pediatrică, medicină dentară, psihiatrie, psihologie şi medicină de urgenţă, continuare în pag. a 3-a JICI. / 3017 • .**'% •_ ROMÂNIA 1918-2018 | SĂRBĂTORIM ÎMPREUNA : : . •. • •• •••• ••••• Informaţia IC www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXX, Nr. 6402 • MIERCURI, 26 SEPTEMBRIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Tabără de limba română pentru elevi din sistemul de protecţie socială □ Douăzeci de adolescenţi din sistemul de protecţia copilului, vorbitori de limbă maghiară, au participat la cea de-a şasea ediţie a taberei de limba română organizată de DGASPC şi găzduită, anul acesta, de Centrul Multifuncţional Şumuleu. După o săptămână, adolescenţii cu vârste între 12 şi 19 ani au învăţat să comunice în limba română, să fie mai siguri pe ei, folosind-o, iar unii au îndrăgit-o Tabăra „Comunicare în limba română” a luat naştere în urmă cu cinci ani, din dorinţa şi necesitatea copiilor aflaţi în sistemul de protecţie socială de a se familiariza şi de a învăţa în mod eficient limba română, continuare în pag. a 4-a A început sezonul de vânătoare la cerbi Şi în acest an, pentru partidele organizate de Direcţia Silvică Harghita au depus cereri doar vânători străini □ Vânătoarea la cerbi este considerată ca fiind frumoase care se practică Sezonul de vânătoare la cerbi carpatini de trofeu a început şi la noi în judeţ. Vânătoarea la această specie este considerată a fi una dintre cele mai frumoase şi spectaculoase. Şi aceasta pentru că ea se desfăşoară pe parcursul mai multor zile, vânatul trebuie dibuit, iar vânătorii trebuie să-şi folosească din plin abilităţile. continuare în pag. a 3-a