Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2018 (Anul 30, nr. 6404-6439)

2018-10-23 / nr. 6413

Fostul premier Dacian Cioloş, acuzat că a blocat includerea pelerinajului de la Şumuleu pe lista UNESCO □ Deşi foloseşte tot timpul sintagma Ţinutul Secuilor ca să intre sub pielea electoratului maghiar, Dacian Cioloş este dezavuat de preşedintele Consiliului Judeţean Harghita Fostul premier Dacian Cioloş,preşedintele-fondator al Mişcării România împreună, şi-a petrecut două zile, săptămâna trecută, în Covasna şi Harghita. Staff-ul său i-a organizat câteva întâlniri „pentru a înţelege” domnia sa „mai bine problematica acestei zone”, ca să o ia în considerare „în programul politic” pe care îl pregăteşte. „Suntem după două zile de vizite în Ţinutul Secuilor, am ţinut să facem această vizită. (...) Am constatat, după discuţii cu antreprenori, agricultori, oameni din mediul rural, din domeniul culturii, din industriile culturale şi creative că foarte multe din problemele identificate le găsim şi în alte părţi din ţară şi că, dincolo de toate prejudecăţile şi percepţiile care există în spaţiul public legat de Ţinutul Secuilor, de revendicările de aici, cred că sunt mai multe lucruri care ne unesc, mai degrabă, continuare în pag. a 2-a Directorul OCPI Harghita: „Considerăm că nu mai există nici un motiv de ordin legislativ care să împiedice procesul de retrocedare"(2) Procesul de retrocedare în județul Harghita a bătut pasul pe loc în ultimii ani. Practic, în perioada 2015-2018, majoritatea comisiilor locale nu au efectuat puneri în posesie. Şi, astfel, în judeţ o suprafaţă de aproximativ 121.825 ha teren agricol şi 15.524 ha forestier este validată, dar nu a fost pusă în posesie. Suprafaţa agricolă ajudeţului Harghita este de 396.208 ha, iar din aceasta 328.180,44 ha au făcut obiectul legilor fondului funciar, continuare în pag. a 3-a TrileLiTE^ BIBLOTECA JUDEȚEANĂ KÁJONI JÁNOSSecuiesc. www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6413 • MARŢI, 23 OCTOMBRIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă La Miercurea Ciuc şi Odorhei Peste 250 de persoane au participat la Bursa locurilor de muncă vacante pentru absolvenţi Un număr de 252 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă şi 36 de angajatori, care au oferit 317 locuri de muncă, au participat, vineri, în municipiile Miercurea Ciuc şi Odorheiu Secuiesc la Bursa locurilor de muncă vacante pentru absolvenţi, organizată de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Harghita, continuare în pag. a 5-a •• • ••• •• ROMANIA 1918-2018 I SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ • • ► *. • ••••• • . • Festivalul Folcloric „MIORIŢA" 42 de ani de cântec păstoresc la Topliţa în urmă cu 42 de ani, în 1976, „Mioriţa” şi-a găsit locul la Topliţa sub denumirea de Concursul şi Festivalul „Mioriţa”, aceasta pentru că aici este locul ei, deoarece nicăieri poezia şi cântecul nu sunt mai frumoase şi mai curate ca în munţi, iar „Mioriţa” s-a născut „pe-un picior de plai, pe-o gură de rai, pentru că aici cântecul ei este cel mai melodios, e o simfonie cântată de mai multe orchestre pe care le armonizează legănatul brazilor”. A fost prima mare sărbătoare a cântecului popular cu tematică păstorească şi un început în care s-a urmărit valorificarea tradiţiilor folclorului păstoresc şi stimularea măiestriei interpretative a acestui gen muzical. Anul acesta, mai precis în 18 şi 19 octombrie, sala de spectacole a Casei Municipale de Cultură din Topliţa a găzduit cea de-a XXI-a ediţie a „Mioriţei”, care a îmbrăcat haină nouă în Anul Centenar, continuare în pag. a 4-a Ansamblul „Ciprian Porumbescu” din Suceava Ştafeta Veteranilor Invictus Mv a ajuns şi în Miercurea Ciuc, de unde voluntarii militari din judeţ au purtat-o până la Sighişoara Ştafeta Veteranilor Invictus a ajuns, sâmbătă după-amiază, de la Sfântu Gheorghe în municipiul Miercurea Ciuc, unde a fost preluată, la Monumentul Ostaşului Necunoscut, de către militarii harghiteni. Ştafeta a fost predată de o echipă formată din militari ai Batalionului 22 „Cireşoaia” din Sfântu Gheorghe şi voluntari civili, printre care şi un copil de 9 ani. continuare în pag. a 5-a