Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2019 (Anul 31, nr. 6511-6548)

2019-07-23 / nr. 6520

Joc, Ateliere de pictură pe sticlă în mijlocul naturii la Secu, Topliţa în perioada 15-21 iulie s-a derulat proiectul cultural „Icoana - frumuseţe cerească pe pământ”, ediţia a Ill-a, proiect al Asociaţiei ,A fi altfel”, co-finanţat de Primăria Topliţa. Proiectul s-a concretizat sub forma unui atelier de pictură pe sticlă de o săptămână, în mijlocul naturii, la Cabana Secu, la care au participat 40 de copii cu vârste cuprinse între 9 şi 18 ani, care fac parte din grupul catehetic al Parohiei Ortodoxe din Călimănel. Copiii au fost coordonaţi de artistul plastic Marcel Naşte din Reghin, de preotul Petru Cătinean, preşedintele Asociaţiei„A fi altfel”, de prof. Ligia Cătinean şi de alţi voluntari, continuare în pag. a 4-a Geniul din Carta a luat-o din nou peste bot: în Cimitirul Eroilor din Valea Uzului nu există simboluri legionare După ce formaţiunea al cărei preşedinte este a ratificat pe meleagurile transilvănene cultul fasciştilor notorii Horthy - dictator responsabil de moartea a 600.000 de evrei din Ungaria şi Transilvania ocupată - Wass Albert şi Nyirő Jószef, Kelemen Hunor a fost cuprins bmsc de o fervoare anti-nazistă aproape mistică, încât a început să aibă viziuni cu simboluri legionare prin Cimitirul Internaţional din Valea Uzului. Şi-a întins arătătorul lui profetic spre români şi i-a ameninţat - a câta oară - că îi va deferi inspectorilor internaţionali de virginitate ideologică, punându-şi speranţa în multele instituţii de gen din Uniunea Europeană şi în Institutul „Ehe Wiesel”. Care institut, răspunzând unei solicitări a transparentnews.ro cu privire la simbolistica monumentului funerar de pe sala românească a cimitirului, spune că „simbolul este răspândit în întreaga Europă cu o frecvenţă sporită pe monumente funerare din Irlanda şi Scoţia, continuare în pag. a 5-a Serviciul Rutier al poliţiei harghitene are în dotare două aparate „drog test" □ Cu acestea, şoferii pot fi testaţi în trafic dacă au consumat droguri înainte să se urce la volan în acest sfârşit de săptămână, poliţiştii harghiteni de la Serviciul Rutier au folosit pentru prima dată aparatele care testează dacă în organism se află substanţe psihoactive. Comisar şef de poliţie Nicolae Nica, şeful Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliţe Judeţean (IPJ) Harghita, preciza că în judeţ au fost primite două astfel de aparate, unul aflându-se în dotarea unităţii din Miercurea Ciuc, iar altul la Odorheiu Secuiesc. Scopul acestor aparate este de a constata dacă un conducător a consumat droguri înainte de a se urca la volan, putând fi identificate 12 tipuri de substanţe psihoactive. Referindu-se la modul de folosire, acesta spunea că niște teste sterile se introduc în cavitatea bucală, îmbibându-se cu salivă. continuare în pag. a 5-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONI JÁNOS www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Nr. 6520 • MARŢI, 23 IULIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă A XXII-a ediţie a Zilelor „Miron Cristea" a fost a 99 o reuşită în totalitatea manifestărilor ei a □ Participanţii din întreaga ţară au fost prezenţi la Sfânta Liturghie oficiată la Mănăstirea „Sf. Ilie” din Topliţa, cu prilejul hramului Cea de-a XXII-a ediţie a amplei manifestări cultural-artistice Zilele „Miron Cristea”, ce s-a desfăşurat în municipiul Topliţa, a ajuns sâmbătă la final, odată cu prezenţa participanţilor la slujba religioasă oficiată cu ocazia Hramului Mănăstirii „Sfântul Ilie”, ctitorie a primului patriarh al României. Sfânta Liturghie a fost oficiată de un numeros sobor de preoţi şi călugări, în frunte cu doi ierarhi, Preasfinţitul Părinte Andrei, episcopul Covasnei şi Harghitei, şi Preasfinţitul Părinte Visarion, episcopul Tulcei, continuare în pag. 2 şi 3 Fonduri Regio 2014-2020 pentru modernizarea infrastructurii rutiere şi eficientizarea transportului public de călători în Odorheiu Secuiesc Municipalitatea din Odorheiu Secuiesc a obţinut fonduri REGIO pentru proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere şi de eficientizare a transportului public de călători. Este vorba de o finanţare de peste 5,6 milioane de euro din fonduri nerambursabile POR 2014- 2020 pentru acest oraş, prin care se vor achiziţiona opt autobuze electrice, se vor moderniza peste doi kilometri de străzi urbane şi se va realiza un sistem de management al transportului public de călători, în cadrul cererii de finanţare cu titlul Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii rutiere din municipiul Odorheiu Secuiesc în vederea diminuării traficului rutier şi reducerea emisiilor de carbon - Strada II Rákóczi Ferenc", continuare în pag. a 3-a