Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2019 (Anul 31, nr. 6511-6548)

2019-09-18 / nr. 6544

KÁJOMJAN 21- Program de internship, menit să-i convingă pe tineri să-şi făurească viitorul acasă □ Programul de internship al Consiliului Judeţean Harghita, lansat luni, se adresează tinerilor proaspăt absolvenţi de facultate, care nu au un loc de muncă, fără experienţă, oferindule oportunitatea să îşi pună în aplicare cunoştinţele teoretice acumulate de-a lungul studiilor, să se dezvolte atât pe plan profesional, cât şi în plan personal, câştigând şi un venit mediu timp de cinci luni „Ne dorim ca pe lângă programele existente cele de practică destinate elevilor de liceu, de stagiatură destinate studenţilor - să oferim şi absolvenţilor de studii superioare posibilitatea de a lua startul în ceea ce priveşte experienţa şi vechimea pe piaţa forţei de muncă, precum şi un salariu, continuare în pag. a 4-a încă trei martori au fost audiaţi în procesul preşedintelui CJ Harghita în care este judecat, printre altele, pentru abuz în serviciu □ Unul dintre ei, angajat al firmei care a asigurat supravegherea lucrărilor pe două drumuri judeţene, a vorbit în faţa instanţei despre neregulile pe care le-a identificat în urma măsurătorilor şi constatărilor din teren Alţi trei martori propuşi prin actul de sesizare al instanţei au fost audiaţi, luni, la Tribunalul Harghita, în procesul preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Harghita, în care este judecat, alături de alte persoane, pentru săvârşirea mai multor infracţiuni, printre care şi abuz în serviciu. Reeditarea volumului Românii și Secuii de l.la Russu - important act cultural de restituire a unei opere istorico-lingvistice majore Ioan Iosif Russu s-a născut în Săliştea Turzii, ca fiu al învăţătorului Irimie Russu. După liceu devine student la Facultatea de Litere, Secţia Istorie, a Universităţii din Cluj, unde „s-a arătat foarte atent la ceea ce arheologia şi epigrafia, istoria universală şi cea naţională erau prezentate şi slujite de savanţi de renume - începând cu Vasile Pârvan - în cadrul eminentei şcoli clujene. Şi le-a aprofundat apoi ca bursier la Academia di Romania, venind în contact cu cei mai de seamă cunoscători ai lumii clasice, le-a confruntat direct în colecţii şi muzee, pe şantiere arheologice şi prin evaluări ale detaliilor vestigiilor celebre din fostul imperiu roman” (Ioan Opriş, editorul primei ediţii a cărții), continuare în pag. a 3-a Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Nr. 6544 • MIERCURI, 18 SEPTEMBRIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Noi incubatoare de afaceri în Harghita Consiliul Judeţean Harghita îşi doreşte câte un incubator de afaceri în fiecare oraş din judeţ. în acest scop s-a aprobat, la şedinţa ordinară a CJ, modificarea studiilor de fezabilitate pentru incubatoarele de afaceri, astfel încât acestea să se realizeze cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, în baza unor parteneriate încheiate de consiliul judeţean cu primăriile. Noi incubatoare de afaceri vor fi ridicate astfel la Miercurea Ciuc şi Cristuru Secuiesc. Se preconizează ca cel din Miercurea Ciuc să fie amenajat într-o clădire ce aparţine oraşului, lângă Băile Jigodin şi ar urma să sprijine afacerile din domeniul creativ. La Cristuru Secuiesc, incubatorul de afaceri va sprijini afacerile din industriile textilă şi a pielăriei şi urmează să fie construit în apropierea Grupului Şcolar „Zeyk Domokos”. Incubatorul de afaceri de la Odorheiu Secuiesc funcţionează la capacitate maximă şi se intenţionează ridicarea celui de-al doilea incubator, tot cu finanţare prin POR, care va prelua noile solicitări din zonă. „Vrem să motivăm cât mai mulţi tineri să îşi deschidă afaceri, implicându-se activ în viaţa economică a judeţului”, a precizat Borboly Csaba, continuare în pag. a 5-a Miercurea Ciuc: Festivalul filmului - ediţia a lll-a, în perioada 23-29 septembrie 2019 începând cu ziua de luni, 23 septembrie şi până duminică, 29 septembrie 2019, inclusiv, municipiul Miercurea Ciuc găzduieşte cea de-a treia ediţie a Festivalului de film. Va fi o săptămână cu o ofertă bine selectată, însă, comparativ cu anii anteriori, vor fi mai puţine filme în aceeaşi zi, va fi, aşadar, un program mai lejer, care începe mai devreme şi se termină mai devreme, având în vedere faptul că „la noi, obiceiul oamenilor este ca după ora 23:00 să se odihnească şi nu să participe la activităţi culturale” - după cum a spus, mai în glumă, mai în serios, primarul municipiului, Ráduly Róbert-Kálmán, în conferinţa de presă în care s-a prezentat această activitate culturală importantă care are loc pentru a treia oară la Cinematograful „Csíki Mozi” din municipiu, continuare în pag. a 2-a