Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2020 (Anul 32, nr. 6587-6622)

2020-02-21 / nr. 6606

S-a schimbat magistratul care judecă procesul preşedintelui Consiliului Judeţean, astfel că procesul ar trebui să se reia de la zero □ Borboly Csaba a fost trimis în judecată în anul 2013 Procesul în care preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Harghita, Borboly Csaba, este cercetat, alături de mai multe persoane pentru mai multe infracţiuni, printre care şi abuz în serviciu, se va relua, cel mai probabil, după ce s-a schimbat judecătorul din această cauză. Potrivit jurisprudenţei, în asemenea situaţii noul magistrat care judecă cauza trebuie să administreze probatoriul. La termenul de miercuri, doi dintre apărătorii inculpaţilor au cerut judecătorului să transmită Colegiului de conducere al Tribunalului Harghita mai multe adrese pentru clarificarea competenţei magistratului de a judeca această cauză, continuare în pag. a 3-a Aproape 700 de adolescente din Harghita beneficiază, anul acesta, de vaccinul anti-HPV gratuit, prea puţine faţă de cele 6.000 îndreptăţite Cele 690 de doze de vaccin, solicitate de părinţi în perioada 2017-2018 prin Programul naţional de vaccinare gratuită a fetelor cu vârsta cuprinsă între 11 și 14 ani, au fost distribuite medicilor de familie, care le vor administra beneficiarelor, continuare în pag. a 5-a Informaţia BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ) K4 JONI JANOS !Cu 70% Bugetul municipiului Topliţa, mai mare cu aproximativ 10 milioane de lei faţă de 2019 . Ieri, în cadrul şedinţei de Consiliu local al municipiului Topliţa a fost adoptat bugetul localităţii pentru anul 2020. Sebastian Buzilă, preşedintele comisiei de buget, preciza că acesta este mai mare cu aproximativ 10 milioane de lei faţă de cel din anul anterior. Creşterea se datorează cotelor defalcate din impozitele pe venit (anul trecut au fost de 60%, iar acum 63%, ceea ce înseamnă o creştere cu 1,7 milioane de lei) şi a cotelor din TVA (o creştere de aproximativ 8 milioane de lei), continuare în pag. a 2-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmailcom Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6606 • VINERI, 21 FEBRUARIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Bugetul Consiliului Judeţean, de peste 100 de milioane de euro, mai mic cu aproape 8,5% decât anul trecut □ „Chiar dacă avem un minus de 40 de milioane de lei, începem anul cu optimism, avem planuri ambiţioase şi vom continua proiectele pregătite în anii anteriori”, a arătat preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba Bugetul judeţului aprobat, miercuri, în şedinţă ordinară însumează 472 milioane de lei, adică peste 100 de milioane de euro, din care 100 de milioane de lei vor fi alocate investiţiilor. Vestea „proastă”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), este că în acest an judeţul Harghita va fi un întreg şantier. „Vom continua investiţiile începute în infrastructura rutieră, în domeniul sănătăţii, al turismului, al educaţiei speciale, pentru servicii culturale”, a precizat Borboly Csaba. Potrivit şefului autorităţii publice judeţene, prin aceste investiţii de anvergură judeţul ar urma să devină unul „mai sigur”, continuare în pag. a 3-a Duminică, 23 februarie: Petiţie la Administraţia Prezidenţială pentru nepromulgarea legii prin care limba maghiară devine a doua limbă oficială în statul român „Duminică, 23 februarie, la ora 16:30, în faţa Palatului Cotroceni (zona Statuii „Leul”), delegaţia comună a Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita, Mureş şi a Asociaţiei Calea Neamului va fi prezentă pentru a cere Instituţiei Prezidenţiale să NU promulge legea Codului Administrativ prin care limba maghiară devine a doua limbă oficială în statul român. îi vom solicita Preşedintelui şi printr-o petiţie depusă la administraţia prezidenţială, să rămână consecvent poziţiei sale din 2018, când o continuare în pag. a 4-a