Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2020 (Anul 32, nr. 6650-6688)

2020-09-04 / nr. 6678

• Pagina a 8-a • 4 septembrie 2020 • Pe 11 septembrie, Turul României va trece şi prin Harghita Marţi se va da startul, din Timişoara, în „Mica Buclă”, aşa cum este cunoscut Turul României la ciclism. Una dintre cele mai prestigioase curse de ciclism rutier din sud-estul Europei şi cel mai important eveniment sportiv internaţional din ţara noastră din acest an va alinia la start aproximativ 120 de ciclişti, ce vor parcurge un traseu total de peste 800 km. Turul cuprinde un prolog, pe 8 septembrie, şi alte cinci etape, din traseu nelipsind căţărarea de la Bâlea Lac, dar nici circuitul tradiţional din Bucureşti, în ultima zi, pe 13 septembrie. Pentru harghiteni, un interes mai mare va reprezenta a treia etapă, cea de pe 11 septembrie. în cadrul unui comunicat de presă emis de Federaţia Română de Ciclism se precizează faptul că etapa va avea startul din Târgu Mureş, va măsura 202,1 km, va trece prin Livezeni - Miercurea Nirajului - Sovata - Odorheiu Secuiesc - Miercurea Ciuc - Bixad şi va avea sosirea la Lacu Sfânta Ana. Din păcate, organizatorii precizează faptul că, în contextul sanitar actual, ediţia din acest an a Turului României nu va putea beneficia de spectatori pe parcursul traseului. Totuşi, pasionaţii ciclismului pot urmări fiecare moment al evenimentului în mediul online, pe siteul turulromaniei.com, turul fiind transmis în direct. Despre Turul României Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiţie ciclistă din România. Prima ediţie a Turului, câştigată de echipa Bulgariei, a avut loc în anul 1934, pe o distanţă de 1.026 de kilometri, având 7 etape. Originile Turului datează însă de la începutul secolului trecut, în august 1910, inspirată de Turul Franţei, publicaţia „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenţi, pe ruta Bucureşti - Sinaia - Târgovişte - Butimanu - Bucureşti. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiţia s-a oprit. în 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediţie a Turului României, ţara noastră devenind a şasea din lume cu propriul tur naţional. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984 a fost reluată organizarea Turului. Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Piteşti şi Bucureşti, când cei 109 kilometri au fost parcurşi cu o medie de 52,516 km/h. Mircea Romaşcanu şi Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câştigat fiecare de 3 ori Turul României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale. Ediţia din acest an, susţinută prin partenerul oficial AucJraiLRetail România, se va desfăşură în-trebiare 8-13 septembrie. în cadrl competiţiei vor fi acordate o serie de tricouri distincte: tricoul galben (liderul clasamentului general), tricoul alb (cel mai bun U-23), tricoul roşu (cel mai bun sprinter), tricoul verde (King of the Mountain) şi tricoul albastru (cel mai bun român). Turul României este sprijinit de Auchan Retail România, în calitate de partener principal, pe baza unui parteneriat de lungă durată încheiat cu Federația Română de Ciclism. Mai multe informații despre Turul României 2020 sunt disponibile pe turulromaniei.com. HANDBAL Se reia handbalul românesc Handbalul feminin intern se reia după pauza pricinuită de pandemie cu faza finală a Cupei României. Ieri urmau să aibă loc două sferturi de finală, dar cu o zi înainte de meciuri HC Dunărea Brăila a înştiinţat federaţia că, în urma testelor făcute pentru coronavirus, câteva persoane din cadrul echipei au fost depistate pozitiv, motiv pentru care se va retrage din competiţie. Astfel, sfertul de finală dintre SCM Râmnicu-Vâlcea şi HC Dunărea Brăila nu va mai avea loc, oltencele calificându-se direct în semifinală. Al doilea sfert de finală, jucat aseară, a adus faţă în faţă echipele CSM Bucureşti şi CSM Slatina. Mâine şi duminică sunt programate semifinalele şi finala competiţiei, după următorul program: Sâmbătă, 5 septembrie: Semifinala 1, ora 11:00 (partidă televizată de TVR 2); Semifinala 2, ora 18:00 (TVR 1). Duminică, 6 septembrie: Finala mică, ora 11:00 (TVR 2); Finala mare, ora 18:00 (TVR 1). Informaţia HKJ?gjMt©i A treia ediţie a crosului montan Borsec va avea loc duminică Organizatorii Festivalului „Ceaun Borsec” continuă tradiţia ultimilor doi ani şi au programat pentru ziua de duminică a treia ediţie a concursului de alergare montană. Startul se va da la ora 10:00 din apropierea Centrului de Informare Turistică. Concurenţii vor trebui să alerge 10,3 km, traseul având o diferenţă de nivel de 477 metri, vor ajunge până pe Vârful Făget, după care vor sosi tot în zona Centrului de Informare Turistică. Potrivit regulamentului competiţiei, majoritatea concurenţilor sunt amatori, ceea ce încadrează concursul în categoria sportului de masă. Se mai precizează faptul că de-a lungul traseului vor fi amenajate mai multe puncte de realimentare şi rehidratare. Organizatorii vor acorda şi premii, urmând a fi răsplătiţi primii trei care vor ajunge la categoria open, feminin şi masculin; de asemenea, fiecare concurent care va termina traseul va primi o medalie şi o diplomă de participare. înscrierile la cros se fac duminică dimineaţa, începând cu ora 08:00. FOTBal Oltenii lui Mititelu vin la Miercurea Ciuc în prima etapă a Ligii a II-a la fotbal, partida dintre U Craiova 1948 SA (club patronat de Adrian Mititelu) şi Ripensia Timişoara a fost anulată după ce 6 jucători olteni au fost depistaţi pozitiv cu coronavirus. între timp, cinci din cei şase testaţi pozitiv s-au vindecat, iar într-un alt caz testul a ieşit neconcludent. Astfel, partida dintre FC Miercurea Ciuc şi U Craiova 1948, programată pentru sâmbătă, va avea loc. Programul etapei a doua Sâmbătă, 5 septembrie: Turris Oltul Turnu Măgurele - Metaloglobus (ora 11:00); Concordia Chiajna - Unirea Slobozia (ora 11:00); Dunărea Călăraşi - Comuna Recea (ora 11:00); Farul Constanţa - Aerostar Bacău (ora 14:00, partidă televizată); Rapid - Pandurii Tg. Jiu (ora 17:30, partidă televizată); FC Miercurea Ciuc - U Craiova 1948 (ora 20:00, partidă televizată). Duminică, 6 septembrie: CSM Reşiţa - Petrolul Ploieşti (ora 13:00, partidă televizată); Mioveni - SCM Gloria Buzău (ora 18:30, partidă televizată). Luni, 7 septembrie: U Cluj - ASU Poli Timişoara (ora 18:30, partidă televizată). Marţi, 8 septembrie: Viitorul Pandurii Tg. Jiu - Slatina (ora 17:00). Pagină realizată de Liviu Câmpean