Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2020 (Anul 32, nr. 6689-6724)

2020-10-20 / nr. 6696

BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ Miercurea Ciuc: S-a recepţionat noul tronson al drumului de ocolire, în valoare de peste 16 milioane de lei □ Varianta totală cu o lungime de 4,2 km a costat peste 26 milioane de lei şi este cea mai importantă investiţie a ultimilor 30 de ani din municipiul reşedinţă de judeţ în pag. a 3-a Universitatea Izvoru Mureşului: „Acum mai mult decât oricând profesorilor li se cere să se îngrijească de starea de bine a elevilor, a tuturor celor care produc învăţarea" Având de susţinut, în cadrul Universităţii Izvoru Mureşului, prelegerea Probleme, proiecte şi priorităţi ale învăţământului în limba română în judeţele Covasna, Harghita şi Mureş, inspectorul şcolar Elena Mîndra a ţinut să releve mai întâi câteva aspecte privind provocările multiple cu care se confruntă actorii principali ai sistemului de învăţământ în condiţiile pandemiei, considerând că „mai mult decât oricând profesorii simt profund că şcoala, în forma pe care o ştiam cu toţii, trece printr-o grea încercare. continuare în pag. a 2-a Proiecte pentru păstrarea identităţii româneşti în judeţul Harghita Asociaţia pentru Siguranţă Comunitară şi Antidrog - Filiala judeţului Harghita (ASCA) a fost înfiinţată în 2008 din dorinţa de-a schimba ceva în comunitate, de-a acţiona în domenii despre care se vorbeşte doar în şoaptă, sau chiar se ignoră, respectiv acţiuni de prevenţie pentru reducerea consumului de alcool, tutun şi alte substanţe ce produc dependenţe. Am prins curaj că putem face lucrurile să se schimbe în momentul în care proiectele noastre erau acceptate şi declarate câştigătoare la licitaţiile de proiecte deruiate de diverse instituţii (Consiliul Judeţean, Primăria, DJST). Totul la noi se derula şi se derulează pe bază de voluntariat. în 2013 am primit o finanţare substanţială de la Heineken România pentru a deruia proiectul VOLUNTARII CIUCULUI, menit a promova asociaţiile care oferă oportunităţi de voluntariat la nivelul municipiului Miercurea Ciuc, în care am avut ca parteneri şi primăria, care a acceptat să ofere diplome voluntarilor merituoşi din ONG-uri care derulează activităţi la nivelul municipiului Miercurea Ciuc, continuare în pag. a 4-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6696 • AAARȚI, 20 OCTOMBRIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă 745125 351988 Incidenţa cazurilor cumulate a depăşit cifra de 3 la mia de locuitori în Miercurea Ciuc □ Primarul municipiului: sistemul sanitar este plin, iar dacă situaţia se agravează o să ajungem în momentul în care cineva trebuie să decidă tu să primeşti tratament, tu să nu mai primeşti □ Drept consecinţă, Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă a adoptat o serie de măsuri care intră în vigoare de astăzi, respectiv de mâine: purtarea măştii în spaţiile deschise, limitarea numărului de persoane în magazine în pag. a 5-a Peste 600 de noi infecţii cu noul coronavirus într-o săptămână în Harghita □ Dr. Tar Gyöngyi: „Am ajuns să trimitem pacienţi cu COVID şi în alte judeţe, unii dintre ei ne-au şi murit” Creşterea semnificativă a numărului de infecţii cu noul coronavirus în judeţul Harghita are mai multe cauze. Intre acestea, focarele izbucnite la cluburile şi asociaţiile sportive, dacă vorbim de zona Ciuc, imunizarea naturală redusă la nivelul judeţului, nerespectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2 şi, ne place sau nu, deschiderea unităţilor de învăţământ, continuare în pag. a 3-a