Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2021 (Anul 33, nr. 6763-6796)

2021-06-30 / nr. 6796

• Pagina a 8-a • 30 iunie 2021 • CICLISM După ce sâmbătă, în prima etapă a turului au fost două căzături, luni. In cea de-a treia etapă, cicliştii au fost din nou implicaţi în incidente. De această dată, printre cei care au avut de suferit s-au numărat şi câţiva favoriţi. Slovenul Primoz Roglic (de la echipa Jumbo-Visma) a căzut în ultimii 10 kilometri a etapei, după un tampon cu Sonny Colbrelli. A revenit în şa, dar plutonul avea deja viteză maximă, astfel că i-a fost imposibil să mai facă joncţiunea până la final. A pierdut 1 minut şi 21 de secunde faţă de grupul care a sprintat pentru victorie, dar din acesta a făcut parte doar un rutier, însă, un singur om din partea superioară a clasamentului general: Richard Carapaz. Imediat după finalul cursei, Roglic a fost transportat la spital. Radiografiile efectuate nu au relevat vreo ruptură, astfel că slovenul poate continua, dar rămâne de văzut dacă juliturile rămase îi vor influenţa evoluţia în etapele următoare. Alţi doi ciclişti implicaţi într-o căzătură, după 37 de km, au fost Geraint Thomas şi Robert Gesink (coechipierul lui Roglic). Ultimul şi-a dislocat umărul şi a abandonat. Geraint Thomas a revenit în cursă, dar i s-au redus simţitor şansele la tricoul galben. O altă căzătură, cu 300 de metri înainte de sosire, i-a avut în prim-plan pe doi dintre favoriţii la tricoul verde (al sprinterilor). Caleb Ewan şi Peter Sagan s-au tamponat, iar primul a abandonat, fiind diagnosticat cu fractură de claviculă. Peter Sagan, fost triplu campion mondial, a scăpat doar cu zgârieturi. Un alt ciclist care îşi propuse o clasare în primii 10 la final este australianul Jack Haig (de la Bahrain Victorious). Şi acesta a fost nevoit să abandoneze, în aceste condiţii, primul care a trecut linia de sosire în etapa de luni a fost belgianul Tim Merkier (de la Alpecin-Fenix). In clasamentul general, după primele 3 etape, lider şi posesor al tricoului galben este olandezul Mathieu Van Der Poel (Alpecin-Fenix), urmat la 8 secunde de francezul Julian Alaphilippe (Deceuninck- Quick-Step) şi la 31 de secunde de columbianul Richard Carapaz (de la Ineos Grenadiers). Ieri, între Redon şi Fougéres a avut loc a patra etapă, care a măsurat 150,4 km. Astăzi, este programat primul contratimp. Căzături şi abandonuri în Turul Franţei » . Motorsirale Challenge □ 80 de persoane s-au înscris în cea mai grea şi mai frumoasă cursă de ciclism organizată în zona Ciuc Randonneurs Miercurea Ciuc va organiza pe 17 iulie una dintre cele mai provocatoare şi atractive curse de ciclism: Motorsirale Challenge. Ionuţ Cătălin Bogdan, unul dintre membrii fondatori ai Randonneurs Miercurea Ciuc, spunea că în această tură se iau la rând toate căţărările de lângă Miercurea Ciuc. Se va pleca din Miercurea Ciuc, se va trece pe la Harghita-Băi, apoi se va urca la mofeta de la Büdös, se traversează Pasul Nyerges, după care cicliştii se vor întoarce prin Bancu, vor trece prin Pasul Ghimeş, iar ultima căţărare e Motorshyle (accesul facându-se pe lângă Lacul Frumoasa). „Ultimii 3 km sunt foarte abrupţi, cu o pantă de 11,3%. Ca să faci tot ce e înainte e o nebunie, iar provocarea e să rămâi pe bicicletă în cei 3 km de la final, să mai poţi să pedalezi.”, spunea Ionuţ Cătălin Bogdan. Acesta preciza că nu e vorba de un concurs, ci o provocare pentru fiecare care va participa. Nu vor fi amenajate puncte de control, în schimb participanţii vor trebui să-şi facă câte un selfie pe care să-l trimită organizatorilor la fiecare vârf cucerit, în total, se va pedala aproximativ 200 km, dar diferenţa de nivel este foarte mare: 3.300 metri. •kick . Randonneurs Miercurea Ciuc s-a înfiinţat cu scopul de a organiza şi în această zonă tare de anduranţă la care să se acorde brevete care permit accesul la cursa Paris - Brest - Paris, de 1.200 km, organizată din 4 în 4 ani. în acest an, Randonneurs Miercurea Ciuc a organizat două ture de anduranţă, una de 200 km şi alta de 300. Informația HANDBAL Dinamo va juca în Liga Campionilor După un an de pauză, Dinamo revine în cea mai importantă competiţie europeană intercluburi la handbal masculin. La fel ca în handbalul feminin, şi la masculin, erau calificate direct 10 echipe, iar alte 6 au primit câte o invitaţie. Dinamo s-a aflat pe lista de 6, astfel că revine în Liga Campionilor în sezonul 2021-2022. Alături de bucureşteni, au mai primit invitaţie echipele: Meshkov Brest (Belorusia), Montpellier HB (Franţa), Telekom Veszprém (Ungaria), Elverum Handball (Norvegia) şi HC Motor (Ucraina). Pentru sezonul următor, Dinamo s-a întărit prin aducerea antrenorului Xavi Pascual şi al fiului acestuia, Alex Pascual, în acest an cei doi reuşind să câştige, cu Barca, Liga Campionilor. Cele 16 participante vor fi împărţite în două grupe de câte 8 echipe, iar jocurile se vor disputa tot în zilele de miercuri și joi. La feminin, România rămâne cu o singură echipă în Liga Campionilor Din păcate, CS Minaur Baia Mare nu a primit invitaţia de a participa în Liga Campionilor. Federaţia Europeană de Handbal a hotărât ca celor 10 echipe calificate direct să se alăture Team Esbjerg (Danemraca), Metz Handball (Franţa), Rostov-Don (Rusia), RK Krim Mercator (Slovenia), Kastamonu Belediyesi (Turcia) şi IK Săvehof (Suedia). Ca urmare a faptului că Borussia Dortmund nu a jucat meciurile cu Metz, forul continental a impus clubului german să depună o garanţie de 140.000 de euro, iar dacă nu o va face, locul echipei în Liga Campionilor va fi luat de Banik Most (Republica Cehă). Au mai rămas în afara competiţiei Bietigheim (Germania) şi Storhamar (Norvegia). Cele 16 echipe care vor evolua în sezonul următor în Liga Campionilor vor fi împărţite în două grupe, tragerea la sorți urmând a avea loc pe 2 iulie. Sezonul 2021-2022 a Ligii Campionilor va începe la mijlocul lunii septembrie. TENIS Irina Begu, prima româncă în turul doi la Wimbledon Luni, în primul tur al turneului de mare şlem de la Londra, Irina Begu (foto) a reuşit să treacă de americanca Katie Wolynets, jucătoare venită din calificări. După o oră şi 39 de minute, Irina Begu s-a impus, în două seturi, cu 6-4, 7-5. Tot luni, Monica Niculescu a fost învinsă de Aryna Sabalenka (favorita nr. 2 a turneului) cu 1-6,4-6. Ieri, au intrat pe teren și Mihaela Buzămescu, care a întâlnit-o pe Venus Williams. Buzămescu a pierdut cu 5.7, 6.4, 3-6. Meciurile pe care Patricia Ţig şi Sorana Cîrstea leau jucat cu Kasamkina, respectiv Murray, s-au disputat după închiderea ediţiei ziarului nostru. Pagină realizată de Liviu Câmpean