Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2021 (Anul 33, nr. 6836-6872)

2021-10-19 / nr. 6843

66% dintre candidaţi a au promovat concursul naţional de directori de şcoli în a Harghita □ 20 de participanţi au contestat, până duminică seara, în general felul în care au fost formulate întrebările şi variantele de răspuns La examen s-au înscris 132 de candidaţi. Opt dintre aceştia nu s-au prezentat, iar unul s-a retras, precizează conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Harghita, continuare în pag. a 3-a Peste 1.400 de cazuri active de infectare în Harghita □ în spitalele harghitene erau, ieri, 386 de persoane infectate, iar alte peste 1.000 se aflau în izolare la domiciliu □ Peste 1.200 de elevi fac cursuri online Autorităţile au anunţat, ieri, 76 de cazuri noi de infectare cu coronavirus, după efectuarea a 315 teste, dintre care 188 rapide şi 127 RT-PCR. Totodată, de duminica trecută şi până luni după-amiază au fost declarate vindecate tot 76 de persoane care fuseseră testate pozitiv pentru infecţia cu SARSCoV-2, continuare în pag. a 5-a I--■ " TI Asigurații au dreptul la proceduri specifice de medicină fizică și reabilitare în a ambulatoriu pentru o perioadă de maximum 21 de zile într-un an □ Informații generale privind servicii de recuperare medicală, medicină fizică și de reabilitare Continuăm seria de materiale informative, realizate împreună cu sprijinul Casei de Asigurări de Sănătate Harghita, despre serviciile de care beneficiază persoanele asigurate în domeniul public de asigurări de sănătate, cu asistența medicală spitalicească. ! BISVOTEC » JUDEŢE ANA KÁJON!JÁNOS_ Lacul Sfânta Ana se transformă Lacul Sfânta Ana şi-a schimbat complet culoarea: apa, de un verde uimitor acum, la început de toamnă, nu mai are nimic în comun cu albastrul de safir şi nici cu limpezimea de odinioară. Schimbarea dramatică este semnul degradării avansate a acestui monument al naturii, confirmată de numeroasele analize fizico-chimice, algologice, bacteriologice şi microbiologice derulate de specialiști în ultimul deceniu, continuare în pag. a 4-a esy is. www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6843 • MARȚI, 19 OCTOMBRIE 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Informaţia 0745125 351988 . Nici o fiolă de anticorpi monoclonali pentru Spitalul din Topliţa □ Săptămâna trecută, Ministerul Sănătăţii a repartizat 5.206 de fiole de anticorpi monoclonali unui număr de 134 de spitale din ţară. Fiolele au ajuns exclusiv la unităţile medicale care au medici infecţionişti La Spitalul Municipal Topliţa nu există medic infecţionist. Postul este scos de mai multă vreme la concurs, dar, din păcate, nu s-a prezentat nici un candidat până acum. în plină pandemie nu-l vor găsi nici cu slujbe, specialiştii infecţionişti existenţi la nivel naţional făcând faţă cu greu valului fără precedent de infecţii cu SARS-CoV-2, care i-a adus României durerosul renume de „studiu de caz”. Dar la Spitalul din Topliţa există un medic pneumolog coordonator pe Compartimentul COVID, care, împreună cu toţi medicii internişti ale căror competenţe au fost extinse la decizia Ministerului Sănătăţii în acest sens - tratează pacienţi COVID- 19 încă de la începutul pandemiei. Logic, în condiţiile date, pacienţii COVID-19 din spitalele unde nu există medic infecţionist ar trebui să fie transferaţi pentru îngrijiri de specialitate. întrebarea este unde, când spitalele mari din ţară care dispun de specialişti gem, aceştia îngrijindu-şi bolnavii infectaţi pe holuri? continuare în pag. a 3-a Zeci de milioane de euro pentru fermierii harghiteni □ S-a început virarea avansurilor pentru fermierii care au depus cereri unice de plată în 2021 Peste 20.000 de fermieri harghiteni vor primi, în perioada imediat următoare, din partea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură (APIA), sume în avans ca urmare a depunerii cererilor unice de plată în 2021. Directorul APIA Harghita, Haschi András, a declarat publicaţiei noastre că procedurile de plată a avansului pentru subvenţia pe suprafaţă au fost demarate ieri dimineaţă, iar din cei aproximativ 26.000 de fermieri din judeţ vor primi bani în următoarele 2-3 săptămâni în jur de 22.000, ceilalţi 4.000 fiind vizaţi de diverse controale. Acesta a afirmat că în cazul subvenţiei suprafaţă se virează ca avans 70 la sută din totalul banilor, iar din plăţile de dezvoltare rurală 85 la sută. „Din subvenţia de bază, adică subvenţia pe suprafaţă, plătim 330 de lei din 472 de lei pe hectar. Deci subvenţia totală va fi de 472,36 de lei pe hectar, iar acum plătim 330,65 de lei.