Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2021 (Anul 33, nr. 6836-6872)

2021-10-27 / nr. 6847

Informația Mari • Pagina a 8-a • 27 octombrie 2021 • Gheorgheniul are un centru sportiv în care se poate forma elita boxului din zonă urmare din pag. 1 Ulterior inaugurării, Eduard Novák preciza că centrul din Gheorgheni are o arie dedicată organizării competițiilor, o tribună care poate primi sute de spectatori, un corp de clădire pentru antrenamente, cu o sală în care pot lucra simultan câteva zeci de sportivi şi o sală destinată dezvoltării condiţiei fizice a acestora. De asemenea, sunt amenajate vestiare, cameră de masaj, băi, cabinet medical, „practic de tot ceea ce este necesar pentru a ţinti marea performanţă”, afirma ministrul pe pagina sa de socializare. La fel ca şi alte investiţii din zonă, în domeniul sportului (a se vedea centrul de hochei de la Cârţa sau academia de fotbal din Miercurea Ciuc) şi acest centru de box este susţinut de Guvernul Ungariei. „Cu sprijinul Guvernului Ungariei, prin Federaţia Maghiară de Box - spunea Eduard Novák - acest centru va veni, cu siguranţă, în sprijinul tuturor iubitorilor boxului. Va găzdui cei mai talentaţi copii din Transilvania, antrenaţi până acum la Deva, Petroşani, Salonta, Odorheiu Secuiesc şi Târgu Secuiesc. Pugiliştii vor beneficia la Gheorgheni de cele mai bune condiţii de pregătire şi antrenament, pentru a ajunge pe podiumurile celor mai prestigioase competiţii”. De pe pagina de Internet a academiei de box (godako.ro), dintr-o ştire postată cu mai mulţi ani în urmă, aflăm că „Federaţia de Box din Ungaria a obţinut un sprijin de 1.360.000 de euro pentru dezvoltarea sportului de box din Gheorgheni, prin construirea unui centru modern de sport”. A început un nou sezon al Cupei Mondiale în Austria, la Spelden, a început un nou sezon al Cupei Mondiale la schi alpin. în programul acestui sezon sunt incluse 80 de curse (20 de etape la feminin şi 18 la masculin) şi sunt cuprinse în calendar inclusiv câteva etape ce se vor desfăşura în afara Europei (în SUA şi Canada). Au fost anulate întrecerile de combinată alpină şi cele mai multe evenimente de slalom. în schimb, Federaţia Internaţională de Schi a ascultat criticile sportivilor şi a încercat să creeze un plan echilibrat, astfel încât aceştia să aibă acelaşi număr de curse de viteză, respectiv probe tehnice, după cum a evidenţiat snow-online.com. Vor fi câte 18 probe de viteză (coborâre şi Super-G) şi 18 evenimente tehnice (slalom şi slalom special). Va mai exista câte o cursă pe echipe şi un slalom paralel. Tot pe lista de modificări se numără excluderea de la Garmisch-Partenkirchen a probei masculine de coborâre pe Kandahar şi anularea probei masculine de Super-G de pe Streif. Punctul culminant al sezonului va fi reprezentat de Jocurile Olimpice de iarnă de la Beijing, programate în perioada 4-20 februarie 2022, în staţiunea de schi Yanqing. Finalul sezonului, cu decernarea globurilor de cristal, este planificat la Courchevel, Méribel, unde vor avea loc şi Campionatele Mondiale din februarie 2023. Favoriţii din acest sezon Având acelaşi număr de probe de viteză şi tehnice, lupta din acest sezon se anunţă a fi mai echilibrată. Slovaca Petra Vrhová va dori să-şi apere titlul general la feminin, iar principalele ei rivale vor fi Mikaela Shiffrin (SUA) şi Lara Gut-Behrami (Elveţia). La masculin, lupta îl va avea în prim-plan pe campionul francez Alexis Pinturault, elveţianul Marco Odermatt şi austriacul Vincent Kriechmayr. Dominik Paris, Matthias Mayer, Aleksander Aamodt Kilde, Marco Schwarz şi Lucas Braathen sunt alte nume care vor anima, cu siguranţă, întrecerile din acest sezon. Câştigătorii primei etape Revenind la prima etapă, cea de la Spelden, la masculin, elveţianul Marco Odermatt şi-a trecut în cont a cincea victorie de etapă în Cupa Mondială. El i-a devansat pe Roland Leitinger şi Zan Kranjec, surprizele cursei din Austria. Terminând al treilea în prima manşă, Marco Odermatt a avut un avans de doar 6 sutimi la start în faţa slovenului Zan Kranjec, liderul provizoriu. Elveţianul a făcut însă o demonstraţie de forţă în manşa a doua, iar la final şi-a îmbunătăţit timpul cu încă 4 sutimi. Ştacheta a fost ridicată destul de sus şi i-a forţat pe primii doi oameni după prima manşă să meargă la limită pentru a-şi trece în cont succesul la Spelden. Mathieu Faivre nu a rezistat presiunii, a făcut o eroare şi a trecut linia de sosire al 11-lea, cu aproape o secundă întârziere. Leitinger, în schimb, a demonstrat că prima manşă nu a fost o întâmplare. A mers foarte bine şi în a doua cursă, dar a avut la final doar al doilea timp, fiind întârziat cu 7 sutimi. La feminin, Mikaela Shiffrin (Statele Unite ale Americii) şi-a pus amprenta încă de la prima cursă. De altfel, ea a deschis prima manşă de concurs, reuşind să înregistreze al doilea timp, fiind depăşită cu 2 sutimi doar de Lara Gut-Behrami. În manşa secundă, Mikaela a dat dovadă de o formă incredibilă, depăşind-o cu 1,30 secunde pe Petra Vlhova (Slovacia), care era lideră la momentul respectiv şi a pus presiune pe Gut-Behrami. Elveţianca a coborât la rândul ei foarte bine, dar timpul a fost mai slab cu 0,14 sutimi. Așadar, americanca și-a trecut în cont a 70-a victorie all-time în Cupa Mondială. FOTBAL FCSB va pierde cu 3-0 meciul din Cupa României Presa sportivă naţională precizează că FCSB va pierde cu 3-0, la „masa verde”, meciul din cadrul optimilor de finală ale Cupei României la fotbal, care trebuie să-l joace cu FC Voluntari. Motivul este imposibilitatea formării unui lot din cauza accidentărilor şi a cazurilor de infecţie cu SARSCoV-2. „în ceea ce priveşte meciul FC Voluntari - FCSB, clubul oaspete a informat Departamentul Competiţii al Federaţiei Române de Fotbal că se află în imposibilitatea de a se prezenta la joc, motiv pentru care partida nu se va disputa. Cazul va fi judecat la Comisia de Disciplină a FRF”, se precizează pe site-ul farului. Partida trebuia să se dispute astăzi. Din aceeaşi cauză nu s-a disputat nici partida din campionat dintre Farul şi FCSB, însă, se pare că meciul programat în runda a 14- a, cu FC Argeş, va avea loc, fanatik.ro precizând că la primul antrenament din această săptămână clubul bucureștean a avut 15 jucători. ŞTIRI PE SCURT □ Sportivii care vor participa la Jocurile Olimpice de iarnă de la Beijing de anul viitor vor fi supuşi zilnic testelor anti-COVID şi vor fi obligaţi să rămână într-o „bulă” sanitară închisă. Organizatorii au anunţat că sistemul în „buclă închisă” a fost conceput pentru a reduce interacţiunile inutile ale sportivilor cu alte persoane, competitorii fiind încurajaţi să poarte mereu măşti în afara probelor în care participă. Desfăşurate în perioada 4-20 februarie, Jocurile Olimpice vor avea loc fără spectatori străini, fiind rezervate doar publicului chinez. □ De şase ori campion mondial, Ronnie O’Sullivan a fost învins, în primul tur al calificărilor de la Masters-ul Germaniei, de Hossein Wafael. Iranianul s-a impus în 54 de minute, cu 5-0, adunând break-uri de 52, 50, 81, 64 şi 141. □ Măgura Cisnădie s-a calificat cu şansă în turul trei preliminar al Ligii Europei la handbal feminin. După ce s-a impus, în deplasare, în prima manşă cu DHK Banik Most, scor 27-26 pentru sibience, puţină lume se aştepta ca în meciul retur să mai existe emoţii, însă, în Cisnădie s-a impus echipa cehă, tot la un singur gol: 26-25, însă, Măgura Cisnădie a profitat de faptul că a marcat mai multe goluri în deplasare şi s-a calificat în ultimul tur preliminar al competiţiei, unde va juca cu echipa maghiară DVSC Schaeffler. Tot în turul trei vor intra alte două echipe româneşti: SCM Gloria Buzău va juca cu Storhamar (Norvegia), iar SCM Rm. Vâlcea cu Super Amara Bera Bera (Spania). □ Etapa a 7-a din liga feminină de handbal feminin va debuta astăzi, cu întâlnirea dintre CSM Bucureşti şi SCM Craiova (ora 18:00, TVR 1). După primele 6 runde, în clasament liberă este Rapid (15 puncte), în spate aflându-se CSM Bucureşti, SCM Gloria Buzău şi SCM Rm. Vâlcea, fiecare cu câte 3 puncte. □ Cu o singură victorie în 5 meciuri din cadrul grupelor Ligii Campionilor la handbal masculin, Dinamo îşi doreşte să obţină un nou succes, însă, adversarul de mâine va fi unul dificil, care an de an îşi fixează ca obiectiv fazele superioare ale competiţiei. Dinamo -Veszprém va avea loc joi, 28 octombrie, de la ora 19:45. Pagină realizată de Liviu Câmpean