Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2021 (Anul 33, nr. 6836-6872)

2021-10-22 / nr. 6845

Turismul medical, o ramură încă neexploatată suficient de mult în județul nostru www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6845 • VINERI, 22 OCTOMBRIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă 745125 351988 Sume importante de bani primite de judeţ, împărţite parţial localităţilor □ Rectificarea bugetului general al judeţului, acordarea de sprijin financiar pentru dezvoltarea localităţilor şi pregătirea pentru semnarea acordului de colaborare cu Raionul Străşeni din Republica Moldova au fost principalele subiecte ale recentei şedinţe extraordinare a consiliului judeţean Având în vedere resursele naturale pe care le deţine judeţul, turismul medical (vorbim de medicina de reabilitare şi recuperare, în termeni populari de mersul la băi sau alte tipuri de tratament) ar putea reprezenta o ramură importantă în Harghita. Vorbim aici de microclimatul care există în anumite zone, de mofete, de apele minerale care pot fi folosite şi la cure de băut, dar şi la băi, precum şi de alte resurse naturale, însă, infrastructura actuală şi numărul mic de medici de specialitate care există în judeţ face ca acesta să nu fie fructificat la potenţialul pe care îl are. continuare în pag. a 5-a Rectificarea bugetului general al judeţului pe anul în curs Primul punct al ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean (CJ) Harghita convocată joi a vizat cuprinderea sumelor primite de la Guvern şi din proiectele europene câştigate, în bugetul general al judeţului. Astfel, bugetul general a crescut cu suma de 4,897 de milioane de lei, primită prin HG 1088/06.10.2021 din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului României cuprins în bugetul de stat pe anul în curs, pentru cheltuieli curente şi de capital, întreaga sumă a fost alocată de CJ Harghita cheltuielilor de întreţinere a drumurilor judeţene, continuare în pag. a 3-a S-au suspendat din nou recoltările mobile de sânge din cauza evoluţiilor situaţiei generate de pandemie Reprezentanţii Centrului de Transfuzii Sanguine (CTS) Harghita nu vor putea face, în perioada următoare, deplasări în teritoriu pentru a colecta sânge în diverse localităţi ale judeţului, după ce recoltările mobile au fost din nou sistate în contextul creşterii numărului cazurilor de infectare cu coronavirus. Recoltările mobile fuseseră reluate în iunie, după o lungă perioadă de pauză şi astfel este de aşteptat ca după o nouă suspendare a acestor activităţi, să fie constatată iar o scădere a numărului donatorilor, mai ales că aceştia trebuie să se deplaseze la Miercurea Ciuc, continuare în pag. a 3-a întâlnirea literară „Scriitori... acasă la Romulus Cioflec" Colocviul literar „Scriitori... acasă la Romulus Cioflec”, organizat de MNCR în colaborare cu Filiala Braşov a Uniunii Scriitorilor din România s-a desfăşurat marţi, în mediul online, şi a fost o întâlnire între scriitori din Harghita, Covasna şi Braşov, care a evocat personalitatea scriitorului covăsnean Romulus Cioflec, a altor personalităţi din familia sa şi nu numai. Tema generală propusă a fost „Imaginea meleagurilor natale în opera scriitorilor”, însă au mai fost atinse subiecte precum condiţia scriitorului în societatea contemporană, alegerea editorului şi a editurii, care se dovedesc vitale în distribuirea şi promovarea literaturii, apoi au mai fost discutate idei referitoare la rolul şi soarta librăriilor fizice, aflate pe cale de dispariţie, continuare în pag. a 4-a Peste 150 de cazuri noi de COVID-19 în 24 de ore în Harghita □ Şi municipiul Miercurea Ciuc a trecut de incidenţa de 6 la mia de locuitori Municipiul reşedinţă de judeţ s-a alăturat localităţilor harghitene în care incidenţa cumulată a cazurilor COVID-19 din ultimele două săptămâni a depăşit 6 la o mie de locuitori, în Miercurea Ciuc fiind anunţată, ieri, o rată de infectare de 6,28. Incidente mai mari de 6 la mia de locuitori au fost raportate şi în alte 13 localităţi ale judeţului, respectiv Odorheiu Secuiesc (6,68), Sântimbru (6,84), Vărşag (6,86), Cârţa (6,97), Sâncrăieni (7,47), Lăzarea (7,48), Cristuru Secuiesc (7,6), Topliţa (7,78), Băile Tuşnad (8,17), Mihăileni (8,34), Sărmaş (8,65), Mădăraş (8,7) şi Subcetate (11,2), fiind aplicate în astfel de situaţii măsuri mai stricte decât în localităţile cu o rată de infectare mai redusă, care includ şi restricţii privind deplasările persoanelor nevaccinate în afara locuinţelor în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20:00-05:00, cu anumite excepţii prevăzute de legislaţia în vigoare. BIBMOTECA JUDEŢEANĂ DRJONI JÁNOS Modul defectuos în care au fost aplicate legile fondului funciar și blocajele generate de pandemia COVID-19, printre motivele care au îngreunat implementarea PNCCF în Harghita □ Jumătate din contractele încheiate de primării cu persoane autorizate în cadrul PNCCF au fost reziliate