Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2021 (Anul 33, nr. 6836-6872)

2021-12-03 / nr. 6861

Proiectul EDUINTERACT - Educaţie prin Comunicare Interculturală în judeţele Covasna, Harghita şi Mureş - la final □ 410 tineri liceeni din cele trei judeţe au participat la programul menit să dezvolte competenţele şi abilităţile de comunicare interculturală şi de gestionare a diversităţii culturale în pag. a 3-a IN MEMORIAM Ion Nete s-a despărţit de noi... Acum două decenii cu prilejul lansării volumului de proză „Răstignirea în crucea lui Năstavnic” — al scriitorului Ion Nete deschideam intervenţia mea cu aceste slove. La acest sfârşit de an (2001) cu destule tulburări în existenţa noastră cotidiană trăim momente de bucurie atunci când mai apare o carte. Evenimentele acestea ne scot din euforia utopiilor, aducându-ne undeva cu picioarele pe pământ, demitizând în sensul bun al cuvântului unele ispititoare şi „generoase” sloganuri culturale şi artistice, continuare în pag. a 2-a Cabinetele de Cardiologie şi Neurologie ale spitalului judeţean s-au mutat în sediul Policlinicii □ începând de joi, 2 decembrie, ambulatoriul de Cardiologie funcţionează la primul etaj al Policlinicii în cabinetele cu numerele 106 şi 107, iar cabinetul de Neurologie îl găsiţi la același etaj, la camera 103 Topliţa: Două acţiuni caritabile în prag de sărbători, cu daruri pentru semenii nevoiaşi Dăm culoare Crăciunului şi Cutia cu fapte bune sunt două acţiuni caritabile care se vor desfăşura în perioada următoare şi în cadrul cărora topliţenii sunt invitaţi să doneze jucării, haine sau alimente pentru ca în prag de sărbători să aducă o bucurie şi celor nevoiaşi. Dăm culoare Crăciunului se află la a doua ediţie. „Dărnicia şi mărinimia de care aţi dat dovadă în anul 2020, în cadrul campaniei Dăm Culoare Crăciunului, m-a încurajat şi motivat să susţin această acţiune şi anul acesta”, scria Dumitru Olariu, primarul municipiului Topliţa, pe pagina sa de socializare, continuare în pag. a 8-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONI JÁNOS www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Ziua Naţională a României în municipiul Miercurea Ciuc Subprefectul judeţului: „Marea Adunare Naţională de la AlbaIulia din 1 Decembrie 1918 este momentul de glorie absolută al Poporului Român" Ziua Naţională a României a fost marcată, miercuri, şi în municipiul Miercurea Ciuc printr-un ceremonial militar de comemorare al eroilor neamului românesc, la care au participat câteva sute de persoane, unele dintre ele fluturând steaguri tricolore, continuare în pag. a 4-a Anul XXXIII. Nr. 6861 • VINERI, 3 DECEMBRIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă S-a renovat una din perlele Borsecului După doi ani de lucrări s-a finalizat renovarea uneia dintre cele mai prestigioase proprietăţi din Borsec. Lucrările de reabilitare la Vila nr. 49 au fost finanţate din fonduri europene. Clădirea inclusă în patrimoniul monumentelor istorice borsecene va fi utilizată pentru activităţi culturale, muzeale, turistice, educaţionale şi pentru organizarea de conferinţe. Potrivit unui comunicat de presă emis de Primăria oraşului Borsec, prin lucrările de renovare s-a avut în vedere restaurarea şi consolidarea clădirii monumentului istoric în conformitate cu concluziile studiilor de specialitate şi a obligaţiei de folosinţă, precum şi restaurarea şi remodelarea plasticii faţadelor.