Informatia Bucureştiului, august 1963 (Anul 11, nr. 3103-3132)

1963-08-02 / nr. 3108

mniETARI PTN TOATE TARILE, UNificAT INFORMATI A Ziar al Comitetului Orășenesc București al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului București Anul XI — Nr. 31084 PAGINI 20 BANI Vineri 2 august 1963 Proiectul primei constituţii a Algeriei va fi supus unui referendum al întregului popor in toamna anului viitor: alegeri pentru o nouă Adunare naţională constituantă ALGER 2 (Agerpres). — La 31 iulie la Alger a avut loc o conferinţă convocată de Biroul politic al Frontului de eliberare naţională, care a aprobat proiectul primei constituţii a Algeriei. Proiectul, care a fost elaborat de Biroul politic al Frontului de eliberare naţională şi care a suferit o serie de modificări în cadrul conferinţei, urmează să fie aprobat de Adunarea naţională constituantă şi să fie apoi supus unui referendum al întregului popor. Proiectul de constituţie prevede că în fruntea Republicii Algeria se va afla un preşedinte care va fi, de asemenea, şi şeful guvernului. Totodată, în proiect se menţionează că Algeria va promova o politică de neutralitate. Potrivit hotărîrilor conferinţei, în septembrie 1964 vor avea loc alegeri care urmează să desemneze o nouă Adunare naţională constituantă. MINISTRUL DE EXTERNE SALAZARIST REFUZA O ÎNTREVEDERE CU SECRETARUL GENERAL AL O.N.U. NEW YORK 2 (Agerpres).Ministrul de externe al Portugaliei, Alberto Franco Nogueira a refuzat să se întîlnească cu secretarul general al O.N.U., U Thant, pentru a discuta traducerea în viaţă a rezoluţiei adoptate de Consiliul de Securitate în problema coloniilor portugheze din Africa. După cum se ştie, această rezoluţie, care condamnă politica de represiune a autorităţilor colonialiste portugheze împotriva popoarelor africane aflate sub dominaţia Lisabonei, a fost adoptată în Consiliul de Securitate fără nici un vot împotrivă abţinîndu-se de la vot numai principalele puteri colonialiste : S.U.A., Anglia şi Franţa. PROPUNERI CU EFICIENŢA Comitetul executiv al Sfatului popular al raionului 16 Februarie a primit în cursul acestui an numeroase propuneri din partea deputaţilor din comisiile permanente şi numărul acestora este în continuă creştere. Aceasta denotă că propunerile făcute au fost rezolvate cu simţ de răspundere şi la timp, stimulînd pe deputaţi să facă alte studii şi să vină cu noi propuneri. Exemple de propuneri rezolvate operativ, sunt cele prezentate de comisia permanentă de deputaţi pentru probleme de gospodărie localivă, făcute la data de 7 iulie a.c., referitor la utilizarea în mai bune condiţiuni a mijloacelor de transport auto existente la dispoziţia LR.C.R. Ele au fost rezolvate în numai 20 de zile. La fel au fost rezolvate şi propunerile comisiei permanente de deputaţi pentru probleme de prevederi sociale sau ale comisiei pentru probleme de cornerț şi aprovizionare. Propunerea ultimei comisii, de a fi amenajată o piaţetă la capătul tramvaiu ■«SUDORII UNTRE EI »- Dezamăgire printre fotografi alde Ion Dragomir nu mai risipeşte cu generozitate scânteietoare constelaţii de o clipă, în munca sa de unire, prin flacără, a fierului. Mai fă şi acum fotografie spectaculoasă, dacă poţi, cînd sudura se face „pe nevăzute“! Fixezi aparatul pe cusătura cazanului, şi îmbucătura e gata. — Păi de aceea îi şi zice sudură automată sub strat de flux, subliniază Ion Dragomir, sau Dumitru Tudose, sau oricare din muncitorii de la cazangeria „Griviţei Roşii", care şi-au reprofilat o lecuţă profesia, în funcţie de noile mecanisme. Şi-s gata aceşti oameni să-ţi demonstreze „pe viu“ avantajele unui asemenea mod de sudură . — Vasăzică, productivitatea creşte de 3-4 ori. Economii obţinem la fiecare metru de sudură. Şi apoi, ce credeţi, şi munca a devenit mai lesnicioasă. Un soi de deformaţie profesională îi obligă pe aceşti sudori să-şi laude sistemele moderne de lucru. Fiindcă, de cîţiva ani, ei au fost — şi sînt — neosteniţi propagandişti ai sudurii automate. Altfel cum ? Degeaba au fost în ospeţie la Uzinele „23 August“, la „Vulcan“, la „Semănătoarea“? Ba, unii dintre ei, au poposit şi pe meleaguri dunărene, la colegii lor de la şantierele navale din Galaţi. Vizite de lucru, nu plimbări de agrement. Cu creion şi caiet, cu întrebări pregătite din vreme. — La tabla de 6 mm, ce sudură folosiţi ? — Dar la lucru de serie mică ? — Piesele groase nu „ţin“ mai bine la sudura in baie de zgură ? Gazdele — bucuroase de oaspeţi — au răspuns pe îndelete la aceste interviuri pe bandă rulantă.. Şi acolo unde vorbele erau de prisos, au dat cuvîntul maşinilor automate de sudat. La cele mai diverse operaţii şi grosimi, pentru exemplificările de rigoare, în postură de învăţăcei, Ion Dragomir, Dumitru Tudose, Constantin Ştefan şi alţii s-au dovedit sîrguincioşi, nu glumă. Fiindcă o dată întorşi acasă, schimburile de experienţă continuau. De astă dată cu elevii de mai ieri în rol de profesori. Alţi sudori apelînd la creion şi hîrtie, pentru a-şi însuşi „tainele“ sudurii automate. Fireşte, aceste schimburi ,de experienţă îşi aveau un rost bine chibzuit. Trecerea la producţia de utilaj chimic şi petrolier, impunea structurale modificări tehnologice în toată uzina. Schimbătoarele de pădură, recipienţii, cazanele etc. nu puteau fi livrate în termen, dacă şi sudura nu şi-ar fi (Continuare in pag. a IlI-a) SORIN HOLBAN Ion Dragomir e mulţumit de calitatea sudurii De la O. N. T.. „Carpaţi“ • La agenţia O.N.T. „Carpaţi“ din calea Victoriei 100 se primesc zilnic înscrieri pentru excursiile în circuit în Munţii Bucegi, cu trecere din cabană în cabană. • înscrierile pentru excursiile organizate cu prilejul zilei de 23 August continuă pînă la data de 14 august. • In fiecare miercuri se pleacă cu autocarele în excursiile din nordul Moldovei. • Continuă înscrierile pentru excursiile cu autocarele pe Valea Oltului cu cazarea în corturi, la Călimăneşti. Se vizitează obiectivele turistice din oraşele Sibiu, Alba lulia, Rm. Alicea, Govora și Craiova. In întreprinderile de panificaţie se desfăşoară o serie de acţiuni menite să asigure, pe de o parte, obţinerea unor mai bune rezultate în ce priveşte creşterea productivităţii muncii şi reducerea preţului de cost, iar pe de alta , realizarea unor produse de panificaţie la nivelul cerinţelor consumatorilor. în legătură cu lucrările şi măsurile aplicate în ultima vreme la întreprinderea „N. Bălcescu“ ne-am adresat tovarăşului H. Enculescu, director al fabricii, cu rugămintea să ne răspundă la cîteva întrebări. In ce stadiu se află lucrările de modernizare a secţiilor fabricii ? — In acest an colectivul întreprinderii noastre şi-a îndreptat o bună parte din forţe spre mai buna folosire a utilajelor existente, spre scurtarea termenelor de punere în funcţiune a celor noi, care ne-au fost puse la dispoziţie în vederea modernizării producţiei şi îmbunătăţirii condiţiilor de muncă. Astfel, în urma reprofilării a patru secţii — ceea ce a impus o mai bună organizare a fluxului tehnologic — capacitatea de producţie a fabricii a crescut cu trei mii kilograme pîine in 24 de ore. înainte de termenele fixate au fost date in folosinţă malaxoarele primite de la întreprinderea „Independenţa“-Sibiu — utilaje de mare productivitate, care în plus contribuie la înlăturarea zgomotului şi la îmbunătăţirea calităţii semipreparatelor. Dintre multiplele acţiuni întreprinse în prima parte a anului în vederea modernizării secţiilor noastre aş mai cita realizarea unei maşini — concepută şi construită în întreprinderea noastră — care asigură modelarea mecanică a piinii negre. — Care este eficienţa lucrărilor executate ? — Am să mă refer mai întîi la maşina de modelat pîine. După cum se ştie, pînă acum modelarea mecanică se aplica numai la franzelă şi alte produse de franzelărie, la modelarea piinii negre lu- In fabricile de panificaţie Măsuri pentru creşterea productivităţii muncii şi îmbunătăţirea calităţii produselor Trei dintre cocătorii evidenţiaţi în producerea unei plini de bună calitate : Vasile Drăghici, Petre Ursu, Gheorghe Răcășanu. ancheta Cum sunt urmărite şi rezolvate propunerile deputaţilor din comisiile permanente Studiile şi controalele efectuate de deputaţi, în cadrul comisiilor permanente pe anumite probleme, constituie un sprijin preţios pentru comitetele executive in activitatea de bună gospodărire a raioanelor. Rezultatele studiilor și controalelor efectuate de comisiile permanente sunt prezentate comitetelor executive ale sfaturilor populare raionale, în mod frecvent, sub formă de propuneri. De felul cum sunt studiate, urmărite și realizate propunerile făcute de către deputaţi depinde de cele mai multe ori rezolvarea la timp şi in bune condiţiuni a numeroase probleme de interes larg cetăţenesc. In ancheta de fată vom prezenta citeva aspecte privind felul cum unele comitete executive ale sfaturilor populare raionale s-au ocupat in cursul acestui an de rezolvarea propunerilor făcute de către comisiile permanente de deputați. lui 11, a fost rezolvată în numai două săptămîni. Lucrătorii de la camera deputatului a raionului 16 Februarie au o evidenţă clară a tuturor propunerilor făcute de către deputaţi, stadiul de rezolvare, precum şi o evidenţă a tuturor răspunsurilor date de comitetul executiv. Cu aceeaşi atenţie sunt urmărite propunerile deputaţilor şi de către comitetul executiv al Sfatului popular al raionului Griviţa Roşie. Şi aici există o evidenţă clară a fiecărei propuneri pînă la rezolvarea ei completă. FARA ECOU Deputaţii din diferite comisii permanente ale Sfatului popular al raionului 1 Mai au făcut şi ei unele propuneri. Dar aici comitetul executiv nu a acordat acelaşi interes studierii şi rezolvării (Continuare in pag. a III-a) GH. NICULIŢA orîndu-se manual. Prin punerea în funcţiune a maşinii amintite, productivitatea muncii la operaţia respectivă creşte de aproape trei ori. In luna august, vom urmări îndeaproape funcţionarea maşinii, în vederea unor eventuale perfecţionări, urmînd ca în viitorul apropiat întreaga cantitate de pline neagră să fie modelată numai cu mijloace mecanice. Măsurile aplicate în primele luni ale anului ne-au ajutat la obţinerea unor rezultate destul de însemnate, Intre altele — pe lingă faptul că am pus la dispoziţia cumpărătorilor cantităţi sporite de produse de panificaţie — am obţinut economii suplimentare in valoare de 83.000 lei, iar beneficii de 316.000 Iei. — In vederea asigurării unei aprovizionări corespunzătoare a centrelor de desfacere, ce măsuri aţi luat sau urmează să mai luaţi ? — Aş vrea să amintesc că în prezent în fabrica noastră nu există brigadă de muncitori care să nu aplice in practică învăţămintele reţinute de la concursul ce a avut loc acum doi ani in Bucureşti, concurs la care au participat cei mai buni lucrători brutali din ţară. Strădaniile depuse de muncitori, continua ridicare a cunoştinţelor profesionale ale acestora, au asigurat fabricarea unor produse de panificaţie de calitate superioară. Ne-am străduit să extindem continuu sortimentul de produse de panificaţie. In fiecare zi la dispoziţia centrelor de desfacere — în funcţie de cerinţe — se pun între 80—88 sortimente. Noi vom continua să mergem pe această linie, astfel ca produsele de panificaţie să-şi ridice necontenit calitatea, să asigurăm producerea sortimentelor solicitate de către populaţie. Prin măsurile pe care le avem în vedere — perfecţionarea cunoştinţelor meşterilor şi brigadierilor, dotarea cu noi utilaje a secţiilor, în special în ceea ce priveşte supravegherea procesului de fabricare a produselor, extinderea aprovizionării în timpul nopţii a centrelor de desfacere etc. — vom asigura atît satisfacerea mai deplină a cerinţelor cumpărătorilor, cit şi obţinerea unor mai bune rezultate în ce priveşte creşterea productivităţii muncii, obţinerea unui volum sporit de economii peste plan. BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 23 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 35 grade, iar minima din cursul nopţii de 19 grade. Timpul probabil de mîine. Vreme călduroasă, cu cer variabil. Vînt slab. Temperatura aerului se menţine ridicată, minima va fi cuprinsă între 18 şi 20 grade, iar maxima între 33 şi 35 grade. Pentru zilele de 4, 5 şi 6 august: Vreme călduroasă, cu cer variabil. Vint slab. Temperatura aerului se menţine ridicată. Schimb de experienţă între comitetele de stradă Recent, la Teatrul de vară „Nicolae Bălcescu” a avut loc un interesant schimb de experienţă între comitetele de stradă din raionul Griviţa Roşie. Cu acest prilej comitetele de stradă din circumscripţiile 116 şi 152 au prezentat rapoarte asupra metodelor de muncă folosite in activitatea de bună gospodărire a cartierelor, în mobilizarea cetăţenilor la acţiunile cu caracter obştesc. Din partea comitetului executiv al Sfatului popular al raionului Griviţa Roşie, tov. ing. A. Borlea a prezentat un coraport în care a subliniat metodele cele mai bune folosite de activiştii obşteşti din cartiere şi a indicat altele noi. Schimbul de experienţă s-a dovedit util. In încheiere a fost prezentat un program de estradă. „Expoziţie de muzică uşoară“ premieră la Bucureşti Înapoiat din turneul efectuat de la jumătatea lunii iulie pe litoral, colectivul Teatrului „Constantin Tănase“ prezintă concertul „Expoziţie de muzică uşoară“ în premieră şi la Bucureşti. Cel dintii spectacol va avea loc sîmbătă, 3 august, la ora 20 la grădina Boema. Concertul oferă spectatorilor un buchet de melodii de Dendrino, Mălineanu, Giroveanu, Malagamba şi alţii, precum şi cuplete de Jack Fulga şi A. Felea. Din distribuţie fac parte Dorina Drăghici, George Bunea, Sorina Dan, Mara Jandi, Tanţi Căpăţînă şi alţii. Vom întîlni şi cuplul de dansatori Silvia Surdu şi Dumitru Pătraşcu. Momentele vesele sînt susţinute de Horia Căciulescu şi Ciupi Rădulescu. Regia spectacolului aparţine lui B. Falticineanu. A 7-a zi de concurs Faza orăşeneasca a celui de al Vll-lea concurs al formaţiilor artistice de amatori se apropie de sfîrşit. Publicul bucureştean continuă să acorde aceeaşi atenţie echipelor de amatori selecţionate la această fază, ca şi în primele zile. Sala Teatrului C.C.S. este asaltată în fiecare după-amiază, pînă seara tîrziu de cei ce vin să răsplătească cu aplauzele lor evoluţiile artistice ale celor mai buni artişti amatori din Bucureşti. In a 7-a zi de concurs , programul a fost deschis de corul comitetului sindicatului de la UzineleVulcan" dirijat de C. Marcu. A urmat echipa de dansuri de la Combinatul poligrafic ,Casa Scînteii", brigada artistică de agitaţie a comitetului sindicatului I.T.B. ,Vasile Lascar", orchestra de muzică uşoară de la întreprindereaAdesgo". Cei douăzeci de pionieri, dansatori de la căminul cultural Zurbaua au prezentat în faţa juriului şi a spectatorilor un frumos dans din folclorul local ,Cîrjeleasca". Şi în timp ce pe scenă evoluează artiştii Casei raionale de cultură V. I. Lenin, echipa de la Zurbaua face o ultimă repetiţie. Şi iată-i pe scenă, uncăluş de prichindei avind dreptvătaf" pe cel mai scund dintre ei : Florică Catarici din clasa a IV-a. Un Inimos dans călugăresc a prezentat şi formaţia comitetului sindicatului de la I.D.P.R. Pînă la orele 22 au mai fost vizionate printre altele : corul Casei de cultură a tineretului, din raionul N. Bălcescu, dansurile Casei raionale de cultură N. Bălcescu și altele. T. B. AGENDA CONCURSULUI In cadrul fazei orăşeneşti a celui de al Vll-lea concurs al artiştilor amatori, se prezintă astăzi de la ora 16,30 în sala Teatrului C.C.S. următoarele formaţii : fanfara de la Uzinele „Vulcan", sextetul vocal de la Fabrica de medicamente „Galenica", brigada Casei raionale de cultură 30 Decembrie, echipa de dansuri de la întreprinderea poligrafică „13 Decembrie", orchestra de muzică uşoară a Casei raionale de cultură 30 Decembrie, brigada cooperativei „Tehnica încălţămintei", corul Casei raionale de cultură N. Bălcescu, corul Casei raionale de cultură 1 Mai, brigada Căminului cultural din Măgurele, orchestra de muzică populară și echipa de dansuri de la Clubul U.C.M.R., brigada artistică a Uzinelor „7 Noiembrie", corul Uzinelor „Republica" și altele. RECLAMA COMERCIALA Informare operativă, interesantă — DIN NOU DESPRE AFIŞE — Despre unele aspecte ale anunţului comercial am mai scris şi în materialele anterioare. Totuşi nici pe departe nu se poate spune că discuţiile în legătură cu aceasta au ajuns la punctul final. Problema in ansamblul ei fiind încă de actualitate, ne-am propus a evidenţia, tocmai pentru că constituie un eficient mijloc de informare a cumpărătorilor, două din iniţiativele unor unităţi comerciale La magazinul cu articole electrocasnice din bulevardul 1848 a sosit un nou aparat de uz casnic : aspiratorul „Record“. „Cumpărătorii trebuie să-l cunoască imediat — şi-au spus lucrătorii de aici“ Şi în vitrina magazinului a apărut de îndată un afiş interesant. Principalele caracteristici tehnico-funcţionale au fost aduse la cunoştinţa vizitatorilor. Vînzătorii au studiat la rîndul lor prospectul fabricii pentru a putea recomanda cu competenţă obiectul. La cerere, se fac demonstraţii de funcţionare. Nu s-ar putea oare ca asemenea procedee ca cele folosite in mod curent de lucrătorii magazinului amintit să fie extinse la toate unităţile de specialitate ? ★ Şi un alt aspect legat tot de informarea cumpărătorilor. Organizarea biroului de comenzi pentru deservirea la domiciliu, la magazinul cu autoservire „Unic“, a impus desigur o popularizare susţinuta. Printre celelalte forme de informare s-a realizat şi un mic afiş în care sunt menţionate toate datele în legătură cu noua activitate. Acesta se oferă vizitatorilor magazinului sau se introduce în pachete. Rezultatele unei asemenea reclame susţinute şi variate n-au întîrziat să se arate, numărul comenzilor crescînd lună de lună, între timp însă deservirea la domiciliu s-a extins şi în alte sectoare comerciale, cofetării, bucătării de bloc. Ce popularizare au făcut organizaţiile comerciale care coordonează aceste unităţi ? (T.L.C.R. nr. 1 şi 2, T.A.P.L.Bucureşti, I.A.P. Athenee Palace“)! Dacă ar fi să concretizăm, prea multe lucruri desigur că nu am avea de spus. Tocmai de aceea se cere şi din partea acestor întreprinderi mai multă iniţiativă 108 000 ORE MUNCĂ PATRIOTICĂ - 624 000 LEI ECONOMII In primul semestru al anului, cetăţenii din raionul 30 Decembrie mobilizaţi de deputaţi şi comitetele de stradă, au participat la numeroase acţiuni de muncă patriotică pe diferite şantiere de interes cetăţenesc din raion, în intervalul amintit, ei au prestat 168 000 ore muncă patriotică realizînd lucrări ce reprezintă o economie de peste 624 000 lei. Astfel, prin munca lor, în locul fostei gropi de pe şoseaua Pipera, a fost realizat un parc , iar pe bulevardul Nicolae Titulescu a fost amenajat un scuar. Sute de cetăţeni au contribuit de asemenea la amenajarea parcului din bulevardul A. I. Cuza, a spaţiilor verzi din str. Al. Petöfi şi bulevardul Ilie Pintilie, la modernizarea str. Căderea Bastiliei şi altele. Ieşti din cooperaţie O nouă unitate a cooperativei „Deservirea“ La începutul sâptămânii viitoare, cooperativa „Deservirea“ va deschide o unitate la ştrandul Băneasa-Pod. Lucrările de amenajare au fost terminate. In present, se fac instalaţiile interioare. Unitatea va avea un profil asemănător cu al celorlalte magaziile deschise de cooperativă la ștrandurile Floreasca, Tel, Snagov, adică va închiria diferite obiecte necesare pe plajă, ca: bărci de cauciuc, radioreceptoare cu tranzistori, aparate de fotografiat etc. Articole de marochinărie , la comandă le calea Victoriei. In pasajul de vizavi de Palatul telefoanelor, cooperativa „Progresul marochineii“ a deschis, zilele acestea, o nouă unitate. Aci se fac de comandă o serie de articole din piele, ca: portţigarete, curele de cens, cordoane bărbăteşti şi pentru femei ele, la unităţile aceleiaşi cooperative, s-a realizat un nou tip de valiză de voiaj, cu ramă metalică şi funduri moi, din material plastic. Valizele au mai multe dimensiuni, iar la cererea cumpărătorilor, se pot executa şi comenzi speciale. 105 abonaţi Până astăzi, 105 cetăţeni, au semnat contracte de abonament cu cooperativa „Electrobobinajul“ in vederea întreţinerii şi asigurării bunei funcţionări a aparatelor electrocasnice. De ieri dimineaţă, nu început să se facă abonamente şi pt blocurile din cartierul Floreasca. O altă noutate de la cooperativa „Electrobobinajul“ este trimiterea in magazinele de specialitate a unui nou lot de centrifuge pentru stors rufe, cu caracteristici îmbunătăţite. Capacitatea acestei maşini este de 0/2 kg de rufe pe care le usucă in circa 4 minute. Calculele făcute indică un consum de electricitate in valoare de 0,15 lei la 20 kg rufe. D. L. -1 INFORMAŢIE Pe scena Teatrului de vară din parcul Herăstrău, Teatrul muncitoresc C.F.R. prezintă alternativ intre 1 şi 22 august piesele: „Măria sa bărbatul", „Hoţii şi vardiştii", „Vecini de apartament", „Băiat bun dai cu ...lipsuri", „Corabia cu un singur pasager", „Fata cu pistrui". Astă-seară se prezintă la ora 20 comedia „Măria sa bărbatul". Taraful Uzinei ,23 August" RECHIZITELE ŞCOLARE Ieri dimineaţă librăriile au cunoscut o afluenţă deosebită. După cum s-a mai anunţat s-au pus în vînzare manualele şcolare pentru clasele VIII —XI. In zilele viitoare, aceeaşi afluenţă de cumpărători vor cunoaşte şi papetăriile. După procurarea manualelor, elevii se preocupă şi de procurarea rechizitelor şcolare Depozitele noastre dispun în prezent de un bogat sortiment de rechizite şcolare. Avem cantităţi suficiente de caiete de diferite mărimi, ghiozdane, serviete, creioane, gume, peniţe, cerneluri, articole din lemn, invelitori de cărţi şi caiete, călimări, tocuri, gume, creioane colorate, compasuri, stilouri, ascuţitori etc. O parte din ele au şi fost expediate spre centrele de vînzare. De remarcat că fabricile de hîrtie au ţinut seama de sugestiile făcute anul trecut de elevi şi profesori, confecţionînd caiete dintr-o hîrtie mai bună. Subliiniez promptitudinea cu care şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale întreprinderile „Steaua roşie“ Bacău, „Stăruinţa“ Bucureşti, „Ghimbav“ Braşov, Tehnolemn Timişoara şi altele. Nu acelaşi lucru se poate spune despre alte întreprinderi. Bunăoară Fabrica de cerneluri „Aurora“ din Bucureşti a rămas în restanţă cu importante cantităţi de tuşuri şi acuarele de material plastic. Din cele 66 000 sticluţe tuş negru de desen nr. 306 cit trebuia să ne livreze în semestrul I, ne-a livrat doar 34 400 sticluţe. De asemenea din 24 000 sticluţe tuş negru desen pentru studenţi a livrat numai 7 000; din 25 000 sticluţe tuş de desen colorat a livrat numai 10 000 etc. Din 6 000 de bucăţi acuarele din material plastic a livrat doar 3 000. Deşi noi am insistat pentru livrarea ritmică a produselor contractate, conducerea fabricii ne face fel de fel de comunicări, nejustificate. De asemenea din partea Fabricii de mase plastice București se observă o slabă preocupare pentru rechizitele școlare. De pildă, un frumos model de penaj din material plastic prezentat atît în noiembrie 1962 cit și la contractările din aprilie 1963 n-a fost livrat nici pîină acum, deoarece n-a fost pusă la punct tehnologia necesară. De asemenea fabrica a prezentat citeva modele de linii, echere și raportoare gradate, disc material plastic foarte apreciate de merceologi. Ele n-au fost puse in producţie nici pînă acum deşi ar fi foarte mult solicitate de elevi şi studenţi. Fabrica de mase plastice „Muntenia“ a întîrziat şi ea livrarea unui penaj foarte apreciat deoarece preţul de vilnzare a fost fixat cu mare întîrziere. Aş vrea să mai remarc că şi Fabrica de hîrtie 1 Mai din Petreşti a rămas datoare cu o serie de produse cum sînt mapele cu plicuri, dosare etc. In legătură cu hîrtia albastră pentru învelitul cărţilor vreau să arăt că depozitele noastre sînt aprovizionate cu cantităţi suficiente şi începînd de azi s-a pus în vinzare la papetarii. Lucrătorii Centrului de librării şi difuzare a cărţii, intr-o strînsă colaborare cu serviciul de papetărie al I.C.R.M., se străduiesc ca reţeaua de papetarii să fie aprovizionată cu rechizite în condiţii satisfăcătoare. In perioada de virf solicităm însă din partea C.L.D.C. un sprijin mai substanţial cu mijloace de transport pentru aprovizionarea operativă a unităţilor. S. CLEMENTIS şeful serviciului comercial papetărie al I.C.R.M. Bucureşti » Macara un montaj la Centrala termo electrică Grozăveşti. Foto : Mihai Brebu Ultimele ştiri sportive ■ • La Liege au început campionatele mondiale de ciclism pe pistă. Dintre probele rezervate amatorilor ieri s-au disputat seriile la viteză şi la semifond cu antrenament mecanic. Printre calificaţii din primul tur la viteză se numără sovieticii Romanov , Il Phakadze, ca şi italianul Turrini, cunoscut publicului bucureştean. La semifand ,s-a disputat şi una dintre Semifinale, cîştigată de belgianul Deloif (care pe cele 50 de ture ale probei a înregistrat o medie orară de 73,353 km.). • Klaus Ampler conduce detaşat (cu un avans de 5'58”) în clasamentul turului ciclist al R.D.G. El a cîștigat etapa contratimp Aue — Annaberg (56 km) cu rezultatul de l36,51”, intrecînd cu 2'03’’ pe a! doilea clasat, Eckstein. • Meciul masculin de atletism S.U.A. — R.F.G. s-a încheiat cu scorul de 141—82 in favoarea sportivilor americani. • Returul meciului de fotbal pentru preliminariile turneului olimpic, dintre echipele U.R.S.S. şi Finlandei, disputat la Helsinki, a revenit oaspeţilor cu 4—0 (2—0).