Informatia Bucureştiului, octombrie 1963 (Anul 11, nr. 3158-3184)

1963-10-19 / nr. 3174

Jurnalul construcţiilor * PE ŞANTIERUL CINEMATOGRAFULUI DIN STR. ION GHICA Lucrările au înaintat vizibil. Cu toate condiţiile de muncă deosebite (cinematograful este amplasat intre blocuri, iar spaţiul redus nu permite organizarea corespunzătoare a lucrărilor), cei 50—60 de constructori au turnat în ultimele 3 luni circa 550 mc de beton in scheletele de contur şi au executat aproximativ 3100 mp de cofraje. S-au terminat lucrările la eşafodajul de susţinere a planşeului superior, care va fi făcut din grinzi de beton armat, comprimat cu corzi postintinse. A început montarea cofrajului acestor grinzi, s-a confecţionat armătura pentru două din ele. Pe şantier au fost pregătite tuburile de protecţie şi cablurile cu ajutorul cărora se va face comprimarea. Constructorii I.C.M. nr. 2 şi-au propus ca pină la venirea iernii să termine lucrările „la roşu" şi o mare parte din cele exterioare, urmind ca pe timp friguros să lucreze la finisarea interioarelor. Colectivul şantieru- Iui depune eforturi ca să-şi încheie activitatea la noul cinematograf in cel de-al doilea trimestru al anului viitor. O NOUĂ VIBROPRESĂ PENTRU CORPURI DE VENTILAŢIE La Întreprinderea de prefabricate şi agregate pentru construcţii a fost instalată recent o a doua vibropresă care va mări capacitatea de producţie a liniei tehnologice pentru corpuri de ventilaţie intrată In funcţiune in acest an. O dată cu aceasta se fac amenajări importante pentru buna desfăşurare a producţiei pe timpul iernii. Se instalează o betonieră de mai mare capacitate care va deservi cu beton ambele vibroprese. Se pun la punct: o instalaţie de alimentare mecanică cu nisip, pietriş şi ciment, conductele de alimentare cu apă caldă etc. Importante lucrări se execută şi pentru imbunătăţirea condiţilor de muncă ale muncitorilor şi a celor de depozitare a agregatelor (nisip, pietriş). DEMONTAREA COFRAJULUI GLISANT FĂRĂ MACARA- TURN Este vorba de o îmbunătăţire tehnologică adusă de constructori de la lotul de glisante din şoseaua Giurgiului. Ei au reuşit să soluţioneze problema demontării cofrajului glisant, în subansamble mari, in condiţiile in care pentru construirea blocului, nu se foloseşte macaraua turn. Cum anume ? Coborînd panourile de cofraj şi instalaţiile de glisare cu ajutorul unor cabluri acţionate de trolii. Aplicarea acestui nou procedeu contribuie la reducerea duratei de execuţie a blocurilor. V. LUPAN Intr-un laborator de încercare a betoanelor se determină rezistenţa la compresiune Cărţi in valoare de 100000 lei In fiecare pauză sau la sfîrşitul celor opt ore de muncă pe la standul de cărţi al Uzinei „Semănătoarea“ se perindă sute de solicitatori. Aşa se face că mai bine de 2 000 de metalurgişti şi-au înzestrat bibliotecile personale cu noi volume din toate domeniile deactivitate , ştiinţă şi ideologie, tehnică şi filozofie, studii de artă şi lingvistică, literatură beletristică şi de anticipaţie, astronomie şi cibernetică. De la Începutul anului au fost distribuite prin standul uzinei circa 15 000 de cărţi a căror valoare depăşeşte 100 000 lei. . Urnele ştiri sportive , într-un meci amical de box, disputat la Helsinki, R.A.U. a învins Finlanda cu 7—3. • La 3 noiembrie se dispută la Zagreb meciul dintre selecţionatele de fotbal ale R.S.F. Iugoslavia şi R. S. Cehoslovace. • In campionatul U.R.S.S. de hochei pe gheaţă, Aripile Sovietelor a învins cu 9—0 pe S.K.A. Kalinin. • Prima semifinală de box din cadrul „Cupei Europei", între R.P. Polonă şi R.D. Germană, va avea loc la 10 octombrie la Poznan. Returul va avea loc la Berlin. Invingătoarea va susţine finala cu echipa U.R.S.S. Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 11 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 21 grade, iar minima din cursul nopţii de 4 grade. Timpul probabil de mîine. Vreme frumoasă cu cerul variabil mai mult senin noaptea. Vînt slab. PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE UNIŢI-VA! INFORMATI A Ziar a! Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti Anul XI—Nr. 3174 4 PAGINI 20 BANI Simbătă 19 octombrie 1963 y'v In luna noiembrie, pe ecrane • FESTIVALUL FILMULUI SOVIETIC , DUPĂ „ELECTRA“ ALTE DOUĂ FILME PREMIATE LA CANNES ŞI LA MOSCOVA. Incepînd de la 30 octombrie şi continuînd cu primele zile ale lui noiembrie, pe ecranai® cinematografelor Capitalei se va desfăşura o tradiţionala manifestare cinematografică : „Festivalul filmului sovietic". Aşteptat în fiecare an cu acelaşi legitim interes de publicul iubitor de film, Festivalul va fi deschis de data aceasta pe ecranul panoramic al cinematografului „Patria" cu „Tragedia optimistă", ecranizarea piesei cu acelaşi nume a lui Vsevolod Vişnevski. Realizat de Samson Samsonov, filmul a fost prezentat cu mult succes la cea de a XVI-a ediţie a festivalului internaţional de la Cannes, unde a fost distins cu Premiul pentru cea mai buna evocare a unei epopei revoluţionare. In rolul femeii-comisar apare frumoasa actriţă sovietică Margarita Volodina, care ne este cunoscută din filmele „Două vieţi", „Contemporanul secolului" etc. In alte roluri, popularii actori Viaceslav Tihonov şi Boris Andreev. Despre crîncena apărare a Sevastopolului vorbeşte filmul cineastului ucrainean Vladimir Dovgai ,,Trei zile după nemurire" cu Nikolai Kriukov şi G. Iumatov. Tot studioul „Al. Dovjenkov din Kiev va mai prezenta şi .Printre pasani buni”, în care vom avea prilejul s-o revedem, după mulţi ani pe marea actriţă Vera Mareţkaia. Studioul „Maxim Gorki" din Moscova prezintă la cadrul Festivalului filmul lui I. Frez „Mi-am cumpărat un tată”. Filmul „Să ne trăieşti. Gnat” al tînărului regizor kieviean Viktor Ivcenko îşi desfăşoară acţiunea pe unul din sectoarele de construcţie ale magistralei transeuropene de ţiţei „Drujba”. Pe tînărul actor A. Demianenko („Intîlnire pe cablu", „Pace noului venit" etc.) îl vom putea revedea în „Bate toba", film pe care regizorul Aleksei Satîkov l-a consacrat aniversării organizaţiei sovietice de pionieri. Să adăugăm la acestea şi filmul «Primul reportaj*, care i-a adus regizorului Vladimir Vengherov unul din premiile ultimului Festival internaţional de la Moscova (interpreţii filmului fiind Al. Demianenko şi Gheorghi Iumatov) pentru a avea o imagine clară despre interesantul program cinematografic care ne-a fost pregătit. Spectatorii pe care i-a amuzat comedia studiourilor „DEFA"-Berlin — „Noua prietenă a tatii" vor putea viziona luna viitoare urmarea aventurilor simpaticei familii în filmul «Ah, acest tineret !* cu acelaşi interpreţi, între care Angelica Demiöse şi Peter Herden. O fructuoasă colaborare dintre cineaştii R. D. Germane şi cei ai unei companii engleze de film, a avut ca rezultat coproducţia „Jurămîntul soldatului Poîn fotografie: Vera Mareţkaia in filmul „Printre oameni buni coleg" cu Gerfield Morgan şi John Ress In rolurile principale. Din producţia cinematografică italiană se anunţă „Ucigaşul plătit", avînd ca scenarist pe Cesare Zavattini şi ca regizor pe Damiano Damiani. In film apar Pietro Genni — cunoscut spectatorilor noştri atît ca interpret, cît şi ca regizor —, Silva Koscina (din „Feroviarul", „Bunica Sabella" etc.), Belinda Lee (protagonista filmului „Lunga noapte a lui 43" etc ) Se mai anunţă de asemenea şi o comedie americană : „Nu părăsiţi corabia" cu comicul Jerry Lewis în rolul principal. Simpozion dedicat centenarului Crucii Roşii internaţionale Joi a avut loc la sediul Uniunii societăţilor de ştiinţe medicale din R.P.R. un simpozion organizat de Societatea de istorie a medicinei — secţia Bucureşti şi Comitetul orăşenesc de Cruce Roşie Bucureşti consacrat Centenarului Crucii Roşii internaţionale. Au luat parte cadre didactice, medici, asistente şi surori, precum şi numeroşi activişti ai Crucii Roşii din Capitală. Se modernizează utilajele In ultimul timp, în Uzina de pompe de apă şi maşini agricole s-au obţinut importante realizări în acţiunea de modernizare a utilajelor şi în primul rînd prin înzestrarea lor cu dispozitive universale menite să contribuie la creşterea productivităţii muncii, îmbunătăţirea calităţii produselor şi reducerea efortului fizic al muncitorilor. De o mare eficienţă economică s-a dovedit adaptarea la strunguri a dispozitivelor pentru mecanizarea, avansului la găurire. Se amenajează două noi piste de turnare a prefabricatelor Marţi, la secţia din comuna Bragadiru a întreprinderii de prefabricate şi agregate pentru construcţii au fost „atacate“ lucrările de dezvoltare a spaţiilor de producţie destinate prefabricatelor din beton armat şi beton simplu (chesoane, holţari pentru termoficare etc.). In prima fază a lucrărilor, constructorii urmează să amenajeze pe o suprafaţă de cca 1000 mp două piste de turnare prevăzute cu o staţie de betoane centralizată şi instalaţiile aferente de aburire. Cele două linii trebuie terminate și date de exploatare la afbrșitul acestuia. Zi cultural-sportiva Mîine în comuna Ştefăneşti va avea loc o zi cultural-sportivă organizată în cinstea colectiviştilor fruntaşi. In program figurează: demonstraţii de fotbal, haltere, box, un circuit ciclist, programe artistice interpretate de formaţi de amatori şi altele. PREMIERĂ In ziua de 22 octombrie la ora 20, în sala Teatrului C.C.S. va avea loc premiera unui nou spectacol muzical coregrafic, „Zboară cîntec drag“. Conducerea muzicală aparţine lui Nicolae Cocoş. Şcoală tehnică sanitară In Capitală şi-a început activitatea o nouă şcoală tehnică sanitară. Aici, vor fi pregătite cadre medii sanitare pe cinci specialităţi: asistente medicale, de laborator clinic, de radiologie, de pediatrie şi de dietetică. Şcoala, care funcţionează într-o clădire nou construită în imediata apropiere a spitalului clinic Fundeni, cuprinde 10 săli de clasă, 4 săli de demonstraţii practice, 2 laboratoare, bucătărie dietetică pentru pregătirea elevilor dieteticieni, bibliotecă (cu o sală de lectură şi depozit de cărţi) etc., dotate cu mobilier şi instalaţii moderne. Pregătirea teoretică a elevilor va fi asigurată de către cadrele medicale de specialitate de la spitalul clinic Fundeni şi de la alte instituţii medicale din Capitală. De altfel, baza de învăţămînt practic a noii şcoli o constituie serviciile şi laboratoarele spitalului Fundeni. In cadrul şcolii funcţionează de asemenea un cămin pentru elevii interni. Anul acesta şcoala va funcţiona numai cu anul I, cuprinzînd aproximativ 350 de elevi. Se prevede ca în anii viitori numărul elevilor să ajungă pînă la 1 200. EMAILUL FOLOSIT LA IZOLAREA rezistenţelor In secţiile Uzinei de maşini electrice Bucureşti a fost rezolvată problema glazurării rezistenţelor bobinate folosite la o serie de aparataje electrice. Împreună cu ICET, specialiştii uzinei au elaborat o nouă metodă de izolare. Ea constă în acoperirea cu email sticlos a suprafeţei rezistenţelor bobinate pe izolatori de porţelan. în felul acesta se obţine o protejare sigură împotriva umidităţii şi a celorlalţi agenţi climatici externi. Rezolvarea problemei a necesitat numeroase experimentări şi studii. Munca a fost însă încununată cu succes, cercetătorii reuşind să stabilească regimurile de tratament necesare şi procedeele de folosire. Pentru obţinerea unui indice cît mai mare în ceea ce priveşte productivitatea muncii, la aplicarea acestei noi metode, s-a prevăzut înzestrarea secţiei respective cu utilaje speciale. PROCEDEE TEHNOLOGICE NOI La Uzinele „Griviţa Roşie“ se studiază la prezent noi tehnologii de turnare ca : placarea plăcilor din oţel cu alamă, elaborarea fontei aliate cu crom şi nichel, elaborarea fontei antiacidă — folosită în Unii pentru acid sulfuric etc. Eficiența economică a acestor procedee tehnologice noi este deosebit de mare. S-au luat o serie de măsuri tehnico-organizatorice pentru ca o parte din noile tehnologii să poată fi aplicate dacă la cursul acestui trimestru INSTALAŢIE PNEUMATICĂ PENTRU TRANSPORTUL RUMEGUŞULUI Specialiştii Institutului de studii şi proiectări forestiere — I.U.P.F. — au întocmit documentaţia, după care s-a construit un tip de instalaţie pneumatică pentru transportul rumeguşului. Utilajul este înzestrat cu conductă colectoare şi bandă de transport. La această instalaţie, sistemele colectoare au fost înlocuite cu o magistrală de colectare. Viteza aerului, la magistrale, fiind redusa, transportul rumeguşului se face ca o bandă car© circulă în interior. Pierderile de presiune de-a lungul magistralei sunt neglijabile, fapt care permite ca ramificaţiile şi maşinile de prelucrare să poată îi deplasate pe tot lungul magistralei. Instalaţia îşi găseşte utilizare înîntreprinderile de prelucrare a lemnului. SPECTACOL Al ANSAMBLULUI „PERINITA“ In ziua de 24 octombrie, la ora 19:30, în sala Palatului R.P.R., va avea loc un spectacol susţinut de ansamblu „Periniţa“ a S.P.C. Ansamblul va prezenta programul interpretat în turneul ce a avut loc vara aceasta în R.S.F. Iugoslavia, Franţa, Elveţia şi Republica Populară Polonă. Actualităţi industriale Măsurile tehnico organizatorice luate în acest an la întreprinderea „Tehnica medicală" din Bucureşti au contribuit la îmbunătăţirea calităţii produselor. La aparatele electrice au fost stabilite circuite sol-redus© , fapt ce a înlăturat în mare parte posibilitatea defectării acestora în timpul funcţionării. Rezultate deosebit de bune a obţinut, în secţia de instrumente şi aparate medicale, echipa condusă d© Sava Ciolacu. C.T.C.-ul a acordat, în ultima vreme, numai calificativul d® „foarte bine" produselor executate de membrii acestei echipe, în fotografie : Cemtectotul tehnic de calitate Ştefan Guţă, şeful de echipă S. Ciolacu şi mentem! D* Micu, verificînd un nost lot ds aparate^ PE SCURT © Prin folosirea metodei ds dezoxidare prin difuziune a oţelului, la cuptorul •electric de 3 tone cu căptuşeală acidă, s-a redus la turnătoria uzinei „Vulcan" consumul de ferosiliciu. La turnătoria Uzinelor „23 August", rolele motrice se toarnă in forme semipermanente din beton refractar. Pregătiri pentru refacerea zonelor verzi Lucrătorii Ocolului silvic Bucureşti pregătesc intens începerea campaniei de împăduriri din toamna acestui an. Pentru a asigura materialul săditor necesar, încă din primăvară au executat culturi de puieţi în pepiniere. Astfel, au fost pregătiţi peste 2 263 000 puieţi de plop, salcîm, diverse specii de stejar, arbuşti etc., care vor asigura atit nevoile Ocolului silvic Bucureşti cît şi ale altor unităţi silvice. Suprafaţa care urmează a fi împădurită şi completată în raza Capitalei este de 38 hectare. O bună parte din aceasta se va împăduri cu plopi negri hibrizi și salcîmi (specii repede crescătoare) care vor spori masa lemnoasă pe anul hectar — avînd un indice mare de utilizare a lemnului de lucru. De unde era să știe Mihai Zorzoană că Stelian Chiva ceruse să fie mutat anume in preajma locului său de muncă? Să nu-l învinovăţim pentru lipsă de perspicacitate. Nu împlinise încă 13 ani, isprăvise cu puţină vreme în urmă şcoala profesională, termenul „flux tehnologic“ il intimida, îl intimidau şi privirea maistrului, şi şedinţa operativă de împărţire a sarcinilor pe oameni, îl intimidau chiar şi propriile lui răspunderi profesionale... Undeva, alături, Chivu se juca parcă cu operaţiile de montaj, mai găsea timp să spună că ieri văzuse un film „tare", făcea pronosticuri pentru meciul de duminică, in timp ce Mihai abia prididea să potrivească şuruburile, care-i scăpau mereu din mină tocmai cind prindea privirea meşterului aţintită asupră-i. Chiva nu-i spunea nimic deosebit, se mulţumea cind şi cind să se apropie de Zorzoană pentru a-i ajuta să termine „la fix" o operaţie sau alta. Alteori îl ruga „să-i ţină locul" citeva minute, obişnuindu-l astfel, pe nesimţite, cu lucrări de montaj mai complicate. Intr-o duminică, Chivu l-a invitat la masă, au discutat despre spectacole şi cărţi, ba şi despre „viaţă" in general, fiindcă, întocmai oricărui tinăr de 18 ani, Zorzoană sa simţea plin de experienţă in acest domeniu... Şi adolescentul s-a ataşat de Chivu, începuse să-i ceară sfatul nu numai cu privire la sarcinile profesionale, ci şi la cumpărarea unui costum sau a unei cravate. Intr-o zi, tocmai împlinise 18 ani, Mihai Zorzoană a fost invitat. Intr-un mod cam solemn, la sărbătorirea aniversării sale. Sute de tineri se adunaseră anume pentru el, sute de tineri i-au urat „la mulţi ani", pentru el emia corul şi străluceau alămurile orchestrei... Atunci a simţit Zorzoană cit de puternic te simţi lingă atitea sute de fraţi, şi nu şi-a dorit nimic mai de preţ decit să poată răspundă acestei prietenii cu propria sa prietenie... •ar Stelian Marin a ştiut in schimb prea bine motivele pentru care Mihai Dinu şi-a schimbat locul de muncă in preajma sa. El nu era un „boboc" crud ca Zorzoană. Avea 25 de ani bătuţi pe muche. Şi i-a spus-o verde lui Dinu: „Eu n-am nevoie de dădacă. E clar Lipsea de la lucru „pe banii lui", trăgea un păhărel mai mult „pe banii lui". Ce nevoie are de Mihai Dinu? Dar Mihai nu ere omul care să lase atît de repede In mia soartei pe un tovarăș. „Banii lui"? Foarte bine! la să vedem insă, cit ridică la o chenzină Stellan, faţă de alţii, cu aceleaşi posibilităţi ? Mai puţin, fireşte.......Iţi place una ca asta, Stelică?" ...Pe dracu cum să-i placă I la să vedem: de ce la dans, toţi vin in costume bune, cu vestă şi cămaşă albă de poplin, în timp ce Marin vine doar in cămaşă? „Iţi place una ca asta, Stelică?"... O vizită la Marin acasă... Stă cu părinţii. Oameni bătrini, dar (Continuare în pag. a IlI-a) H. SORIN Să dăm cuvîntul lăcătuşului C. Purcărea, secretarul organizaţiei de bază P.M.R. din sectorul 3 montaj: ,,La noi lucrează o sumedenie de tineri, de a căror creştere se ocupă cu grijă cei mai vîrstnîci dintre noi. Nu-i însă mai puţin adevărat că tinerii se străduiesc să se maturizeze sub aspectul atitudinii faţă de muncă, faţă de viaţă în general. Ei sunt prieteni sinceri şi exigenţi“. Ne-am amintit de aceste cuvinte, întîlnindu-ne în acest sector al Uzinei „Autobuzul“ cu multiplele faţete ale prieteniei, care se dezvăluie cu generozitate. Tinereţea e optimistă şi cutezătoare... Unul din cel© mai vechi dintre cele mai noi cartiere ale Bucureştiului. Un paradox ? Nicidecum. Pe lîngâ celelalte cartiere construite în ultimii ani cum ar fi „Balta Albă" sau „Drumul Taberei”, Floreasca are o vechime... apreciabilă, şapte ani. Şi e unul dintre cele mai frumoase. Scăldat în soare şi flori, cartierul Floreasca te primeşte în permanenţă în haine de sărbătoare. „Micul orăşel" are în prezent peste 16 000 de locuitori. Materialul de mai jos se ocupă despre felul cum aceştia se îngrijesc de întreţinerea aât a locuinţelor cît şi a cartierului. In prag de iarnă în această perioadă atît activitatea I.A L.-ului cît şi a comitetelor de bloc seintensifică. Sînt doar atîtea de făcut ! Dar cind ai o locuinţă confortabilă, bunăvoinţă şi spirit gospodăresc nimic nu pare prea greu. Astfel, în întîmpinarea anotimpului friguros gospodarii din cartierul Floreasca au întocmit din timp un complex plan de măsuri. Nimic nu a fost uitat: nici înlocuirea geamurilor sparte (acolo unde este cazul), de la intrările blocurilor (protejîndu-se astfel instalaţiile de încălzire), nici curăţirea jgheaburilor şi a teraselor şi nici (deşi poate părea prematur) aprovizionarea cu unelte necesare deszăpezirii. Şi iată cum în întrecerea pentru cel mai curat bloc şi cel mai bine întreţinut s-au adăugat noi obiective. Cum era de aşteptat, şi de astă dată cei vrednici au luat-o înainte. Pentru a nota numărul lor, activitatea şi frumoasele rezultate îţi trebuie însă timp şi spaţiu. Sunt multe: comitetul blocului din str. Mozart nr. 3, din str. Bach 3, din str. Chopin 4, din... Nu, nu le poţi nota pe toate. Să intrăm totuşi într-unul din aceste blocuri. Adresa: str. Bach nr. 3. De la început eşti plăcut impresionat: perdeluţe albe la uşile de la, intrare, geamuri curate, instalaţia electrică în perfectă stare, pereţii proaspăt văruiţi. Secretul I Un comitet de bloc activ. I se semnalează vreo defecţiune într-unul din apartamente ? îşi face timp şi o înlătură. Un întrerupător care refuză să mai funcţioneze, o duză defectă sau vreo broască de uşă stricată ? Tot tovarăşul Rujan le pune la punct. De multe ori — ni se destăinuie o gospodină — îşi lasă treburile sale personale şi vine să se ocupe de-ale noastre. Dar exemplul tov. Rujan este urmat şi de ceilalţi locatari. ...Şi cu un astfel de preşedinte (meşter la toate), cu asemenea locatari, e şi firesc ca în blocul din Bach 3 să-ţi lase impresia că locuieşte o singură mare familie pe care o vizitezi întotdeauna cu plăcere. Un „cap" de familie necunoscut Ne oprim în faţa imobilului din str. Ceaikovski 9, puţin nedumeriţi. Aspectul lui neîngrijit te reţine şi îţi trezeşte curiozitatea. Intrăm înăuntru, sunăm la unul din apartamente. Iese o bătrînică. — Cine este preşedintele comitetului acestui bloc ? (Continuare In pag. a 111-a) E. CHIUARU M. SIPOS V. IONESCU Prin cartierul FIoreasca Cinematograful cartierului v\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\m Din agenda manifestărilor In Luna prieteniei româno - sovietice • In sala Casei prieteniei romînosovietice, în ziua de 21 octombrie, la ora 18, va avea loc o seară de satiră rominească şi sovietică. • In ziua de 23 octombrie, la ora 16, la clubul Fabricii de ţigarete „Bucureşti“, va avea loc o gală de filme romîneşti şi sovietice. Tot în ziua de 23 octombrie, la ora 18, Casa de cultură a tineretului din raionul Griviţa Roşie organizează un spectacol dedicat Lunii prieteniei româno-sovietice: îşi vor da concursul orchestra de muzică uşoară, grupul folcloric şi echipa de dansuri. In ziua de 22 octombrie, la ora 19, în sala căminului cultural din comuna Vîrteju, va avea loc o seară literară în cadrul căreia se va face o lectură din lucrările unor poeţi şi scriitori români, şi sovietici. Noutăţi turistice EXCURSII PESTE HOTARE • La agenţia O.N.T. „Carpaţi“ din calea Victoriei 100 se primesc înscrieri pentru excursiile de peste hotare de la sfîrşitul lunii decembrie, cu petrecerea revelionului la Moscova, Leningrad, Varşovia, Leipzig, Budapesta şi Sofia. # Se primesc înscrieri şi pentru o nouă excursie la Cernăuţi, cu trenul, cu plecarea la 5 decembrie. în lunile noiembrie şi decembrie, O.N T. „Carpaţi“ organizează excursii de scurtă durată, cu avionul, în R. P. Polonă, R. S. Cehoslovaca şi R P. Ungară. Excursiile au un caracter de documentare cultural-artistică. De asemenea, se organizează excursii pentru grupuri de specialişti care, pe lingă vizitarea obiectivelor turistice, iau parte şi la o serie de congrese ce vor avea loc la Budapesta. Dresda li Weimar, NE VIZITEAZĂ zitată de mii de turişti din U.R.S.S., R. P. Bulgaria, R. P. Ungară, Statele Unite ale Americii, Japonia şi alte ţări. Turiştii vizitează oraşul Bucureşti, staţiunile de pe Valea Prahovei, Poiana Braşov şi alte localităţi balneoclimaterice . Luni 21 octombrie, soseşte în portul Constanţa vasul ..Caronia“ care are la bord un mare număr de turişti din S.U A. Turiştii americani vor vizita localităţile de pe litoral şi oraşul Bucureşti. Zilele acestea sosesc în ţară sute de turişti din R. P. Polonă, R. S. Cehoslovacă şi U.R.S.S. pentru a participa la a VI-a ediţie a campionatelor europene de volei. Staţiunea de iarnă Poiana Braşov vagăzdui în lunile noiembrie, decembrie şi ianuarie numeroşi turişti străini. La parterul blocului nou de pe calea Griviţei nr. 152, funcţionează unitatea nr. 30 Aprozar. Aprovizionat în permanenţă cu legume, fructe şi zar, zavaruri, magazinul pune la dispoziţia cumpărătorilor din cartier cele necesare pentru aprovizionarea de iarnă. Astăzi dimineaţa, unitatea avea spre desfacere : 15 000 kg cartofi, 500 kg spanac, 3 000 kg ceapă, 2 000 kg varză, cantități însemnate de gogoșari, gogonele, morcovi, peste 4000 kg strugurii- 1 500 kg prune etc. .