Informatia Bucureştiului, septembrie 1965 (Anul 13, nr. 3752-3777)

1965-09-17 / nr. 3766

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ! ZIAR AL COMITETULUI ORĂŞENESC BUCUREŞTI AL P. C. R. ŞI AL SFATULUI POPULAR AL ORAŞULUI BUCUREŞTI Anul XIII—Nr. 3766 4 PAGINI—25 BANI Vineri 17 sept. 1965 I PLANUL PE 1966 — ÎN DEZBATERE Rezervele interne mai bine folosite ndustria electrotehnică este reprezentată în oraşul Bucureşti de un mare număr de unităţi industriale. în cadrul lor se execută o diversitate de produse, începind cu aparatele de radio cu tranzistori şi terminînd cu modernele staţii de centralizare-blocare, necesare dirijării automate a transportului feroviar. Colectivele de muncă din aceste întreprinderi desfăşoară o activitate rodnică în direcţia îmbunătăţirii calităţii produselor, creşterii productivităţii muncii şi realizării unui volum sporit de economii. Bilanţul realizărilor obţinute de electrotehnicieni, în primele opt luni ale anului, scoate în evidenţă faptul că principalii indicatori de producţie au fost îndepliniţi, că au fost date peste prevederi importante cantităţi de aparate de radio, televizoare, motoare, aparataj electric etc. Aceste succese dovedesc că sunt create toate premizele pentru ca planul de producţie pe anul 1965 să fie îndeplinit şi depăşit. în anul viitor întreprinderilor electrotehnice le vor reveni sarcini mult sporite faţă de 1965. La nivelul ramurii de producţie, producţia globală va cunoaşte un însemnat spor faţă de realizările preliminare ale anului acesta. Cu prilejul dezbaterii cifrelor de plan pe 1966, reprezentanţii fabricilor şi uzinelor electrotehnice bucureştene, directori, ingineri-şefi, secretari ai organizaţiilor de partid şi tineret şi reprezentanţi ai comitetelor sindicatelor şi-au exprimat părerea că sarcinile de producţie prevăzute pentru anul viitor sunt mobilizatoare şi pe deplin realizabile. Ei au subliniat, de asemenea, importanţa mare pe care o are cunoaşterea în întreprinderi, cu şase luni mai devreme, a planului de producţie pe anul viitor, aceasta dînd posibilitate colectivelor de muncă să facă o analiză profundă a posibilităţilor de care dispune o întreprindere sau alta, să depună încă de pe acum toate eforturile pentru a crea cele mai bune condiţii desfăşurării producţiei în primul an din noul cincinal. Folosirea cu mai multă pricepere a rezervelor interne de care dispun întreprinderile electrotehnice constituie o premiză importantă a realizării planului pe anul 1966. De această problemă s-au ocupat în cuvîntul lor reprezentanţii Uzinei „Electronica”, ai întreprinderii „Acumulatorul”, ai Fabricii de cabluri şi materiale electroizolante şi ai întreprinderii „Electrofar“. Astfel, inginerul-şef C. Constantinescu, de la Fabrica de cabluri şi materiale electroizolante, a arătat că datorită unei mai bune organizări şi urmăriri a procesului de fabricaţie, a unei strînse colaborări între serviciile tehnice şi secţiile productive, în cele opt luni de zile care au trecut de la începutul anului, planul producţiei globale a fost îndeplinit în proporţie de 101 la sută. în acelaşi timp a fost îmbunătăţită şi ritmicitatea producţiei, în prima decadă a fiecărei luni realizîndu-se aproape 27 la sută din planul lunar, în a doua decadă — 35 la sută, iar în a treia — 38 la sută. Inginerul C. Constantinescu a fost de părere că în fabrică mai sunt încă rezerve interne nefolosite şi că e loc pentru o şi mai bună organizare a procesului de fabricaţie, pentru folosirea la maximum a capacităţilor de producţie. în acelaşi timp el a solicitat conducerii I.C.S.I.M.-ului, care execută o serie de lucrări în fabrică, să respecte termenele contractuale. Problema îmbunătăţirii continue a calităţii produselor electrotehnice a ocupat un loc important în cadrul discuţiilor. — Cu toate succesele obţinute în această privinţă — spunea tov. Ion (Sontina aie In pag. a lll-a) P. Toacă Ce a pregătit sectorul de confecţii şi tricotaje? Fiecare sezon prezintă din punct de vedere al necesităţilor vestimentare o seamă de particularităţi. Evidenţa acestui fapt obligă întreprinderile noastre să-şi stabilească şi să-şi canalizeze preocupările de creaţie şi producţie din vreme, în aşa fel, încît variatele cerinţe ale cumpărătorilor să poată fi satisfăcute cît mai bine. Pentru sezonul de toamnă, de pildă, fabricile în sarcina cărora intră confecţiile şi articolele din tricot, au contractat cu organele comerţului 1045 de noi modele de confecţii şi aproximativ 2000 modele de tricotaje. Dintre acestea considerăm că se vor bucura de bune aprecieri din partea cumpărătorilor taioarele din ţesătură uni şi fantezi — care au fire poliesterice — rochiile din stofă, pardesiurile din ţesături fine şi buclate (unele dintre acestea au o nouă linie, modernă, gen redingotă) costumele şi pardesiurile pentru bărbaţi etc. Pentru copii se produc, de asemenea, noi modele de costume şi pardesiuri, rochiţe din ţesături din bumbac sau din stofă, prevăzute cu diferite ornamentaţii ca broderii, aplicaţii care conferă produselor caracteristicile specifice vîrstei. La articolele tricotate noutăţile se referă cu precădere la rochiile şi bluzele din tricot dantelat, executate din fire relon. întreprinderea ce lucrează aceste produse este „Tricotajul roşu“. Tricotul dantelat din care sunt executate articolele amintite are o contextură deosebită, asemănătoare cu o dantelă. Confecţiile au o căptuşeală de mătase care concordă coloristic cu materialul respectiv. Noi sînt şi modelele de pulovere şi jachete din tricot de lînă şi contexturi jaguard pentru femei (Continuare în vag., a lll-a) ing. NICOLAE CHIOSE director tehnic al Direcţiei generale industriale de tricotaje şi confecţii din Ministerul Industriei Uşoare * Studenţi - cercetători Vara aceasta, puteau fi întîlnite cîteva grupuri de tineri cutreierînd Ţara Haţegului, Moldova, Delta Dunării, Munţii Apuseni, Maramureşul, Munţii Retezat etc. Erau studenţi de la diferite facultăţi bucureştene şi din alte centre universitare din ţară, constituiţi în brigăzi complexe de studii şi documentare. Ei au cercetat timp de două săptămîni obiceiurile şi frumuseţile regiunilor ţării, fauna şi flora locală. Brigada complexă studenţească, condusă de Laurenţiu Spireanu, student la Conservatorul de muzică „Ciprian Porumbescu“, a petrecut 15 zile în Maramureş, parcurgînd itinerare deosebit de interesante şi recreative. Cei 15 membri ai brigăzii, care urmează facultăţi diferite: Arhitectură, Conservator, Istorie, Geologie-geografie, Biologie, Limba şi literatura română, au urmărit ce e mai interesant şi specific în regiune, realizările industrializării socialiste, frumuseţile naturii şi bogăţia folclorului. Oraşul Baia Mare i-a primit cu ospitalitate. Oaspeţii au vizitat muzeul regional, cetăţile medievale, întreprinderile metalurgice şi chimice, minele din apropiere şi sistemul hidrotehnic de pe rîul Firiza, intrat de curînd în funcţiune. Au fost vizitate, de asemenea, lacul Bodi şi masivul Gutin, care au constituit pentru studenţii de la Geologie-geografie importante obiective de cercetare. Viitorii arhitecţi şi istorici — membri ai brigăzii — şi-au luat ca obiect de studiu construcţiile vechi şi noi din oraşul Baia Mare. Au stîrnit un viu interes — atît pentru specialişti, cît şi pentru ceilalţi membri ai brigăzii — Turnul lui Ştefan, Casa monetăriei, întemeiată de Matei Corvin, Casa olarului, Turnul măcelarilor, Monumentul eroilor şi cel al minerului etc. Aceste interesante mărturii ale trecutului de luptă a poporului nostru au constituit şi pentru membrii cinecluburilor obiect de studiu. Materialele documentare culese de studenţi s-au îmbogăţit prin vizita făcută în comuna Săpînţa, unde au fost culese adevărate comori de artă, făcîndu-se şi înregistrări de muzică populară veche maramureşană. Iată-i şi pe membrii brigăzii complexe studenţeşti, condusă de asistentul Gheorghe Ciumpeleac, reconstituindu-ne drumul parcurs prin Munţii Apuseni. Două săptămâni au fost străbătute ţinuturile dacice, s-au făcut „plimbări“ prin serpentinele Văii Buciumului, a fost vizitată renumita Detunata. Itinerarul prin Munţii Apuseni a cuprins şi vizitarea minunatei peşteri de la Scărişoara. Unii au imortalizat pe peliculă superbele stalactite şi stalagmite ale rezervaţiei speologice de aici. Apoi au fost vizitate Cetăţile Ponorului, Valea Galbenă, Poiana Florilor, gheţarul Focul Viu etc. Brigada complexă studenţească condusă de asistentul Ion Marin a făcut interesante studii şi cercetări în Moldova. In Delta Dunării, brigada complexă studenţească condusă de asistentul Vasile Asproiu a făcut interesante studii despre tradiţiile populare care s-au păstrat de-a lungul secolelor — poezii, melodii — a scos la iveală, apelând la memoria vârstnicilor, cîntece şi obiceiuri, aparatele de fotografiat şi cele de filmat au înregistrat pe peliculă aspecte semnificative de prin partea locului. Brigăzile studenţeşti de studii şi documentare au desfăşurat o activitate deosebit de rodnică, ceea ce a dus la lărgirea şi îmbogăţirea orizontului profesional al studenţilor, la verificarea în practică a cunoştinţelor dobîndite pînă acum, dîndu-le posibilitatea să cunoască istoria regiunii cercetate, marile prefaceri economice şi sociale petrecute în anii puteriipopulare, frumuseţile patriei noastre. Pe baza bogatului material documentar cules — care va fi selecţionat cu multă minuţiozitate — studenţii de la Institutul de arte plastice vor deschide o expoziţie de pictură şi grafică; fotoamatorii o expoziţie de fotografii ,• membrii cineclubului intenţionează să turneze un film documentar. Se vor organiza expuneri, simpozioane pe diferite teme bazate pe materialul cules, audiţii muzicale etc. Ileana Barbu Ce măsuri aţi luat? „E vorba de nomenclatură“ - Ne răspunde ing. IOAN VULPE, adjunct al arhitectului şef al oraşului Bucureşti. In „Informaţia Bucureştiului“ nr. 3759 din 9 septembrie a.c. a apărut articolul cu titlul de mai sus, în care erau consemnate unele carenţe de nomenclatură. La întrebarea „Ce măsuri aţi luat ?“ ni s-a răspuns : „Completarea tabelelor indicatoare de pe unele artere de circulaţie este de mai mult timp în atenţia Sfatului Popular al Capitalei. Această problemă nu s-a soluţionat pînă acum datorită faptului că în cursul anului 1965 s-a procedat la rezolvarea unui întreg ansamblu de aspecte legate de nomenclatura oraşului, cum ar fi acordarea de denumiri pentru străzile din cartierele nou construite sau pentru cele care nu aveau denumiri, eliminarea denumirilor ce se repetau etc. După încheierea acestei acţiuni, pentru a avea indicatoare corespunzătoare s-a luat măsura ca ele să fie confecţionate din materiale durabile (emailate). In acest scop s-a făcut o comandă de circa 12 000 de bucăţi de indicatoare la întreprinderea „Emailul roşu« din Mediaş, întreprinderea nu ne-a furnizat cantităţile comandate la termenele stabilite din cauza unor greutăţi interne. Am primit pînă acum abia 7 200 tăbliţe care au şi fost distribuite zilele acestea sfaturilor populare raionale spre a fi aplicate pe teren — acţiune care a şi început. In ce priveşte procurarea şi aşezarea tăbliţelor cu numere, aceasta este o obligaţie a cetăţenilor pentru imobilele particulare şi a administraţiilor de clădiri, pentru cele proprietate de stat. Deşi în ziarul „Informaţia Bucureştiului” s-au indicat în mai multe rînduri unităţile de la care se pot procura numerele de ordine, totuşi, sunt încă puţini cetăţenii — sau administraţiile de bloc — care s-au conformat prevederilor Deciziei Comitetului executiv al S. C. nr. 1536 din iunie 1965 în legătură cu această obligativitate. Pînă în momentul de faţă noi nu am aplicat încă sancţiunile prevăzute în decizie pentru nerespectarea prevederilor ei, ci am căutat s-o popularizăm cit mai larg prin presă, în adunările cetăţeneşti etc Pe viitor sfaturile populare raionale vor trebui să ia măsurile cuvenite, prin delegaţii care au împuterniciri în acest sens în legătură cu greutăţile privind identificarea imobilelor nou construite care poartă indicativele acordate de proiectanţi — gen G—1, OD 2, O, 1 etc. conform indicaţiilor noastre trimise I.A.L. şi S.G.L.L. din cadrul sfaturilor populare raionale, ele urmează să dispară, deoarece toate imobilele au în prezent numere atribuite de biroul nomenclaturii al secțiunii de arhitectură și sistematizare din S.P.C. Păstrarea în continuare a indicatoarelor amintite îngreuiază identificarea imobilelor, existînd posibilitatea ca intr-un cartier sau pe o arteră să figureze chiar cîteva blocuri cu indicatoare asemănătoare — de exemplu pe calea Griviţei. Cele arătate în articol cu privire la eliberarea ordinelor de repartizare avind indicativele proiectanţilor se datoresc faptului că la S.G.L.L. nu se consultă planurile noilor ansambluri cu numerotările comunicate de noi, ceea ce nu trebuie să se mai întîmple. S.A.S. a luat legătură cu Institutul Proiect-București urmînd ca împreună să stabilim un nou sistem de lucru pentru ca și constructorul care execută clădirile să cunoască numerotarea viitoare a imobilelor, înainte de a încheia precizări că aşezarea în cartierele noi a unor panouri cu schiţe orientative este în atenţia noastră. Asemenea panouri nu vor putea fi realizate însă decit in cursul anului viitor. VIZITA ÎN R. P. BULGARIA A DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI GUVERNAMENTALE A REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA SOFIA 16 (Agerpres). — Trimişii noştri speciali transmit! Continuîndu-şi vizita în Republica Populară Bulgaria, membrii delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al C.C. al P.C.R., au vizitat regiunea Plovdiv. Oaspeţii români au fost însoţiţi de tovarăşii Jivko Jivkov, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Bulgar, prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Lîcezar Avramov, secretar al C.C. al P.C. Bulgar, şi Gheorghi Bogdanov, ambasadorul R. P. Bulgaria la Bucureşti, în drum spre oraşul Plovdiv, membrii delegaţiei s-au oprit în localitatea Zvinicevo. Au fost vizitate serele moderne, care se întind pe o suprafaţă de 20 ha. Continuîndu-şi călătoria, membrii delegaţiei s-au oprit apoi în comuna Brestaniţa, unde au vizitat Gospodăria agricolă cooperativă de muncă „Viaţa nouă". în piaţa din faţa căminului cultural a avut loc o întîlnire prietenească cu locuitorii comunei, care au făcut o călduroasă primire delegaţiei române. Secretarul comitetului comunal de partid, vorbind în numele tuturor locuitorilor comunei, a salutat sosirea în această localitate a delegaţiei de partid şi guvernamentale române. în numele delegaţiei a luat cuvîntul tovarăşul Virgil Trofin, secretar al C.C. al P.C.R.................... După întâlnirea care a avut loc în piaţa din faţa căminului cultural, membrii delegaţiei române şi persoanele oficiale bulgare care îi însoţesc au vizitat o secţie de sortare a strugurilor pentru export, precum şi terenurile cultivate cu viţă de vie şi porumb irigat ale cooperativei. Preşedintele cooperativei, Liuben Andreev, a vorbit oaspeţilor despre (Continuare in pag. a IV-a) In vizită la Gospodăria agricolă cooperativă de muncă „Viaţa nouă“ din Brestaniţa. Telefoto : B.T.A.—AGERPRES Posturile noastre de radio şi televiziune vor transmite direct mitingul de la Sofia Azi, în jurul orei 17,15 posturile noastre de radio şi televiziune vor transmite direct de la Sofia mitingul prilejuit de vizita în Republica Populară Bulgaria a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. • Complex comercial • Locuri la odihnă şi tratament în cartierul Giuleşti-Sîrbi . Comitetul executiv al Sfatului popular al raionului 16 Februarie, folosind resurse locale, cu sprijinul cetăţenilor din cartier, construieşte un complex comercial în cartierul Giuleşti-Sîrbi (Drumul Săbărenilor, la nr. 1). Lucrările de zidărie au fost terminate. Au început cele de finisare. Peste puţin timp, aici se vor afla la dispoziţia cetăţenilor: o unitate cu produse alimentare, una cu legume şi fructe, un magazin general (confecţii, textile, încălţăminte), un centru de carne, o tutungerie etc. * BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICĂ : Azi, la ora 8, in Bucureşti, temperatura aerului a fost de 13 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 23 grade iar minima din cursul nopţii de 11 grade. Timpul probabil de mîine . Vremea se menţine frumoasă cu cerul variabil, mai mult senin. Vînt slab pînă la potrivit din sud-est. Temperatura în creştere uşoară, minima va fi cuprinsă între 11—13 grade iar maxima între 25—27 grade. Pentru 19, 20 şi 21 septembrie: Vreme frumoasă cu cerul mai mult senin. Vînt slab pînă la potrivit. Temperatura în creştere la început, apoi staţionară. La Agenţia O.N.T. „Carpaţi" din bd. Republicii nr. 4, au fost puse în vînzare bilete pentru locuri la odihnă, la munte, cu plecări zilnice, după data de 21 septembrie, în serii de la 6 zile în sus pentru staţiunile : Sinaia, Predeal, Buşteni, Stîna de vale, Păltiniş şi Tuşnad. Pentru Mamaia (cazare la hoteluri), se găsesc locuri cu plecări zilnice în serii de la 3 zile în sus. în toate staţiunile permanente de tratament se găsesc locuri pentru lunile octombrie, noiembrie şi decembrie a.c. Fabrica de mase plastice Bucureşti a pregătit pentru şcolari un variat sortiment de rechizite: rigle şi echere, călimări, supracoperte, tocuri etc. Buna întreţinere şi conservare a fondului locativ O Hotărîre a Consiliului de Miniştri privind organizarea administrării fondului locativ, reglementarea obligaţiilor locative ale proprietarilor şi chiriaşilor, precum şi organizarea şi funcţionarea comitetelor de locatari în întreaga ţară au loc în aceste zile adunări generale ale locatarilor principali din imobilele mari, pentru alegerea comitetelor de locatari , organe obşteşti menite să realizeze legătura cu comitetele executive ale sfaturilor populare, să le sprijine pe acestea în buna întreţinere şi conservare a fondului locativ proprietate de stat. De asemenea, în Capitală şi în alte oraşe din ţară s-au organizat administraţii de clădiri pe cvartale şi grupuri de clădiri mari învecinate. Acestea au sarcina să asigure o mai bună administrare interioară a clădirilor cu un număr mare de apartamente, să stabilească mai judicios şi să încaseze la timp de la locatari fondurile pentru plata cheltuielilor comune. Aceste acţiuni se desfăşoară în baza unei Hotărîri a Consiliului de Miniştri, privind organizarea administrării fondului locativ, reglementarea obligaţiilor locative ale proprietarilor şi chiriaşilor, precum şi organizarea şi funcţionarea comitetelor de locatari. Hotărîrea stabileşte noi atribuţii întreprinderilor care au în administrare fondul locativ proprietate de stat. Aceste întreprinderi au obligaţia de a controla, o dată pe an, modul în care locatarii îşi întreţin locuinţele, precum şi bunurile şi instalaţiile pe care le au în folosinţă, de a pune în vedere locatarilor principali să execute lucrările de întreţinere şi reparaţii care, potrivit prevederilor legale, cad în sarcina acestora, de a constata necesitatea efectuării lucrărilor care cad în sarcina proprietarului, de a întocmi pentru aceste lucrări documentaţia tehnică şi financiară. De asemenea, întreprinderilor le revine sarcina de a preda şi prelua locuinţele de la locatarii principali, pe bază de proces verbal în care se consemnează starea locuinţei respective şi a inventarului aferent. Hotărîrea stabileşte că administraţiile de clădiri funcţionează sub îndrumarea şi controlul întreprinderilor care au în administrare fondul locativ proprietate de stat. Printre sarcinile care revin administraţiilor de clădiri se numără exploatarea, întreţinerea şi asigurarea cu personal a centralelor termice de cvartal, cartier şi clădire a instalaţiilor comune şi altor dependinţe de uz comun. De asemenea, ele organizează din timp aprovizionarea şi transportul combustibilului necesar încălzirii, fac abonamente pentru consumul de combustibil, energie electrică şi apă necesare părţilor şi instalaţiilor comune, se îngrijesc de întreţinerea şi reparaţia acestora şi de folosirea lor judicioasă. (Continuare in pag. a lll-a) Ultimele ştiri sportive • In turneul internaţional de tenis de la Belgrad, Ţiriac a dispus cu 6—3, 6—0 de König (Austria) iar Mărmureanu cu 6—0, 6—3 de Fuguier (Canada), calificîndu-se pentru sferturile de finală. • Boxerul Cassius Clay, campionul profesionist al lumii la categoria grea, a anunţat că îşi va pune titlul în joc în faţa lui Floyd Paterson, la 2 noiembrie, intr-o localitate din statul Nevada. • Pentru meciul cu echipa R. F. Germane (30 septembrie, la Hamburg) selecţionata de box a ţării noastre va avea următoarea alcătuire : C. Ciucă, N. Puiu, C. Stanev, V. Antonio, I. Dinu, I. Piţu, V. Dobre, I. Olteanu (M. Mariuţan), I. Monea şi V. Mariuţan. Meciul amical de fotbal dintre echipele de juniori ale Poloniei şi Bulgariei, desfăşurat la Bialystok, s-a încheiat cu victoria la limită a gazdelor: 1-0. I ® ® © • • DELEGAŢI ROMÂNI LA CONGRESUL INTERNAŢIONAL DE RADIOLOGIE între 22 şi 28 septembrie, la Roma. Se vor desfăşura lucrările celui de al XI-lea Congres internaţional de radiologie. Radiologia româneasca va fi reprezentată la acest Congres de o delegaţie de oameni de ştiinţă. Participă prof. dr. Gh. Schmitzer, preşedintele Societăţii de radiologie a U.S.S.M., prof. dr. Gh. Chişleag de la I.M.F. Iaşi, şi prof. dr. Traian Văsculescu, de la I.M.F. Cluj. Conf. dr. Ion Bîrzu de la I.M.F. Bucureşti, care participă ca invitat al congresului, va susţine unul dintre rapoartele principale: „Metodă radiobiologică de distrucţiune a ţesutului tumoral malign". Actele necesare pentru obţinerea ordinului de repartiţie a locuinţelor O decizie a Comitetului executiv al Sfatului Popular al Capitalei Potrivit recentelor instrucţiuni aprobate prin decizie de către Comitetul executiv al Sfatului Popular al Capitalei, actele necesare pentru obţinerea unui ordin de repartiţie sunt următoarele : Cererea tip de atribuire a spaţiului locativ, completată cu toate datele prevăzute de formular ; adeverinţă din cîmpul muncii, iar pentru pensionari ultimul talon de pensie ; referatul tip întocmit de inspectorul de teren ; dovada de ştergere din evidenţa serviciului de spaţiu al raionului de unde pleacă solicitantul ; adeverinţa de predare a folosirii spaţiului, eliberată de raionul pe teritoriul căruia se află locuinţa de unde pleacă cetăţeanul ; dovadă de la I.A.L. că are chiria plătită la zi şi că locuinţa a fost lăsată în stare bună de funcţionare ; vechea repartiţie şi contractul de închiriere ; dovadă de la secţia comercială (în cazul locuinţelor încălzite cu lemne); dovadă de la administraţia de clădiri care să ateste plata la zi a cheltuielilor de întreţinere ; actele în original sau copii legalizate pentru spaţiu suplimentar şi chitanţa de la ecarisaj pentru plata serviciului acestuia. Instrucţiunile precizează că obligativitatea prezentării acestor acte funcţionează după caz. Adică, dacă persoana căreia i s-a atribuit o locuinţă nu este în cîmpul muncii nu i se va putea cere adeverinţă de salariat. In cazul constituirii d© familii prin căsătorie, dacă soţii au locuit fiecare la părinţii lor, nu li se vor putea cere ordinele de repartiţie vechi şi contractele de închiriere. Dacă solicitantul pleacă dintr-o locuinţă care nu e proprietate de stat, desigur că nu i se va putea cere dovadă de plata chiriei. De aceea salariaţii de la serviciile de reglementare a spaţiului locativ sunt obligaţi să trateze fiecare caz în parte, cu multă grijă şi corespunzător situaţiei existente, pentru a nu pune cetăţenii pe drumuri după acte care nu le sunt necesare. De altfel, în holul fiecărui serviciu de spaţiu vor fi afişate panouri in care vor fi înscrise numărul şi felul actelor necesare fiecărei operaţii de spaţiu.