Informatia Bucureştiului, octombrie 1969 (Anul 17, nr. 5013-5039)

1969-10-10 / nr. 5021

*] Acesta trebuie să fie cuvântul de or“ Bine duminică pe „23 August“... Se va juca în mare parte „cartea calificării“ României la turneul final al campionatului mondial de fotbal din Mexic, acolo unde nu vor fi echipele Algerttinei, Spaniei, Iugoslaviei, acolo unde va lipsi selecţionata Ungariei sau a Cehoslovaciei, a Franţei sau a Suediei.. Şi sperăm a Portugaliei şi Elveţiei — două dintre participantele la ediţia ’66 din Anglia. S-au spus multe despre meciul cu Portugalia. Cîteva sinteze... întîlnirea constituie pentru noi una dintre cele două r,manşe“ (a doua la 16 noiembrie cu Grecia) pe care este necesar să le ciştigăm pentru a fi siguri de calificare. Avantajul nostru în ambele partide a „scos“ ca factor comun : atu-ul terenului propriu. Confruntarea este dificilă, pentru că Portugalia se află in situația cea mai precară în grupa preliminară şi are nevoie neapărat de două victorii (în disputele cu noi şi cu Elveţia) pe care trebuie să le obţină în deplasare. Deci, pe stadionul „23 August“ se vor lupta pentru succes amîndouă echipele, pentru că pe nici. uună dintre partenerele de întrecere nu le... încîntă meciul egal. Va fi o bătălie deschisă, în care se va apela în special la arma ofensivei. Portughezii sunt dornici să redreseze poziţia lor în clasamentul primei grupe a preliminariilor, unde ocupă ultimul loc datorită surprinzător de slabei evoluţii din primăvară, cind au pierdut cu 0—1 meciul cu Elveţia şi au reuşit un 2—2 „chinuit“ cu Grecia, după ce au fost conduşi cu 0—2 pînă spre fluierul final al arbitrului... De fapt palmaresul lor în ultimele întîlniri internaţionale este destul de infructuos. Singura lor victorie , cu reprezentativa noastră anul trecut, în toamnă cu 3—0. In rest, doar două meciuri nule (cel cu Grecia şi un „0—0“ cu Mexic) şi înfrîngeri în faţa Braziliei, Greciei (la Atena cu 2—4) şi Elveţiei... Fără discuţie, aceasta nu înseamnă că selecţionata lusitană este un adversar de mina a doua. Micro-statistica de mai sus arată insă clar că Portugalia a fost — şi deci poate fi — învinsă ! Medaliaţii cu bronz la ultima ediţie a C. M. nu sunt nişte parteneri comozi, dispuşi să se lase depăşiţi. Tehnica lor este remarcabilă, viteza lor de joc şi maniera combinativă — de invidiat. Personalităţi marcante de asemenea — dintre care numim, alături de port-drapelul speranţelor peninsularilor, Eusebio, pe Simoes, Torres, José Maria (l-am admirat în Jocul Rapid — Vitoria Setubal), Hilario sau noua stea a Sporting-ului, Nelson. Cu toate că bilanţul echipelor noastre de club (unde a cîntărit greu şi confruntarea cu formaţia portugheză a Setubalului...) a fost nefavorabil, cu toate că Eusebio vrea să-şi reateste valoarea incontestabilă, echipa României are mari şanse de victorie. Să nu uităm că actualul „11“ este în linii generale acelaşi care de un an a reuşit rezultate mai mult decit remarcabile. Actul său de naştere, semnat imediat după insuccesul de la Lisabona, s-a înmatriculat în prezenţa campionilor mondiali, ţinuţi in şah la Bucureşti. Apoi, un 2-0 cu Elveţia, un alt „nul“ în citadela fotbalului de pe Wembley, urmat de o egalitate la Atena care de fapt a deschis apetitul calificării, şi după un intermezzo pierdut la limită cu 0—1 la Paris (deşi am înscris un gol egalizator a cărui valabilitate a fost recunoscută de specialiştii francezi), o izbindă la Lausanne, care ne-a acordat primul loc în grupă şi prima şansă la biletele pentru Mexic. In această toamnă, un alt egal, 1-1, la Belgrad cu Iugoslavia a îmbogăţit palmaresul tinerei naţionale, a cărei afirmare pe plan internaţional credem că poate fi trecută printre fenomenele înfăptuite. Avem şi noi în reprezentativă excelenţi tehnicieni (Dobrin, Radu Nunvweiller, Lucescu, Dembrovschi), avem un foarte bun realizator, incisiv şi eficace (Dumitrache, golgeterul grupei preliminare), avem un mijlocaş de clasă europeană ce practică un fotbal modern, fiind la fel de bun în atac, ca şi în apărare (Dinu), o apărare demnă de toate laudele (Sătmăreanu, Hălmăgeanu, Dan, Deleanu), completată cu un portar de talent şi curaj (Raducanu, al cărui calm nu trebuie neglijat). Să avem încredere în aceşti băieţi care doresc şi ei, ca şi noi, de altfel cu aceeaşi ardoare, ca România să figureze printre participantele La finala C. M. Dan Pătraşcu In penultima etapa calificaţii Să acordăm încredere tricolorilor! cu două zile Înainte... . de Neagu Rădulescu .TUNARII* LOR .TUNARII* NOŞTRI... Torres (sau Nelson). Eusebiol Simoes OMUL NOSTRU DE ÎNCREDERE Sătmăreanu ! Să 16 deschidem betonul apărării ca pe-o cutie de sardele portugheze ! Dumitrache, Dobrin şi Lucescu ŞI SELECŢIONERUL LOR Jose Maria Antunes : Vă rog, nu-mi stricați reveria Smintirilor ! Atletismul poetic (Urmarea IIn pag. I) timp, la proba de varietate a stilurilor, precum şi la nenumărate exerciţii pur tehnice de la baladă la sonet. O, cit de frumoşi şi de puternici sunt atleţii noştri ! Şi ce puţin îi cunoaşte lumea ! In ce priveşte valoarea lor, concursul internaţional s-ar putea fixa la data cea mai apropiată. NOI nu riscăm Să ne prezentăm sub aşteptări şi nici să ne deplasăm satisfăcuţi cu mediocritatea locurilor 5 şi 6. ...$!, totuşi, din pregătirea noastră lipseşte ceva : acel vast capitol numit „traduceri“, care la noi e Încă atât de anemic, atît de departe de organizarea şi de anvergura pe care am meritat-o. Acesta e specificul disciplinelor noastre : noi concurăm Îmbrăcaţi. Muşchii, elanurile, Ideile noastre — sínt Îmbrăcate in cuvinte. Ele ne reprezintă, ne exprimă, dar ne şi ascund. Nu sunt universale — dar îşi pot găsi echivalenţe. Nici greaca modernă, nici limbile nordice nu sînt de largă circulaţie — şi, totuşi, maeştrii lor au putut cuceri premiul Nobel. Dar limba noastră, cuprinsă in ampla şi răspîndita sonoritate şi structură romanică, de ce n-ar sări frontierele ? Această cursă cu obstacole trebuie s-o cîştigăm mai întîi. Am iubit Întotdeauna concursurile de atletism, am scris uneori despre acele trupuri pline de aur şi steaguri pline de vint, despre lupta verticală şi orizontală cu spaţiul şi timpul. Recunosc că mihnirea faţă de slaba comportare recentă a atleţilor noştri mi-a stîrrtit aceste rînduri. Şi mă doare că unul dintre domeniile de manifestare cele mai active ale geniului nostru naţional — Poezia — nu are suficiente prilejuri de a se confrunta deschis, într-o sublimă şi nobilă concurenţă, cu poezia altor ţări. Pentru că, dacă am ajuns cu strălucire In finala Cupei Davis, sunt sigură că poezia noastră merită să ajungă In „finale“ şi să 16 cîştige, in finalele fără final ale actului artistic, cel mai dezinteresat şi mai de durată dintre toate actele creatoare omeneşti. n divizia C, „Cupa României“ şi campionatul categoriei „Onoare“ Divizia C continuă MdNE cu etapa a VIII-a, in care reprezentantele Capitalei vor juca între ele, astfel : teren Laromet, ora 15.30 : Laromet — Tehnometal ; teren Voinţa, ora 13.30 : Voinţa — Maşini unelte ; teren Sirena, ora 15.30 : Sirena — T.U.G. ; teren Metalul (Pantelimon), ora 13.30 : Flacăra roşie — Autobuzul. Electronica Obor care face parte din seria a Il-a, va juca la Tecuci cu Flamura roşie. In „Cupa României“ se dispută duminică o nouă etapă în care vor intra în întrecere, şi divizionarele B. Cele trei bucureştene vor juca astfel : Progresul la Medgidia cu I.M.U. ; Metalul la Piteşti cu Dacia; Sportul studenţesc la Videle cu Petrolul, în Capitală se va disputa un meci, între îtrAROM (din campionatul categoriei „Promoţie") şi Dunărea Giurgiu din divizia B. Întlnirea va avea 1oc DUMINICĂ, pe terenul C.P.B., de la ora 10. In campionatul categoriei „Oboare“, miercuri s-a desfășurat o etapă intermediară, a VIII-a. In cel mai important joc, Constructorul a învins pe Dinamo Obor cu 2—1. Celelalte rezultate : Agronomia — Viscoza 1—0 ; I.O.R. — Acumulatorul 3—0 ; Gloria — Granitul 2—1 ; I.T.B. — I.C.S.I.M. 0—0 ; Avintul 9 Mai — IPROFIL 2—2 ; A. S. Armata — Bere Rahova 2—0 ; Metaloglobus — Automatica 0—0. Dintre modificările mai importante produse, menţionăm revenirea pe primul loc a echipei Constructorul şi schimbarea de poziţii între ultimele două clasate, lanterna roşie intrînd în posesia Vîscozei. Clasamentul : CONSTRUCTORUL (golaveraj 13—10), I.O.R. 113—1111 p ; I.T.B. 16 p ; Dinamo Obor, I.C.S.I.M., A. S. Armata 9 p ; Bere Rahova, Acumulatorul, Granitul, Automatica, Metaloglobus 8 p ; Gloria, Avintul 9 Mai 7 p ; Agronomia 6 p ; IPROFIL 5 p ; Viscoza 4 p. Următoarea etapă, a IX-a, se va desfășura astfel : MIME, teren Dinamo II, ora 15.30 : Dinamo Obor — Bere Rahova ; teren I.C.A.B., ora 15.30 : Automatica — I.T.B. ; teren I.C.S.I.M., ora 15.30 : I.C.S.I.M. — Agronomia ; teren Steaua, ora 15.30 : A. S. Armata — Acumulatorul ; teren Viscoza, ora 13.30: Viscoza — Avîntul 9 Mai. DUMINICA, teren Granitul, ora 10.30: Granitul — Constructorul. Meciurile IPROFIL — Gloria si I.O.R. — Metaloglobus au fost programate luni 13 octombrie, de la ora 15.30, pe terenurile II și, respectiv, IV din complexul sportiv 23 August. Minuirea și păstrarea documentelor secrete (Urmare din pag. II )luni nu s-a sesizat nimeni de lipsa îndelungată a unei hărți cu detalii neaccesibile oricui, păstrată la domiciliu (împotriva dispozițiunilor legale) de Ivona Barbucea care luase harta sub forma de... înmprumut, de la colega sa de serviciu geologul Maria Piliuţă. Potrivit legii, toate documentele secrete sunt înregistrate, predându-se, sub semnătura funcţionarului competent, care prin natura muncii sale este interesat în studierea lor. La Ministerul Finanţelor, însă, aceste dispoziţii nu sunt respectate întotdeauna. Recent, s-a constatat că „în registrul de evidenţă au fost înregistrate, contrar normelor în vigoare, ciornele materialelor elaborate, înainte de a fi dactilografiate , n-au fost înscrise în evidenţă ntici Variantele ulterioare ale unor documente care, de fapt, cuprindeau elemente noi, cu caracter strict secret. Uneori, mai des decît s-ar putea crede, documente ifmporturite sînt... pierdute ca niște petice oarecare de hîrtie. Tehnicianul geolog Radu Dimitriu a pierdut 12 fotograme cuprinzînd detalii de uz intern, în ce Împrejurări ? Nu ştie. La fel, geologul Valentina Butucescu şi colega sa Viorica Parnotescu au pierdut nişte hărţi care nu au mai fost găsite. Cum ? Nici in cazul acesta nimeni nu ştie nimic. Dată fiind importanţa naţională a apărării secretului de stat, nu numai divulgarea acestuia, ci şi pierderea documentelor şi datelor apreciate ca atare, precum şi orice alte încălcări ale normelor elaborate în vederea păstrării secretului, constituie fapte deosebit de grave şi sunt pedepsite de lege. Totuşi, abateri ca cele de mai sus s-au soldat, în general, doar cu... mustrarea celor vinovaţi. Oare conducerile întreprinderilor şi instituţiilor amintite, nu au, nimic de spus ? Este cunoscută, de asemenea, obligativitatea funcţionarului autorizat, căruia i s-a încredinţat un document, de a-l păstra, în mod individual, într-o mapă specială. Dar, în pofida dispoziţiilor, la Ministerul Comerţului Exterior s-au întîlnit Cazuri cînd documente cu caracter secret se aflau la îndemîna unor diverşi salariaţi, de-a valma, ceea ce constituie o flagrantă încălcare a dispoziţiilor La o direcţie importantă din acelaşi minister, documentele secrete, pentru care salariaţii îndreptăţiţi au semnat de primire, sînt păstrate, în afara orelor de serviciu şi de alţi salariaţi, astfel că se pot ivi „portiţe“ nepermise pentru difuzarea unor date cu caracter confidenţial. In evidenţa, păstrarea şi manipularea documentelor secrete s-a constatat şi persistenţa unor reglementări care nu mai corespundeau, ca şi necesitatea de a se face o delimitare mai clară între ceea ce constituie sau nu constituie secret de stat. Din dorinţa de a se,acoperi“, unii şefi de instituții stabileau drept ,,secrete de stat“ acte de circulație normală, accesibile, în mod curent, oricui, sau acte care aveau doar caracterul de uz intern. Astfel, s-a ajuns la un volum mare de hârtii cu circulație „specială“, ceea ce a dus şi la îngroşarea cu un mare număr de salariați a compartimentelor anume destinate să mânuiască documentele secrete. Iată de ce a fost nevoie de elaborarea unor noi acte normative, reglementate la un nou nivel și anume prin decretul nr. 430/1969, privind apărarea secretului de stat, și, pe aceasta bază, H.C.M. nr. 1009 din 13 mai a.c., cu aplicativitate de la 15 iulie a.c. Majoritatea ministerelor, instituţiilor şi întreprinderilor au luat măsurile cuvenite pentru aplicarea dispoziţiilor in vigoare. Cu toate acestea la unele unităţi, ca de pildă la Uzina de utilaj chimic, noile reglementări nici măcar nu sînt cunoscute. In alte instituţii (Consiliul Superior al Agriculturii, uzinele „Republica“) continuă să se lucreze după normative abrogate, rfienţinîndu-se compartimentele speciale (fostele B.D.S.) deşi — potrivit noilor reglementări — evidenţa, păstrarea şi manipularea documentelor secrete se organizează (separat de celelalte), în cadrul serviciilor de secretariat sau în cadrul altor compartimente stabilite de conducătorii organizaţiilor economice, fără a se angaja personal suplimentar în acest scop. Nici spiritul acestor dispoziţii nu a fost înţeles şi respectat peste tot. La Direcţia generală a rezervelor de stat, B.D.S.-ul a fost desfiinţat. Dar cum ? Funcţionarii respectivi au fost trecuţi, cu întregul fond de salarii, la secretariat, ocupindu-se în continuare ele aceleaşi probleme. In mod asemănător s-a procedat şi la uzinele „23 August“. De altfel, tendinţa de risipă a forţelor de muncă şi a fondului de salarii s-au vădit şi cu prilejul studiilor efectuate pentru organizarea unor compartimente speciale, la cîteva instituţii care deţin un volum mare de documente şi date secrete. Aşa, de pildă, la Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini s-a cerut Înfiinţarea a 43 compartimente speciale. O analiză atentă a dus la concluzia că sînt necesare doar... două Nici solicitările în acest sens ale Ministerului Industriei Chimice nu au fost avizate în întregime, întrucît erau exagerate. La toate acestea, se mai poate adăuga şi faptul că în unele întreprinderi şi instituţii prevederile legale nu sunt cunoscute suficient, lăsîndu-se aplicativitatea lor în... voia soartei. Este de datoria ministerelor, a celorlalte organe centrale şi locale să aplice întru totul prevederile decretului, care creează premise noi in activitatea organizatorică de păstrare, evidentă şi raînuire a documentelor şi datelor cu caracter secret. Asigurarea securităţii secretului de stat — datorie a fiecărui cetăţean al Republicii Socialiste România - reprezintă o contribuţie importantă la apărarea muncii constructive a poporului nostru şi de aceea trebuie să i se dea întreaga atenţie. Piramida hîrtiilor în alimentaţia publică bucureşteană (Urmare din pag. 1) fite se fac cu sare şi făină (circulara 13553). Văzind conţinutul unor astfel de „documente“, ne-am mirat că nu am găsit şi unele care să înveţe pe responsabili cum să taie pîinea, de ce sunt necesare halatele etc. Că ştie oamenii ! Acest sistem gen „mură-n gură’ face ca trustul să trimită în medie o circularâ pe zi (in luna septembrie I.A.P.fc. HahoVa a primit 30). In astfel de condiţii, pe de o parte, iniţiativa personală nnu poate să se afirme, iar pe de ălta att însemnat volum de muncă fee risipeşte cu prelucrarea şi cu răspunsurile pe care le reclamă unele din aceste hîrtii. . . . Să nu fim înţeleşi greşit. Fireşte, sîttt necesare şi îndrumările scrise — da* nu cu un conţinut gratuit. De ce, de exemplu, a fost necesară elaborarea unor îndrumări cu privire la modul în care gestionarii trebuie să şi îndeplinească îndatoririle (circulara 1?181), cînd era vorba de nişte obligaţii elementare de serviciu, îndeobşte cunoscute, chiar din instrucţiunile pe care I.A.P.L. le primise cu mult timp înainte?! O altă mostră de adresă fără sens (primită de I.A.P.L. Rahova cu nr. 132331) este aceea prin care i se cere să-și ridice o cantitate de vin pe care... o ridicase. In sfîrșit, parcă pentru a demonstra spiritul birocratic ce dăinuie în linele servicii ale trustului, am găsit la I.A.P.L. Rahova un impresionant număr de circulare care cuprind reţetele de fabricaţie folosite de către Ministerul Industriei Alimentare la realizarea unor produse conservate, întrebăm pe directorul I.A.P.L. Rahova : — Le citeşte cineva ? — Nu. Fără comentarii... Volumului de hîrtie şî de muncă inutilă consumat cu acest gen de lucrări, i se adaugă cel al situaţiilor pe care I.A.P.L. trebuie să le înainteze, decadal, lunar sau trimestrial, trustului. Astfel, merceologul întocmeşte lunar 12 situaţii, serviciul plan trimite lunar trei situaţii, trimestrial 13 şi 7 periodic, serviciul contabilității, 4 lunare şi 4 trimestriale etc., în afara celor pe care le înaintează direct la bancă. O filieră complicată, greoaie, rupe astfel de fapt trustul şi parțial.A.P.L.-urile de problemele reale şi cotidiene ale unităților. Ne întrebăm, în asemenea condiții, care mai este postul lor. Trebuie plătit oare un personal de specialitate — merceologi, contabili, planificatori — numai pentru a face situaţii, unele mai năstruşnice decît altele, care, practic, nu-şi justifică cu nimic rostul? Prezenţa lor în reţea generează în final doar apariţia unor suprapuneri de sarcini şi atribuţii. Considerăm că multe dintre cele 19 I.A.P.L.-uri nu îşi justifică, necesitatea. Dacă, de pildă, întreprinderi ca I.A.P.L. Vulcan sau Aluniş coordonează între 5 şi 16 restaurante şi 19—20 bufete, altele îndrumează doar unul, două restaurante şi cîteva bufete. Iată de ce, socotim că este necesar să se restudieze posibilitatea comasării unor I.A.P.L.-uri, personalul rămas disponibil puţin a fi astfel folosit la întărirea activităţii unităţilor propriu -zise, sau în alte sectoare de activitate economică, se impune, de asemenea, renunţarea la sistemul de centralizare excesivă, acordîndu-se întreprinderilor (aşa cum prevăd şi instrucţiunile ordinului M.C.I. nr. 300) prerogative mai largi pentru a-şi putea desfăşura şi în mod creator activitatea de coordonare. Numai prin astfel de măsuri alimentația publică va putea să iasă din închistarea formalismului birocratic. Sîmbătă, start în „Raliul începătorilor“ Primul raliu automobilistic pentru începători va avea loc la sfirşitul acestei săptămîni, sîmbătă şi duminică, pe traseul Bucureşti — Mamaia (prin Giurgeni), cu înapoierea prin Ostrov — Călăraşi. Startul se va da sîmbătă, de la ora 9, din faţa Şcolii de conducători auto, organizatoarea raliului (bd. Republicii nr. 108), iar sosirea va avea loc duminică, în jurul orei 15, pe stadionul Metalul (şos. Pantelimon), unde vor avea loc probele de departajare. Aşadar, ui" eveniment automobilistic inedit, iniţiativa Şcolii de conducători auto din Capitală meritînd să fie evidenţiată. Să sperăm că prima ediţie a raliului se va bucura de succesul dorit şi că la viitoarele ediţii participarea va fi din ce in ce mai largă. Oricum, succes participanţilor la primul raliu automobilistic al începătorilor î TOWS SS’W BBSS1 SSBK • In ultimele 24 de ore s-au înregistrat 10 accidente de circulaţie, dintre care 5 soldate cu rănirea gravă a 5 persoane. Din nou trebuie să subliniem neglijenţa, cu urmări tragice, de care dau dovadă unii pietoni , traversînd, ieri, în jurul orei 19:30, neatent şi prin loc nepermis bd. Ion Şulea, S. Ştefan, în etate de 62 de ani (str. Zăvideni, bloc A.14), a fost surprins şi accidentat grav de un autocamion. • Reţinută pentru cercetări, în legătură cu comiterea unor furturi, s-a stabilit că Ileana Stamate (fostă telefonistă la hotelul „Negoiul") este autoarea şi a altor ' vâ RSSS! i'J fB. 8 furturi în dauna unor pasageri. O parte din obiectele însuşite au fost găsite. • Lucrători ai Inspectoratului de miliţie judeţean Ilfov au arestat o bandă de infractori care acţiona în trenurile de călători, întrucît asupra celor reţinuţi s-au găsit diferite (lucruri furateceasuri( obiecte de îmbrăcăminte etc.), cei cărora li s-au sustras, în gara Basarab, asemenea obiecte, sunt invitaţi să se adreseze miliţiei judeţene — telefon 14.66.19, interior 207. • Ieri, în jurul orei 17, dulgherul Florian Tudose (cu domiciliul stabil în Orașul Giurgiu), care lucra pe șantierul lotului de apartamente din str. Prăsilei, sectorul V, a căzut de pe schelă. În drum spre spital, a decedat. Continuă cercetările pentru stabilirea cauzelor accidentului. • A fost arestat infractorul recidivist Gheorghe Vasilenco, cu domiciliul, flotant în str. Sebastian nr. 100 (între anii 1945—1968 a suferit 12 condamnări pentru furturi calificate], surprins de salariaţii magazinului „Confecţia", unitatea nr. 8, în timp ce încerca să sustragă obiecte de îmbrăcăminte. • Ieri, s-a încheiat urmărirea penală din cauza privind pe Mihai Ion (str. Zărescu nr. 24) care a furat de la Intrep. „Tehnica Medicală" din șos. Berceni o cantitate de peste 40 kg tablă din cupru. î I I I I I I I I I I . IERI DUPA-AMIAZA, pe stadionul „23 August” a avut loc ultimul meci de antrenament al lotului de fotbal. Rezultatul obţinut : 10—1 (7—1) în prima repriză replica fiind dată de Metaloglobus, iar intr-a doua de Siren* ANTRENAMENTUL a fost dominat de întrebarea : va fi apt de joc Dumitrache ? Testul — comportarea şi dispoziţia de joc ale atacantului nostru central — a răspuns afirmativ. ASEARĂ, pe aeroportul Băneasa, a sosit lotul fotbaliştilor portughezi. Printre ei — bineînţeles polarizînd cea mai mare parte a atenţiei numeroşilor iubitori, de fotbal care-i aşteptau — Euselaio, care se pare că trăieşte din plin emoţiile meciului. De menţionat că selecţionaţii portughezi au fost însoţiţi de 30 de suporteri. PE SCURT * Ieri s-a disputat o etapă intermediară in divizia A de polo. Citiva întilniri s-au soldat cu scoruri foarte mari. Rezultatele : Dinamo—Crişul Oradea 17—0; Rapid-Progresul S— 1; Voința Cluj—C.S.M. Cluj 6—4 ; Politehnica Cluj—Steaua 5—9 ; Vagonul Arad—I.E.F.S. 0-1. • Meciul feminin de handbal din divizia A, Rapid—Confecţia, programat iniţial duminică, va avea loc mâine, de la ora 16 pe terenul Giuleşti. Minge cu autografele „actorilor“ de duminică In pauza meciului de fotbal România — Portugalia, Administraţia de stat Loto-Pronosport va atribui, prin tragere la sorţi, o minge cu autografele tuturor jucătorilor care au început partida. Cărui spectator îi va reveni ? Deschiderea festivă a anului sportiv şcolar Duminică, cu începere de la ora 9.30, pe stadionul Republicii va avea loc deschiderea festivă a noului an sportiv şcolar. După defilarea coloanei sportivilor (aproximativ 5 000 ele elevi şi eleve din şcolile generale, licee şi şcoli profesionale) vor avea loc : o probă ciclistă (cursă de eliminare), demonstraţii de judo şi gimnastică, probe de atletism şi carting şi un meci de fotbal între selecţionatele şcolare ale Bucureştiului şi Ploieştiului. INSTITUTUL CENTRAL DE DOCUMENTARE TEHNICĂ publică în anul 1970 . BULETINE SI REVISTE DE SPECIALITATE ALE UNOR ORGANE ŞI INSTITUTII CENTRALE GINDURI DE INFORMARE DOCUMENTARA REVISTE DE TITLURI CU DESCRIPTORI REVISKr DE REFERATE BIBLIOGRAFII SISTEMUL DE INFORMARE „PRODOC“ CAIETE DE DOCUMENTARE SELECTIVA CULEGERI DE TRADUCERI SINTEZE DOCUMENTARE Pentru orice informaţii referitoare la titlurile şi tematicele acestor materiale, consultaţi formularul de abonament pe anul 1970, pe care îl puteţi cere la : INSTITUTUL CENTRAL DE DOCUMENTARE TEHNICA BUCUREŞTI, str. Cosmonauţilor nr. 27—29, Sector 1, Serv. Comercial-abonamente, tel. 21.12.90 sau la : - Biroul de prezentare al Institutului Central de Documentare Tehnică BUCUREŞTI, calea Victoriei nr. 100, tel. 13.82.06. - Biroul teritorial de informare IAŞI, str. Karl Marx nr. 14, tel. 4403. Biroul teritorial de informare GALAŢI, str. N. Bălcescu nr. 39—61, tel. 130.33. Biroul teritorial de informareBRAŞOV, str. Gh. Gheorghiu- Dej nr. 33, tel. 226.33. TEATRUL DE REVISTĂ ŞI COMEDIE „ION VASILESCU“ anunţă deschiderea stagiunii 1669/1970, duminică 12 octombrie a.c., ora 19.30, în sala din şos. Ştefan cel Mare 34, cu I MANEVRELE , th Denk Tamas regia Yannis Weakls Această comedie grotescă — premiată la concursul de dramaturgie originală a C.S.C.A. 1968, va fi prezentată alternativ cu : DE LA BACH LA TOM JONES un spectacol inedit, într-o formulă modernă, primul studio concert în ţara noastră, dirijat de Edmond Deda şi pus în scenă de Paul Mihail Ionescu. DOAMNA DE LA MAXIM celebra comedie a lui Georges Feydeau, părintele vodevilului modern, Intr-o nouă montare cu balet, bench-can-can, muzică, In regia lui George Teodorescu, bucureşti varieté spectacol de selecţiuni, întors dintr-un lung turneu In străinătate : R.S.F. Iugoslavia, Israel, U.R.S.S., unde ,a repurtat un strălucit succes. Regia: Ilary Negriu, dirijor Marcel Tomescu. UN ASASIN CIUDAT piesă poliţistă fără împuşcături de Nicolae Ştefănescu şi Camil Şerban. Regia Călin Florian. HANUL MELODIILOR POPULARE un concert spectacol cu cuplete, scenete, dansuri şi, bineînţeles, cîntece. Dirijor Stelian Ghiocel, direcţia de scenă Hary Negrin. BALUL FLORILOR LA LUMINA LUMINĂRII de V. Korostilov , de Alexandr Fredro două comedii într-un singur spectacol, pus în scenă de Olimpia V. Arghir. Biletele se găsesc la Agenţia din calea Victoriei, tel. 16.30.33, între orele 10 şi 13 şi la casa teatrului între orele 17 şi 19.30, tel. 12.27.45. I la SALA PALATULUI în zilele de 17, 18, 19, 20, 25 şi 27 octombrie 1969, ora 20 MUZICA UŞOARA TEREZA RESOVIJA (R.S.F.I.) SI ORCHESTRA SA In concerte : MIRO UNGAR (R.S.F.I.) Biletele se vînd la casa CRS.T.A., calea Victoriei nr. 168—70, tel. 13.53.75 şi în serile concerelor la casa sălii. Abonații au bilete rezervate. ■3 SALA DALLES Miercuri, ora 18 cursul „Literatură universală“ . Tema : Nicolae Iorga — enciclopedist şi genialitate profetică. Experte : prof. univ. dr. docent Şerban Cioculescu, membru corespondent al Academiei, directorul cursului. Joi, ora 19, cursul „Istoria artelor plastice“. Tema : Realismul şi pictura de „plein-air“ Daumier, Corot, Courbet, Millet, Şcoala de la Barbizon. Expune : Theodor Ionescu, şeful Galeriei de artă de la Muzeul Brukenthal din Sibiu. Vineri, ora 18 cursul „Arta filmului“. Tema : Evoluţia şi originalitatea artei filmului b) subiect. Expune : Florian Potra, critic de artă. SALA DIN STR. BIS.AMZEI NR. 7 Luni, ora 17.30 deschiderea Cursului ..Televiziune“ (partea I — teoretică). Tema : Elemente de optică și fiziologia vederii. Principiile de bază ale televiziunii. Expune : ing. A. Popea. Luni, ora 19 deschiderea cirului „Probleme de drept internaţional şi relaţii internaţionale“. Tema : Dreptul internaţional şi dreptul popoarelor la libertate, pace şi progres social. Expune : prof. univ. dr. docent Mihail Ghelmegeanu, directorul cursului. Urmează un film artistic. Marţi, ora 17.30 deschiderea cursului „Mecanică auto” (partea I ■— teoretică). Tema : Prezentarea generală a automobilului. Expune : prof. univ. ing. Mircea Soare, directorul cursului. Marţi, ora 19 deschiderea cursului ,Estetică“. Tema : Sistemul categoriilor esretice. Expune : prof. univ. Marcel Breazu, directorul cursului. Urmează un film artistic. Miercuri, ora 17.30 cursul „Ştiinţa conducerii şi organizării producţiei“ (anul II). Tema : Metodele cercetării operaţionale şi ale cibernneticii în ştiinţa conducerii. Expune : ing. Gheorghe Boldur de la Institutul de calcul economic şi cibernetică economică. Miercuri, oră 19 cursul „ştiinţa conducerii şi organizării producţiei (anul I). Tema: Funcţiunile conducerii şi funcţiunile întreprinderii moderne. Expune : Dan Onicescu, expert economist CEPECA Joi, ora 17.30 cursul „Sociologia culturii“. Tema : Componentele culturii. Expune : prof. Alexandru Tănase. Vineri,, ora 19 cursul „Istoria civilizaţiei şi a culturii româneşti“. Tema : Cucerirea independenţei de stat a României. Expune : prof. univ. Vasile Marfu, membru corespondent al Academiei. SALA STUDIO A CONSERVATORULUI „CIPRIAN PORUMBESCU“, str. Ştirbei Vodă. Joi, ora 19 cursul „Cultură muzicală“. Tema : Claudio Monteverdi „Orfeu“. Expune : Dumitru Avachian, critic muzical. SALA GRUPULUI ŞCOLAR „IOSIF RANGHEŢ“, str. Şincai nr. 2. Luni, ora 19 cursul „Radiotehnica “. Tema : Curentul electric. Expune : prof. univ. Gh. Cartianu, membru corespondent al Academiei.. .directorul cursului. TEATRUL NAŢIONAL „I. L. CARAGIALE“, SALA STUDIO - Piaţa Amzei. Luni, ora 18.30, deschiderea cursului „Teatru“. Tema : Sensul contemporaneităţii in problematica şi realizarea teatrală. Participă : Radu Beligan, artist al poporului, directorul Teatrului naţional „I. L. Caragiale”; Dina Cocea, artistă emerita, directorul cursului ; Costache Antoniu, artist al poporului, rectorul Institutului de artă teatrală şi cinematografică „I. L. Caragiale“, prof. univ. dr. docent Ion Zamfirescu. Urmează spectacolul cu piesa „Cine eşti tu ?“ de Paul Everac, în interpretarea unui Colectiv artistic al Teatrului naţional „I. L. Caragiale“. Notă Se continuă înscrierile la U.P.B. cu excepţia următoarelor cursuri : — limbi străine — arta şi tehnica filmului — televiziune — arta şi tehnica fotografică. I.A.P.L-KISELEFF bd. Bana Manta nr. 52, sector 8, ANGAJEAZA SIFONAU şi MUNCITORI NECAITIFICAŢ! de la 13—10 octombrie 1969 OPERA română angajează pompieri, portari, îngrijitoare, fochist, mecanic, tinichigiu, tapiţeri şi organizatori spectacole. De asemenea, încheie contracte pentru difuzarea de bilete cu remiză 4% pentru stagiunea 1.369/1970. Doritorii se vor adresa la biroul informaţii din calea Plevnei nr. 1el, tel. 14.69.80, interior 140, între orele 9 și 14. UZINA „Autobuzul“ București, str. Ostrov nr. 3, sectorul 5, angajează strunguri pentru strunguri normale cat. 5—8, strunguri pentru strunguri de detalonat categ. 5—8, strunguri pentru strunguri „Carusel“ categ. 5—8, strungari pentru maşina de găurit şi alezat prin coordonaţii categ. 5—8, frezori pentru freze universale tip „Deltei“ categ. 5—8, frezori pentru maşina de frezat prin copiere categ. 5—8, rectificator pentru maşina de rectificat universală rotami. categ. 5—8, sculeri matriţeri, sudori, tinichigii auto, lăcătuşi, şoferi mecanici, vopsitori auto, şlefuitori metale, geamgii, fociişti. Solicitanţii trebuie să aibă domiciliul in Capitală, comunele suburbane, sau pe o rază pină la 50 km cu posibilităţi de navetă. Pentru orice relaţii a se adresa la tel. 23.55.05. GRADINA zoologică angajează contabil principal, sistem mărit de salarizare. Tel. 33.29.51. SECTORUL de proiectare al Ministerului Invaţămimului, calea Victoriei 16, tei. ii.bl.o6, angajeaza dactilograf principal şi mecanic întreţinere instalaţii categoria VI-VIII. I.A.P.L. Segarcea cu sediul în Bucureşti, calea Dudeşti 76, sectorul 4, angajează gestionar calificat în umplerea sifoanelor. Prezentarea se face zilnic intre orele 7.30 şi 15. INSTITUT angajează lăcătuşi tinichigii categoria 5—8, lăcătuş, ajustori categoria 5—8, electricieni categoria 5—8, vopsitori industriali categoria 5—7, strungari categoria 5—8, galvanizatori categoria 5—8, şoferi cu carnet litera B şi C. Candidaţii să aibă domiciliu în Bucureşti. luionitaţii suplimentare la tel. 22.op.91) interior 241. INSTITUŢIE angajează supraveghetor de muzeu. Informaţii la zilele de lucru Intre orele şi li la tel. 31.18.63 şi 23.37.96. COOPERATIVA „ Automecanica“ Bucureşti, str. Olteni nr. 36, angajeaza muncitori necacticaţi, la câtuşi categoria 2—3, strungari categoria 3—5, matriţeri, tapiţeri. O.C.L. Alimentara 3, cu sedii, în Halele centrale Obor, etaj sectorul 3, angajează şeii magazin produse alimentare, vînizat produse alimentare, temisiei pentru desfacerea laptelui la timicitlu, muncitori necalifiaţi pentru magazine. Doriturii se pot orezenta zilele la birou persona. Intra orele 7 si 15.30.