Informatia Bucureştiului, noiembrie 1969 (Anul 17, nr. 5040-5064)

1969-11-21 / nr. 5057

DIVIZIA A DE FOTBAL SECETĂ PE TERENUL EFICACITĂŢII: 15 GOLURI IN OPT MECIURI! 0 In frunte, două formaţii bucureştene — Dinamo şi Rapid 0 Primele patru clasate au cite o restanţă 0 O oarecare regrupare in clasament 0 „Lanterna roşie“ in posesia Politehnicii. După cum anticipam, lideră a rămas tot Dinamo Bucureşti, egalată însă de alte două echipe, iar „lanterna roşie“ a trecut în posesia studenţilor ieșeni... Dar nici o anticipare nu lăsa să se întrevadă sărăcia de goluri consemnată ieri la finele celor opt partide : doar 15, cu un singur gol mai mult decât cea mai „secetoasă“ etapă — cea din 28 septembrie ! De semnalat că această cifră submediocră a fost realizată și cu ajutorul unui penalti (Cantaro pentru A.S.A.) și al unui autogol (Georgevici de la Jiul In favoarea Farului). Etapa a fost favorabilă net gazdelor, care n-au lăsat decit un singur punct (respectiv Steaua în faţa F.C. Argeşului), poate pentru a mai rămâne în vigoare măcar un paragraf al nescrisei legi a ospitalităţii... Prin purgatoriul emoţiilor au trecut însă Universitatea Craiova (care a înscris golul victoriei cu trei minute înainte de final) şi Dinamo Bacău, ambele egalate şi abia apoi culegîndu-şi succesul datorită golgeterilor celor două formaţii — Oblemenco (care de altfel a şi egalat pe Neagu — ambii cu 9 goluri — în clasamentul golgeterilor diviziei A) şi, respectiv, Dembrovschi. Ce a confirmat etapa de ieri ? Maturizarea echipei din Piteşti şi degringolada profundă în care se află campioana, U.T.A. (care a plecat steagul in faţa proaspetei promovate C.F.R. Cluj). Ce a frapat in etapa de ieri ? Nu atît înfringerea, cît mai ales proporţiile scorului cu care a pierdut Steagul roşu la Tîrgu Mureş. Ce zestre a lăsat etapa de ieri celei de duminică . Un clasament destul de „condensat“ (toate echipele sunt înşirate pe spaţiul a 9 puncte), o apropiere a „codaşelor“ de plutonul din mijloc şi o acerbă luptă pentru şefie, în frunte sunt trei formaţii cu cite 15 puncte (două sunt, spre satisfacţia noastră, „bucureştene“), dintre care cea mai mare şansă de a acumula duminică două puncte o are Dinamo (întîlneşte la Bucureşti pe C.F.R. Cluj). Ele sunt urmate de un grup de alte patru echipe cu cite 13 puncte. Conduce acest grup de urmăritori F.C. Argeş, care — demn de menţionate alături de Dinamo, Rapid şi „U“ Craiova,are o partidă restantă de disputat. • Pe stadionul Republicii a avut loc un concurs de atletism, în cadrul căruia C. staicu (P.T.T.) a realizat un nou record naţional în proba de 5 000 m marş cu timpul de 22:02,2 (vechiul record era de 22:22,2 şi aparţinuse, din 1953, lui Gh. Popeia). Ceilalţi cîştigători ai probelor : C. Staicu (P.T.T.) la 3 000 m marş (15:06,0); N. Mocea (S.A.A.) la 800 m plat (2:02,5; C. Ungureanu (S.A.A.) la 3 000 m plat (9:18,0). Duminică, de la ora 8.30, pe stadionul Tineretului, o nouă întrecere atletică — „Cupa Flacăra“ la marș — organizată de C.E.F.S. al sectorului I. PE SCURT • La Zagreb au început Întrecerile din cadrul Balcaniadei de scrimă. Prima probă, cea individuală de floretă bărbaţi, a fost cîştigată de reprezentantul nostru Ionel Drimbă. De menţionat că medalia de argint a revenit tot unui sportiv român , Gabriel Ursovici. « Echipa feminină de tenis de masă Voinţa Arad a fost învinsă la Berlin, cu 5—2, în cadrul „C.C.E.“, de formaţia locală Aussenhandel. • După 8 runde, lideri în turneele finale ale campionatelor naţionale de şah sunt : la masculin — L Szabó, cu o p, iar la feminin — Margareta Teodorescu, cu •*/* P. Croşetat formart din pag. 1/ catete ea pe-o casetă cu suvenire, priveşte spre cadranele de bord ca In ochii deopatrel ! demarajul 11 ameţeşte ea o tahicardie, foşnetul pneurilor o melancolizează ea o toamnă, murrte volanul la curbe ca Pe-o coasă In lan, sub pedala acceleratorului sparge alune... - Parc-am auzit că ai fost In concediu. - Da, am făcut mănăstirile. - Ei, şi cum ţi s-a părut Putna ? - Grozav ! Ştii dealul ăla. Ei bine, află că In pantă am tăiat un Mercedes Sport, decapotabil. - Dar la Voroneţ ai fost . - Formidabil, dom-le ! Intre Voroneţ şi Dragomirna am croşetat un Jaguar şi două Alfa-Romeo. Era in toane bune şi, generos, m-a invitat la un raliu plnă la Săftica. Pe şosea a Început să nu explice : „Ti vezi pe fraierul ăsta ? I! depăşesc pe dreapta şi îi ies In faţă, apoi trec pe Ungă Citroenul ăla ca fulgerul. Şi uite aşa, cind prin dreapta, cînd prin Stingă, ţi-i croşetez pe toţi.« Intr-adevăr, cu 130 la oră trecea de pe o bandă pe alta, un ochi pe faţă, un ochi pe dos, ca andrelele bunicii, incit de la Săftica m-am Întors cu autobuzul. L-am revăzut spre toamnă. - Aştept paşaportul, plec intr-un „turneu“ peste hotare ! - Frumos ! O să ai ce vedea : oraşe, monumente, colţuri pitoreşti de natură... - Fugi dom-le ! Să vezi ce-o să croşetez şi pe acolo ! N-a mai apucat, săracul. A croşetat prea strlns un Taunus vagon şl n-a răsturnat In şanţ. M-a Întristat vestea şi mă bate glndul să-l vizitez la spital, ce să-l duc ? Dacă n-aş şti că are un braţ In ghips l-aş duca, poate, o pereche de andrele şi-un ghem. Să nu uite... DUMINICA ROMÂNIA - CEHOSLOVACIA LA RUGBI Pa terenul din Parcul copilului se va disputa duminici, da la ora 14,38, meciul de rugbi dintre reprezentativele României și Cehoslovaciei. Meciul Contează In cadrul „Cupei F.I.B.A." REZULTATE TEHNICE A.S. Armata — Steagul roşu 1—0 (3-0) Farul — Jiul 1—0 (0—0) Dinamo Bo. — Univ. Cluj 0—1 (1-0) Dinamo Buc. — Rapid 0—8 (0—8) Crişul — Politehnica 8-0 (8—0) Steaua — F.C. Argeș 0—0 Univ. Craiova — Petrolul 1—1 (0-0) C.F.R. - U.T.A. 1-0 (1-0) RAPID — P1NAM® 2-0 VALENŢA PRINCIPALĂ A VICTORIEI: CALMUL Dar rezultatul meciului n-a fost determinat de aceste schimbări în formaţiile-standard cu care ne obişnuiseră cele două cluburi, încă de la începutul partidei s-a văzut că miza (din nou această carenţă în psihologia jucătorilor) şi-a pus amprenta pe evoluţia fotbaliştilor. Prudenţa, crisparea, lipsa organizării jocului, a lucidităţii şi chiar unele excese de nervozitate ne arătau că echipa care va polei acţiunile sale cu mai mult calm va reuşi să-şi aproprie victoria. Şi aşa a şi fost . Rapidul a deschis scorul prin LUPESCU (care domină de o lună de zile pe proprii săi atacanţi). O lovire la puternic, tot în colţul lung, şi tot profitând de o ieşire a portarului dinamovist, după un retrou derutant al lui Năsturescu. Rapidiştii se calmează in continuare total şi pînă în finalul partidei menţin un scor pe care ar fi putut, cu mai multă insistenţă sau precizie, să-l majoreze. Feroviarii au meritat victoria. Principalul lor atuc calmul, dublat de o evoluţie bună a tuturor jucătorilor şi de o oarecare notă de fantezie imprimată ofensivei. Printre remarcaţii noştri : Lupescu, Dumitru (care a realizat un joc complet, în continuă mişcare şi care şi-a pus in evidenţă şi calităţile de atacant , a şi ratat de altfel o ocazie favorabilă încercînd să-l dribleze pe Coman), Angelescu, precum şi ambii titulari ai naţionalei: Dan şi Răducanu. Putem spune insă că, intr-o măsură destul de mare, nu Rapidul a cîştigat ci Dinamo a pierdut meciul. De ce ? Pentru că golul lui Lupescu (care poate fi apreciat ca momentul psihologic al partidei) a căzut în momentele de dominare a dinamoviştilor. Dar dominarea lor nu era încheiată cu şuturi pe poartă, cum de altfel nu avea să fie nici după pauză, cînd ei au încercat să întoarcă rezultatul (de menţionat că imediat după pauză raportul de cornere era de 3—1 pentru Rapid, ca in final să devină 8—4 pentru Dinamo). Au atacat aglomerat, pe spaţii înguste, iar duelurile aeriene din careul lui Răducanu au revenit de regulă lui Dan sau Lupescu. Dinamoviştii — şi ne referim în special la cei şase internaţionali — ni s-au părut obosiţi, iar după 0—2 chiar resemnaţi. Le-au lipsit energia, puterea de luptă. Şi această stare de spirit a unora dintre selecţionaţi s-a transmis şi coechipierilor. In repriza secundă, şi 11 s 8 • Circumscripţia 9 miliţie cercetează, în stare de reţinere, pentru infracţiunea de ultraj contra bunelor moravuri, tulburarea liniştei publice, precum şi pentru vătămare gravă a integrităţii corporale, pe Teodor Toma (str. Ilioara nr. 28) şi Manea Minciu (str. Ilioara nr. 33). Trecînd, în noaptea de 17 noiembrie a.c., în jurul orei 23, pe str. Codrii Neamţului, cei doi s-au apucat să bată în pereţii unei magazii. Cînd locatarul Adalbert Bone a ieşit să le atragă atenţia, infractorii l-au lovit în cap cu un corp dur, fapt care a necesitat internarea victimei în spital, in stare de comă. • Intre anii 1960 — 1969, Pompiliu Radu Mihai Dufescu, cu domiciliul în comuna Crevedia, judeţul Ilfov, a folosit patru diplome false de tehnician cadastral, anigajîndu-se şi lucrînd la diferite întreprinderi de construcţii. Descoperit şi cercetat în 1967 pentru acelaşi gen de infracţiune, Duţescu a reuşit să dispară, continuîndu-şi activitatea ilicită. El este cercetat sub arest. • Ieri dimineaţă, autocamionul 22 - B - 4356, proprietatea I.A.S. Popeşti-Leordeni, condus, de Ion Tudose, neacordînd prioritate de dreapta unei motorete (la intersecţia străzii Potera? cu str. Cuza Vodă) a determinat accidentarea gravă a unei femei.Cu acest prilej, precizăm — la cererea conducerii I.A.S. Popeşti-Leordeni — că tractorul răsturnat de un conducător în stare de ebrietate, fapt_ relatat la această rubrică in ziua de 17 noiembrie, apartine I.A.S. Popeşti Sere). • A fost trimis în judecată, pentru fals în înscrisuri oficiale şi delapidare, Vasile Lena, ajutor de magaziner la C.A.P. Mogoşoaia. El a modificat borderourile privind achiziţionarea unor cantităţi de seminţe, trecând un preţ mare şi însuşindu-şi astfel 5500 lei. PE STADIONUL REPUBLICII Portarul piteştean Niculescu a smuls un punct Stelei A venit relativ puţină lume, ieri, pe stadionul Republicii la partida Steaua — F. C. Argeş. Meciul internaţional de duminica trecută a epuizat poate în oarecare măsură interesul publicului pentru fotbal şi, dacă aveau de ales, majoritatea spectatorilor au preferat, la concurenţă, derbiul de pe Dinamo, mai încărcat în promisiuni. Aici, pe stadionul din Dealul Spirei, s-a jucat o partidă de interes mediu. Şi valoarea tehnico-spectaculară a meciului n-a depăşit de fapt linia mijlocie a campionatului nostru. Aşa cum s-a jucat, putea cîştiga Steaua şi lucrurile ar fi părul normale. Putea cîştiga însă şi F. C. Argeş şi n-am fi fost îndreptăţiţi să vorbim despre o surpriză. Partida s-a încheiat însă cu un scor alb, nici una dintre adversare nedovedindu-se capabilă să fructifice prilejurile favorabile oferite de desfășurarea jocului. La vestiare, după meci, antrenorul militarilor St. Covaci ne spunea : „N-am ce reproşa jucătorilor mei. Au făcut tot ce au putut, dar portarul argeșean, Niculescu, a „scos“ mingi imposibile !“. De partea cealaltă, impulsivul conducător tehnic al piteştenilor, C. Teaşcă, luna Împotriva arbitrului C. Niţescu — Sibiu : „A prelungit meciul cu 8 minute şi ne-a frustrat de un penalti, In faza cînd Nuţu a fost cosit In careu !“. Adevărul — desigur aşa cum îl vedem noi, supuşi la rlndu-ne greşelilor de apreciere - este, credem, undeva pe la mijloc. Sîntem convinşi totuşi că arbitrul a cronometrat corect durata partidei (ceasul defect de pe tabela de marcaj a Indus pe multă lume în eroare) şi că Niculescu a apărat excelent, evitînd pentru echipa sa goluri ce păreau iminenta şi adueînd astfel o contribuţie hotărîtoara la punctul pe care l-a obţinut F. C. Argeş. Cît priveşte penaltiul, sint argumente şi pro şi contra in cîntărirea justificării lui — dar în orice caz simularea unei grave accidentări de către Nuţu (ca imediat după aceea să zburde pe teren !) aruncă o umbră de îndoială asupra autenticităţii faultului. Rămîne de discutat dacă antrenorul Şt. Covaci n-ar avea nimic de reproşat echipei sale. Intr-adevăr, Steaua a jucat bine în cîmp, a construit cu meticulozitate, printr-o abilă ţesătură de pase, acţiunile sale ofensive (s-a remarcat aportul, mai ales in prima repriză, al tinărului mijlocaş Naom - un fotbalist cu o bună intuiţie a jocului), ceea ce i-a permis să domine teritorial. I-a lipsit insă decizia in fazele de finalizare. Atacanţii ei s-au putut cu greu desprinde din încleştarea marcajului „om la om“ practicat de argeşeni, astfel că faţă de multitudinea ofensivelor pe care le-au întreprins, ei s-au aflat de prea puţine ori în situaţia de a finaliza nestingheriţi, iar stingheriţi fiind, s-a dovedit că le lipsesc iscusinţa tehnică şi promptitudinea necesară pentru a fructifica totuşi. La rindul lor, plteştenii care, orice s-ar spune, au făcut o partidă meritorie (mai ales în condiţiile indisponibilităţii lui Dobrin), au păcătuit prin nehotărîre în alegerea căii pe care o aveau de urmat : atacul sau apărarea. Atacul, practicat prin lansări în adîncime, le-a oferit cîteva situaţii favorabile, dar neconcretizate — ceea ce i-a făcut In mai multe rînduri să renunţe In favoarea apărării (aci, în afară de Niculescu s-a remarcat şi „libero-ul“ Olteanul • In ultima parte a meciului, cînd posibilitatea asigurării măcar a unui punct i-a tentat, ei au optat definitiv pentru o apărare aglomerată care, în ciuda presiunii puternice a gazdelor, a reuşit să menţină strafuquo-ul de pe tabela de marcaj. C. Diamantopol Antrenorii celor două echipe şi-au pregătit unul altuia cîteva surprize . Marin Bărbulescu i-a titularizat pentru prima dată în acest an intr-un meci oficial (după o lungă perioadă de întrerupere a activităţii generată de un tratament medical) pe ştefan şi l-a catapultat spre atac pe Dumitru, suplinit in mare măsură de înaintaşii Angelescu şi Codreanu, care s-au repliat spre mijlocul terenului, în timp ce lui Dinu i-a revenit rolul de a pendula în faţa propriilor fundaşi ; de cealaltă parte, Nicuşor a făcut unele permutări informaţie (Sălceanu atacant central, Radu Nunweiller retras mijlocaş, alături de Ghergheli) pentru a-l putea folosi pe Cornel Dinu ca apărător central-dreapta, în vederea întăririi ariergărzii. Dacă soluția feroviarilor a contribuit la victorie, „manevra“ lui Nicușor — chiar dacă n-a putut împiedica înfrîngerea — a avut fără nici o îndoială un rol pozitiv, pentru că ieri Cornel Dinu a fost cel mai bun jucător de pe teren, imprimînd (cit se putea) siguranţă printre colegii săi de linie, tură excelentă cu capul (la o centrare a lui Ştefan) bine calculată, spre „colţul lung“ al porţii, părăsită de Coman, şi iată că soarta întîlnirii s-a decis. Dinamoviştii cedează Rapidului complet iniţiativa, Neagu ratează o mare ocazie, dar după trei minute DUMITRU (care-şi mai încercase şutul la poarta lui Coman) Ştefan, şi Stoenescu, şi chiar Sălceanu au scăzut ritmul de joc, în loc să caute să-şi dubleze eforturile în vederea unei eventuale modificări de scor. Doar Cornel Dinu a fost cel pe care îl cunoaştem şi pe care îl apreciem, muncind enorm, acoperind o mare suprafaţă de joc şi încercînd să-l învingă pe Răducanu. Note bune şi pentru Lucescu, şi pentru Radu Nunweiller (în afara ieşirii nesportive din final, la care a răspuns in mod brutal feroviarul Dinu — ambii fiind eliminaţi din joc). Şi aşa, Dinamo , neînvinsă de zeci de partide de campionat (de altfel şi în privinţa „galeriei“ !) pe propriul teren, a pierdut a treia întîlnire consecutivă cu Rapid în confruntări oficiale. A condus bine (cu mici greşeli spre final, fără a influenţa absolut de loc desfăşurarea meciului) — arbitrul A. Bentu. Dan Pătraşcu Cornel Dinu (Dinamo), „urcat“ în atac, încearcă vigilenţa lui Răducanu... SĂPTĂMÎNA VIITOARE UN INTERESANT TURNEU INTERNATIONAL FEMININ DE VOLEI începutul saptamlnii viitoare va fi marcat de un eveniment deosebit de interesant — şi chiar cu o notă de inedit — în voleiul feminin , sala Floreasca va găzdui un turneu internaţional la care, alături de echipele fruntaşe ale clasamentului nostru — Dinamo, Rapid şi Penicilina Iaşi — va lua parte şi reprezentativa R.D.G. (sub denumirea de selecţionata Berlinului). Nota de inedit o constituie faptul că întîlnirea dintre Dinamo şi Penicilina va conta şi pentru campionatul diviziei A. Această competiţie va prilejul antrenorilor N. Sotir, Gheorghe Boldescu şi Nicolae Humă (ultimii doi fiind propuşi ca antrenori ai lotului feminin) urmărirea evoluţiei jucătoarelor de valoare din cele trei formaţii — criteriu de selecţionare în vederea Începerii pregătirilor pentru campionatul mondial (anul viitor, la Varna). Programul din prima zi a turneului (marţi 25 noiembrie) va începe la ora 17 cu jocul Penicilina — Dinamo şi va continua cu meciul Rapid — selecţionata Berlinului. I I 18 CLASAMENT 1. Dinamo Buc. 2. Rapid 3. Univ. Craiova 4. F.C. Argeş 5. Dinamo Bc. 6. Jiul Petroşani 7. Farul C-ţa 8. Steagul I. Bv. 9. U.T.A. 10. Univ. Cluj 11. Steaua 12. Crişul Oradea 13. C.F.R. Cluj 14. Petrolul Pt. 15. A.S. Armata Tg. Mureş 16. Poli. Iaşi -12 15 -11 15 -11 15 -14 13 -15 13 -16 13 -18 13 -23 12 -20 12 -16 11 -19 10 -25 10 -19 10 -13 9 12 3 1 8 10—22 7 12 2 2 8 7—15 6 11 7 1 3 23- 11 6 3 2 20-11 6 3 2 IBN 5 3 3 24-12 5 3 4 18- 12 6 1 5 17- 12 6 1 5 16- 12 6 0 6 19- 12 5 2 5 15- 12 3 5 4 16- 10 4 2 4 26- 12 4 2 6 17- 12 4 2 6 10- 10 3 3 4 12- ETAPA VIITOARE ( 23 nov.) Petrolul — Crişul, Dinamo București — C.F.R., U.T.A. — F.C. Argeş, Dinamo Bacău — Jiul, „U“ Cluj — Rapid, Steagul roşu — Universitatea Craiova, Politehnica — A.S. Armata, Farul — Steaua. PRONOSPORT Pronosticurile redacţiei noastre la concursul din 23 noiembrie 1969 : 1. „U“ Cluj — Rapid 2. Steagul roşu — „U“ Craiova 3. Farul — Steaua 4. Dinamo Bacău — Jiul 5. U.T.A. — F.C. Argeş 6. Politehnica — A.S.A. Tg. Mureş 7. Petrolul — Crişul 8. Dinamo Buc. — C.F.R. Cluj 9. Genoa — Reggina 10. Mantova — Catanzaro 11. Monza — Pisa 12. Perugia — Catania 13 Arezzo — Varese GARNET HANDBALISTIC • DUPĂ TURNEUL SELECŢIONATELOR DE JUNIORI ŞI JUNIOARE , ÎNCEPE „TROFEUL CARPAŢI» PENTRU ECHIPELE MASCULINE “ JOCURILE DE MNINNE, DIN SALA CONSTRUCTORUL Zilele trecute, reprezentativele de handbal • Juniori ale ţării noastre au întreprins turnee în H.D. Germană (Juniorii şi Junioarele) şi In Polonia (Juniorii). La revenirea In ţară, tov. inginer Ion Sirboiu, membru al biroului federal al F.R.H., conducătorul delegaţiei, ne-a spus : „Deşi favorită, formaţia noastră feminină a pierdut ambele meciuri cu cea a R.D. Germane, manifesttnd, pe lingă lipsă de concentrare In joc, dublată de o Insuficientă rezistenţă fizică, şi o slabă orientare tactică (personal aprealegerea antrenorilor care si cres că alegerea pregătit această selecţionată care D. Bălăşescu şi Tr. Bucovalău n-a fost cea mal nimerită). Juniorii, In schimb, s-au comportat mult mai bine atît In R. D. Germană (un joc pierdut şi o victorie In partidele cu formaţiile ţării gazdă) cit şi In Polonia Gocul I In turneul de la Opole, unde au fost la un pas de a Învinge din nou echipa R.D. Germane; conduşi spre final cu 16—14, sportivii germani au obţinut,, in extremis, draculi 18—16). Superioară echipei feminine nu numai valoric ci şi ln ce priveşte concepţia de joc, selecţionata masculină a avut cei mai valoroşi jucători in Adrian Cosma (realizatorul principal), Mircea ştef, Radu Voinea, Nicolae Munteanu şi Werner Stokel“. Cu începere de miine F.R.H. organizează, la Timişoara, un nou turneu Internaţional, dotat, ca şi cel desfăşurat zilele trecute, la Cluj, cu „Trofeul carpaţi“. Este vorba, de data aceasta, de o întrecere rezervată formaţiilor masculine, la care participă : România A, Danemarca, Franţa, Ungaria (grupa I), Suedia, Iugoslavia, Polonia şi România B (grupa a II-a). Miine sunt programate meciurile : România B — Iugoslavia, Danemarca — Ungaria, Suedia — Polonia , şi România — Franţa. Rezultate înregistrate In competiţia feminină de Shandbal „Cupa Constructorul"; l.E.F.S. — Universitatea 9—4; Cauciucul Jilava — Politehnica 6—0; Constructorul 1 — școala sportivă nr. 2 14—12. Miine, de la ora 17. In sala Constructorul se dispută o nouă etapă : l.E.F.S. — Școala sportivă nr. 8; Universitatea — Cauciucul Jilava; Constructorul — Politehnica. Lipsuri organizatorice şi pagube Urmare din pag.I de sticle şi borcane aflate in circuitul comercial sint cumpărate de unităţi cu intermitenţe. Intr-o zi se achiziţionează anumite formate de borcane sau sticle, iar a doua zi aceleaşi sortimente sint refuzate. In cursul raidului nostru am întîmpinat refuzuri la oferta sticlelor de 500 ml, aflate In prezent in circulaţie pe piaţă, deşi există dispoziţii exprese de achiziţionare. Nu se primesc nici borcanele mici de iaurt, cu toate că întreprinderea producătoare (Industria laptelui) are nevoie de astfel de ambalaje. Pentru Intensificarea recuperării ambalajelor de la populaţie s-a Introdus, cu vreo doi ani In urmă, colectarea de la domiciliu. S-a renunţat insă, şi nu ştim de ce, la acest sistem de deservire. Consecinţa IMU Şi mii de sticle şi borcane bune ajung cioburi, fiind aruncate de gospodine pentru a nu mai ocupa loc In cămări, magazii, balcoane etc. Tot In vederea Intensificării recuperării ambalajelor au fost Înfiinţate puncta de colectare, cu plata In numerar, In cadrul magazinelor alimentare. Nici acestea nu funcţionează în condiţii prea bune. La magazinul „Alimentara“ din piaţa „Iile Fintilie"“, de exemplu, vinzătoarea Florica Şerban refuza pe toţi cei care doreau să valorifice sticlele goale. Să urmărim acum modul cum sunt colectate ambalajele de la unităţile comerciale, de către depozitele I.R.V.A. Nu exagerăm deloc afirmînd că aproape nu există magazin „Alimentara" sau unitate de alimentaţie publică la care să nu zacă, in permanenţă, cîteva maşini de ambalaje, neridicate la timp de I.R.V.A. Depozitul magazinului „Alimentara« din str. Secuilor s-a transformat într-un „cimitir“ de lăzi goale. Din lipsă de spaţiu, „Alimentara“ din str. Dionisie Lupu nr. 98 (depozitul propriu fiind ocupat de... navete şi lăzi) a scos ambalajele in stradă. Şi trebuie precizat că aceste situaţii apar in condiţiile în care organizaţiile comerciale au întocmit, in colaborare cu I.R.V.A., grafice cu zile fixe de ridicare a ambalajelor. De ce persista asemenea deficienţe in reţeaua de valorificare a ambalajelor ? Răspunsul trebuie căutat in modul defectuos de organizare a acestei activităţi. Prin profilul său, I.R.V.A. este legată direct de sistemul de circulaţie a mărfurilor In întreprinderile comerciale locale. Dar LR.V.A. Bucureşti nu este coordonată de către Direcţia generală comercială a municipiului, ci direct de către Ministerul Comerţului Interior. Nu este insă singura anomalie a rupturii existente Intre I.R.V.A. şi comerţ, întreprinderile comerţului cu ridicata îşi îndreaptă atenţia, în primul rînd, către mărfurile pe care le comercializează. Ambalajele 7 Aproape că nu interesează., Plecînd de la depozite, maşinile lasă magazinelor mărfurile comandate şi se reîntorc... goale. Pentru ambalaje va verii o altă mașină goală și va pleca... plină. Iată deci că, datorită actualului sistem organizatoric, mijloacele de transport sunt exploatate doar pe jumătate. Se creează deci o falsă lipsă de autovehicule, pe seama căreia pune LR.V.A. neritmicitatea ridicării ambalajelor de la magazine sau de la centrele de recuperare, întreprinderile furnizoare de lapte, bere, pline şi altele, preiau ambalajele pe măsură ce lasă la magazin produsele respective. De ce nu se poate aplica acest sistem simplu şi eficient şi in cazul aprovizionării cu băuturi şi alte mărfuri . Trecerea centrelor de recuperare a ambalajelor pe lingă depozitele comerţului cu ridicata ar înlătura dificultăţile existente, ar permite o mai raţională utilizare a mijloacelor de transport, reducînd astfel cheltuielile de circulaţie. Aminteam, la începutul anchetei, despre repetatele promisiuni pe care le-a făcut Ministerul Comerţului Interior în vederea organizării temeinice a activităţii de recuperare a ambalajelor. Rezultatele, in pofida numeroaselor sesizări formulate de cetăţeni şi de organizaţiile comerciale, nu se văd. Cit timp va mai trebui organelor M.C.I. să pună ordine in acest sector , cite pierderi vor mai trebui înregistrate plnă cind aceasta activitate economică importantă va putea să se desfăşoare pe baza unor riguroase principii organizatorice . 81I UCECOM angajează bărbat maşinist regătorie mecanică (tăietor hîrtie). Doritorii se vor adresa în calea Plevnei nr. 46, tel. 16.21.40.175. ÎNTREPRINDEREA 8 construcţii-montaj, str. Artei nr. 11, sectorul 6, Bucureşti, tel. 13.01.50, angajează şef serviciu salarizarepersonal la staţia de utilaj transport, cu studii superioare economice, 6 ani stagiu în funcţii economice. SE ANGAJEAZA fochist autorizat şi sortatori piese auto. A se adresa la I.D.M.S. Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 16. Telefon 11.79.70/169. ÎNTREPRINDEREA Instalaţii Bucureşti, serviciul mecanic şef, calea 13 Septembrie nr. 100, telefon 31.03.30, angajează mecanic pentru săpător şanţuri, automacaragiu, mecanic pentru motostivuitor şi un conducător auto. ÎNTREPRINDEREA de distribuţie a energiei electrice Bucureşti angajează zugravi-vopsitori, zidari ; fochiști de joasă presiune. Doritorii se pot adresa la serv. administrativ din spini central, bd. 1 lui nr. 41—13, sau telefonic la 18.08.00/168. FABRICA I „ANIICOROZIVUI“ şos Vitan nr. 118 ^ Telefon 81.81.600 primeşte înscrieri pentru admiterea la forma de invăţămint p UCENICIE LA LOCUL DE MUNCA ^ în meseriile de strungari şi lăcâ- ^ tuşi mecanici, pentru sesiunea g. 20—30 noiembrie 1969. Se primesc absolvenţi ai şcolii g. generale de 8 ani, pină la virsta g. de 18 ani, din Bucureşti şi cu- imunele apropiate şi care au po gs sibilitatea de cazare proprie. // Relaţii suplimentare la servi giul tehnic. . % 1 .^\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\^ k«« AlAAVaAVVAVaVtAt . TRUSTUL 1 construcţii-montaj, grupul 108 şantiere, calea Victoriei 91—93, sectorul 1 Bucureşti, angajează şoferi autoturisme şi I.M.S. Informaţii la telefon 13.16.93. FILME, AFIŞE, FOTOGRAFII, CĂRŢI, REVISTE precum şi orice material cu valoare documentară privind Istoria cinematografului. CUMPĂRĂ Arhiva naţională de filme din Bucureşti,, bd. Gh. Gheorghiu- Dej nr. 65. Informaţii la telefon 13.34.65. A FILARMONICII „GEORGE ENESCU” ATENEUL ROMAN Duminică 23 nov. 1969, ora 88 CONCERT DE MUZICĂ POPULARĂ ROMÂNEASCĂ Dirijori : Ionel Budişteanu — artist al poporului Florian Economu Solişti : Doina Badea, Irina Loghin, Ana Ispas, Emil Gavriş, Vlad Dionisie, Benone Sinulescu, Ştefan Lazarescu, Damian Luca, Nica. Crăciunescu, Ion Lăceanu, Botoca Efta, Ion Mihaescu 4-Biletele se găsesc la casa de bilete din str. Franklin nr. 1—3. Intre orele 10—13 si 17—20, telefon 14.59.87. 4- + »+♦ +•♦ ♦»+++♦++♦ »♦♦♦♦♦+» ♦ +■+■» + » »'♦++ f ♦+ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦t. VEDETA INTRE APARATE CU TON DE O RARA CLARITATE I darclee 4 Patru lungimi de undă, două difuzoare, prză pentru picup şi magnetofon. Butoane pentru reglare de volum şi ton. Preţul 1720 lei. Se vinde şi cu plata în 10—18 rate lunare. NOUTĂȚI LA „NUFĂRUL“ • PENTRU SPĂLAT §I CURĂȚAT CHIMIC COVOARE ÎNTREPRINDEREA „NUFĂRUL“ DESERVEŞTE CLIENȚII LA DOMICILIU COMENZILE SE PRIMESC ZILNIC INTRE ORELE 7—15.30 LA TELEFON 31.79.38. Tarifele sunt următoarele : COVOR TIP PERSAN LEI 17 tip COVOR CU MOTIVE NAȚIONALE LEI 18 MP. COVOR IUTA LEI • D LA TARIFELE IN VIGOARE SE VA PERCEPE O TAXA DE TRANSPORT. PROGRAMUL UNIVERSITĂŢII POPULARE BUCUREŞTI —_ (84—30 noiembrie 1969) CURSURI SALA DALLES. Luni, ora 18, cursul „Teatru“. Tema : Teatrul de idei — teatrul ideologic. Expune : Crin Teodorescu, regizor. Miercuri, ora 18, cursul „Literatură universală“. Tema : André Gide : Nar- • cisismul militant. Expune : asist. univ. Tudor Olteanu. Joi, ora 19, cursul „Istoria artelor plastice“. Tema : Gauguin şi nabismul. Noul prestigiu, al culorii , abstracţie şi simbolism. Expune: Ion Frunzetti, critic de artă. Vineri, ora 18, cursul „Arta şi tehnica filmului“. Tema : Muzica de film din cinematografia contemporană. Expune : Dumitru Copoianu, compozitor. SALA STUDIO A CONSERVATORULUI „CIPRIAN PORUMBESCU“, str. Ştirbei Vodă 37. Joi, ora 19, cursul „Cultură muzicală“. Tema : Creatori şi capodopere. Cristoph Willibald Gluck : „Iphigenia în Aulida“. Expune : Radu Bran, muzicolog. SALA GRUPULUI ŞCOLAR „IOSIF RANGHEŢ“, Str. Şincai nr. 8. Luni, ora 19, cursul „Radiotehnică“. Tema : Oscilaţii. Expune : ing. Dinu Zamfirescu. SALA DIN STR. BISERICA AMZEI NR. 7. Luni, ora 17.30, cursul „Televiziune“. Tema : A.B.c.-ul depanatorului T.V. Metode de depanare în T.V. Expune : ing. Aurin Popeia. Luni, ora 19, cursul „Probleme de drept internaţional şi relaţii internaţionale“. Tema : Suveranitatea şi independenţa naţională. Dreptul popoarelor de a-şi hotărî singure soarta. Expune:conf. univ. dr. Gheorghe Moca. Marţi, ora 17.30, cursul „Mecanică auto”. Tema : Mecanismul de distribuţie a gazelor. Expune : ing. Constantin Danielescu. Marţi, ora 19, cursul „Estetică“. Tema: Tragicul. Expune : conf. univ. dr. Gheorghe Stroia. Miercuri, ora 17.30, cursul „Ştiinţa conducerii şi organizării producţiei“ (anul al II-lea). Tema : Probleme de stocare. Expune : Oleg Petrovici, dr. in ştiinţe economice. Miercuri, ora 19, cursul „Ştiinţa conducerii şi organizării producţiei (Anul I). Tema : Forme şi metode noi de conducere a întreprinderii moderne şi procesul de luare a deciziilor. Expune: ing. Mihai Dumitrescu. Joi, ora 17.30, cursul „Sociologia culturii“. Tema: Teoria „elitelor“ culturale şi a culturii de masă. Expune : dr. Romulus Valcrinescu. Vineri, ora 19, cursul „Istoria civilizaţiei şi a culturii româneşti“. Tema : Comuniuni spirituale Intre oamenii de cultură români şi cei ai naţionalităţilor conlocuitoare. Expune: dr. Carol Gallner (Sibiu). } III 88