Informatia Bucureştiului, decembrie 1969 (Anul 17, nr. 5065-5091)

1969-12-03 / nr. 5067

fWfr M &Jt tfjll Jk WFO/WMTIM in „C.C.E." la baschet Dinamo-Racing Bell Malines Aseară a sosit in Capitală campioana de baschet masculin a Belgiei, Racing Bell Malines, care va întări miine seară in sala Floreasca la ora 18.30, în primul joc din turul XI al „C.C.E.“, echipa bucureşteană Dinamo. Formaţia belgiană, care a cucerit în ultimii cina ani nu mai puţin de patru titluri naţionale, a deplasat un team extrem de redutabil. în actualul sezon, conducerea clubului din Malines a achiziţionat trei jucători de mare valoare pe plan internaţional, cu care speră să obţină rezultate şi mai bune în „C.C.E.“ (cu toate că s-a calificat pînă acum de trei ori in sferturile de finală, nu a putut pătrunde în vreo semifinală a acestei competiţii). Achiziţia numărul 1 este, fără îndoială, jucătorul de culoare, originar din Porto Rico, Cruz (27 ani - 2,03 m - de peste 200 ori internaţional - participant la ultimele trei olimpiade). II urmează îndeaproape baschetbalistul cehoslovac Pistelak (29 ani — 1,92 sn — de 170 ori internaţional — participant la ultimele patru campionate europene) şi, Eygel (1,84 m — de 130 ori internaţional - selecţionat de două ori în echipa Europei) care a fost transferat la Racing Bell la virsta de 36 ani!! Dintre ceilalţi jucători, remarcăm pe căpitanul formaţiei, Loridon (30 ani — 2,05 m - de 112 ori internaţional - selecţionat o dată în echipa Europei), Hillen (27 ani - 1,78m - de 23 ori internaţional - cel mai bun jucător belgian al anului 1968), Michelet (27 ani - 1,82 m — de 46 ori internaţional — selecţionat o dată în echipa Europei), Van Kersschaever (30 ani - 1,98 m - de 104 ori internaţional), Vinck (32 ani - 1,98 m - de 32 ori internaţional), De Permentier (20 ani — 1,88 m — junior internaţional), Jacobs (24 ani■ 1,86 m) şi Netels (21 ani - 1,89 m). Oaspeţii sunt antrenaţi din anul 1966 de Van Hester, ofiţer în armata belgiană! Dată fiind valoarea oaspeţilor, sarcina baschetbaliştilor noştri este destul de dificilă. Cu toate că echipa Dinamo se prezintă anul acesta cu un lot întărit faţă de ediţia trecută a competiţiei europene, totuşi din cauza numeroaselor indisponibilităţi intervenite în ultimele şase săptămîni, campionii noştri n-au putut să evolueze in primele şase etape de campionat la nivelul valorii lor. Victoria obţinută in partida amicală susţinută împotriva formaţiei moscovite Dinamo ne îndreptăţeşte să aşteptăm cu încredere disputa de miine seară (din păcate reintrarea lui Novac, accidentat din nou duminică la Galaţi, este puţin probabilă). Dar pentru o eventuală calificare a dinamoviştilor, ei trebuie să-şi înzecească eforturile, să lupte până la fluierul final al arbitrilor pentru realizarea unei diferenţe confortabile de puncte care să le asigure o zestre scutită ele griji în vederea returului de la l1 decembrie. Şi campionii noştri sunt in stare să obţină acest rezultat favorabil. Partida va fi condusă de arbitrii internaţionali O. Belosevic (Iugoslavia) şi E. Hikmet (Turcia). Returul Intîlnirii va avea loc la Malines în noua sală Inaugurată anul acesta, cu o capacitate de 2 500 locuri. V. Albulescu U.S. CLERMONT FERRAND RAPID 70-48 Aseară, la Clermont Ferrand, s-a disputat prima manşă din cadrul confruntării u.S. Clermont Ferrand — Rapid Bucureşti contînd pentru turul I al „Cupei campionilor europeni“ la baschet feminin. Meciul a fost la discreţia echipei campioane a Franţei, care a obţinut o victorie lejeră : 70—48 (33—24), datorită mai ales evoluţiei din ultimele 20 de minute. Cele mai multe puncte au fost marcate de Chazalon — 26 de la învingătoare şi Suliman — 20 de la bucureştence. Returul — care ridică probleme de maximă dificultate in privinţa calificării pentru rapidiste — se va desfăşura marţi 9 decembrie în sala Floreasca. ă începem cu o sumară retrospectivă asupra „Cupei europene a tirgurilor“. Nu pentru că ar fi cea mai importantă competiţie oficială destinată echipelor de club de pe continent, ci din motivul mult mai simplu... al singurei prezenţe româneşti în cele trei cupe. „Mohicanul” nostru se numeşte Dinamo Bacău, iar partenera sa din „optimi“ a fost desemnată săptămâna trecută la Zürich , echipa scoţiană Kilmarnock. Adversarul este redutabil, dar menţionăm palmaresul său în această competiţie pentru a nu supraaprecia forţele fotbaliştilor scoţieni. Kilmarnock s-a calificat în turul II învingind un meci retur modesta formaţie elveţiană F. C. Zurich cu 3—1, după ce în prima manşă fusese întrecută la Zürich cu 2—3. Tot datorită unei calificări „pe muchie de cuţit“ au ajuns scoţienii şi în optimile de finală ale „Cupei europene a tirgurilor“ . *4—1 cu Slavia Sofia pe teren propriu și 0—2 în deplasare. Deci, Kilmarnock datorează dreptul de a se număra printre cele 16 echipe rămase in cursa pentru trofeu victoriilor realizate „acasă“, mai consistente cu numai un gol în comparație cu insuccesele suferite în deplasare. Sperăm ca, în primul meci, pe care il vor susţine pe terenul adversarilor, dinamoviştii băcăuani să poată marca (ca şi F. C. Zürich şi Slavia Sofia) măcar un gol (întărindu-şi şi apărarea) în vederea păstrării şanselor pentru partida-retur de la Dintre celelalte 14 formaţii calificate în optimile de finală, remarcăm prezenţa cunoscutelor team-uri : Internazionale, F. C. Napoli, Újpesti Dosza, Arsenal, Newcastle, Ajax Amsterdam (fosta finalistă a „C.C.E.“ şi-a surclasat adversara, Ruch Chorzow, cu 7—0 Şi 2—1 !), Newcastle şi p rin carnetul cronicarului de fotbal învingătoarea Rapidului, Vitoria Setubal. Printre absenţi : peninsularele echipe Juventus Torino şi lidera campionatului, Cagliari, precum şi Liverpool (eliminată de Vitoria Setubal cu 2—3 şi 1—0). Menţionăm valoarea „ll”-lui portughez, care are toate şansele (actuala adversară — Hertha din Berlinul occidental) de a se califica şi în sferturile de finală în „Cupa cupelor“ puţine formaţii de renume în sferturile de finală : Manchester City, Dynamo Zagreb şi Roma (calificată cu ajutorul Fortunei, la tragerea la sorţi)... O menţiune : Glasgow Rangers, una dintre favoritele acestei ediţii (şi fosta adversară a Stelei în primul tur), a pierdut ambele jocuri cu echipa poloneză Gornik Zabrze ! In fine, în „Cupa campionilor eu-ropeni” optimile au produs două surprize de proporţii — eliminarea cîştigătoarei „Cupei intercontinentale“, Milan, şi a multiplei campioane maghiare Ferencváros. Dacă victoria lui Liderul clasamentului, RAPID, în la. P. ,,Informaţia“ Continuind o frumoasă tradiţie, fotbaliştii fruntaşi au fost ieri din nou in mijlocul suporterilor... Acum două săptămâni, rapidiştii au răspus amabilei invitaţii a conducerii întreprinderii „Arta grafică“, unde se pare că Răducanu, Dan, Lupeş iartă privire asupraupelor europene ca şi ceilalţi giuleşteni au făcut ca numărul iubitorilor de fotbal care simpatizează ca Rapid să crească... Ieri, componenţii formaţiei care deţine şefia în clasament au fost oaspeţii inginerilor, tehnicienilor şi muncitorilor de la între vizită prinderea poligrafică „Informaţia“. Discuţii îndelungate despre un subiect fără margini, întrebări cu iz de indiscreţie, răspunsuri la alte întrebări vizind viitorul, şansele Rapidului în campionat şi ale echipei naţionale in Mexic... Feijenoord (Olanda) asupra milanezilor este nescontată, succesul formaţiei engleze Leeds In dauna budapestanilor putea fi prevăzută. Curiozitatea o constituie însă scorul general : 0—6 (cu aceeaşi porţie „acasă“ şi în deplasare). Printre cele opt formaţii din sferturi, in „C.C.E.“, reţinem pe Florentina, Vorwärts Berlin (care a „scos“ pe Steaua roşie Belgrad), Celtic Glasgow şi Galatasaray (ambele calificate prin tragere la sorţi, prima in dauna echipei Benfica !) şi pe cunoştinţa noastră, Legia Varşovia (care a eliminat în optimi pe Saint Etienne). Doar telegrafic despre prezenţele diferitelor echipe de club in competitii : britanicii au rămas cu 5 formaţii, italienii cu 4, iar francezii — cu toată euforia de după primul tur — nu mai au nici o reprezentantă. De semnalat prezenţa a două formaţii poloneze in sferturile de finală ale „Cupei cupelor“ şi „C.C.E.”, care nu se „asortează" deloc cu capotarea fără drept a formaţiei Ruch (scor total 1—9)... In toiul discuțiilor. Dan Pătrașcu IIU CAMPIONUL N-A FOST DECIS ASEARĂ Aseară, în finala campionatului masculin de şah, a fost programată ultima rundă, a 19-a. La ceea ce putea să însemne „deznodămîntul“ au ţinut să fie prezenţi foarte mulţi „martori oculari” dar, din păcate, protagoniştii nu le-au oferit decât un... „suspens“ de 12 ore. Noul campion al ţării urmează să fie cunoscut astăzi la prinz (dacă nu se va produce şi un foarte posibil baraj !) întrucât aseară cele cinci ore de joc s-au dovedit insuficiente pentru tranşarea disputei. în ultima rundă, în centrul atenţiei, au stat trei partide şi în mod deosebit cea în care evolua liderul Szabó in compania tînărului Grumberg (situat la periferia clasamentului). în cazul unei victorii a sătmăreanului Szabó (cu piesele albe), întîlnirile lui Ciociltea şi Gheorghiu cu Segal şi, respectiv, cu Botez nu mai reprezentau decit îndeplinirea unei forme protocolare. Grumberg a opus o rezistenţă demnă de admirat (cu toate că nu mai putea să-şi îmbunătăţească poziţia în clasament), apărîndu-şi în mod corect, sportiv, şansele. E adevărat că Szabó la întrerupere are un pion In plus, insă este foarte puţin probabil ca să-l poată materializa în acelaşi timp, Ciociltea (la o jumătate de punct in urma liderului) şi Gheorghiu (la un punct) au fost cu ochii aţintiţi mai mult la tabla de demonstraţie a lui Szabó şi Grumberg. Dacă Gheorghiu mai întreprindea ceva, Ciociltea, in schimb, presta un joc de... aşteptare. Cînd a observat că Grumberg îşi apără şan ■ sele cu o remarcabilă dîrzenie, Ciociltea nu a mai acceptat schimbul de piese provocat de adversar, trecînd încet, dar sigur, la atac. La întrerupere, Ciociltea are bune perspective de a marca o preţioasă victorie. Şi Gheorghiu are şanse de a se impune, dar dacă Ciociltea va obţine victoria, punctul lui Gheorghiu va fi inutil. S-au mai întrerupt partidele : Neamţu—Bondoc, Drimer—Mititelu şi Georgescu—Ungureanu. Au convenit asupră rezultatului de egalitate Reicher cu Varabiescu, Partoş cu Stanciu, Traianescu cu Ghiţescu şi Fischer cu Voiculescu. Clasamentul înaintea partidelor întrerupte : SZABÓ 12V, p (1); Cloestea 12 p (1); Gheorghiu (1), Ghiţescu îlVn p; Sega]H p (1); Partoş 10% p; Mititelu (1), Voiculescu 10 p; Ungureanu (1), Drimer (1), Bondoc (1) **/1 p; Neamțu 9 p (1); Reicher 8‘/s P! Bot( 0); Georgescu (1), Traianescu 8 p; Grumberg (1), Stanciu 7 p; Varabiescu 6 p; Fischer 5 p; Dan Porumbacu BALCANIADA DE HALTERE Sala Floreasca va găzdui vineri şi sîmbătă Întrecerile balcanice de haltere, la care vor lua parte reprezentativele Bulgariei, Iugoslaviei, Greciei, Turciei şi, bineînţeles, României. Vineri, de la ora 17, se vor disputa categoriile cocoş, până şi uşoară, sîmbătă, de la ora 10, categoriile semimijlocie și mijlocie, iar de la ora 17, categoriile semigrea și grea. ✓ PE UNELE ȘANTIERE (Urmare din pag. 1) urgenta lucrările de închideri. Lipsesc aerotermele, geamurile. Dar ce contează toate acestea ? Iarna e departe — încearcă să ne convingă, prin calmul său, şeful de şantier. O situaţie similară poate fi întâlnită şi pe şantierul uzinei „SEMĂNĂTOAREA“. Hala de montaj general pentru combina autopropulsată C-12 a fost pusă la dispoziţia echipelor de lăcătuşi mecanici pentru montarea utilajului abia la începutul lunii noiembrie. Lucrările vor dura după părerea tov. ing. ROMAN RABA, şeful serviciului investiţii din Centrala industrială a construcțiilor de maşini din M.I.C.M. — puia in a doua jumătate a imniicembile. Când și cu ni ste vor face rodajul, probele tehnologice, înlăturarea unor eventuale defecțiuni constatate in funcționarea utilajelor și instalațiilor este greu de precizat. Totuşi, nici conducerea I.C.S.I.M. şi nici beneficiarul investiţiei nu au tras învăţămintele necesare din încălcarea repetată a graficelor de execuţie, lucrările de şantier continuind intr-un ritm foarte lent. Şi, apoi, în ce condiţii a fost pusă această investiţie la dispoziţia beneficiarului pentru utilaje ? Hala nu este complet terminată. Partea destinată atelierului de intreţinere, sculărie etc. este fără acoperiş. Mai mult, pe şantier nu erau aduse nici toate prefabricatele necesare. De asemenea, halele pentru extinderea secţiilor forjă şi tratament termic sunt în faza de turnare şi plantare a stîlpilor în fundaţii (unul dintre ciocanele pneumatice cu care va fi dotată secţia forjă a fost fixat pe amplasament, dar... sub cerul liber). Şi toate acestea la construcţii, considerate de către conduierea I.C S.I.M. destul de avansat și perttru a constitui front de lucru în lunile ce urmează. După cum se vede însă, la prima scădere mai accentuată a temperaturii, forriaţiile da" murtcitori vor lucra cu minimum de randament. Tot pe acest şantier, dezordinea în gospodărirea materialelor se simte la ea acasă. Oţelul beton este, în bună parte, amestecat cu pămîntul. Am văzut un buldozer care aduna, o dată cu pămîntul provenit de la săpături, şi mortarul aruncat cine ştie de cînd lingă zidul halei. Cărămida, prefabricatele sînt împrăştiate peste tot. Se aşteaptă, probabil, zăpada pentru a le acoperi de ochii lumii. Paradoxal, inginerului Ion Albu, şef de lot, o astfel de situaţie i se pare... normală. — ce pot face mai mult ? Oţelul beton nu poate fi stivuit. In fiecare minut fierarilor le trebuie bare de anumite grosimi, lungimi. Cum ar rai putea găsi atunci dimensiunile de care su fievoie ? Apoi, locul pentru depozitarea materialelor este foarte îngust. Ne descurcăm cum putem. Care tov. arhitect V. Crocos, director general, sau altcineva din comitetul de direcție al I.C.S.I.M., n-ar putea da „o mină de ajutor“ şefului de lot pentru a descurca mai rapid „iţele“ lucrărilor de Închidere şi încălzire a spaţiilor, de depozitare şi gospodărire a materialelor ? Pe şantierul de la uzinele „Semănătoarea“ lucrează aproape 80 de muncitori, iar pe cel de la „Acumulatorul“ circa 70. Oricită bunăvoinţă ar avea aceşti oameni, după ritmul actual, este greu de presupus că vor izbuti să facă faţă volumului de lucrări solicitat de finalizarea pregătirilor de iarnă. Singurii factori în măsură să acţioneze eficient pentru impulsionarea lucrărilor pe aceste şantiere sunt comitetele de direcţie ale I.C.S.I.M. şi Trustului construcţii-montaje. Cum iarna bate la uşă, ia folosirea la întreaga capacitate a forţei de muncă şi a utilajelor - Condiţie hotâritoare pentru punerea la funcţiune a tuturor obiectivelor cu termen în acest an Şi realizarea integrală a sarcinilor de plan pe trimestrul 1/1970 este strîns legată de existenţa unui larg frontie lucru, se impune o urgentă finalizare a acestei acţiuni. (Urmare din pag. 1) Dar binefăcătorii noştri nu s-au gîndit că telefonul poate fi utilizat şi altfel. De exemplu, acest mijloc modern de comunicare este folosit de unii care încearcă unele... aranjamente. Formează numărul și începe : „Ce faci, dragă ?... îmi pare bine... în altă ordine a ideilor, vreau să te rog să-mi dai o mină de ajutor prietenească... O nimica toată... Te rog mult de tot... Nu mă lăsa, am să-ţi explic eu cîrid ne vedem... Lasă dragă, nu te formaliza, nu mai face atîta caz de principialitate... îţi mulţumesc Altfel, ar fi trebuit să se deplaseze, să-1 caute sau dacă este în altă localitate, să-i scrie. încerc uneori să-mi imaginez cum se puneau „pilele“ pe vremea cînd nu existau nici telefonul, nici hîrtia ? Se scriau hieroglifele pe bolovani și se expediau binefăcătorului ? Bine că s-au descoperit hîrtia și, mai ales, telefonul, altfel astăzi am fi compătimit pe iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Telefon 11 m 1 m 11111111 n 111111 m 1 m 111111111111N11111 unii din semenii noştri văzîndu-l cum cară bolovani la spinare. Un alt exemplu. Vrei să vorbeşti cu un director, vrei să-i aduci la cunoştinţă un lucru important pentru tine, dar lipsit de semnificaţie, apriori, pentru el. Foloseşti aparatul miraculos dar, de la celălalt capăt al firului, iţi răspunde o voce de inger: „Dar... Cine-ntreabă ?... Un moment, să văd dacă este aici... Vă rog să reveniţi — auzi după o scurtă pauză — nu este un birou, lipseşte pentru moment“. Ce secretară poate fi aceea care nu ştie dacă şeful ei este alături ? Sau îşi închipuie că e cineva care o crede ? Probabil, tocmai pentru a fi crezute, unele secretare nu mai întreabă cine-l caută pe tovarăşul director, ci răspund automat : „Da, nu este aici, lipseşte momentan. Vă rog să-mi spuneţi cine l-a căutat, ca să-i transmit. Vă rog să reveniţi“. E mai plauzibilă această formulă — deşi efectul este acelaşi — decit povestea cu „staţi să văd dacă este alături“, timp în care îi spune şefului : „Vă cautăm. Vreţi să răspundeţi ?“ Telefonul este o binefacere pentru omenire, este un mijloc rapid de comunicare, este... ceea ce prea bine se ştie, fără alte explicaţii. Totul e sâ-l folosim astfel. incit să nu acţionăm negativ asupra timpului şi, în special asupra nervilor oamenilor  a.TM»»» INSTITUTUL DE CERCETĂRI METALURGICE angajează prin CONCURS un maistru instalator autorizat gradul „C“ pentru întreţinere instalaţii industriale de gaze naturale, muncitori necalificaţi, şoferi pentru I.M.S. şi gestionari. Relaţii la tel. 18.40.85. ! • Trei infractori (Ion Comânescu, Cornel Călin, ambii din comuna Râcari, judeţul Dîmboviţa, şi Ionel Niculae, domiciliat în Bucureşti, str. Nazarcea nr. 8) se specializaseră în furtul monedelor din telefoanele publice. Pentru a-şi atinge scopul, ei „preparaseră", într-un anumit mod, 10 aparate din Gara de Nord. Infractorii au fost prinşi în flagrant de către subofiţerul Alexandru Stancu. în aceeaşi zi (1 decembrie a.c.) acelaşi subofiţer a arestat şi pe Dumitru Aromet (comuna Valea Mare, judeţul Argeş), un periculos infractor. „ Ieri dimineaţă, la ora 7:25, un autobuz I.T.B., condus de Ioan Grinacovschi, a accidentat mortal, în piaţa Rosetti, pe Andrei Dima, şos. Mihai Bravu nr. 132—138, care,, trecea prin locul marcat pentru pietoni. Cercetările sunt continuate de sectorul 2 miliţie. „ în ziarul de luni am relatat, la această rubrică, despre internarea la spitalul „I. C. Frimu" a unei femei căreia i s-a făcut rău în piaţa Obor. Necunoscuta (între timp a decedat) a fost identificată în persoana Anicăi Alixinsti (str. Tămîioarei nr. 89). IMMB mulţumeşte cetăţenilor care au ajutat la identificare. • Fiind şef de depozit la Uzina de radiatoare, echipament metalic şi obiecte pentru armături sanitare, Mircea Macovei (str. Turda nr. 145) nu a ţinut corect evidenţa materialelor şi a încredinţat cheie pe- mîna altora. Datorită acestor neglijenţe s-a produs o pagubă de peste 21 000 lei. Prejudiciul a fost recuperat. • Ieri a fost reţinut, la circumscripţia 6 miliţie, Valeriu Stan (str. Veveriţei nr. 9) autorul scandalului provocat în după amiaza zilei de 26 noiembrie a.c., în bufetul „Pantelimon“. După săvârşirea faptei V. S. reuşise să dispară. Competiţia pugilistică dotată cu „Cupa Olimpia” se află in plină desfăşurare. ASTA-SEARA, de la ora 18, în sala din calea Şerban Vodă nr. 213 va avea loc cea de a IV-a reuniune, ultima din cadrul preliminariilor. Gala cuprinde 16 meciuri, dintre confruntările programate detaşindu-se : C. Stanev (Progresul) — V. Bratie (Dinamo); M. Boteanu (Griviţa Roşie) — D. Precup (Dinamo); c. Hoduţ (Olimpia) — E. Badea (Energia I); M. Cilinca (Electromagnetica) — I. Preda (Energia I). La campionatele internaţionale de tenis de masă ale Poloniei care se vor desfăşura de astăzi şi pină vineri la Liublin, ţara noastră este reprezentată de Maria Corodi, Nicoleta Spiridon, A. Rethi şi C. Macovei. • La Munster, echipa masculină de handbal a R. F. a Germaniei a învins pe cea a Olandei cu 22—11, şi s-a calificat pentru turneul final al campionatului mondial. |„cinottara/ DRAGOSTE DIALOG DESPRE ANDA CAROPOL IOANA MANOLESCU ALEXANDRU REPAN Sala STUDIO sîmbătă 6 decembrie, ora 20 de Horia Deleanu LUMINI : Aurel Ocneanu SCENOGRAFIA : Mircea Marosin ILUSTRAŢIA muzicală Dudu Atanasiu REGIZOR SECUND Theodor Vasluianu REGIA ARTISTICA Ion Olteanu artist emerit Atenţie! VIRAJ PERICULOS! Rămîneţi pe recepţie CITITORI! Abonaţi-vă din timp pentru anul 1970 la ziarele şi revistele româneşti. Consultat! Catalogul presei române care se află la oficiile P.T.T., la factorii poştali şi difuzorii de presă din întreprinderi şi instituţii. De asemenea, se contractează abonamente la cotidiene şi periodice de informare generală, precum şi la publicaţii tehnicoştiinţifice din R. P. Albania, R. P. Bulgaria, R. S. Cehoslovacă, R. P. Chineză, R. P. D. Coreeană, Cuba, R. D. Germană, R.S.F. Iugoslavia, R. P. Mongolă, R. P. Polonă, R. P. Ungară, U.R.S.S. şi R. D. Vietnam. CIOCIRLIA ANSAMBLUL duminică 7 dec. 1969, ora 16 şi ora 20 „CÎNTECE ŞI DANSURI ROMANEŞTI" Director artistic şi prim dirijor CONSTANTIN ARVINTE Dirijor IONEL BUDIŞTEANU, artist al poporului Solişti : ANGELA MOLDOVAN, artistă emerită ; AURELIA FATU RADUŢU, artistă emerită ; MARIA CIOBANU ; ION CRISTOREANU ; MARIA PAUNESCU; ION DOLANESCU ; MARIA BUTACU ; SIMION POP. Biletele se găsesc la casa de bilete O.S.T.A. din calea Victoriei nr. 68—70 (tel. 13.53.75), la casa de bilete a Sălii Palatului (tel. 15.73.72), la casa de bilete C.C.A. din bd. Gh. Gheorghiu-Dej și la difuzorii din întreprinderi şi Instituţii. flfflgSSsl BUCUREŞTI str. Dr. Iuliu Barasch nr. 15 Telefon 21.36.71 prezintă joi 4 decembrie 1969, ora 20 RĂZBUNAREA SUFLERULUI comedie de VICTOR ION POPA atmibătă 6 decembrie 1969, ora 20 şi duminică 7 decembrie 1969, ora 20 UN ŞIRAG DE PERLE (A sniri perl) spectacol muzical de folclor de ISRAEL BERCOVICI Conducerea muzicală H. SCHWARTZMan, artist emerit, duminică 7 decembrie 1969, ora 11 TRANSFUZIA comedie de JAK KONFINO Textul spectacolelor poate fi ascultat și în limba română la cască. prezintă în curînd la sala din calea Victoriei nr. premiera spectacolului „non-stop“ de music-hall NICUŢA LA TANASE « de NICUŢA TANASE şi MARIN TRAIAN V » Muzica de GELU SOLOMONESCU şi PETRE MIHAESCU fj In fruntea unei numeroase distribuţii : (1. ZIZI ŞERBAN — artistă emerită, STELA POPESCU, PUIU » ^ CALINESCU, AURELIAN ANDREESCU si H. NICOLAIDE — |T artist emerit 9) 140 DE BALERINE si BALERINI $ Nurftere de music-hall internaţionale, cu trupa de liliputani $ japonezi 9) (Urmare din pag. 1) a schimbat calapodul la atelier. Nu-i nimic. _____ Luăm din nou măsura şi vi se va lucra o altă pereche. In mod excepţional v-o facem in două săptămini“. Iată şi alte situaţii, de-a dreptul de neînţeles. La centrul de comandă nr. 25 din calea Moşilor, Melania Fătu, din str. Cimpul Moşilor, şi-a comandat cizmuliţe negre, dar i s-au lucrat, după „cuvenitele” amînări, unele roşii. A repetat comanda, dar in loc de şiret. Cum era iniţial modelul, cizmele se includeau cu fermoar ! O a treia comandă, deci, Ghinion, însă , culoarea corespundea, modelul de aserpenea, numai că una din cizme îi ieșea din picior. Binevoitor, tehnicianul a căutat în restul comenzilor o cizmă cu care s-o înlocuiască pe cea defectă. A găsit, numai că... avea bolul mai pătrat decit Cealaltă. Refuzînd să se lase contvinsă, dieftta a cerut restituirea banilor. Responsabilul centrului a fost de acord, dar numai după vînzarea cizmulițelor. Pină atunci... Iată şi un alt exemplu. La centrul nr. 19, in loc de ghete inalte, îmblănite, cum a comandat, Florica Iechim a primit cizmuliţe căptuşite cu meşină ! Responsabilul s-a arătat iritat cînd clienta a cerut repetarea comenzii. Ne oprim aici cu constatările făcute pe teren, aşteptind ca forurile in drept să analizeze şi alte aspecte ale felului în care sunt executate comenzile de încălţăminte în centrele cooperativelor meşteşugăreşti (vor afla date revelatoare şi din cercetarea condicilor de sugestii şi reclamaţii, rămase în multe unităţi simple... păratrăznete ale necazurilor clienţilor, necitite şi neurmarite de nimeni). Este neplăcut ca executarea acestor articole mult solicitate acum de clienţi să fie însoţită de atitea nemulţumiri. Sesizările semnalate vor fi — sperăm — urmate de măsuri corespunzătoare, care vor determina o evidentă îmbunătăţire a deservirii populaţiei şi în acest sector şi pe care aşteptăm să le publicăm. * Pantoful Cenuşaresei , Regia artistică : BIŢU FALTICINEANU : O.C.L. „Alimentara 5”, calea Rahovei nr. 10, angajează ŞEF, unitate ; VÎNZATORI calificaţi produse alimentare; MUNCITORI operativi (bărbaţi) ; ÎNGRIJITOARE, cu îndeplinirea condiţiilor de vechime şi stagiu. Doritorii vor trebui să aibă domiciliul In Bucureşti sau în comunele suburbane. Relaţii la sediul organizaţiei. IPRODCOOP Bucureşti angajează ELECTRICIENI întreţinere, STRUNGARI în fier şi în lemn. Pentru relaţii, a se adresa in şoseaua Colentina 220. COOPERATIVĂ„Casa de modă”, str. Constantin Exarcu nr. 1, telefon 13.81.99, angajează GESTIONARI magazine, ŞEF depozit şi LUCRATORI bine calificaţi pentru specificul corsete sutiene şi confecţii bărbăteşti. ÎNTREPRINDEREA de salubritate Bucureşti angajează MUNCITORI necalificaţi pentru curăţirea căilor publice, INCARCATORI-descărcători, MANIPULANŢI materiale, ŞOFERI toate categoriile LR.T.A., TRACTORIŞTI rutierişti, MECANICI terasamente, EXCAVATORIŞTI, LĂCĂTUŞI montori agregate, LĂCĂTUŞI construcţii metalice, LĂCĂTUŞI întreţinere şi reparaţii universale, TINICHIGII carosieri, TÎMPLARI carosieri, ELECTRICIENI auto, INSTALATORI sanitari şi gaze, SOBARI, ZUGRAVI-vopsitori. Se angajează muncitori şi din provincie, întreprinderea asigurînd cazare la dormitor comun şi masă contra cost. Informaţii suplimentare se pot lua de la serviciul personal, calea Plevnei 80, sectorul 7, telefon 15.06.00, interior 98. UZINA de maşini electrice Bucureşti angajează STRUNGARI metale, FREZORI universali, RECTIFICATORI universali şi ŞLEFUITORI metale, din municipiul Bucureşti şi judeţele Ilfov, Ialomiţa, Dîmboviţa şi Teleorman, care pot face naveta, precum şi MAISTRU lăcătuş mecanic şi MAISTRU electrician constructor maşini electrice, prin concurs, cu respectarea condiţiilor legale. Concursul va avea loc pe data de 10.XII.1969. Doritorii se vor adresa la serviciul personal, telefon 31.37.81. INSTITUTUL de cercetare şi proiectare echipamente termoenergetice, şos. Berceni nr. 104, angajează PROIECTANŢI, DESENATORI tehnici, specialităţile motoare Diesel şi turbine cu abur, TRADUCĂTOR autorizat pentru limba germană, DOCUMENTARIST. Cei interesaţi se vor adresa la tel. 31.34.01, formalităţile de angajare făcându-se la biroul personal, str. Drumul Taberei 19, bloc F 13, staţia Drumul Taberei nr. 38. COMBINATUL apicol, bd. Ficusului nr. 42, Bălteasa, sectorul 1, telefon 33.20.50, angajează FOCHIȘTI şi AJUTORI fochişti. Pot fi şi pensionari, pe timp de 4 luni. O.C.L. „Plinea“ București, str. Radu Vodă nr. 11, sectorul 5, angajează PICTORI, ELECTRICIAN autorizat, TÎMPLARI, TINICHIGIU, ZUGRAV, ZIDARI, MUNCITORI necalificați, primiTORI-distribuitori, PAZNIC, MAGAZINER. INSTITUTUL CENTRAL DE DOCUMENTARE TEHNICĂ publică In anul 1970 SINTEZE DOCUMENTARE publicaţii de nivel superior, întocmite pe baza unor bogate bibliografii Sintezele asigură o mare economie de timp in efectuarea documentării pe probleme generale de Interes deosebit pentru economie. Preţul unui exemplar — 50 lei Pentru orice informaţii şi pentru obţinerea formularului de abonament, adresaţi-vă la : - INSTITUTUL CENTRAL DE DOCUMENTARE TEHNICA BUCUREŞTI, str. Cosmonauţilor nr. 27—29, sectorul 1, serv. comercial-abonamente telefon 21.12.90. Sau la : — Biroul de prezentare a publicaţiilor I.D.T. Bucureşti, calea Victoriei nr. 100, telefon 13.82.06. Biroul teritorial de informare IAŞI, str. Karl Marx nr. 14, tel. 1.14.93. Biroul teritorial de informare GALAŢI, str. N. Balcescu nr. 59—61, te