Informatia Bucureştiului, martie 1970 (Anul 18, nr. 5140-5165)

1970-03-12 / nr. 5149

Dinamo Bacău şi-a încheiat, se pare, ascensiunea în „C.E.T.“ BACAu, 12 (Prin telefon de la trimisul nostru) . Rezultatul de ieri de la Bacău s-a decis in mare măsură si de atmosfera ce domnea. Înainte de partidă, in cele două tabere... La Arsenal, Peter Hillwood (directorul clubului) și Bertie Mee (antrenorul echipei) declarau dorinţa jucătorilor de a face o figură frumoasă în „Cupa europeană a tîrgurilor” din două motive : pentru că în campionat nu mai pot emite pretenţi la un loc fruntaş (şi deci, voiau o compensaţie pe plan internaţional) şi pentru a... face să poposească, pentru a treia oară consecutiv, trofeul „C.E.T.“ pe insulă (aşa cum tradiţia a făcut ca la primele trei ediţii, echipele engleze să fie învinse în finală). La Dinamo Bacău, ca de altfel şi printre spectatori, se ivise teama (mai ales renumele Arsenalului îi copleşea...), şi, implicit, o estompare a increderii în forţele proprii. Ce s-a întimplat pe teren ? Jocul a demonstrat că dorinţa englezilor nu era numai declarativă. Ei au privit cu seriozitate confruntarea, s-au luptat cu ardoare pentru fiecare minge, şi-au întărit apărarea la Începutul meciului (de altfel londonezii, fapt confirmat şi în evoluţiile anterioare din „C.E.T.“, au o ariergardă bine pusă la punct în care excelează internaţionalii McNab şi Simpson, precum şi căpitanul de echipă Kelly) şi apoi (după ce s-au convins de slăbiciunile adversarilor) au atacat in viteză, folosind deschiderile lungi şi marea capacitate de repliere a formaţiei. Echilibrînd jocul, în repriza secundă, au fructificat două acţiuni ofensive (Sammers şi Radford), profitînd de ezitările gazdelor. Londonezii îşi datoresc succesul Condiţiei fizice superioare, bunei organizări (în care poate fi inclusă chiar şi tactica jocului la ofsaid căreia i-au căzut pradă naivii atacanţi dinamovişti), precum şi gradului înalt de periculozitate a cvartetului de şoc (oaspeţii au avut mai multe şi mai clare ocazii de gol derât băcăuanii !). Am văzut de ce au cîştigat oaspeţii. Dar meciul n-a fost namal cîştigat de ei, ci şi... pierdut de di-* namovişti. In primul rind, a ieşit încă o dată în evidenţă marea diferenţă dintre pregătirea fizică (a se citi şi constituţia fizică !) a insularilor şi cea a formaţiilor noastre (vezi şi cazurile Dinamo Bucureşti— West Bromwich şi Steaua—Rangers), gazdele fiind întrecute aproape cu regularitate la duelurile corp — la corp. In al doilea rind, faptul că englezii se află în plin campionat, iar Dinamo Bacău abia după un joc oficial (şi fără a efectua recent vreo un turneu de pregătire, aşa cum ar fi fost indicat !) a contat multe în balanţa rezultatului. In al treilea rind, nu trebuie omisă nici lipsa lui Dembrovschi şi Băluţă, ceea ce a dereglat mecanismul atacului şi a silit pe antrenorul Neagu să apeleze la tînărul şi neexperimentatul Sănăuceanu pentru a da un impuls atacului împotriva rutinaţilor jucători profesionişti englezi ! In fine, nu putem trece cu vederea nici unele carenţe evidente ale dinamoviştilor (care s-au luptat totuşi cu ardoare) ca lipsa de orientare in joc, neputinţa de a destrăma apărarea adversă, încercări prea timide de a căuta golul (paradoxal dar raportul de camere a fost numai de 21-0 pentru gazde), mult prea înceată circulaţie a balonului (ce a dat posibilitate oaspeţilor să se replieze) şi prea insistenta căutare a lui Duţan (ieri in formă slabă). Şi astfel, şansele de calificare în semifinale sînt de domeniul marilor surprize, elevilor lui Valeriu Neagu rămînîndu-le doar sarcina ca în retur (miercurea viitoare, la Londra, pe stadionul cu 60 000 de locuri „Hithbury”) să se comporte onorabil şi să evite o înfrîngere de proporţii. Dan Pătraşcu . Activitatea la box devine tot mai intensă, săptăminal desfăşurtndu-se in Capitală şi cita trei gale. In acest scop, parte dintre cluburi şi asociaţii şi-au procurat materialele necesare realizării unor ringuri proprii Este, desigur, un lucru bun, organizatorii nemaifiind nevoiţi să facă imprumuturi şi transporturi costisitoare. Numai că, In foarte multe cazuri, ringurile sunt montate — de oameni insuficient cunoscători — la dimensiuni neregulamentare. De pildă, înălţimea corzilor ringului Indiscreţii, puncte de vedere... trebuie să fie de 1,30 m Insă, de regulă, ea nu depăşeşte 1 m, in asemenea condiţii, boxerii de la categoria mijlocie in sus sunt expuşi accidentelor pin prăvălirea peste corzile ringului. $1 nu se poate spune că reuniunile din ultima vreme nu ne-au furnizat suficiente exemple in acest sens. Considerăm că o verificare a dimensiunilor Instalaţiilor de către specialiştii federaţiei se impune cu mai grabnic. • Echipa Arsenalului a fost însoţită la Bacău de 10 ziarişti — reprezentanţi ai cotidienelor londoneze — precum şi de 100 de suporteri care arborau fulare, cravate şi Insigne cu culorile clubului. Pe cînd şi la noi, în afara „declaraţiilor verbale“, şi alte dovezi mai... palpabile ale ataşamentului microbiştilor pentru o formaţie sau alta 7 • Printre spectatori, ieri, la meciul Dinamo Bacău — Arsenal, se afla şi fostul internaţional de fotbal, Constantinescu-Grecu. Iată punctul său de vedere : „Arsenal este o umbră a marii echipe de acum cîteva decenii. Azi, fruntaşele fotbalului nostru o puteau întrece. Jocul lor nu m-a impresionat, pentru că pasele lungi și angajamentul fizic sunt arme care nu pot primi atributul de invincibile. Dinamoviștii au făcut o partidă foarte slabă. Doar Comănescu poate sa fie remarcat. De altfel, meciul a fost de o factură tehnică la nivelul... diviziei B 1“ • Fundașul Arsenalului McNab s-a numărat printre cei mai buni jucători de pe teren. Dar poate primi și titlul de cel mai recalcitrant jucător al partidei, deoarece s-a „duelat“ mereu cu arbitrii de tuşă cărora le reproşa aproape toate semnalizările dictate împotriva echipei sale. Este, însă, şi acesta un semn al pasiunii pe care o pune in joc, al participării afective la confruntarea pe care o susţineau Colegii, săi. D In turneul întreprins în America de Sud, Ghergheli a „împărţit“ camerele de hotel cu tînărul mijlocaş rapidist Dumitru. Iată ce ne-a declarat totdeauna obiectivul dinamovist bucureştean : „Rar mi-a fost dat să cunosc un tinăr util de cuminte, de politicos şi de dornic de afirmare ca Dumitru. A fost, efectiv, o plăcere faptul că am reuşit să-l cunosc mai bine pe unul dintre adversarii din campionat pe care îi stimez • In afară de Popa şi Georgescu (Politehnica) şi Cîmpeanu („U“ Timişoara), restul tinerilor selecţionaţi în lotul naţional de baschet continuă să obţină note submediocre pentru comportările lor de pe teren. Chivulescu de la Dinamo, unul dintre cei mai valoroşi jucători din campionatul trecut (cînd activa la Galaţi), continuă să fie utilizat foarte puţin în partide mai dificile. De pildă, pentru ultimele 6 minute cit a evoluat în întîlnirea cu Politehnica, Chivulescu nu a putut fi notat... în schimb foştii internaţionali de la Dinamo au fost la înălţime: Novac, Dragomirescu, Diaconescu şi Chiar Albu care s-a subordonat intereselor echipei. Sîntem convinşi că o comportare identică pe viitor ar putea atrage după sine reintroducerea unora dintre ei în lotul naţional. Dar să nu ne grăbim deocamdată... Opinăm, de asemenea, urmărirea în continuare a evoluţiei pivotului Troacă (20 ani — 2,03 m) şi a conducătorului de joc Anastasiu (23 ani — 1,83 m) — ambii de la Politehnica. (Urmare din pag. 1) puse în timpul experimentării lui, în întreprinderea noastră s-a dezvoltat răspunderea personală şi socială a salariaţilor. Acest fapt se reflectă, printre altele, în creşterea productivităţii muncii. Încă din anul trecut, la nivelul prevăzut pentru ultimul an al cincinalului, precum şi in îmbunătăţirea calităţii lucrărilor şi reducerea costurilor de producţie. Introducerea „fişelor de producţie" ne-a dat posibilitatea urmăririi precise a mo- Noul sistem de salarizare dului cum fiecare salariat şi colectiv de muncă şi-a îndeplinit sarcinile stabilite, a contribuţiei fiecăruia la realizarea planului întreprinderii. Consecinţa 7 Majoritatea a cîştigat mai mult. Dar au fost şi din aceia care au trebuit să simtă rigorile intru totul îndreptăţite ale exigenţei. Reacţia lor lată o statistică pilduitoare faţă de trimestrul al 11-lea al anului 1909, numărul celor care nu şi-au realizat sarcinile a scăzut în trimestrul al Ill-lea cu 50 la sută, iar în trimestrul al IV-lea cu 75 la sută! Se constituie astfel o opinie de masă, o atitudine de responsabilitate la nivelul exigenţelor actuale — proprie omului societăţii noastre, în egală măsură „proprietar“ şi „producător". Reîncepe şi divizia B... Duminică îşi reîncep întrecerea şi participantele la divizia B de fotbal. Cele trei reprezentante ale Capitalei (în cadrul primei serii) pornesc în „bătălie“ de pe poziţii diferite. In timp ce Progresul va aborda întrecerea de pe primul loc (20 p) şi Metalul de pe al treilea (17 p), Sportul studenţesc, în schimb, se află pe... penultima treaptă (11 p). După cum se vede, Sportul studenţesc va trebui să lupte din răsputeri pentru a nu coborî în divizia C. De altfel, studenţii au posibilitatea de a face duminică un pas spre îndreptarea situaţiei lor întrucît vor fi gazde (de la ora 11) in meciul cu Chimia suceava. De asemenea şi Progresul porneşte pe un culoar favorabil, avind de primit, pe propriul teren (de la ora 11) replica ştiinţei Bacău. Metalul va evolua la Brăila în compania Progresului din localitate. Iată, în rîndurile ce urmează, părerile antrenorilor formaţiilor bucureştene despre jocurile etapei inaugurale a returului, Victor Stănculescu (Progresul) : „Aşteptăm reluarea Întrecerii cu multa încredere. In momentul de faţă echipa se află într-un stadiu mulţumitor de pregătire, ultimul rezultat, 2—2, la Mercul cu Flacăra confirmă acest cru. E drept că nu-1 mai avem Ţarălungă, în schimb am promovat de la juniori pe Năstase care, cel puţin pînâ acum, dă deplină satisfacţie. Ia prima vedere, meciul cu ştiinţa Bacău — situată la polul opus al clasamentului — ar părea o simplă formalitate. Aş dori să fie aşa. Să nu uităm însă că băcăuanii ne-au invins In toamnă şi câ duminică au întrecut la Galaţi pe Oţelul ! Desigur, adversarii vor juca îndrăzneţ, Insă am luat măsurile necesare de precauţie şi povestea că... buturuga mică nu se va mai repeta. Echipa probabilă : Manta — Popescu, Mandoiu, Grama, Ad. Constantinescu (Dumbravă) — Georgescu, Beldeanu (Neacşu) — I. Ionescu, Pavlovici (Năstase), Matei, Spangher. M. Maksai, antrenorul secund al Sportului studenţesc : „Pentru partida de debut ne-am pregătit cu multă atenţie şi seriozitate. Ultimul test : 1—1 la Giurgiu cu Olimpia este, intr-uni fel, elocvent în acest sens. In ansamblu echipa „merge“ mulţumitor, iar jucătorii manifestă o bună dispoziţie. In ceea ce priveşte totul, el a fost întărit cu un singur jucător, Cornel Jurcă de la Vagonul Arad. Pentru duminică avem un semn de întrebare, Cicu, care este bolnav de cîteva zile. Un pronostic . Am convingerea că ne vom reabilita după eşecul din tur. Va fi utilizată formaţia : Ion vasile — Jurcă, Ionescu, sîrbu (Cicu), Rădulescu — Damian, Balaban — Stanciu, Duţan, Păiş, Ciornoară. Paul Popescu, antrenorul Metalului : „Personal sunt mulţumit de forma pe care o deţine echipa, acum la început de sezon. De asemenea mă satisface şi rezultatul ultimului „amical“ susţinut : 3-0 pentru noi cu Laromet. Dacă şi în partidele oficiale elevii mei vor reuşi să se prezinte la acelaşi nivel, atunci... Lotului de 17 i s-au adăugat trei jucători care de fapt se reîntorc la matcă : Rădoi, Zlipcu (de la Şoimi Buzău) şi Vilă (de la A. S. Armata Bucureşti). Referitor la meci vreau sa spun ca, de obicei, de la Brăila ne-am înapoiat cu plinele şi că vom căuta, desigur, să menţinem tradiţia, voi începe meciul cu următorul „11“ ! Petre — Apostol, Nedelcu, Cojocaru, Mateescu II — Dumitru Emil, viţă — Iancu, Georgescu, Stan Gabriel. Roman. D. Porumbacu lupe Modificări îai calendarul competitions! d© hochei Sezonul nostru internaţional de hochei s-a încheiat. Râmîn insă de disputat o serie de competiţii din calendarul intern. Recent, federaţia de specialitate a revizuit acest calendar, operimi unele modificări. In primul rind, competiţiile de juniori au fost puse în concordanţă cronologică cu vacanţa de primăvară a elevilor, un deziderat realizabil datorită existenţei patinoarului acoperit „23 August“. Astfel „Cupa speranţelor“ (pentru juniorii de categoria a 11-a) şi turneul final al campionatului naţional de juniori categoria 1 se vor desfăşura pe acest patinoar In perioada 4—18 aprilie, aproape paralel cu ultimele două tururi ale categoriei A (5—17 aprilie). Tururile restante ale categoriei B au fost programate pe patinoarul de la Poiana Braşov Incepind de la 20 martie Cît privește „Cupa României“, care urma să se dispute la finele lui aprilie, s-a stabilit programarea ei în toamnă (probabil in octombrie), ca o competiţie de deschidere a viitorului sezon oficial. I *wick mi m sas* i sarami 011 • Ieri au avut loc două accidente de circulaţie ale căror victime au fost copii. Marcel Rădulescu, de 7 ani, traversînd str. Caporal Ruică în fugă, laolaltă cu alţi copii cu care se juca, a fost lovit de o autodubă. Un alt copil, Gheorghe Seitac, de 7 ani, de la Şcoala nr. 136, a căzut de pe scara unui autobuz de pe linia 57. Ambii se află internaţi în stare gravă la Spitalul central de copii. Atenţie părinţi ! • Doi foşti salariaţi ai cooperativei „Automecanica", unitatea nr. 5 , Ion Piele (gestionar al magaziei de piese auto) şi Grigore Grip (şef de unitate), cu prilejul reparării unor autoturisme particulare, au întocmit acte fictive pentru a încasa sume mai mari decît cele înscrise în evidenţele de rigoare. Ei au dobîndit astfel cîştiguri ilicite în valoare de peste 40 000 lei. Urmează a fi daţi în judecată. În dimineaţa zilei de ieri, în str. Furtului nr. 4 s-a comis o crimă ! Lucan Marin de 58 ani, din comuna Vlădijudeţul Olt, a primit mai multe lovituri în cap de pe urma cărora a decedat. Nu se cunosc încă împrejurările în care s-a comis crima. Vom reveni. • Nicolae Ion, de 43 ani, din comuna Floreşti, Ilfov, individ care şi-a abandonat de mai multă vreme familia şi munca, pripăşindu-se prin bodegile din Bucureşti, aflîndu-se în stare de ebrietate, a căzut pe caldarîm, în preajma pieţei Mie Pintilie, lovindu-se mortal. • In ultimele două zile au fost depistate ! Afflăm de la N 84 persoane din diverse localităţi din ţară,fără ocupaţie, şi fără forme legale de domiciliere în Bucureşti ; 27 minori lipsiţi de supraveghere (predaţi părinţilor spre îngrijire şi atentă educare) ; un număr de persoane care n-au respectat liniştea publică, au provocat scandaluri, au acostat trecătoarele sau au o ţinută necorespunzătoare. S-au luat măsuri de la caz la caz (sancţiuni contravenţionale, acte de dare în judecată, avertismente etc.). I I I 1 Concurs de îndemânare auto şi moto Duminică dimineaţa, de la ora 10, pe bd. Leontin Sălăjan, va avea loc un concurs de slalom şi îndemînare, organizat de A.C.R. şi Federaţia de motociclism, la care vor participa automobilişti şi motociclişti, începători şi consacraţi. Traseul, lung de circa 1 000 m, va fi parcurs ocolindu-se, în slalom, un număr de 15 jaloane, iar oprirea se va face intr-o „casetă" cu dimensiunile de 2,5 m / 3,5 m (pentru automobile) si 1 m 2 m (pentru motociclete). La startul probelor şi-au anurat prezenta autori mobiliştii E. Ionescu-Cristea, Gh. Florescu, Gh. Rotaru, V. Topciu, V. Szabó, Al. Botez şi motocicliştii Gh. Ion, Şt. Chiţu, E. Seiler, Cr. Davids, M. Dănescu. In afara concursului, vor evolua şi cîţiva veterani ai sportului automobilist ca Petre Cristea, Alexe Devasal, Emil şi Radu Manicatide, Alexe Gheorghiu şi alţii. Trei reuniuni de box La sfîrşitul acestei săptămîni în Capitală vor avea loc trei reuniuni de box, dintre care două vor conta pentru campionatul naţional pe echipe. Este vorba de întîlnirile Metalul—Farul Constanţa (din cadrul grupei A) şi, respectiv, combinata Rapid -1 Voinţa—A.S.A. Bacău. Prima confruntare este programată pentru sîmbâtă seara, de la ora 19, în sala Floreasca, iar cea de a doua duminică seara, de la ora 18,30 în sala Giuleşti. Cea de a treia gală se va disputa duminică, de la ora 10, în sala din str. Turturele. In această reuniune vor evolua boxeri juniori care își vor disputa întâietatea în cadrul etapei pe Capitală a campionatului național individual. Marţi seara, pe aeroportul Băneasa, am discutat cu mulţi dintre handbaliştii ce au readus la Bucureşti Cupa de campioni mondiali. Printre aceştia, şi cu Cupă C. M. din Franţa Un nou examen pentru handbaliştii noştri: echipa Steaua în luptă pentru „C.C.E. ” căpitanul echipei, Cornel Oţelea, care ne-a mai spus : Pentru noi, jucătorii echipei Steaua — împreună cu Oţelea, din lotul prezent la „mondialele“’ din Franţa au mai făcut parte Gruia, Popescu, Goran, Gau, Marinescu şi Dincă — sezonul competiţional internaţional de sală nu s-a încheiat. După „bătălia" pentru titlul mondial din Franţa, pe noi, steliştii, ne aşteaptă o alta, cea pentru „Cupa campionilor europeni“, întrecere în care sîntem dornici să avem o comportare la înălţimea prestigiului de care se bucură handbalul românesc“. După ce, în primul tur a „C.C.E.“, Steaua a avut practic probleme, eliminînd cu uşurinţă pe campioana Israelului, in sferturile de finală ea va infrunta o formaţie valoroasă, pe Honved Budapesta, alcătuită din numeroşi internaţionali. Meciul tur este programat DUMINICA, de la ora 19, in sala Floreasca, şi va fi arbitrat de iugoslavii Valcici şi Simanovici, acelaşi care au condus şi partida Ronânia—Danemarca, din semifinalele recentului turneu final al C.M. Returul, o săptămînă mai tîrziu, la Budapesta. Palmares în concursul filmului (Urmare din pag. 1) lui Dumitru Caranfil şi Radu Dumitru pentru filmul A MURIT UN OM, şi lui I. Răşcanu şi F. Cernăianu pentru filmul AM EXECUTAT ORDINUL, pentru cea mai bună regie, Adei Pistiner, autoarea filmului PROTECTIA MUNCII IN SUDURA, pentru cea mai bună imagine lui Nicu Stan, operatorul filmului SOMNUL CONDAMNABIL, din an număr de distincţii a fost acordat filmelor prezentate in concurs de către cinecluburi şi centrele documentare ale ministerelor. Premiul I a fost atribuit anchetei DE CE S-A PRODUS ACCIDENTUL ? — realizat de Cineclubul sindicatului Combinatului chimic Făgăraş (Regia : Aurel Suciţi), premiul IT -filmului GRIJA FATA DE OM, producţie a cineclubului Casei de cultură a sindicatelor din Tg. Mureş (Regia : Erwin Schmidarck) şi premiul III, filmului O SINGURA GREŞEALA, realizat de cineclubul sindicatului I. S. „7 Noiembrie" din Arad (regia : Gheorghe Lupaş şi Gh. Mărculescu). Juriul a mai acordat următoarele menţiuni : pentru cel mai bun scenariu, cineastului amator N. Tempea de la I.D.E.R. pentru filmul EXPLOATAREA IN STAŢIILE DE TRANSFORMARE, pentru cea mai bună regie a realizatorului Florian Stănescu, pentru filmul OAMENI ŞI ENERGII, realizat la cineclubul Sindicatului Ministerului Transporturilor şi pentru cea mai bună imagine cineaştilor amatori Emil Mateiaş şi Paul Covaci pentru filmul lor GAZELE — DUŞMANI INVIZIBILI, realizat de Cineclubul „Oţelul Roşu“-Caransebeş. E 1I » II 1 I 11 ■^\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\m I TEATRUL MIC prezintă sîmbătă 14 martie, ora 20 k g premiera comediei tragice g I DEZERTORUL I de MIHAIL SORBUL | g In distribuție : Boris Ciornei, Florina Luican, Jeana Gorea, Jean g Lorin, Florin Vasiliu, Nicolae Ifrim, Arcadie Donos. g g Regia artistică: Ion Marinescu. § Decoruri și costume : Adriana Leonescu. = ~ Asistent regizor artistic: Nicolae Ifrim. g 3 Următoarele spectacole: duminică 15 şi luni 16 martie, orele dE 20, în sala Teatrului Mic, şi marţi 17 martie, ora 20, în sala E = Teatrului de Comedie. 3 w\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\W^ ÎMBRĂCAfI-VĂ M©BER2f ȘI FĂRĂ... PROBLEME! ROCHII Rochii de stofă gata confecţionate, într-o mare varietate de modele, culori şi ţesături, aşteaptă alegerea dv. în raioanele şi magazinele de confecţii. Croiala modernă, cu tighele, diverse garnituri şi cordoane încrustate conferă acestor confecţii o linie tinerească. I LU-BUC(jÎI£ŞTI I I I I AUTOBAZA 3 CALATORI | I I ^ str. Spătaru Preda nr. 5, ^ I 0 ^ sectorul 5, angajează ^ ^ O șoferi pentru autobuze, avînd o ^ ^ practică în conducere de mi- ^ ^ ninum 3 ani ; ^ I ^ ■A • muncitori necalificați pentru jî 0 CURS DE CALIFICARE la IOS; ți cui de muncă — curs de scurtă 0 g. durată — pentru meseria de 10 mecanici auto și forjori cu sta- ju S- giul militar satisfăcut, absol- 0 0 venți a 7 clase elementare, 1, avînd domiciliul in municipiul 0, București și împrejurimi. Js 1 I rst\\\\\\\\\\\\\\W^ (Urmare din pag. 1 bil, întrebarea este : are dreptul cineva, chiar de bună credinţă fiind, să crească pe lingă el un parazit ? Ce se va întîmpla mai tîrziu, cînd, printr-un firesc proces biologic, cel întreţinut pînă la „a doua tinereţe“ va rămîne să dea singur piept cu viaţa ? Parazitismul este un cancer nemilos, care distruge celulele conştiinţei. Cine s-a obişnuit să trăiască pe spinarea părinţilor, ca făcător de nimic, nu va ezita, uneori, să încerce să-şi impună acest mod de viaţă şi dincolo de cercul familiei.De altfel, statisticile miliţiei şi ale tribunalelor indică, cel mai adesea, in dreptul infractorilor, menţiunea „fără ocupaţie“). Cunoscînd cîteva asemenea cazuri-limită, am rămas literalmente uimiţi de cît de aproape sînt aceşti trîntori, de „înaintaşii“ lor, striviţi de dispreţul unui Creangă. Iată-l pe Aurel Ioniţă (originar din comuna Joiţa, judeţul Ilfov), care a izbutit, la 20 de ani, rara „performanţă“ de a avea, pe unde a apucat să lucreze, mai multe absenţe nemotivate decît zile muncite. A absolvit o şcoală profesională, este electrician auto — meserie căutată — şi el bate străzile fără noimă. Dintr-un loc a plecat, fiindcă era prea departe de casă ; din alt loc, findcă nu i s-au „asigurat condiții“... — Bine, dar acum ce faci ? îl întrebăm. — îmi caut de lucru... Răsfoim, absolut la întîmplare, un ziar, și il arătăm rubrica ofertelor de serviciu. Meseria de electrician o întîlnim de trei ori ...Ne spune ! — Să vedeţi, nu reiese dacă e vorba de electrician auto... Să se deplaseze el pină la întreprindere pentru a se interesa de condiţiile exacte ale angajării ? Efortul e prea mare ! Şi astfel, fiindcă posmagii nu-s suficient de muiaţi, A. I. continuă să trândăvească şi să-şi improvizeze precar existenţa...upă un recent articol, pe aceeaşi temă, publicat în coloanele ziarului nostru, la redacţie a sosit o scrisoare, semnată de Eufrosina Ciontea, asistentă medicală la spitalul Brâncovenesc. „Ceea ce indignează, în cel mai înalt grad atunci cînd afli de asemenea existenţe parazitare — se spune în scrisoare — este sentimentul că aceşti puţini indivizi sfidează eforturile constructive ale linei întregi societăţi, şi sfidează, astfel, pe fiecare cetăţean cinstit în parte“. Da, acesta este cel mai nimerit cuvînt pentru a sublinia, în toată micimea, fața respingătoare a trândăviei. Sentimentul firesc de echitate — atît de puternic ancorat în societatea noastră — refuză cu dispreț şi indignare manifestările de parazitism. „Pensionari"••• pe buzunarul părinților D 11 II II I.A.P.L „CENTRAL1 ORGANIZEAZĂ CONCURS î t pentru angajarea de personal JjJ artistic de baraj CONDIŢII ţ — Vîrstă între 19 şi 28 de ani % — Studii medii — Să aibă noţiuni de dans ^ şi auz muzical 0 — Să aibă noţiuni de convergj saţie în minimum o limbă 0 străină — Aspect fizic convenabil — Domiciliul în Bucureşti ^ După angajare se asigură con- % diţii de studii şi perfecţionare £ înscrierile pentru concurs se primesc la barul Atlantic, zilatic între orele 11—14, pină la data de 18 martie a.c. ^ Concursul va avea loc in ziua de 20 martie a.c. conform unei ^ ordini afişate in ziua de 19 martie la sediul barului Ij Atlantic, str. Academiei nr. 5 35—37, telefon 16 29 36 % . Comunicări despre N. Cartojan Personalitate de frunte a istoriografiei literare. N. Cartojan continuă să fie o permanentă în conştiinţa noastră publică. O dovedeşte şi şedinţa de comunicări a Filialei Bucureşti a Societăţii de ştiinţe filologice, ce va avea loc mîine, la ora 18.30 în sala Muzeului de istorie a municipiului Bucureşti din bd. 1848 nr. 2. Prof. univ. dr. I.C. Chiţimia, membru corespondent al Academiei de stiinte sociale si politice, va vorbi despre „Savantul de valoare europeană", iar prof. univ. Dan Simonescu va face o expunere asupra ,,Omului de ştiinţă“ care a fost autorul celebrei „Istorii a literaturii române vechi“. SECŢIA drumuri şi poduri Bucureşti-Nord, şos. Chitilei nr. 232, sectorul 8, angajează TEHNICIENI de drumuri sau picheri, pentru districtele din jurul municipiului Bucureşti, cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu. Informaţii suplimentare la tel. 17.28.02 sau 17.48.85.___________ C. C.L. „Mobila“, bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 8, tel. 14.17.68, angatează ECONOMIST principal merceolog, PLANIFICATOR traporturi şi PRIMITORI-distribuitori mobilă.______________ DIRECŢIA de telecomunicaţii a municipiului Bucureşti angajează CONDUCĂTORI auto gradul II si III, respectiv B si C, «TM» domiciliul in Bucureşti. Relaţii suplimentare, la serv. personal, tel. 04/400 sau 04/281, garajul Plevnei. ___________ UZINA „23 August“, bd. Muncii nr. 256, sectorul 3, angajează STRUNGARI, FREZORI, RECTIFICATORI, GĂURITORI, LĂCĂTUŞI, VOPSITORI, LEGATOR tipograf, ELECTRICIENI, TURNĂTORI, FORJORI, TOPITORI oţel şi fontă, MODELURI, CURAŢITORI, MUNCITORI necalificaţi IPRODCOOP Bucureşti, şos. Colentina nr. 220, sectorul 2, angajează TEHNICIAN I mecanic (UN GESTIONAR principal cu îndeplinirea formelor legale. INSTITUTUL de balneologie şi fizioterapie Bucureşti, bd. G. Coşbuc nr. 14, sectorul 5, angajează, pentru şantierele din provincie, SONDORI categ. 8, pentru funcţia de şef de şantier, SONDORI categ. 3—7, MECANICI categ. 5—8. Doritorii se vor prezenta cu actele de vechime și calificare corespunzătoare. COOPERATIVA de invalizi „Metalica“, str. Doamnei nr. 7, tel. 13.18.71, angajează SOFERI, SCULERI SDV și GALVANIZATORI categ. 500. 1. 1.C.A.P. Ilfov, cu sediul In București, șos. Chitilei nr. 230, sectorul 8, angajează SEFI depozite materiale şi ŞOFER macaragiu (poate fi şi pensionar). Informaţii suplimentare la telefon 18.18.50. ÎNTREPRINDEREA de transporturi Internaţionale auto, bd. Armata Poporului nr. 15—17, sectorul 7, Bucureşti, tel. 31.27.21, angajează MECANICI auto, TINICHIGII auto. Cererile se depun la biroul personal. Informaţii suplimentare la tel. 31.27.21. GRUPUL şcolar profesional şi tehnic de maiştri F.R.B., str. Birsei nr. 3 (Titan), sectorul 4, telefon 43.25.30, int. 5, angajează BUCATAR şef, ADMINISTRATOR unitate şcolară (cu studii medii). Solicitanţii trebuie să îndeplinească condiţiile de angajare In conformitate cu dispoziţiile in vigoare şi să aibă domiciliul Stabil In Bucureşti. INSTITUTUL agronomic „Nicolae Bălcescu“, bd. Mărăşti 59, sectorul 1, angajează bucătar şef pentru cantina studenţească, avînd calificarea respectivă și domiciliul in București. Solicitanții se vor adresa serv. social, tel. 18.22.30, interior 105. SPITALUL „Bucur“, str. Bucur nr. 10, angajează BUCATARI, FOCHISTI si ELECTRICIAN. I.S. „Frigotehnica“, str. Ion Maiorescu nr 43, sectorul 3, angajează STRUNGARI, FREZORI, TMPLARI, SUDORI, IZOLATORI, GESTIONARI de materiale. DIRECŢIA sanitară a muni? t oU?i,carend angajează ELECTRICIAN întreţinere cu practică în aparatură medicală, bd. Dimitrov 35, orele 7 şi 15, centrală de materiale U.C.R., tel. 18.54.80/425, angajează: Pentru depozitul Chitila. MACARAGIU pentru macara portal de 16,5 t.f. CENTRUL republican de selecție a animalelor, str. nr. Staicovici nr. 63, angajează CONDUCATOR auto pentru microbuz. Informații la tel. 37.26.30. Duminică, 36 martie a.c., ora 10, la CASA DE CULTURA „PETÖFI ŞANDOR“ Str. Ialomit nr. 6, lingă Cişmîgiu, va avea loc un CONCURS DE SELECŢIE pentru interpreţi în echipa de teatru studenţească „GAUDEAMUS“ (in limba maghiară) Regizor : Petre Bokor. Inrarstad 4 7 4 444444 4*4 4 444 4-£ ■f LEONCE SI LENA la Teatrul Bulandra a Mtine. (ora 18,30). In sala din şos. Kiseleff nr. 3, Ing. Mircea Georgescu, vicepreşedinte al C.S.P., va vorbi despre „Capacităţile de producţie care primesc actul de naştere in 1970**. u circ o sast hm ! SPECTACOLUL PRIMĂVERII „CARNAVALUL CIRCULUI“ ACROBAŢII DE MARE PERFORMANŢA NUMEROASE ŞI ATRACTIVE DRESURI SCITA ECVESTRA ŞI PARODII COMICE 3 ORE DE RIS ŞI VOIE BUNA SPECTACOLE ÎN FIECARE SEARA ORELE 19.30 DUMINICA MATINEU ORELE 16 BILETELE SE GĂSESC LA CASELE CIRCULUI ŞI LA DIFUZORII VOLUNTARI DIN şcoli, Întreprinderi ŞI INSTITUŢII ÎNTREPRINDEREA poligrafică ARTA GRAFICĂ“ Pr calea Şerban Vodă 133 anunţă concurs pentru ocuparea următoarelor posturi • Maistru culegere manuală • Maistru legături» • Maistru tipar plan Cererile, însoţite de actele de vechime şi de studii, vor fi depuse, pină la data de 14 martie, la biroul personal. Concursul va avea loc la 16 martie a.c. -14*