Informatia Bucureştiului, februarie 1971 (Anul 18, nr. 5423-5446)

1971-02-25 / nr. 5444

1 Elita fotbalului european il va sărbători pe celebrul laşin In cursul lunii iunie, va avea loc — aşa cum anunţă revista de specialitate „France Football“ — la Moscova un atractiv meci internaţional între o selecţionată sovietică şi o echipă alcătuită din cei mai valoroşi jucători din Europa. Această întîlnire este programată în onoarea celebrului portar sovietic LEV IASIN (in vîrstă de 42 de ani) care s-a retras din activitatea sportivă competiţională. Printre cei care urmează să evolueze în formaţia continentului nostru figurează Bobby Moore, Bobby Charlton, Gerd Müller, Franz Beckenbauer, Gigi Riva, Eusebio, Fachetti, Djabi. Snejana Hrepevnik — 1,85 m la înălţime! Cu prilejul unui concurs internaţional, disputat pe teren acoperit la Vancouver (Canada), atleta iugoslavă Snejana Hrepevnik a obţinut primul loc în proba de săritură în înălţime, cu o performanţă de 1,85 m, ceea ce constituie un record al ţării sale şi... o promisiune pentru o luptă strînsă în cadrul C.E. de sală ce se vor desfăşura la Sofia. PROGRAMUL „CUPEI DE CRISTAL*: LA ATLETISM La sfîrşitul acestei săptămini, sala 123 August“ va găzdui cea de a IV-a ediţie a competiţiei internaţionale de atletism dotată cu„Cupa de cristal". Competiţia, la care vor lua parte specialişti de frunte ai genului, din şapte ţări (U.R.S.S., Italia, Polonia, Bulgaria Cehoslovacia, Ungaria in Romania) se va disputa pe parcursul a două zile, simbătă, de la ora 18, şi duminică, de la ora 16. Ieri, federaţia română de specialitate, a alcătuit programul de desfăşurare a întrecerilor pe zile, astfel simbătă: 60 m băieţi şi fete ; prăjină ; triplusalt; înălţime băieţi ; lungime fete ; greutate fete ; duminică : 60 m garduri băieţi şi fete ; lungime băieţi ; înălţime fete ; greutate băieţi. HANDBAL Miine, Steaua - Partizan Bjelovar Returul meciului masculin de handbal Steaua — Partizan Bjelovar, din semifinalele „Cupei campionilor europeni“, se va desfășura, mîine, de la ora 21, în sala Floreasca, întîlnirea la care publicul va avea acces după consumarea jocurilor de volei din cadrul diviziei feminine A — va fi condusă de arbitrii Keszthely și Fülep, din Ungaria. Repriza a II-a a acestei partide va fi transmisă, în direct, de la ora 21.45, de posturile noastre de televiziune. La Eindhoven e liniste in ajunul campionatului mondial de hochei EINDHOVEN, 25 (prin telefon de la trimisul nostru special). — Iată-mă la Eindhoven — cartierul general al grupei C a campionatului mondial de hochei — in aşteptarea echipei României, care, deocamdată, se află la Amsterdam, pentru meciul de verificare pe care l-a angajat acolo cu o echipă de club. Ea va sosi azi aici, la hotelul Le Duc, unde i-a fost stabilit domiciliul pe toată perioada competiţiei. Din păcate, condiţiile de cazare ce i-au fost asigurate de organizatori, nu sunt, nici pe departe, la nivelul celor cu care eram obişnuiţi şi la noi, în ţară, şi în alte oraşe care au găzduit, pînă acum, campionate mondiale de hochei. Despre hochei, ţelul călătoriei noastre de peste 2 000 km, cetăţeanul de pe stradă nu ştie prea multe. Campionatul mondial n-a creat aici efervescenţa la care ne aşteptam. Fapt e că nici comitetul de organizare al campionatului nu era încă prezent ieri, urmînd să sosească astăzi, un ajun de concurs... Am vizitat patinoarul pe care se vor desfăşura patru din meciurile campionatului (întrucît, după cite am mai scris, restul de 24 de meciuri se vor disputa în alte opt oraşe olandeze). Această bază sportivă a fost deschisă abia acum cîteva luni. O hală de lemn şi sticlă, cu linii zvelte, luminoasă, primitoare, adăpostește terenul de hochei. Alături de ea, o pistă de patinaj viteză de 400 m, tot artificială. Ambele suprafeţe de gheaţă sunt puse, contra cost, la dispoziţia publicului, format, in special, din hocheişti, dar acesta era prea puţin numeros pentru o populaţie din rîndurile căreia s-au ridicat campioni mondiali la patinaj viteză ca Ard Schenk şi Kees Werckers. Tribune pentru spectatori încă nu existau ieri, iar gheaţa nu excela în calitate. Dar amabilul director al patinoarului, dr. A. Lappon, m-a asigurat că în zilele următoare, rezervate meciurilor, gheaţa va fi îmbunătăţită simţitor, iar publicului, pe prezenţa căruia se contează, totuşi, îi vor fi oferite condiţii optime de vizionare, prin amenajarea unor tribune demontabile. Mi s-a explicat motivul pentru care acest campionat mondial a fost dispersat, în pofida tradiţiei, în nouă oraşe , dorinţa de a populariza hocheiul în Olanda. Acestea sunt primele impresii. Astăzi, in ajunul întrecerilor, intrăm, firesc, în emoţiile competiţiei, pe care am dori-o, în final, de bun augur pentru hocheiştii noştri, care ţintesc victoriile care să-i asigure calificarea în grupa B a campionatului mondial. Ei vor intilni, mîine, in primul meci, echipa Franţei. C. Diamantopol Actualitatea la tenis Tenismenii fruntaşi (şi nu numai ei, ci şi cei de categoriile a II-a şi a IlI-a ca şi „schimbul de mîine“) se află în plină activitate, participînd la întreceri internaţionale şi cu caracter intern. DUPĂ Omaha, Richmond, New York şi Salisbury, Ilie Năstase şi Ion Ţiriac s-au prezentat la startul turneului de la Macon. La rîndul lui, Petre Mărmureanu îşi continuă turneul din „Circuitul indian“, iar Sever Dron a plecat în Italia, după care va concura în Franţa. Toţi aceşti patru sportivi sunt aşteptaţi să sosească în ţară în a doua jumătate a lunii aprilie. DE ASEMENEA, şi ceilalţi membri ai primei noastre garnituri (S. Mureşan, V. Marcu, I. Santeru, C. Popovîci, C. Dumitrescu) au un bogat program internaţional, disputîndu-şi întîietatea cu o serie de „rachete“ de valoare de pe continent. După cum ne spunea secretarul general al federaţiei de specialitate, Al. Lăzărescu, pentru întîlnirile din „Cupa Davis“, Năstase şi Ţiriac sunt indubitabil titulari, celelalte locuri urmînd să fie ocupate de jucătorii care vor obţine rezultate internaţionale mai valoroase. Pînă în momentul de faţă, Mărmureanu, care se comportă foarte bine în întîlnirile din India, are şansele cele mai mari de a fi „rezerva“ nr. 1 a echipei reprezentative. DUPĂ CUM AM MAI ANUNŢAT, prima noastră adversară, din cadrul celei de a 60-a ediţii a „Cupei Davis“, va fi reprezentativa Olandei. Cum întîlnirea urmează să aibă loc la Bucureşti (pe terenurile Progresul), forul nostru a decis să propună adversarilor datele de disputare: 31 aprilie, 1 şi 2 mai. în eventualitatea unei victorii a tenismenilor noştri, următorul meci va avea loc tot la Bucureşti cu cîştigâtoarea din jocul Israel—Norvegia. Dacă ne vom califica mai departe, vom întîlni (în semifinala grupei B) pe Iugoslavia, Anglia sau Italia. Pronosticăm că posibilităţile cele mai mari de calificare le are selecţionata Iugoslaviei şi, in acest caz, întîlnirea România—Iugoslavia se va desfăşura tot la Bucureşti, întrucît, în ediţia de anul trecut a competiţiei, am jucat în deplasare. IN CAPITALA, în sala din calea Plevnei, se află în plină desfăşurare competiţia dotată cu „Cupa Steaua“ care reuneşte aproape 100 de jucători şi jucătoare. întrecerile au loc zilnic (dimineaţa şi după-amiaza) pînă duminică (inclusiv). Săptămîna viitoare, tot la sala Steaua, va avea loc tradiţionala competiţie (pentru senioare şi junioare) dotată cu „Cupa 8 Martie“. VA ANUNŢAM cu acest prilej că sezonul în aer liber este preconizat să fie inaugurat la 12 aprilie cu prilejul desfășurării „Criteriului de primăvară“, la care vor lua parte cei mai buni jucători din Capitală și din provincie, D. P. Stimulator pentru cardiaci De la ASCAR aflăm că s-a experimentat, cu bune rezultate, un aparat portabil — stimulator pentru cardiaci — realizat de un colectiv format din dr. Gh. Bunghez, dr. D. Drăghici și L. Goldstein, electronist. Aparatu! — ne spune dr. Gh. Bunghez, conceput după o tehnologie proprie de fabricaţie numai cu piese indigene, la un preţ de cost redus — este destinat reanimării de urgenţă a bolnavilor cardio-vasculari. 1 i ii 7*trectorul Miliţiei Capitalei ■ Lăsaţi acasă, singuri, timp de două ore şi jumătate, fraţii Marian (6 luni) şi Dan (1 an şi 7 luni) Dobre (str. Vasile Orlova nr. 9) au fost, ieri, victimele unui tragic accident. Datorită fumului emanat de nişte cărbuni aprinşi, căzuţi din sobă, copiii au fost intoxicaţi, Marian decedînd în timp ce era transportat la spital. ■ Aseară, în jurul orei 19:30, autori necunoscuţi au furat autoturismul I.M.S. nr. 2—B— 7220, proprietatea Trustului de construcţii-montaje, ce se afla parcat în faţa restaurantului „Lido". Persoanele care pot da relaţii sunt rugate să telefoneze la 22 22 22. După arestarea lui Alexandru Sabo şi Eugen Păişanu, autorii unei spargeri comise la grădiniţa de copii din calea Moşilor nr. 195 (au furat un magnetofon, trei butelii de aragaz şi alte obiecte în valoare de 6 000 lei), s-a stabilit că cei doi constituiseră o bandă împreună cu Alexandru Crăciun (str. Cocora nr. 9), Mihai Bălăceanu (coleg, Moşilor nr. 246) şi Iorgu Pătraşcu (str. Venerei nr. 15). Grupul de infractori a furat diverse obiecte din grădiniţe, cămine de copii şi din autoturisme. Este cercetat la circumscripţia 17 miliţie • SURPRINS PE CÎND ÎNCERCA să săvîrşească un furt în dauna unui cetăţean, Anghel Adam (str. Schitului nr. 1) a fost condamnat la Teodor Ene (str. Cluj nr. 41), în vîrstă de 55 ani, inginer chimist la întreprinderea „Flacăra" din Găeşti, jud. Dîmboviţa. La domiciliul acestuia s-au găsit 100 kg minium de plumb, 24 kg vopsea, 25 butoaie metalice goale, precum şi alte materiale sustrase de la întreprinderea în care lucra. ■ Ieri, la ora 11, pe un drum de acces la I.A.S. Popeşti-sere, un autoturism a accidentat mortal pe Grigore Semenciuc, în vîrstă de 59 ani, 2 ani și 6 luni închisoare. • MARIA NEACȘU (str. Drăgăşani nr. 22), salariată la un oficiu P.T.T.R., a fost condam■ A fost trimis în judecată Mihai Tătaru (str. Maior Coravu, bloc C 4, etaj 7), pentru delapidarea sumei de 5103 lei și încercarea de acoperire a faptei cu acte false. M. T. era şeful Agenţiei Loto—Pronosport din calea Dudeşti nr. 88. Este cercetată, în stare de reţinere, Floarea Gavriliuc (str. Culcer nr. 45), pentru înşelăciune în dauna avutului particular. Făcîndu-şi „vad“ în holul Tribunalului şi pretinzînd că poate înlesni scoaterea din cauză a unor împricinaţi, infractoarea lua diferite sume de bani, după care dispărea. Persoanele interesate se pot adresa circumscripţiei 10 miliţie, dată la 1 an închisoare. Prin falsificarea unor operaţiuni C.E.C., ea şi-a însuşit suma de 1 800 lei, fi 1 S £ £ fi*fi 5 SPORT SPORT SPORT baschet in trofeul „Informaţia Bucureştiului“ Şi liceele „D. Cantemir“ şi „35“ au cîte doua victorii în sălile de sport ale liceelor bucureştene continuă competiţia de baschet organizată de ziarul nostru. într-un meci din cadrul seriei I, s-au întîlnit reprezentativele liceelor nr. 35 şi nr. 21. Tricourile de campioni, în care au apărut, la încălzire, echipierii „35“-ului, au constituit un obstacol psihologic insurmontabil pentru mai tînăra formaţie a profesoarei Hilde Avachian, şi aşa lipsită de şanse în faţa unei echipe evident mai bune. Scorul, record pentru acest turneu (140—42 !!), a constituit, totodată, un bun prilej pentru Dan Niculescu, care a înscris nu mai puţin de 38 de puncte de a lua o serioasă opţiune pentru titlul de coşmeter. în orice caz, în această serie, deosebit de interesantă, se anunţă întîlnirea dintre selecţionatele liceelor nr. 35 şi nr. 20, ce va fi decisivă pentru ocuparea locului 1. In seria a doua, s-au disputat, aseară, încă două întîlniri. în meciul de „deschidere” s-au întîlnit reprezentativele liceelor „I. L. Caragiale” (antrenor — Ion Oprescu) şi „D. Cantemir” (antrenor —l E. Krosovski). După o primă repriză, în care se părea că jucătorii „Cantemirului” se vor impune cu uşurinţă, a urmat o puternică revenire a celor de la „Caragiale“, care , excelent dirijaţi de Marius Marinescu, au condus, în minutul 33, cu 61—58, în final, însă, omogenitatea echipei conduse de profesorul Klosovski a fost hotărîtoare in obţinerea victoriei : scor final: 61—59. S-au evidenţiat (aceiaşi) Braboveanu — 36 p şi Gonda — 11 p de la „D. Cantemir“, respectiv Marius Marinescu — 31 p şi Sferiu — 11 p. Al doilea meci a opus echipele liceelor „M. Sadoveanu” (antrenor — Doru Monahu) şi nr. 43 (antrenor — I. Popleşeanu). La pauză, scorul reflecta fidel echilibrul de forţe existent pe teren în prima repriză (26 — 24), în a doua parte a jocului, însă, selecţionata Liceului „Sadoveanu“ îşi orga-i nizează mult mai bine acţiunile şi — graţie excelentei evoluţii a lui Paul Ionescu — se distanţează, cîştigind cu 56—43, Echipa Lieeului nr. 43 — de la care ne-au plăcut Boroeanu şi Greciuc — înregistrează astfel cea de-a treia înfrîngere, avînd, însă, circumstanţa atenuantă de a fi cea mai tînără participantă la această întrecere. In încheiere, ne exprimăm regretul pentru faptul că doi dintre arbitrii delegaţi (I. Negrăit şi L. Prund) au „uitat“ să se prezinte la meciuri. Chiar în aceste condiţii, întilnirilor le-a fost asigurată o bună desfăşurare, prin arbitrajul bun prestat de I. Lichitrdopol şi Paul Petrescu. Sorin Satmchi Luptă aprigă pentru balon sub coşul elevilor de la „Cantemir“ în meciul lor cu baschetbaliştii de la „. L. Caragiale“. (cu secţia „Griviţa, „Buftea”), „Valea Roşie” şi „Fructonul“-Giurgiu, sectorul de desfacere a legumelor şi fructelor proaspete, precum şi activitatea de export. Cu alte cuvinte, ne ocupăm de întreg procesul producerii şi valorificării legumelor şi fructelor atît în stare proaspătă, cit şi industrială. Întreprinderea va manipula, anual, aproximativ 400 000 de tone de legume şi fructe, precum şi 70 000 de tone de cartofi. De asemenea, întreprinderea noastră mai încheie contracte directe cu centrele de producţie şi valorificare a legumelor şi fructelor din judeţele Ialomiţa, Teleorman, Dîmboviţa, Constanţa ş.a. în vederea completării gamei de sortimente cu unele produse ce se cultivă în zonele respective. — Ce element esenţial nou Iminnim în această formă de organizare 2 — In primul rînd, întregul fond de mărfuri va fi preluat şi manipulat Reorganizarea de legume ■ — In ce mod se va desfăşura activitatea de producţie ? — Prin cele 8 centre ale sale, întreprinderea organizează şi coordonează producţia de legume şi fructe în circa 160 de ferme ale C.A.P. din judeţul Ilfov şi din jurul Bucureştiu-ui, care va fi destinată aprovizionării populaţiei Capitalei, fabricilor de conserve, precum şi exportului de întreprindere prin centrele sale. în al doilea rînd, producţia va putea fi mai bine orientată în raport cu cerinţele şi necesităţile pieţei interne şi externe. în al treilea rînd, surplusul de mărfuri care există pe piaţă în anumite perioade ale anului va putea fi îndreptat spre valorificarea pe cale industrială; în sfîrşit, în cadrul centrelor de producție se vor crea condiţii pentru sortarea, preambalarea şi livrarea produselor direct către unităţile de desfacere, fapt ce va înlătura desele manipulări şi staţionări în depozite. comerţului - fructe . Duminică, pe „Giuleşti": Rapid — Odra Opole în fine, cu o săptămînă înaintea începerii sezonului oficial (la 8 martie se va desfăşura etapa „16“-imilor „Cupei României“), iubitorii fotbalului vor avea posibilitatea să urmărească o atractivă partidă internaţională amicală. Este vorba de confruntarea dintre Rapid şi formaţia Odra Opole, care activează în prima divizie a campionatului naţional al Poloniei, întîlnirea, care va constitui pentru rapidişti — din rîndurile cărora nu vor lipsi titularii — o verificare a potenţialului şi o ocazie de a infirma comportarea din Brazilia, va avea loc duminică dimineaţă, de la ora 10:45, pe stadionul Giuleşti. A şasea întîlnire a fost ultima! Vicepreşedintele comitetului de locatari, tov. PAUL OLŞANSCHI, ne-a informat astăzi că ultima întîlnire (n. n. cea de-a şasea !) avută cu reprezentantul OCLPP, ing. B. Popazov, şi al şantierului nr. 3 I.C.M. nr. 5, Radu Voiculescu, in legătură cu încheierea actului de predare-primire a scărilor 1 şi 2 (176 apartamente) ale blocului CD 52—54 Colentina, a avut eficienţa dorită. Constructorul a dat curs, in sfîrşit, doleanţelor indreptăpte ale locatarilor, remediind carenţele de execuţie şi de finisaj semnalate de nenumărate ori. N. R. Blocul OD 52-54 Colentina mai are Insă alte două scări (3 și 4) care In curlnd vor intra in recepție. Nădăjduim că experiența tristă a celor dinții nu va mai fi reeditată... !s ! — 25 februarie — ne spune ing. VALERIU RUSANOVSCHI, directorul Institutului de proiectări al industriei uşoare — este termenul de expediere către beneficiar a proiectului executat la noi pentru sistematizarea Combinatului textil Buhuşi, una dintre cele mai mari unităţi producătoare ale industriei uşoare. — Care sînt... parametrii proiectului? Un plus de 4 milioane m. p. ţesături de lină ! — Este vorba de o lucrare cu largi implicaţii economice. Sistematizarea, care se va realiza la acest combinat în cîteva etape, cuprinde toate sectoarele de fabricaţie, unde se vor introduce cele mai moderne tehnologii, sisteme şi condiţii de lucru. Ea va determina creşterea capacităţii de producţie anuală a combinatului cu circa 4 milioane m.p. de ţesături de lină, permiţînd şi o largă diversificare sortimentală. — Proiectul pe care îl expediaţi astăzi este deci destul de voluminos. — Sînt 14 volume — cîteva mii de pagini şi planşe — studiate în două variante de construcţii, fiecare avînd la rîndul ei cite două variante de tehnologie. Acest proiect a fost realizat în patru luni, iar la executarea lui au colaborat 30 de specialiști ai institutului nostru. TELEVIZORUL dv. funcţionează bine ? Nu uitaţi Festivalul „CERBUL DE AUR“ care începe la 2 martie 1971. Pentru evitarea aglomeraţiei, cooperativa „RADIO PROGRES“ vă loagă să vă adresaţi din timp unităţilor sale de reparaţii din sectorul I. — bd. Duca nr. 15 — tel. 18.28.83 Sectorul ÎI. — şos. Ștefan cel Mare nr. 15 — tel. 12.25.51 Sectorul III. — str. Avrig nr. 62 Bl. E 2 — tel. 35.30.10 Sectorul IV. — str. 30 Decembrie nr. 16 — tel. 11.24.95 Sectorul V. — şos. Olteniţei Bl. M 4 — tel. 23.00 40 Sectorul VI. — calea Plevnei nr. I — tel. 14.24 90 Sectorul VII. — Drumul Taberei, str. Bujoreni nr. 4 — tel. 31.76.:)1. Sectorul VIII. — Chibrit — bd. 1 Mai nr. 170 — tel. 18.08.66 — str. Vlădescu nr. 52 — tel. 33.42.32 — calea Giuleşti-complex — tel. 18.10.74 — Berceni-aleea Străduinţei 3. ÎNTREPRINDEREA aprovizie de sîmbătă, de la biroul personal. nare construcţii D.G.C.M. — C.P.M.B., str. Pictor Nicolae Tonitza nr. 13, sectorul 4, angajează ŞEF birou contabilitate cu studii superioare economice, ŞEF echipă întreţinere cale ferată, LUCRATORI întreţinere cale ferată, MECANICI locomotivă Diesel. Informaţii suplimentare se pot obţine zilnic, între orele 13 şi 15.30, afară tel. 15.27.48. CENTRALA industrială de electronică şi tehnica vidului, bd. Kaimiu 18, sectorul 1, angajează ECONOMIŞTI principali II şi III în specialitatea contabilitate-financiar şi preţ de cost. Relaţii suplimentare la tel. 33.01.59. Ce 3 non lo scnzzzT ■. □ i Suspense-ul niturilor continuă... (Urmare din pag. 1) l-am și atestat In vederea efectuării acestor revizii. Lucrurile au mers bine vreo trei luni, pînă cînd, cu cîteva zile în urma, am fost informaţi — de pildă, de J.A.L. Foişor, prin adresa 1835/12 februarie 1971 — că forul tutelar. Direcţia generală a gospodăriei locative, opreşte I.A.L.-ul respectiv prin adresa 51858/8 ianuarie 1971, de a mai efectua controalele periodice la scadenţă. Fără alte explicaţii. — Şi atunci ce se întimplă cu cele 1400 de lifturi scadente în acest an ? Vor fi imobilizate pînă la sfîrşitul „ostilităţilor“? Care este soluţia pe care o oferiţi în această situaţie ? — Tehnicienii I.A.L.-urilor trebuie să facă aceste revizii ! Au fost instruiţi şi atestaţi de noi în mod corespunzător. Şi nu vedem ce-i împiedică să facă această treabă. — Deci I.S.C.I.R. este de părere că revizia lifturilor trebuie să o facă D.G.G.L. In acest caz, înainte de a exprima şi punctul de vedere al redacţiei, aşteptăm părerea tov, director general al D.G.G.L., EUGEN IORDACHESCU. Reamintind, în acelaşi timp, că multe lifturi stau, sau sunt pe cale să stea, iar cetățenii continuă să se antreneze pentru... alpinism. APLICAREA CORECTA A IILOR REGLEMENTĂRI PRIVNI EVIDENTA CONTABILĂ Dr. DECEBAL URDEA, directorul Direcţiei metodologiei şi îndrumării contabile din Ministerul Finanţelor : — In activitatea noastră o preocupare de prim ordin o constituie, în prezent, crearea condiţiilor necesare pentru aplicarea corectă a noilor reglementări referitoare la organizarea şi conducerea contabilităţii în toate unităţile economice şi bugetare. In acest sens, pe lingă elaborarea normelor metodologice de lucru, acordăm o atenţie sporită pregătirii întregului aparat financiar contabil prin organizarea de instructaje în colaborare cu ministerele de resort. De consemnat că, în cadrul acestei acţiuni, se include şi prelucrarea noilor planuri de conturi care asigură înregistrarea întregului patrimoniu, a întregii activităţi economice şi financiare. Totodată, pentru uşurarea aplicării noilor reglementări, s-a trecut la restrîngerea, la minimum necesar, a instrucţiunilor elaborate de ministerul nostru, referitoare la sectorul contabil din toate domeniile de activitate. . fifi fi I fifi ififi  fi . Ora 8. Convorbire cu ing. ION RADULESCU, directorul întreprinderii de prefabricate „Progresul“. La întrebarea „Ce e nou la dumneavoastră“? am primit următorul răspuns : De la începutul anului și pînă în prezent au fost executate 230 de apartamente, din panouri mari prefabricate din beton, de 2 și 3 camere. Aceasta înseamnă o depășire a sarcinilor planificate cu 60 de apartamente. Apartamentul 230 Tot pînă astăzi, au mai fost turnaţi peste prevederi 110 stîlpi electrici din beton armat precomprimat, ceea ce înseamnă, în echivalent, o reţea electrică de peste 3000 m. Pe lista realizărilor noastre „la zi“ se mai pot adăuga 5000 de spalieri (pentru solarii şi pomicultură) livraţi la export, 33 km de tuburi precomprimate din beton pentru alimentări cu apă şi irigaţii, grinzi şi chesoane pentru hale industriale etc. ÎN DEZBATERE, teatrul şi educaţia tineretului în cursul dimineţii a avut loc şedinţa Consiliului Comitetului pentru cultură şi artă a municipiului Bucureşti, care, pornind de la referatele prezentate de artişti femeriţi Margareta Niculescu şi Ion Lucian, a dezbătut modul în care teatrele „Ion Creangă“ şi „Ţăndărică“ contribuie la educaţia tineretului. De asemenea, s-a discutat modul în care Casa creaţiei populare a municipiului se ocupă de îndrumarea formaţiilor artistice participante la concursurile închinate semicentenarului partidului. O mare întrecere sportiva pentru copii Prof. CONSTANTIN POPESCU, antrenor emerit, director al Şcolii sportive nr. 2 : „Am hotârît organizarea unei ample competiţii rezervate preşcolarilor şi şcolarilor, competiţie dotată cu „Cupa semicentenarului“. Primele dispute vor avea loc la sfîrşitul acestei saptetmini : un turneu de handbal pentru fete (simbătă, In sala Constructorul) şi un concurs de înot (duminică, la bazinul Floreasca). In programul întrecerilor, ln care mai figurează turnee de volei, concursuri de tenis şi de gimnastică modernă, vor fi angrenaţi peste 1 500 de copii“. 4 BAZA de vinuri GOSTAT-București, str. Dr. Felix nr. 33, sectorul 8, angajează PAZNIC, cu îndeplinirea condiţiilor legale. FABRICA de stofe de mobilă, bd. Ghencea nr. 126, sectorul 6, angajează INSTALATOR de la categ. 4 în sus. ELECTRICIENI automatist! categ. 5—6. LĂCĂTUȘI mecanici categ. 4. Angajarea se face cu îndeplinirea condiţiilor legale de studii şi vechime în meserie. Solicitanţii se pot adresa zilnic la sediul întreprinderii, bd. Ghencea nr. 126, între orele 7 şi 15. I.S.C.E. „Export lemn“, Piaţa Rosetti nr. 4, tel. 14.79.90, angajează NORMATOR tehnolog cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu. INSTITUTUL agronomic „N. Băle,escu“ angajează pentru Staţiunea didactică experimentală, Băneasa. ECONOMIST contabil şi CONTABIL principal. Relaţii la tel. 33.64.10. INDUSTRIA teneico- medicală din Bucureşti, şos. Berceni nr. 8, sectorul 5, tel. 23.56.60, angajează următorul personal, cu domiciliul In oraşul București : INGINER principal birou export, cunoscător limba engleză sau germană, ECONOMIST principal birou export, cunoscător limba germană sau engleză, STENODACTILOGRAF principal poliglot, cunoscător limbile engleză şi franceză sau germană şi franceză, INGINER principal (S.D.V.), INGINER principal tehnolog, INGINER principal serv. org. producţiei, ŞEF serv. salarizare sau şef birou salarizare, ECONOMIST contabil, DACTILOGRAFA principală, INGINER documentarist, cunoscător limbile engleză şi germana, STRUNGARI* SCULERI matriţeri, INSTALATORI gaze autorizaţi, INSTALATORI apă-canal autorizat!, ELECTRICIENI întreţinere lift autorizaţi, SUDORI gaze autorizat! sau pentru autorizare, ASCUŢITORI instrumentar medical. ŞLEFUITORI metale, MUNCITORI necalificaţi In vederea calificării la locul de muncă In meseria de şlefuitori metale (vîrstă 18—40 ani). Pentru secţia din str. Turnători nr. 2, sectorul 2, angajează TINICHIGIU auto, MUNCITORI necalificaţi pentru deservire. Pentru secţia din bd. Nicolae Titulescu nr. 58, sectorul 8, angajează INSTALATORI sanitari. UZINA de reparaţii Dudeşti-Cioplea, str. Iîioara nr. 15, sectorul 4, tel. 43.46.00 şi 43.46.05, angajează la şantierele de construcţii-montaj pentru Judeţele Ilfov, Ialomiţa, Argeş, Dîmboviţa . INGINERI constructori, TEHNICIENI normatori, MAGAZINERI principali, PAZNICI, CONTABILI principali, MAIŞTRI construcţii şi constr. utilaje, cu respectarea condiţiilor de studii şi stagiu. ÎNTREPRINDEREA transporturi auto Bucureşti, autobaza nr. l Căţelu, şos. Gării Câţelu, nr. 174, sectorul 3, tel. 43.56.05, angajează ŞEFI autocoloană. IMPIEGAŢI autocoloană, REVIZORI tehnici autocoloană. Condiţii : bărbaţi, virsta pînă in 45 ani, studii şi vechime corespunzătoare şi domiciliul stabil in municipiul Bucureşti. I.C.V.A., Unitatea Bucureşti, str. Vişinilor nr. 25, sectorul 3, angajează REMIZIERI pentru achiziţii sticle si borcane goale de la populaţie. In unităţile proprietatea I.C.v.A. Pot fi angajate ca remizieri şi persoane care deţin spatii proprii (terenuri sau constructii) pentru înfiinţare de noi unităţi. Condiţiile de angajare sunt cele prevăzute In legea 22/ 1370 privind angajarea gestionarilor. Remizierii au toate drepturile de salariaţi acordate prin lege (concedii de odihnă, medicale, vechime in cimpul muncii, alocaţii pentru copil etc.), ălai pot fi angajati si pensionari care vor face achiziţii la domiciliul personal cu bani proprii, care nu beneficiază de dreptul de angajat. Toate categoriile de remizieri sunt retribuiţi pe bază de cotă procentuala aplicată la volumul achiziţiilor. INSTITUTUL de arte plastice, str. G-ral Budişteanu nr. 10, angajează ŞOFER cu carnet conducere toate gradele şi adeverinţa I.T.A. categoria 1. FABRICA de casete radio şi televizoare, şos. Pantelimon 161, angajează ELECTRICIENI de întreţinere. I.S.C.E. „Tehnoforestexport“, Piaţa Rosetti nr. 4, sectorul 3, angajează DACTILOGRAFE principale pentru limba germană, pentru limbile franceză şi engleză sau germană şi engleză. R.A.D. M. M.C., bd. Muncii nr. 242, sectorul 3, angajează CONTABIL revizor principal, în Îndeplinirea condiţiilor legale. Informaţii la biroul personal. Casa de cultură „FRIEDRICH SCHILLER" str. Batiştei 15, sector 1, telefon 11.32.29. anunţă deschiderea cu incepere de la 1 martie 1971 a următoarelor CURSURI CU PLATA : — limba germană, începători şi avansaţi — limba engleză, începători şi avansaţi — croitorie dacă înscrierile se fac la sediul casei de cultură zilnic, intre orele 10 şi 13. Iar lunea şi joia şi între orele 17 şi 19. s\\\\\\Vfr\\W 9 Astăzi, la orele 18.30, caricaturistul Eugen Tatu va prezenta — în cadrul librăriei „Dada“ — albumul . ..Să fie lumină" apărut în Editura politică, reprezentînd o selecţie comentată din ciclurile de desene : „Facerea lumii" şi „Romanul lui Adam şi al Evei“ de Jean Effel. • Mîine, la orele 18.30, Secţia de ştiinţe matematice a Academiei Republicii Socialiste Romănia organizează, în aula Academiei din calea Victoriei nr. 125, o şedinţă publică de comunicări. Conferenţiaza acad. Octav Onicescu„ despre „Mecanica Invariantivă“ şi acad. Caius Iacob „Asupra unor probleme de aerodinamică supersonică". In ziua de 24 februarie a.c. a încetat din viaţă tovarăşul STATE CIUHUREZU, membru al Partidului Comunist Român din anul 1921. Născut la 26 mai 1895 in comuna Rudina, Judeţul Mehedinţi , STATE CIUHUREZU s-a angajat, încă din tinereţe, in mişcarea muncitorească din ţara noastră. In anii marilor încleştări de clasă a fost în repetate rinduri arestat şi condamnat. In 1953, la Congresul al II-lea al P.C.R., este ales ca membru supleant al C.C. al P.C.R. şi desfăşoară în continuare o intensă activitate revoluţionară, contribuind activ la iniţierea şi conducerea multor acţiuni muncitoreşti. După 23 August 1914 a îndeplinit diferite sarcini pe linie de partid şi de stat. Pentru meritele sale, STATE CIUHUREZU a fost distins cu ordine şi medalii ale Republicii Socialiste România. Tovarăşii săi de luptă şi muncă vor păstra mereu vie amintirea sa. COMITETUL FOŞTILOR LUPTĂTORI ANTIFASCIŞTI L.in REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA Corpul neînsufleţit al defunctului va fi depus vineri, 26 februarie a.c., orele 16, la sala de marmură a crematoriului „Cenuşa“. Incinerarea va avea loc in aceeaşi zi la orele 16.